Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.
"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."
Huhhuh.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Kommentit (1339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen uusliberalistisen ajattelutavan mukaan ihmisen on selvittävä yksin.
Nyt tätä opetetaan jo syntymästä lähtien. Jokaiselle vauvalle oma sijoitustili, että jatkossa voidaan poistaa koko aiemmin rakennettu hyvinvointiyhteiskunta.
Jokaisen tulisi itse elättää itsensä omalla palkalla. Nyt ihmisille jaetaan kaiken maailman asumistukia,lapsilisä yms
Tuet kun saataisiin minimiin niin samalla verotus kevenisi ja valtion velkaantuminen hellittäisi?
Minun mielestä yhteiskunta on rikki jos valtion pitää maksaa tukirahoja ihmiselle joka käy töissä.Minusta yhteiskunta on rikki, jos se ei pysty tarjoamaan kaikille työkykyisille töitä eikä kykene maksamaan sellaista palkkaa, että työssä käyvä sillä selviäisi ilman yhteiskunnan tukia.
Minusta yhteiskunta on rikki, jos se ei kykene huolehtimaan kunnolla työkyvyttömistä ja tarjoamaan osatyökykyisille sopivaa työtä riittävällä palkalla.
Yhteiskunta on myös rikki, jod se ei kykene huolehtimaan kunnolla niistä, jotka ovat vuosikymmeniä raataneet tämän yhteiskunnan hyväksi, maksaneet veroja ja tukeneet tätä kautta myös nuorempia sukupolvia.Uusliberalistisen ajattelun mukaan kaikki on yksilöstä itsestään kiinni. Näin ei asia todellisuudessa todellakaan ole.
T: 25 työelämässä ollut ja olen edelleen
Nailed it!!!!
Olen samaa mieltä - huulipunahallitus tuhosi Suomen. Nyt alkaa korjausliike.
Kyllä, saadaan ravintolat ja parturit konkurssiin. Kuka maksaa enää sata euroa hiusväristä.
Eikö kaljut hyvätuloiset miehet voisi ottaa 150 euron permanenttia tai kestoväriä?
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin saadaan kotona makaavat kotiäidit työmarkkinoille. Noiden laiiskiaisten lomailua on siedetty aivan liian kauan. Ikään kuin terveen ihmisen oikeus olisi olla tekemättä töitä ja maksaa veroja. Kiitos Orpo että saadaan yhteiskunnan hyväksikäyttäjät kuriin.
Mihin nämä kotiäidit menevät töihin kun mihinkään ei palkata?
Nämä pakkotyöllistetyt tekee tahallaan huonosti työt. Tulee vahinkoa reilusti. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirvittää olla raskaana näinä aikoina, kun hallituksessa romutetaan pikku hiljaa koko hyvinvointiyhteiskunnan perustaa alas.
Onko oikeasti tulevaisuus sitä, että on pakko laittaa 1-vuotias varhaiskasvatukseen? Asuttava lapsen ja puolison kanssa kaksiossa, koska kolmiosta ei uskalla haaveilla? Jos toinen vanhemmista joutuu työttömäksi tai sairastuu, onko muutettava erilleen tai heittäydyttävä kummankin työttömäksi, koska yhden palkka ei riitä mitenkään?
Seuraavaksi hallitus voikin poistaa lapsilisän jaa äitiyspakkauksen. Saadaan syntyvyys vieläkin alemmaksi.
Työttömyystuen ja sovitellun päivärahan leikkaukset ovat kaiken lisäksi järjettömiä - tukien varassa eläjät saavat leikatut osat toimeentulotukena takaisin. Leikkaukset osuvat pahiten "ahkeriin" eli osa-aikatyötä tekeviin tai niihin työssäkäyviin, jotka elättävät puolisoaan. Tämä aiheuttaa vain inhottavaa katkeruutta ja vihaa "sossupummeja" kohtaan (eli esim. isot ma_muperheet, työttömät yksinhuoltajat jne).
Olen eri sukupolvea kuin sinä. Nykypäivänä asutaan väljemmin kuin ennen. Laulaja Kirka kertoi haastatteluissa ja muistelmissaan kuinka iloinen hänen lapsuudenperheensä oli, kun he pääsivät kaksioon asumaan. Sitä ennen asuttiin yksiössä. Perheessä oli tuolloin ainakin kolme lasta. Siitä on 60 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen pakkotyö, asumistuen leikkaus, lapsikorotukset pois.
Mitä vielä?Monella ei jää juuri mitään. Tänään leipäjono kierteli viereiselle kadulle. Vuoden päästä... Huh
Ovatko he siis täysin elättejä? Jos he ovat sinun lähimmäisiäsi miksi et auta heitä? Usein huono-osaisuus keskittyy, yhteen ajautuu sellaista porukkaa, jossa kukaan ei tee mitään toisten eteen. Onneksi on noita Hursteja ja Niikkoja yms, jotka järjestää ruokajakoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että poistuu koska se asettaa ihmiset eri arvoiseen asemaan.
Tasa-arvo on sitä että kaikki saa saman työttömyyskorvauksen, se onko sulla lapsi tai vaikka koira ei oikeuta siihen että saat enemmän korvauksia kuin muut.Mä puhun lapsista tästä lähtien kaikki tauot töissä ja haukun lapsettomat laiskoiksi ja itsekkäiksi.
Onnea vaan sulle. Sinusta tulee työpaikan vihatuin ihminen jos noin teet :D
Minä alan töissä haukkumaan teitä perheellisiä ihmisiä kerjäläisiksi ja muiden rahoilla eläjiksi kun te ette kykene edes elättämään jälkikasvuanne ilman meidän muiden rahoja.
Lapsiperheille ei pitäisi maksaa mitään ylimääräsiä tukia eli lapsilisät pois ja palkalliset vapaat pois, samat tuet teille kuin muillekkin.Kuule ei haittaa kun on jo työttömänäkin vihattu. Teidät lapsettomat tullaan haukkumaan, senkin laiska.
Jos et saa biologista lasta niin mua ei sun tunteet kiinnosta. Mä puhun lapsista kaikki tauot. Itsepä haluatte vastikkeellista työttömyysturvaa.
Työttömyysrahan saa kaikki ja se on tasa-arvoista.
Perheille maksettavat rahat ei ole tasa-arvoista, vihaan perheitä koska ne elää meidän muiden rahoilla.Ja johtaja saa julkisella 8000 siitä että istuu kokouksissa puhumassa paskaa ja syömässä kampaviinereitä. Täysin turhaa joka kuukausi keskustella mitä tiimit on kuukauden aikana tehnyt.
Johtajat ei saa julkisilla mitään 8000 euroa ja virkamiehet ei tienaa tuhansia. Jos haluaa tienata, ei kannata julkiselle puolelle mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo on sitä että kaikki saa saman työttömyyskorvauksen, se onko sulla lapsi tai vaikka koira ei oikeuta siihen että saat enemmän korvauksia kuin muut.Mä puhun lapsista tästä lähtien kaikki tauot töissä ja haukun lapsettomat laiskoiksi ja itsekkäiksi.
Minä alan töissä haukkumaan teitä perheellisiä ihmisiä kerjäläisiksi ja muiden rahoilla eläjiksi kun te ette kykene edes elättämään jälkikasvuanne ilman meidän muiden rahoja.
Lapsiperheille ei pitäisi maksaa mitään ylimääräsiä tukia eli lapsilisät pois ja palkalliset vapaat pois, samat tuet teille kuin muillekkin.Kuule ei haittaa kun on jo työttömänäkin vihattu. Teidät lapsettomat tullaan haukkumaan, senkin laiska.
Jos et saa biologista lasta niin mua ei sun tunteet kiinnosta. Mä puhun lapsista kaikki tauot. Itsepä haluatte vastikkeellista työttömyysturvaa.
On se kamalaa, kun on 40-vuotiaita ihmisiä joilla ei ole lapsia ja kaikki vapaa-ajat pelataan pleikkaa.
Suomen loissakki, lapsettomat.
Yhdellä työpaikalla ne meni jopa lounasravintolaan syömään. Eivät osaa edes eväitä tehdä. Uusavuttomat.
Muista että me lapsettomat elätämme teitä perheellisiä, monet meistä ei haluaisi elättää teitä ja toivottavasti tulee muutos että lapsettomien verotusta kevennetään ja lapsettomilta loppuu velvollisuus elättää perheellisiä ihmisiä.
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tätä opetetaan jo syntymästä lähtien. Jokaiselle vauvalle oma sijoitustili, että jatkossa voidaan poistaa koko aiemmin rakennettu hyvinvointiyhteiskunta.
Jokaisen tulisi itse elättää itsensä omalla palkalla. Nyt ihmisille jaetaan kaiken maailman asumistukia,lapsilisä yms
Tuet kun saataisiin minimiin niin samalla verotus kevenisi ja valtion velkaantuminen hellittäisi?
Minun mielestä yhteiskunta on rikki jos valtion pitää maksaa tukirahoja ihmiselle joka käy töissä.Minusta yhteiskunta on rikki, jos se ei pysty tarjoamaan kaikille työkykyisille töitä eikä kykene maksamaan sellaista palkkaa, että työssä käyvä sillä selviäisi ilman yhteiskunnan tukia.
Minusta yhteiskunta on rikki, jos se ei kykene huolehtimaan kunnolla työkyvyttömistä ja tarjoamaan osatyökykyisille sopivaa työtä riittävällä palkalla.
Yhteiskunta on myös rikki, jod se ei kykene huolehtimaan kunnolla niistä, jotka ovat vuosikymmeniä raataneet tämän yhteiskunnan hyväksi, maksaneet veroja ja tukeneet tätä kautta myös nuorempia sukupolvia.Uusliberalistisen ajattelun mukaan kaikki on yksilöstä itsestään kiinni. Näin ei asia todellisuudessa todellakaan ole.
Nailed it!!!!
Kyllä, saadaan ravintolat ja parturit konkurssiin. Kuka maksaa enää sata euroa hiusväristä.
Yksi tuttu pesee ikkunoita pimeenä halvemmalla kuin siivousfirma.
Moni parturi on jättänyt työt väriallergian takia. Hiustenleikkaus 15 euroa per henkilö kotona.
Vierailija kirjoitti:
Päätös perustuu tutkittuun tietoon siitä, että nuo lapsikorotukset aiheuttavat kannustinloukkuja ja johtavat naisten pitkäaikaistyöttömyyteen. Se voi tuntua aluksi epäreilulta, mutta kun se kannustaa menemään töihin niin ajan kanssa se palkkakin kasvaa lopulta isommaksi, ja lopulta lopputulos on parempi myös vanhemman kannalta. Samalla myös lapsien ylisukupolvista työttömyyttä pyritään estämää .
Kiva, jatkossa siis voi mennä töihin ilman, että on valittu mihinkään työtehtävään? Loistavaa, kaikki halukkaat saavat siis töitä jatkossa. Tarvitseeko työpaikkoihin kuitenkin edelleen hakea, vai riittääkö vain ilmoittautuminen?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti leikkaavat lapsilisät muutenkin, niihin menee paljon rahaa. Loiset töihin
Älä vikise vaan keslity niihin töihin. Meitä ei sun kaltaisten vikinät kiinnosta :D hyvähän se on jos hallitus hankkii mulle kokoaikaisen työpaikan.. meillähän ne pakottaa työnantajat palkkaamaan puoli miljoonaa työtöntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kamalaa, kun on 40-vuotiaita ihmisiä joilla ei ole lapsia ja kaikki vapaa-ajat pelataan pleikkaa.
Suomen loissakki, lapsettomat.
Yhdellä työpaikalla ne meni jopa lounasravintolaan syömään. Eivät osaa edes eväitä tehdä. Uusavuttomat.
Muista että me lapsettomat elätämme teitä perheellisiä, monet meistä ei haluaisi elättää teitä ja toivottavasti tulee muutos että lapsettomien verotusta kevennetään ja lapsettomilta loppuu velvollisuus elättää perheellisiä ihmisiä.
M32
Te ette elätä yhtään ketään. Senkin uusavuttomat laiskajaakot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nailed it!!!!
Ei tarttis tehdä noin tiukkoja päätöksiä ellei Marinin hallitus olisi tehnyt 40 miljardia lisää valtionvelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli halutaan saada ihmiset toimeentulotuelle, jotta heille voidaan osoittaa työpaikka, josta ei kuitenkaan tarvitse maksaa palkkaa.
Onnea matkaan Suomi.
Sitäpä me salaliittoteoreetikot ollaan tässä viimeiset kolme vuotta eritoten yritetty sanoa.
Ihmiset halutaan riippuvaisiksi valtiosta vastikkeellisella perustulolla, mitään et voi omistaa ja koulutuskin alkaa olla niin ja näin.
Tähän soppaan vielä kaikki tiedot digi-indentiteettiin, käteisen poisto ja digivaluutta tilalle, niin siinä on sulle orja umpikujassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuoet ovat olleet liian suuria ja niillä pärjännyt liian hyvin mikä on kannustinloukku sillä se kannustaa jäämään kotia ja vähentää yksilön halukkuutta työlistyä. Muutenkin työttömyys turva on alunperin tarkoitettu ainoastaan vain YHTÄ henkilöä varten eikä jokaiselle perheen jäsenellen. Ne lapset ovat itse vastuussa omasta elättämisestään.
Kannustinloukkuja on, mutta tuet ovat EU alueen pienempiä. Näistä valitettu usein EU:n ihmisoikeuksien hallintoon.
Taas tätä vassaripropagandaa. Tuossa ei ole huomioitu kuin se toimeentulotuen perusosa. Ei ole otettu huomioon asumislisää, ei ilmaista terveydenhuoltoa, ilmaisia lääkkeitä yms. mitä tulee vielä sen päälle. Nuissa valituksissa on oletus, että kaikki, siis vuokrat ja sairaskulut pitäisi maksaa tuosta perusosasta, joka ei siis koskaan ole todellisuutta.
Klebin kirjoitti:
tukiloiset kiehuu kohta rasvassa. ei muutaku jauhoksi vaan
Höpö höpö. Loiset keittää kaltsisesi kitisijät siellä rasvassa ja laittaa jauhoiksi
Vierailija kirjoitti:
Loispaskiaiset joutuvat töihin. Mikäs sen mukavampaa.
Jatka sinä paskiainen omiin muroihisi paskomista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen pakkotyö, asumistuen leikkaus, lapsikorotukset pois.
Mitä vielä?Monella ei jää juuri mitään. Tänään leipäjono kierteli viereiselle kadulle. Vuoden päästä... Huh
Ovatko he siis täysin elättejä? Jos he ovat sinun lähimmäisiäsi miksi et auta heitä? Usein huono-osaisuus keskittyy, yhteen ajautuu sellaista porukkaa, jossa kukaan ei tee mitään toisten eteen. Onneksi on noita Hursteja ja Niikkoja yms, jotka järjestää ruokajakoja.
Totta tuokin. Ei niiltä päihdeongelmaisilta jää kavereille ja taitaa enemmän kaverilta ottaa kuin antaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei saa biologista lasta niin mä puhun kaikki tauot töissä työkokeilussa lapsista ja nautin sen pahasta olosta.
Persoonallisuushäiriöihinkin on saatavissa hoitoa. Hyvä, että olet työkokeilussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätös perustuu tutkittuun tietoon siitä, että nuo lapsikorotukset aiheuttavat kannustinloukkuja ja johtavat naisten pitkäaikaistyöttömyyteen. Se voi tuntua aluksi epäreilulta, mutta kun se kannustaa menemään töihin niin ajan kanssa se palkkakin kasvaa lopulta isommaksi, ja lopulta lopputulos on parempi myös vanhemman kannalta. Samalla myös lapsien ylisukupolvista työttömyyttä pyritään estämää .
Mutta kun ne kannustinluokut eivät johdu siitä että tuet ovat liian korkeita vaan että alimmat palkat ovat liian pieniä.
Liian pieniä mihin? Keskituloisten kanssa samanlaiseen elämään?
Palkat ovat liian pieniä normaaliksi katsottuun elintasoon nykyaikana. Omasta mielestäni normaalia olisi se, että asumiskulut, sähkölasku puhelin, it-yhteydet, arkiruoka ja vaatteet pystytään maksamaan palkasta ilman, että monena iltana kuukaudessa istutaan pöydän ääreessä laskemassa budjettia uudelleen. Myös pitäisi riittää lääkkeisiin, hammaslääkäriin ja silmälaseihin niille, jotka tarvitsevat näitä.
On normaalia, että joudutaan laskemaan menoja ja tuloja! Teen sitä itsekin, vaikka palkka 8.500. Ja kaikkia kuluja minimoidaan. Vaatteisiin voi käyttää rahaa nollasta sataseen, mutta voi voi, miltä se näyttää somessa?
Niin ja voivoi, mitä jos joutuisi muuttamaan omille tuloille sopivaan asuntoon?
Sanoppas miten töihin noin vain mennään? Marssin johki firmaan pomon eteen ja lyön tilinumeron sen eteen ja sanon että tehää sopppari niin aloitan sitten työt? Kannattaa mennä juttelee jollekki ammattilaiselle jos elää tuollaisessa mielikuvitusmaailmassa kuin sinä missä noin vain töihin voi mennä. Oliskin niin helppoa .