Okei. Tuloverotus kevenee pienituloisilta ja eläkeläisiltä. Edelleenkin lähtee sitte iteltä puolet palkasta veroihin
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmö. Peinituloisten veronkevennys siirtyy sellaisenaan takaisin kiertoon ja pitää yllä pienyritysten palveluiden kysyntää. Eläkeläisen ANSIOtuloveron keventäminen saattaa houkutella jonkun eläkeläisen töihin, vaikka osa-aikaisesti.
Mikä ihme siinä on, ettei yksikään hyvin toimeentuleva minun lisäkseni tunnu ajattelevan, että itsekin kuuluu osallistua näihin talkoisiin jotenkin? Leikata pitäisi, mutta aina joltain muulta. Käsi sydämelle, mulle ja sulle on aivan se ja sama tuleeko tilille 3100 vai 3200 euroa kuukaudessa. Pääasia olisi, että palvelut pelaisi edes sen verran että maassa säilyisi rauha ja että teollisuudella ja palveluilla olisi riittävän hyvät olosuhteet, jotta pystyvät jatkossakin työllistämään.
Olen eri, mutta älä tule sanomaan mikä on muille aivan se ja sama. Ei kaikki hyvätuloiset ole mitään Mersulla ajelevia skumppaa litkiviä dinkkuja. Osa meistä on esimerkiksi ison lapsiperheen ainoita elättäjiä, joille ne omalla työllä ansaitut rahat tulisi ihan tarpeeseen.
Nimim monen lapsen yh, joka maksaa 50 000 vuodessa veroa, koska verokarhun mielestä naapurin alkkis tarvitsee niitä rahoja enemmän kuin minun lapseni
Minä olen aina kuvitellut, että jos on paljon lapsia, niin on saamapuolella. Lapset käy koulua ja päivähoitokin maksetaan aika pitkälti verorahoista.
Jos sä maksat 50 000 euroa vuodessa veroa, niin maksat enemmän kuin mitä mä saan palkkaa. Pystyn kuitenkin ihan hyvin elättämään näillä mun noin 45 000 euron vuosiansioilla (brutto) lapseni, niin että ihan rehellisesti sanottuna en nyt ymmärrä mitä sinä valitat.
En minä väittänytkään että ne lapset nälkään kuolee. Mutta tiukkaa tekee maksaa pk-seudulla sellaista asuntoa, johon saa lapsille omat huoneet. Tietysti jos joku on sitä mieltä, ettei edes pitkän yliopistokoulutuksen ja töissä etenemisen jälkeen tarvitse asua kuin maalla tai kaksiossa, niin se on oma näkemyksensä sekin. Meillä päin kuitenkin kustannetaan vastaavalla perhekoolla neliö niillekin jotka ei tee oman elantonsa eteen yhtään mitään. Onko oikeasti kohtuuton toive, että tällä työmäärällä ja tulotasolla saa sen huoneen tai kaksi tilavamman asunnon kuin ne, jotka elää ihan kokonaan muiden piikkiin?
Sinun tulotasollasihan ei useamman lapsen yh:n kannattaisi käydä töissä ollenkaan. Ihan saman elintason saisit tekemättä mitään. Jos se ei sinua haittaa niin se on sinun asiasi. Muita ihmisiä saa kyllä haitata se, ettei Suomessa kannusteta työntekoon.
Vanhaa tietoa. Tämän vuoden alusta suurin osa maksetuista veroista on valtionveroa joista maksetaan ne hyvinvointialueiden kulut. Kunnallisverot on nykyään alle 10% luokkaa kun ne vielä viime vuonna oli yleisimmin yli 20%