Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.

Vierailija
16.06.2023 |

"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."

Huhhuh.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…

Kommentit (1339)

Vierailija
221/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän säästöistäni kiinni. En osta mitään muuta kuin ruokaa. Leikkaukset ei koske mua mutta synkistän taloutta koska en hyväksy noita köyhien kyykytyksiä.

Vierailija
222/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannattaisi porsia jos ei ole varaa kasvattaa mukuloitaan muuten kuin loisien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että nautin loisten kyynelistä.

Olet ilmeisesti pahantahtoinen. Miten voi saada iloa toisen ihmisen kärsimyksistä?

Roska sakin kyynelistä saa aina tyydytystä. Joskus myös paremman väen kuten Yli-Viikarin.

Vierailija
224/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naishallituksen tuhlailevan elämän tyylin seuraukset kaatuvat lasten syliin.

Vierailija
225/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo suojaosuuden poisto on äärettömän typerä. Vie kannustimen osa-aikatyöstä kokonaan.

Tuo on oikeasti ihan järjetön päätös. Se tarkoittaa just sitä että jos ei ole kokoaikatyötä niin silloin kannattaa olla tekemättä yhtään _ mitään _, sillä keikkatyöt ja osa-aikatyöt muuttuu käytännössä palkattomiksi. Ihan sairaan typerää.

Vierailija
226/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti leikkaavat lapsilisät muutenkin, niihin menee paljon rahaa. Loiset töihin

Olen eri mieltä kanssasi. Mutta lapsilisän pitäisi olla isompia kahden ensimmäisen lapsen kohdalla. Lapsilisien ei pitäisi kannustaa saamaan suurta määrää lapsia.  En ole koskaan ymmmärtänyt tätä kummallista systeemiä. Sen sijaan lapsilisien maksussa voisi aloittaa käytännön, että jos perheeseen syntyy samalla kertaa monta lasta (kaksoset, kolmoset) niin silloin lapsista saisi korotettua lapsilisää.

Lapsituet pois kokonaan ja kunnon lapsivähennykset tilalle. Kannustaisi sekä töihin, että tulevia veronmaksajia hankkimaan. 

Vierailija
227/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armotonta menoa...

Vierailija
228/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loisten lapset eivät ole yhteiskunnan elättejä. On epäoikeudenmukaista ja kohtuutonta että veronmaksajat pakotetaan maksamaan loisten lapset vaikka lapsen elatus vastuu on lasten vanhemmilla ja jos on lapsia niin sitten mennään töihin eikä jäädä kotia.

Mietipä hetki sita asiaa sen lapsen kannalta. Onko tämä lapsi valinnut syntyä "loisen lapseksi"? Käsittääkseni ei. Miksi siis rangaista sitä lasta sillä että hän elää entistä köyhemmässä perheessä?

Se lapsonen otetaan valtionkotiin kasvamaan.

Et vastannut, että miksi lasta rankaistaan.

Loppuun harhaiseen fantasiointiisi on todettava, ettei valtiolla ikinä ois varaa kasvattaa köyhien lapsia laitoksissa.

Toimisiko adoptiobusiness?

Vierailija
229/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.

Olisiko ihan sen vuoksi että niiden lastenkin pitää syödä ja saada vaatteet ylleen? Eihän se lapsikorotus sen työttömän äidin/isän hyväksi ole vaan lasten menoihin. Tietenkin sinkkutyötön pärjää pienemmällä summalla kuin se työtön jonka pitää itsensä lisäksi elättää myös lapsi/lapsia.

Menkää hyvät ihmiset töihin jos teillä on lapsia. Muuten älkää hankkiko niitä.

Miten mennään töihin kun kukaan ei palkkaa?

Minullakin oli vakityö kun lapset syntyi.

Miten olis, jos vaikka sitä koulutusalaa ja uraa miettiessään ottaisi selvää, millä aloilla on töitä melko varmasti aina ja kouluttautuisi sellaiselle? Voi myös opiskella useamman ammatin, niin mahdollisuudet työllistyä paranevat. Tai alkaa yrittäjäksi alalle, jossa on kysyntää.

Työnantajien toimesta tehty syrjintä tietysti on aunuksesta ja sitä pitäisi pystyä kitkemään. Leikkaustalkoilla se tuskin tosin onnistuu.

Eri

Miksi Kela sitten katkaisee kaikki tuet niiltä jotka haluaisi opiskella uuden ammatin?

Olen opiskellut ja tehnyt samaan aikaan töitä, ei siihen Kelaa tarvita.

Vierailija
230/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.

Olisiko ihan sen takia, että niihin lapsiin menee enemmän rahaa kuin vain yhteen aikuiseen. Kaikilla lapsilla Suomessa tulisi olla mahdollisuus hyvään lapsuuteen. Tuloerojen kasvu ei tiedä tulevaisuuden sukupolville hyvää.

Vierailija
231/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loisten lapset eivät ole yhteiskunnan elättejä. On epäoikeudenmukaista ja kohtuutonta että veronmaksajat pakotetaan maksamaan loisten lapset vaikka lapsen elatus vastuu on lasten vanhemmilla ja jos on lapsia niin sitten mennään töihin eikä jäädä kotia.

Mietipä hetki sita asiaa sen lapsen kannalta. Onko tämä lapsi valinnut syntyä "loisen lapseksi"? Käsittääkseni ei. Miksi siis rangaista sitä lasta sillä että hän elää entistä köyhemmässä perheessä?

Lapsen on hyvä oppia, että työssä käyvien vanhempien perheessä elintaso on parempi, jotta hän itse motivoituisi tekemään erilaisia ratkaisuja kuin vanhempansa.

Ratkaisuja? Tutkitusti suurin osa pitkäaikaistyöttömistä on vajaatyökykyisiä. Onko sairastuminen =huono ratkaisu?

Vierailija
232/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ne lapsikorotukset on?

Ansiosidonnaisessa se oli tän vuoden alussa joku 6 tai 7 euroa mitä sain yhdestä lapsesta. Sitten työllistyin.

Vierailija
233/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ihan sen vuoksi että niiden lastenkin pitää syödä ja saada vaatteet ylleen? Eihän se lapsikorotus sen työttömän äidin/isän hyväksi ole vaan lasten menoihin. Tietenkin sinkkutyötön pärjää pienemmällä summalla kuin se työtön jonka pitää itsensä lisäksi elättää myös lapsi/lapsia.

Miten olis, jos vaikka sitä koulutusalaa ja uraa miettiessään ottaisi selvää, millä aloilla on töitä melko varmasti aina ja kouluttautuisi sellaiselle? Voi myös opiskella useamman ammatin, niin mahdollisuudet työllistyä paranevat. Tai alkaa yrittäjäksi alalle, jossa on kysyntää.

Työnantajien toimesta tehty syrjintä tietysti on aunuksesta ja sitä pitäisi pystyä kitkemään. Leikkaustalkoilla se tuskin tosin onnistuu.

Eri

Miksi Kela sitten katkaisee kaikki tuet niiltä jotka haluaisi opiskella uuden ammatin?

Olen opiskellut ja tehnyt samaan aikaan töitä, ei siihen Kelaa tarvita.

Niin, sulla oli töitä mutta kun sillä työttömällä ei ole.

Vierailija
234/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkkilaisessa parturissa hiustenleikkaus 18 euroa.

Pitäisiköhän verotarkastajan vierailla sen parturin luona työasioissa? Uskallan nimittäin epäillä, että tuohon hintaan kaikkia lakisääteisiä velvoitteita ei hoideta.

Vierailija
235/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti leikkaavat lapsilisät muutenkin, niihin menee paljon rahaa. Loiset töihin

Olen eri mieltä kanssasi. Mutta lapsilisän pitäisi olla isompia kahden ensimmäisen lapsen kohdalla. Lapsilisien ei pitäisi kannustaa saamaan suurta määrää lapsia.  En ole koskaan ymmmärtänyt tätä kummallista systeemiä. Sen sijaan lapsilisien maksussa voisi aloittaa käytännön, että jos perheeseen syntyy samalla kertaa monta lasta (kaksoset, kolmoset) niin silloin lapsista saisi korotettua lapsilisää.

Lapsilisä on pelkkää tulonsiirtoa rikkaille.

Vierailija
236/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että nautin loisten kyynelistä.

Nautin sun kyynelistä.jos joudut työttömäksi esim. joku 9e orja vie sun työpaikan

Muista että varmaa työpaikkaa ei ole :)

Tiedän monta tapausta missä pilkka on osunut omaan nilkkaan Kum on työttömäksi joutunut .

Vierailija
237/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätuolissa istuva pystyy tekemään kotitöitä, jos kädet toimii. Mä haen avustajaksi ja mukanani vien 2 pesuvatia, niihin teen vedet ja nostan keittiön pöydälle ja katson, kun avustettava tiskaa, lisäksi vien keittolevyn ruokapöydälle ja avustetta tekee itse ruoan, minä ojennan tavaroita. Avustettava istuu pyörätuolissa ja imuroi, minä lykkään pyörätuolia.

Vierailija
238/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hvelttiä tämä hallitus kuvittelee että tällä kaikella pahanolon maksimoinilla saavutetaan. Itse korkean moraalin ihmisen olen ihan vakavissani jo suunnitellut miten tulen tekemään ihan mitä vain että pysyn niin sanotusti hengissä niin mitä nämä tekee joilla rikollisuus on jo ihan verissä.

Tavoite on saada mahdollisimman moni työeLämän ulkopuolella oleva aikuinen, opiskelija ja nuori työllistymään sekä vähentää valtion turhia menoja jotka käyvät yhteiskunnalle kalliiksi eivätkä tuota.

Tavoite ei todellakaan ole saada ihmisiä työllistymään palkkatyöhön. Se saavutettaisiin paremmin kieltämällä kaikenlainen pakaton työ - ei lisäämällä palkattoman työn tekemistä.

Kokoomuksen tavoite on saada ihmiset tekemään töitä sosiaalitukien vastineena, jolloin hyvätuloiset voivat teettää työt heillä ja heidän taloudellinen hyvinvointi kasvaa.

Vierailija
239/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörätuolissa istuva pystyy tekemään kotitöitä, jos kädet toimii. Mä haen avustajaksi ja mukanani vien 2 pesuvatia, niihin teen vedet ja nostan keittiön pöydälle ja katson, kun avustettava tiskaa, lisäksi vien keittolevyn ruokapöydälle ja avustetta tekee itse ruoan, minä ojennan tavaroita. Avustettava istuu pyörätuolissa ja imuroi, minä lykkään pyörätuolia.

Lisäksi arvostelen onko ruoka hyvää ja miten siivous meni.

Vierailija
240/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Koska Kela on vanhoillinen. Kuvittelevat, että ihminen on yhdessä ammatissa loppuikänsä. Katsovat myös että kämppiksillä ja avoliitoissa on elatusvelvollisuus, kun tukia laskevat ja kehittelevät ruokakuntia. Opiskelua pitäisi tukea, ei leikata ja huonontaa opiskelijoiden toimeentuloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi