Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ihmiset luopuko unelmista vaikka olisitte "vanhoja"

Vierailija
15.06.2023 |

20 vuotta sitten haaveilin eräästä koulutuksesta kaukana kaukana. Nykyään on myös monimuoto- ja verkko-opinnot ja pääsin nyt AMK-haussa sisään <3

Olen toki välillä opiskellut muuta (myös korkeakoulussa) ja valmistunut, mutta tuo on aina säilynyt unelmana matkassa. Hyvää kannattaa odottaa, eikä koskaan tiedä milloin mahdollisuus unelmien toteuttamiseen putkahtaa.

Tarttukaa kiinni omiin unelmiinne iästä riippumatta :)

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on unelmassa, jota ei voi/pysty toteuttaa?

Vierailija
2/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät ettei voi toteuttaa?? Vasta kun olet haudassa voit todeta ettei onnistunut.

Mä olen aina ollut haaveilija. Mulla on n 100 unelmaa per päivä ja jos saan yhdenkin vietyä huomiseen se on jo lähempänä toteutumista! Nautinnollista!

Kumma kyllä olen saanut toteutettua enemmän kuin ikinä osasin edes kuvitella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun unelmani ei ole ihan pieniä. Niihin tarvitaan miljoonia euroja.

Vierailija
4/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57. Eli nyt kannattaa hakea lääkikseen ja maksaa vaikka lainalla ne preppauskurssit?

Vierailija
5/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät ettei voi toteuttaa?? Vasta kun olet haudassa voit todeta ettei onnistunut.

Mä olen aina ollut haaveilija. Mulla on n 100 unelmaa per päivä ja jos saan yhdenkin vietyä huomiseen se on jo lähempänä toteutumista! Nautinnollista!

Kumma kyllä olen saanut toteutettua enemmän kuin ikinä osasin edes kuvitella!

Ei ole rahaa eikä yllättävää äkkirikastumista ole näköpiirissä.

Vierailija
6/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin juuri viulun. Koskaan ole mitään soittanut joten saa nähdä miten lähtee menemään. Ehkä menen soittotunneille sitten syksyllä, mutta katsotaanko siellä tällaista vanhusta kieroon?

Vierailija
7/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Ei riitä pennoset.

Vierailija
8/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Maailmanrauha

2. Naiset johtajiksi kaikkialla maailmassa

3. Kaikki maailman ihmiset vegaaneiksi

Vierailija
9/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jokaisella on kyky unelmoida myös sellaisista asioista. On kuitenkin hyvä olla kaikenlaisia unelmia, myös niitä, jotka voi saavuttaa taloudellisesta tilanteesta riippumatta.

Vierailija
10/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni unelma on rahan takana. Eipä niitä toteuteta tuosta vain. Viimeistään kela ja te-toimisto palauttavat pilvilinnoista maan päälle. Edes opiskelu ei onnistu, ellei ole puolisoa ja työpaikkaa.

Vierailija
11/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelma oli "mökki maalla"

Nyt sellainen on, mutta en jaksa niitä kaikkia askareita, remonteista puhumattakaan. Eli unelmasta tuli ahdistava taakka, joka vielä söi kaikki rahat.

En halua takaisin kerrostaloonkaan, joten nyt ihmettelen, mitä voin enää tehdä. Kuula kalloon?

Vierailija
12/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin juuri viulun. Koskaan ole mitään soittanut joten saa nähdä miten lähtee menemään. Ehkä menen soittotunneille sitten syksyllä, mutta katsotaanko siellä tällaista vanhusta kieroon?

Hienoa!

Ei tietenkään katsota. Esim. kansalaisopistolla käy kaikenikäistä porukkaa.

Vierailija
13/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 57. Eli nyt kannattaa hakea lääkikseen ja maksaa vaikka lainalla ne preppauskurssit?

Onhan noita lääkiksestä valmistuneita eläkeläisikäisiäkin.

Vierailija
14/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole unelmia.

Vierailija
15/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva 60 v kirjoitti:

1. Maailmanrauha

2. Naiset johtajiksi kaikkialla maailmassa

3. Kaikki maailman ihmiset vegaaneiksi

Tiesitkö, että ihmisen aivot ja oppimiskyky muotoutui nykyisen kaltaisiksi vasta kun nämä alkoi syödä kypsennettyä lihaa. Lihan kypsentäminen mahdollisti tarvittavien ravintoaineiden saamisen ja imeytymisen suolistossa ja näin myös aivojen kehityksen.

Silloin kun oltiin kasvissyöjiä ja syötiin raakaa lihaa niin pysyttiin aika tolloina. Mitä kasvissyönti siis voi aiheuttaa ihmisille pitkällä ajalla, osaatko kuvitella?

Vierailija
16/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma on se että superrikkaiden valta ajetaan alas kaikissa maissa ja kaikkialla ennen kuin tavalliset ihmiset - olivat nämä sitten työntekijöitä tai työttömiä tai eläkeläisiä - ovat käytännössä orjan asemassa näille superrikkaille jotka keräävät nyt kaikkien omaisuuden...

Vierailija
17/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan samaa mieltä ja tavallaan eri.

Jos henkilö on vaikka 45v, niin on auttamatta liian myöhäistä tähdätä ammattiballerinaksi, tai liigakiekkoilijaksi, MUTTA eihän se tarkoita, ettei näitä asioita jollain tasolla voi tehdä.

Voi mennä aikuisbaletin alkeiskurssille, tai balletone -tunnille, jne. Monia asioita, joista nauttii on mahdollista tehdä ja niistä saa lisää virtaa omaan elämään, vaikka iän takia huipputasolle ei pääsisi.

Joillain ihmisillä on tosi kurja mentaliteetti, että ihmisen pitäisi iän karttuessa vaan käpertyä itseensä ja luovuttaa ihan kaiken suhteen. Sellainen ei varmasti ole kenenkään fyysiselle eikä psyykkiselle terveydelle hyväksi. Elämän ja oman itsen rajat on hyvä ymmärtää, mutta niidenkin puitteissa monenlainen toiminta ja toteuttaminen on mahdollista.

Vierailija
18/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sellainen on, mutta en jaksa niitä kaikkia askareita, remonteista puhumattakaan. Eli unelmasta tuli ahdistava taakka, joka vielä söi kaikki rahat.

En halua takaisin kerrostaloonkaan, joten nyt ihmettelen, mitä voin enää tehdä. Kuula kalloon?

Palkkaat talotalkkarin jos on rahaa (ilmeisesti ei ole)

Myyt sen ja ostat rivarin, jossa maksat osuutesi pihanhoidosta

Vuokrarivari, jossa piha hoidetaan vuokranantajan puolesta

Vierailija
19/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27, heikkokuntoinen ja vähäosainen eli köyhä, olen luopunut tähän mennessä useimmista unelmistani ja enää unelmoin vain siitä että pysyisi hengissä, rahat riittävät ruokaan ja saisin vielä joskus töitä. Joskus nuorempana unelmoin että perustaisin oman yrityksen, laulaisin, kävisin ulkomailla, pelaisin jalkapalloa tai opettelisin surffaamaan, mutta tätä nykyä nämä unelmat ovat sulkeneet ovensa minulta ja suurin osa ajastani menee vain siihen että olen, sisäisesti kuolleena ja tyhjänä mutta silti vain olen, koska elämässäni ei ole paljon mitään unelmoitavaa ja tavoiteltavaa.

Vierailija
20/50 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole huono unelma eikä huono valinta. En tiedä minkälaisessa mökissä ja ympäristössä asut, mutta kyllä se antaa paljon sen vastineeksi mitä se ottaa. Askareet vievät paljon aikaa, mutta niitäkin voi vähentää suunnittelemalla miten asiat voisi toteuttaa helpommin. Esimerkiksi polttopuuhommat moni tekee turhan vaikeasti. Tsemppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme