Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.

Vierailija
16.06.2023 |

"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."

Huhhuh.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…

Kommentit (1339)

Vierailija
341/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että poistuu koska se asettaa ihmiset eri arvoiseen asemaan.

Tasa-arvo on sitä että kaikki saa saman työttömyyskorvauksen, se onko sulla lapsi tai vaikka koira ei oikeuta siihen että saat enemmän korvauksia kuin muut.

Mä puhun lapsista tästä lähtien kaikki tauot töissä ja haukun lapsettomat laiskoiksi ja itsekkäiksi.

Onnea vaan sulle. Sinusta tulee työpaikan vihatuin ihminen jos noin teet :D

Minä alan töissä haukkumaan teitä perheellisiä ihmisiä kerjäläisiksi ja muiden rahoilla eläjiksi kun te ette kykene edes elättämään jälkikasvuanne ilman meidän muiden rahoja.

Lapsiperheille ei pitäisi maksaa mitään ylimääräsiä tukia eli lapsilisät pois ja palkalliset vapaat pois, samat tuet teille kuin muillekkin.

Kuule ei haittaa kun on jo työttömänäkin vihattu. Teidät lapsettomat tullaan haukkumaan, senkin laiska.

Jos et saa biologista lasta niin mua ei sun tunteet kiinnosta. Mä puhun lapsista kaikki tauot. Itsepä haluatte vastikkeellista työttömyysturvaa.

Vierailija
342/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä varakkaiden osalta puututtiin? Ei mihinkään!

Ei edes rikkaiden lapsilisiin!

Muka on pitänyt säästää kaikesta. Just joo. Kaikesta, joka koskee keskiluokkaa ja heikoimmassa asemassa olevia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Loissakki ei voi enää tehtailla lapsia kanien lailla lisärahan toivossa ja saada kotihoidontukea koko (työ)elämänsä ajan.

Vierailija
344/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.

Sanooko "elatusvastuu" sulle mitään? Kuinka idiootti pitää olla jos ei tajua että työtön vanhempi elättää itsensä lisäksi myös lapsensa sillä työttömyyskorvauksella? Eikä se muutama lisäeuro edes mitenkään riitä lapsen aiheuttamiin kuluihin.

Mitäpä jos kantaisit sen vastuun ja menisit töihin?

Vierailija
345/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ni. Kansa halusi kylmää kyytiä ja nyt sitä tulee. Tämä on vasta alkua.

Vierailija
346/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen uusliberalistisen ajattelutavan mukaan ihmisen on selvittävä yksin.

Nyt tätä opetetaan jo syntymästä lähtien. Jokaiselle vauvalle oma sijoitustili, että jatkossa voidaan poistaa koko aiemmin rakennettu hyvinvointiyhteiskunta.

Jokaisen tulisi itse elättää itsensä omalla palkalla. Nyt ihmisille jaetaan kaiken maailman asumistukia,lapsilisä yms

Tuet kun saataisiin minimiin niin samalla verotus kevenisi ja valtion velkaantuminen hellittäisi?

Minun mielestä yhteiskunta on rikki jos valtion pitää maksaa tukirahoja ihmiselle joka käy töissä.

Vierailija
347/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkä varakkaiden osalta puututtiin? Ei mihinkään!

Ei edes rikkaiden lapsilisiin!

Muka on pitänyt säästää kaikesta. Just joo. Kaikesta, joka koskee keskiluokkaa ja heikoimmassa asemassa olevia.

TÄMÄ!👍

Vierailija
348/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo on sitä että kaikki saa saman työttömyyskorvauksen, se onko sulla lapsi tai vaikka koira ei oikeuta siihen että saat enemmän korvauksia kuin muut.

Mä puhun lapsista tästä lähtien kaikki tauot töissä ja haukun lapsettomat laiskoiksi ja itsekkäiksi.

Minä alan töissä haukkumaan teitä perheellisiä ihmisiä kerjäläisiksi ja muiden rahoilla eläjiksi kun te ette kykene edes elättämään jälkikasvuanne ilman meidän muiden rahoja.

Lapsiperheille ei pitäisi maksaa mitään ylimääräsiä tukia eli lapsilisät pois ja palkalliset vapaat pois, samat tuet teille kuin muillekkin.

Kuule ei haittaa kun on jo työttömänäkin vihattu. Teidät lapsettomat tullaan haukkumaan, senkin laiska.

Jos et saa biologista lasta niin mua ei sun tunteet kiinnosta. Mä puhun lapsista kaikki tauot. Itsepä haluatte vastikkeellista työttömyysturvaa.

On se kamalaa, kun on 40-vuotiaita ihmisiä joilla ei ole lapsia ja kaikki vapaa-ajat pelataan pleikkaa.

Vierailija
349/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen uusliberalistisen ajattelutavan mukaan ihmisen on selvittävä yksin.

Nyt tätä opetetaan jo syntymästä lähtien. Jokaiselle vauvalle oma sijoitustili, että jatkossa voidaan poistaa koko aiemmin rakennettu hyvinvointiyhteiskunta.

Ihmiset ovat kuvitelleet, että hyvinvointiyhteiskunta on itsestäänselvyys, joka säilyy, vaikka äänestäisi persuja tai kokoomusta. Nuoret ei ihan ymmärtäneet ettei ne palvelut itsensä varassa ole pystyssä ja poliitikot voi romuttaa kaiken.

Vierailija
350/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysrahan saa kaikki ja se on tasa-arvoista.

Perheille maksettavat rahat ei ole tasa-arvoista, vihaan perheitä koska ne elää meidän muiden rahoilla.

Vierailija
351/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.

Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.

onko sulla mikä ammatti?  Töitä on jos kuinka paljon, lapset päiväkotiin ja töihin

Töitä paljon? No ei todellakaan ole, muutama hassu paikka ja nekin jotain opettajan, lääkärin tms paikkoja.

Lapset ei ole päiväkoti-ikäisiä.

Vastauksesta voi päätellä, että ei ole ammattia. Hanki sellainen.

Minulla on 3 koulutusta.

No luulisi sitten töitäkin löytyvän. Ehkä se onkin vain tahdosta kiinni... tai työnhakijasta johtuvaa.

Syytät minua kun mulla on sairaus minkä vuoksi mua ei palkata?

Vierailija
352/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kamalaa, kun on 40-vuotiaita ihmisiä joilla ei ole lapsia ja kaikki vapaa-ajat pelataan pleikkaa.

Suomen loissakki, lapsettomat.

Yhdellä työpaikalla ne meni jopa lounasravintolaan syömään. Eivät osaa edes eväitä tehdä. Uusavuttomat.

Vierailija
353/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.

Sanooko "elatusvastuu" sulle mitään? Kuinka idiootti pitää olla jos ei tajua että työtön vanhempi elättää itsensä lisäksi myös lapsensa sillä työttömyyskorvauksella? Eikä se muutama lisäeuro edes mitenkään riitä lapsen aiheuttamiin kuluihin.

no sitten on vain kyse sinun halutomuudestasi istua alas miehesi kanssa ja käydä vakava keskustelu. Tuommoinen jaottelu että varakkaampi ei kustantaisi omien lastensa menoja, vaan köyhempi maksaisi on kieroutunut ja syytäkin loppua, piste. Jos itse ylläpidät epäreiluutta perheenne ratha-asioissanne, ei muu yhteiskunta voi sitä tukea. Jos ette ole avioliitossa, mene. Jos ei suostu, etsi toinen. Jos lapsesi on exän, lähetä ne hänelle. Hän saa toimeentulotukea jos ei kykene omiaan elättämäään. Muussa tapauksessa joku tässä kuviossa vetää välistä ja maksajana ei voi olla muu yhteiskunta. Pakota exäsi tai nyxäsi lastensa elättäjäksi. Onhan se ihme jos eivät suostuis.

Perintövero 300 000 asunnosta on 13000 eikä noita asuntoja enää kukaan osta. 2 asunnon loukossa sä menet ulosottoon myös.

Jos perinnöstä kieltäytyy niin se menee automaattisesti omalle lapselle. Toivo että lapsesi ei ole alaikäinen tai opiskelija.

Huoltajan täytyty silloin maksaa perintövero lapsen puolesta. Apua. Älkää nyt sellaista neuvoko.

Vierailija
354/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Loissakki ei voi enää tehtailla lapsia kanien lailla lisärahan toivossa ja saada kotihoidontukea koko (työ)elämänsä ajan.

Ilmeisesti jatkossa yhä enemmän tilanne on se, että ihmisen asema on parempi, jos on lapsia. Yksineläjänä tulen halvemmaksi yhteiskunnalle, mutta mitäpä jos vielä teen pari muksua, mikäli se parantaa omaa taloudellista asemaa samalla? Siltä se nyt näyttää. Tuttu oli sossussa töissä ja sanoi, että jos on lapsi, saa helpommin kaikenlaista ylimääräistä rahaa ja parempaa palvelua.

Vierailija
355/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele, miksi et ole saanut töitä 😂.

Ohis

Vierailija
356/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että nautin loisten kyynelistä.

Kannattaa alkaa rakentamaan jo tiilimuuria talon ympärille, hankkia jykevä valurauta portti sekä ostaa vartiointi ja valvonta palvelu Verisurelta.

Miksi? Ei nämä sohvalla makailijat ole tähän astikaan saaneet persettään ylös sieltä sohvalta niin nytkö he oikeasti aktivisoituisivat ja kävisivät täysin vieraiden (töissä käyvien) kimppuun? Aikalailla epäilen.

Vierailija
357/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen pakkotyö, asumistuen leikkaus, lapsikorotukset pois.

Mitä vielä?

Monella ei jää juuri mitään. Tänään leipäjono kierteli viereiselle kadulle. Vuoden päästä... Huh

Vierailija
358/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysrahan saa kaikki ja se on tasa-arvoista.

Perheille maksettavat rahat ei ole tasa-arvoista, vihaan perheitä koska ne elää meidän muiden rahoilla.

Ja johtaja saa julkisella 8000 siitä että istuu kokouksissa puhumassa paskaa ja syömässä kampaviinereitä. Täysin turhaa joka kuukausi keskustella mitä tiimit on kuukauden aikana tehnyt.

Vierailija
359/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin sellainen hallitus joka on minun makuun.

MENKÄÄ TÖIHIN!!!

Vierailija
360/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että nautin loisten kyynelistä.

Kannattaa alkaa rakentamaan jo tiilimuuria talon ympärille, hankkia jykevä valurauta portti sekä ostaa vartiointi ja valvonta palvelu Verisurelta.

Miksi? Ei nämä sohvalla makailijat ole tähän astikaan saaneet persettään ylös sieltä sohvalta niin nytkö he oikeasti aktivisoituisivat ja kävisivät täysin vieraiden (töissä käyvien) kimppuun? Aikalailla epäilen.

Ja mitähän on työkokeilu, palkkatukityö ja kuntouttava työtoiminta.

Työttömiä on tarhoissa ja me saadaan päättää oikeisto lasten hoidosta.