Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Okei. Tuloverotus kevenee pienituloisilta ja eläkeläisiltä. Edelleenkin lähtee sitte iteltä puolet palkasta veroihin

Vierailija
16.06.2023 |

Kiitos sosiaalisde eiku kokoomus ja persut

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ongelma? Voihan ap aina pyytää palkanalaennusta, jos ei halua maksaa "liikaa" veroa.

Vierailija
42/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisestakin voisi puhua, että paljonko on riittävä panostus yhteiseen kassaan.? (haussa siis positiivinen luku/työkykyinen)

Pienituloisiakin työhaluisia hyödyttäisi, jos vapaamatkustajat pistetään elättämään itseään. Jos jotain vastakkainasettelua halutaan niin työttömät >< työtätekevät. Ja jokainen voi säästää itse itselleen puskuria, jos työpaikka on epävarma. Mut ei ku aina pitää hyväksyä emmäviitti-porukkaa?!

Monissa maissa ne pienipalkkaiset hommat on se the Turvaverkko. Ei mitään koulutusvaatimuksia, kunhan nyt pystyy ylipäätään fyysisesti olemaan töissä. 

Täällä annetaan siinäkin ymmärtää, että sellaisella uravalinnalla pitäis tulla hyvinkin toimeen. Osa-aikatyöt ja sellaset sopii kakkostyöksi perheessä tai opiskelijalle tms, ei ne ole keltään riittävä panostus tähän isoon firmaan, jolla voisi lunastaa perheelleen hyvän elämän. Ehkä jos on yksinäinen ja tosi vaatimaton.. ok ei ole kiva ketään pakottaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pystynyt keventämään verotustani vähentämällä työtunteja. Oli sen verran hyvät tulot,että lisätyö ei enää kannattanut kovien verojen vuoksi. Jätin lisätyöt pois ja ero nettotuloista ei ollut suuri. Eli olin oikeastaan yrittänyt tienata enemmän vain maksaakseni siitä suurimman osan veroa. Nyt teen vähemmän työtä ja mulla on enemmän vapaa-aikaa ja lepoa. Tienaaminen ei tietyn rajan jälkeen kannata Suomessa.

Mikä se raja on? Lapsen yhteiskuntaopin kirjassa ei kerrottu. Siellä oli vaan satuja. 

Vierailija
44/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä Suomessa teet? Eikös kaikkien rikkaiden pitänyt muuttaa pois täältä kun on niin kauheaa? Nallen perässä vaan

Vierailija
45/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö. Peinituloisten veronkevennys siirtyy sellaisenaan takaisin kiertoon ja pitää yllä pienyritysten palveluiden kysyntää. Eläkeläisen ANSIOtuloveron keventäminen saattaa houkutella jonkun eläkeläisen töihin, vaikka osa-aikaisesti.

Mikä ihme siinä on, ettei yksikään hyvin toimeentuleva minun lisäkseni tunnu ajattelevan, että itsekin kuuluu osallistua näihin talkoisiin jotenkin? Leikata pitäisi, mutta aina joltain muulta. Käsi sydämelle, mulle ja sulle on aivan se ja sama tuleeko tilille 3100 vai 3200 euroa kuukaudessa. Pääasia olisi, että palvelut pelaisi edes sen verran että maassa säilyisi rauha ja että teollisuudella ja palveluilla olisi riittävän hyvät olosuhteet, jotta pystyvät jatkossakin työllistämään.

Et tiedä minusta yhtään mitään ja ei ole sama asia tuleeko tilille 3100 vai 3200, koska minä tarvitsen tuon verran pelkkään ruokaan, eli tuolla en maksaisi edes asuntoa meille. JA KUITENKIN olen siis tehnyt 60tuntia töitä viikossa tuon eteen ja vielä itse hankkinut joka ikisen kaksituntisen erikseen. Että laita sinä siellä käsi vaan omalle sydämelle että onko se OIKEIN?

Talkoot tarkoittaa kaikkien osallistumista ei sitä että muutaman selkänahasta revitään kaikki. 

Ei varakkaat kärsi mitenkään siitä, että heitä verotetaan

Varastamista se silti on (omaisuudensuoja on ihmisoikeus), ja kukaan ei tarkista mitenkään onko niiden joukossa joku joka tarvitsee ne rahat, eli tekee rahaa ihan tarpeeseen. 

Ei ole varastamista vaan oikeudenmukaista osallistua enemmän yhteisön ja yhteiskunnan elämään silloin kun saa enemmän palkkaa kuin muut keveämmästä työstä ja vähemmällä työllä kuin muut. 

Ai tuntipalkanko mukaan se veroprosentti menee?

Et ymmärrä yhtään mitään. 

Osallistua pitää jokaisen työkykyisen, oletko samaa mieltä?

Tämä. Ei verottajaa kiinnosta millaisesta työstä ja millaisilla tunneilla se liksa kertyy. Jos painat pitkää päivää, ehkä jopa kahta työtä, yövuoroja jne niin siitä rokotetaan ihan samalla prosentilla kuin siitä jos saat saman liksan kevyestä osapäivätyöstä. Tiukka progressio osuu oikeasti duunareitakin omaan nilkkaan, koska talouden tasapainottaminen lisätöillä tehdään vaikeaksi tai jopa mahdottomaksi. Ei auta ottaa esim lisävuoroja puolison tai lapsen sairastuessa vakavasti, koska verottajan mielestä olet heti rikas ja sinulta voi ottaa enemmän pois.

Se on karmeaa ja sydämelliset, hymyilevät kaikille hyvää tahtovat herttaiset eläkeläiset (en mainitse sukupuolta) on tämän tänne äänestäneet. 

Vierailija
46/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pystynyt keventämään verotustani vähentämällä työtunteja. Oli sen verran hyvät tulot,että lisätyö ei enää kannattanut kovien verojen vuoksi. Jätin lisätyöt pois ja ero nettotuloista ei ollut suuri. Eli olin oikeastaan yrittänyt tienata enemmän vain maksaakseni siitä suurimman osan veroa. Nyt teen vähemmän työtä ja mulla on enemmän vapaa-aikaa ja lepoa. Tienaaminen ei tietyn rajan jälkeen kannata Suomessa.

Mikä se raja on? Lapsen yhteiskuntaopin kirjassa ei kerrottu. Siellä oli vaan satuja. 

Voit tutustua veroasteikkoon. Ns. Soludaarisuusvero iskee tietyllä tulirajalla. Myöskin veroaste jyrkkenee progressiivisesti. Et ehkä ollut läsnä yhteiskuntaopin tunnilla. Vai luulitko,että Suomessa on tasavero. Tai etkö ole kuullut marginaaliverosta.

Vierailija
47/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä Suomessa teet? Eikös kaikkien rikkaiden pitänyt muuttaa pois täältä kun on niin kauheaa? Nallen perässä vaan

Tulovero otetaan ansiotuloista, ystävä hyvä. Verottajan käsittelyn jälkeen hyvätuloinen voi olla niin köyhä, että elää köyhyysrajan alapuolella. Siinä ei paljon muutella minnekään. Hyvätuloisella ei myöskään välttämättä ole mitään hienoa koulutusta, vaan hän on voinut tehdä tienestinsä melko huonollakin tuntiliksalla. Suomen kieli on lisäksi täysin kelvoton missään muussa maassa, joten kouluenglannilla voi olla kynnys todella korkealla lähtemään mihinkään. Sääliksi käy myös inhimillisesti häätää ihmisiä pois maasta. 

Kaikille ei opetettu lapsuudessa jo verosuunnittelua vaan toiset on ollut valtion koulun propagandan varassa. 

Vierailija
48/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin veroprosenttilaskurilla, että kirkkoon kuuluvalla helsinkiläisellä tulojen pitää olla yli 20 000 €/kk, jotta verot ja muut pakolliset maksut veisivät yli puolet palkasta. Aika kova palkka on ap:llä.

Voi olla, että ap puhui vain tuloveroista, eli on tosi hyvätuloinen, mutta jos puhutaan kokonaisveroasteesta, niin ei kyllä Suomessa tarvitse valitettavasti tienata kuin yli 5000€ kuussa niin ansioista jo puolet voi mennä veroihin. 

Jos olet yrittäjä, veroihin menee yli puolet jo pienemmilläkin tuloilla. Itsekin maksoin viime vuonna yli puolet tuloista veroa ja eläkemaksua, vaikka laskutus jäi alle 60 000 euron.

Vierailija
49/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V.2023 solidaarisuusvero 2% otetaan yli 85800 eur ylittävistä ansiotuloista.

Vierailija
50/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit tutustua veroasteikkoon. Ns. Soludaarisuusvero iskee tietyllä tulirajalla. Myöskin veroaste jyrkkenee progressiivisesti. Et ehkä ollut läsnä yhteiskuntaopin tunnilla. Vai luulitko,että Suomessa on tasavero. Tai etkö ole kuullut marginaaliverosta.

Aina voi v.ttuilla, jos ei muuhun pysty. Peace vaan sullekin. 

Se solidaarisuusveron raja oli jotain 70tuhatta. Eli 42t Suomessa olisi tulot kannattavan rajalla. Ei varmaan saisi vaihtaa aihetta, mutta naurattaa kuvitelmat, että kukaan "huippuosaaja" tulisi tänne töihin. 🤣

Vierailija
51/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan Suomessa ei ole luvannut keventää meidän keski- ja hyvätuloisten verotusta. Äänestysvaihtoehdot on nolla. Suomi on hyväksikäyttäjien maa, lähde pois jos pystyt, itsellä ei mitään mahdollisuuksia, odottelen vaan että lapset kasvaa aikuisiksi ja jättää mut tänne muiden orjaksi, se on mulle hyvä rangaistus siitä, että uskoin ikinä tätä propagandaa. 

Se merkkaa miten sen käteen jäävän palkkasi kulutat. Joko laitat sen kaiken haisemaan tai sitten sijoitat ja saat ehkä  jopa palkkatuloasi kevyemmin verotettuja pääomatuloja. Märinän sijaan lainaa kirjastosta pari sijoittamista käsittelevää kirjaa ja tingi muutama vuosi turhasta kulutuksesta. Huomaat kassavirtasi kääntyvän positiiviseksi.Älä ole uhri, sulla on vaihtoehtoja.

Vierailija
52/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulovero otetaan ansiotuloista, ystävä hyvä. Verottajan käsittelyn jälkeen hyvätuloinen voi olla niin köyhä, että elää köyhyysrajan alapuolella. Siinä ei paljon muutella minnekään. Hyvätuloisella ei myöskään välttämättä ole mitään hienoa koulutusta, vaan hän on voinut tehdä tienestinsä melko huonollakin tuntiliksalla. Suomen kieli on lisäksi täysin kelvoton missään muussa maassa, joten kouluenglannilla voi olla kynnys todella korkealla lähtemään mihinkään. Sääliksi käy myös inhimillisesti häätää ihmisiä pois maasta. 

Kaikille ei opetettu lapsuudessa jo verosuunnittelua vaan toiset on ollut valtion koulun propagandan varassa. 

Kuule sen verosuunnittelun voi  opetella ihan ilman kouluakin. Kirjasto on täynnä sijoituskirjoja.

Vierailija
53/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö. Peinituloisten veronkevennys siirtyy sellaisenaan takaisin kiertoon ja pitää yllä pienyritysten palveluiden kysyntää. Eläkeläisen ANSIOtuloveron keventäminen saattaa houkutella jonkun eläkeläisen töihin, vaikka osa-aikaisesti.

Mikä ihme siinä on, ettei yksikään hyvin toimeentuleva minun lisäkseni tunnu ajattelevan, että itsekin kuuluu osallistua näihin talkoisiin jotenkin? Leikata pitäisi, mutta aina joltain muulta. Käsi sydämelle, mulle ja sulle on aivan se ja sama tuleeko tilille 3100 vai 3200 euroa kuukaudessa. Pääasia olisi, että palvelut pelaisi edes sen verran että maassa säilyisi rauha ja että teollisuudella ja palveluilla olisi riittävän hyvät olosuhteet, jotta pystyvät jatkossakin työllistämään.

Olen eri, mutta älä tule sanomaan mikä on muille aivan se ja sama. Ei kaikki hyvätuloiset ole mitään Mersulla ajelevia skumppaa litkiviä dinkkuja. Osa meistä on esimerkiksi ison lapsiperheen ainoita elättäjiä, joille ne omalla työllä ansaitut rahat tulisi ihan tarpeeseen.

Nimim monen lapsen yh, joka maksaa 50 000 vuodessa veroa, koska verokarhun mielestä naapurin alkkis tarvitsee niitä rahoja enemmän kuin minun lapseni

Minä olen aina kuvitellut, että jos on paljon lapsia, niin on saamapuolella. Lapset käy koulua ja päivähoitokin maksetaan aika pitkälti verorahoista. 

Jos sä maksat 50 000 euroa vuodessa veroa, niin maksat enemmän kuin mitä mä saan palkkaa. Pystyn kuitenkin ihan hyvin elättämään näillä mun noin 45 000 euron vuosiansioilla (brutto) lapseni, niin että ihan rehellisesti sanottuna en nyt ymmärrä mitä sinä valitat. 

Vierailija
54/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloinen ei hyödy veronalennuksesta. Veronalennus koskee vain valtionverotusta. Suurin osa verosta on kunnallisveroa.

Vierailija
55/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko ap lähteen väitteellesi.

Hesarin tietojen mukaan verotuksen kevennys toteututetaan työtulovähennyksen ja lapsivähennyksen avulla. Nuo koskevat palkansaajia, eivät eläkeläisiä.

Vierailija
56/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan Suomessa ei ole luvannut keventää meidän keski- ja hyvätuloisten verotusta. Äänestysvaihtoehdot on nolla. Suomi on hyväksikäyttäjien maa, lähde pois jos pystyt, itsellä ei mitään mahdollisuuksia, odottelen vaan että lapset kasvaa aikuisiksi ja jättää mut tänne muiden orjaksi, se on mulle hyvä rangaistus siitä, että uskoin ikinä tätä propagandaa. 

Se merkkaa miten sen käteen jäävän palkkasi kulutat. Joko laitat sen kaiken haisemaan tai sitten sijoitat ja saat ehkä  jopa palkkatuloasi kevyemmin verotettuja pääomatuloja. Märinän sijaan lainaa kirjastosta pari sijoittamista käsittelevää kirjaa ja tingi muutama vuosi turhasta kulutuksesta. Huomaat kassavirtasi kääntyvän positiiviseksi.Älä ole uhri, sulla on vaihtoehtoja.

Maksetaan joka vuosi 50000 veroja, miten EI olla uhreja?

Meille ei ole kysymys rahasta vaan elämisestä. Saadaanko me (vapaus) elää Suomessa? Se on meille se kysymys. Onko sijoittaminen todella ainoa kannattava elinkeino Suomessa? Onko se sitten ainoa, jonka kautta saa vapauden elää täällä rauhassa omilla ansioillaan?

Vierailija
57/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan.

Ihan samanlaisia vassareita ne on kokkelitkin.

Sosialisoivat vaan valtiolta rahat. 

Firmat Suomessa toimii valtion tuilla.

Täällä mitään todellista markkinataloutta ole.

Vierailija
58/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta älä tule sanomaan mikä on muille aivan se ja sama. Ei kaikki hyvätuloiset ole mitään Mersulla ajelevia skumppaa litkiviä dinkkuja. Osa meistä on esimerkiksi ison lapsiperheen ainoita elättäjiä, joille ne omalla työllä ansaitut rahat tulisi ihan tarpeeseen.

Nimim monen lapsen yh, joka maksaa 50 000 vuodessa veroa, koska verokarhun mielestä naapurin alkkis tarvitsee niitä rahoja enemmän kuin minun lapseni

Minä olen aina kuvitellut, että jos on paljon lapsia, niin on saamapuolella. Lapset käy koulua ja päivähoitokin maksetaan aika pitkälti verorahoista. 

Jos sä maksat 50 000 euroa vuodessa veroa, niin maksat enemmän kuin mitä mä saan palkkaa. Pystyn kuitenkin ihan hyvin elättämään näillä mun noin 45 000 euron vuosiansioilla (brutto) lapseni, niin että ihan rehellisesti sanottuna en nyt ymmärrä mitä sinä valitat. 

Olen eri, mutta varmaan aika sama tilanne. Joten kysyn, että onko hyvä omatunto myöntää, että et ymmärrä ja silti kannatat systeemiä?

Jos 50t maksava on mielestäsi saamapuolella, niin miten paljon tästä yhteiskunnasta pitää maksaa ja miksi kaikki eivät maksa? 

Vierailija
59/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tape Kontulasta kirjoitti:

Aivan.

Ihan samanlaisia vassareita ne on kokkelitkin.

Sosialisoivat vaan valtiolta rahat. 

Firmat Suomessa toimii valtion tuilla.

Täällä mitään todellista markkinataloutta ole.

Firmat ei toimi valtion tuilla, firmat elättää koko Suomen. Herätys! Taikaseinää ei ole olemassa. 

Vierailija
60/62 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule sen verosuunnittelun voi  opetella ihan ilman kouluakin. Kirjasto on täynnä sijoituskirjoja.

Niin voikin ja niin olen nyt joutunutkin, mutta se ei enää auta, sillä elämä on perustettu tänne, koska valtio valehteli. 

Pitää se propaganda silti saada loppumaan ja ihmiset ymmärtämään, joten teen nyt oman osani.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän