Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko lukenut Raamatun kannesta kanteen ?

Vierailija
15.06.2023 |

Raamatussa on yli 1300 sivua ja paljon syvällisiä symboleja.
Oletko lukenut Raamatun Vanhan ja Uuden Testamentin kannesta kanteen ja ajatuksella ?
Mielestäni Raamatun lukeminen kuuluu yleissivistykseen uskosta riippumatta.
Kysymys liittyy vain Pyhän kirjan lukemiseen, ei uskon käsityksiin tai oppeihin.

Oletko lukenut Raamatun kannesta kanteen ?

Vaihtoehdot

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden testamentin olen lukenut useampaan otteeseen kannesta kanteen, mutta vanhasta vain osia. Työstän nyt myös Vanhaa testamenttia läpi. Vanha testamentti on aika haastava, koska se tuntuu olevan täynnä järjetöntä väkivaltaa. Tuntuu, että sitä pitäisi lukea jonkun selityskirjan kanssa, koska muuten tapahtumien logiikkaa on vaikea ymmärtää.

Voit liittyä kirkon Raamattupiiriin, jossa saa selityksen mieltä askarruttavista asioista. Muuten, maailma oli hyvin erilainen ja väkivaltainen ennen Jumalan antamia lakeja ja kymmentä käskyä.

Vierailija
62/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuden testamentin olen lukenut useampaan otteeseen kannesta kanteen, mutta vanhasta vain osia. Työstän nyt myös Vanhaa testamenttia läpi. Vanha testamentti on aika haastava, koska se tuntuu olevan täynnä järjetöntä väkivaltaa. Tuntuu, että sitä pitäisi lukea jonkun selityskirjan kanssa, koska muuten tapahtumien logiikkaa on vaikea ymmärtää.

Uusi testamentti on Vanhan selitystä ja osoittaa Jumalan suunnitelman.

Jumala on kärsivällinen (nöyrä) suunitelmassaan, toisin kuin ihminen. Kärsimättömän ihmisen kannattaa aloittaa lopusta löytääkseen alun.

Kuten Tuomaan evankeliumissa todetaan: Opetuslapset kysyivät Jeesukselta, ”Kerro, millainen on loppumme?” Jeesus sanoi, ”Oletteko löytäneet alun, kun etsitte loppua? Sillä loppu tulee olemaan siellä missä on alku. Siunattu on hän, joka seisoo alussa: hän tulee tietämään lopun tuntematta kuolemaa.”

Kuten Roomalaiskiejeessä todetaan: "Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." Room. 10:1,4

Sekä Johanneksen ilmestyksessä.

Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Ilm. 22:13

Raamattua ei ole tarkoitettu kärsimättömille, koirille, eikä sioille.

Matt. 5:5 sekä Ps. 37:11 Matt. 7:6 ja Sananl. 9:7,8

Eikö se, että ihmiset eivät ymmärrä Raamattua ole pitävä todiste siitä, että se on Jumalan Pyhää Sanaa?

Ihmiset eivät myöskään ymmärrä Derridan tekstejä, onko Derrida siis Jumala?

Väittikö Derridan olevansa Jumala?

Väittikö Jeesus?

Kyllä.

Vierailija
64/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus vie kalatkin vedestä, sanotaan.

Rikkaiden keskuudessa tämä vitsaus on varsin yleinen.

Pitää aina olla parempi ja kilpailla.

Eihän sitä muuten olisi rikas!

Vierailija
65/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljin äkkiä kirjan ekan sanan jälkeen.

Vierailija
66/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin. Voisi täällä olla melkoinen sekasorto ja väkivalta, ellemme, ainakin jotkut, noudattaisi raamatun ohjeita. Ne on hyvät. Miten lienee Koraani ja muut. Itsekäs peto on ihminen ja joukoissa pahin.

Sä todella uskot, että ilman Raamatun ohjeita kaikki haluaisivat tappaa ja varastella. Minusta on pelottava ajatus, että joukossamme on porukkaa joka olisi valmis tappamaan, ellei joku taivasukko kieltäisi.

Suurin osa ihmisistä haluaa elää sovussa ja rauhassa kanssaihmistensä kanssa, eikä tarvitse erillistä käskyä siihen, että ethän sitten tapa naapuria tai joudut helvetin tuleen.

Laki kertoi nimen omaan, että ihmiset tappavat luonnostaan ja se on väärin Jumalan silmissä.

Ilman lakia ihmiset eivät edes tietäisi, että tappaminen on väärin.

Jumala kertoi laittaneensa lakinsa jokaisen ihmisen sydämeen.

Se ilmenee erilaisina omantunnon tuskina ja oireiluina aina vääryyttä tehdessä.

Ensimmäinen murhaaja tappoi oman veljensä kateudesta, koska Herra ei ollut hänelle suosiollinen tekojensa ja uskottomuutensa tähden.

Ilmestyskirjan mukaan samoin on oleva Herran valittuja kohtaan jumalattomien laita lopunaikoina.

Eläimetkään eivät tapa silmittömästi laumansa jäseniä. Eläimetkin osaavat osoittaa myötätuntoa, suojella lauman jäseniä ja tappavat vain nälkäänsä tai kun ovat uhattuina.

Mutta ihminen, jonka Jumala loi omaksi kuvakseen, tarvitsee erillisen käskyn, etteivät silmittömästi tappaisi toisiaan eivätkä tajuaisi, että tää ei pääty hyvään jos näin toimitaan.

No, Raamatun lukemalla tulee ilmi Raamatun Jumalan murhanhimoisuus, joten ehkäpä ihminen sitten tosiaan on Jumalan kuva.

Vierailija
67/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätin taannoin, että pitää lukea kirjahyllystä kaikki kirjat ennen kuin ostaa lisää kirjoja... joten lukaisin Raamatun samaan syssyyn. Olen ateisti ja olihan se yleissivistävä teos. Väkivaltaisuus yllätti. Tultiin kaupunkiin, tapettiin kaikki, seuraavaan kaupunkin, tapettiin kaikki jne. jne. jossain vaiheessa mietin miten on ketään enää hengissä koko maa-alueella. Ja sekin tuli yllätyksenä, että myös kristittyjen kuuluu uskontonsa sääntöjä mukaan myydä raiskattu tyttö vaimoksi raiskaajalle sekä myöskin kivittää kuoliaaksi raiskattu joka ei huutanut apua ja tietysti kivitetään kaupungin portilla muun muassa avioliiton ulkopuolisessa yhdynnässä olleet. Näin lukee Raamatussa. Eipä kyllä mielipiteet ko. uskontoa kohtaan tippaakaan kohentuneet tästä lukukokemuksesta.

Ei kuulu kristittyjen tapoihin.

Olet lukenut Vanhan Testamentin, mutta ilmeisesti et Uutta Testamenttia ja Jeesuksen oppeja.

Kyllä luin myös Uuden. Eikö se ole pyhä kirja jonka jokaista sanaa on noudatettava? Miksi kristityt eivät noudata koko pyhää kirjaansa? En ymmärrä. Ai niin, koska ei huvita ja elämä on mukavampaa niin. Just just

Milläs oikeutuksella ateisti alkaa määräämään, miten kristittyjen tulee elää? Sinulla ei ole mitään osaamista eikä tietoa kristinuskosta, joten suu kiinn.

Vierailija
68/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätin taannoin, että pitää lukea kirjahyllystä kaikki kirjat ennen kuin ostaa lisää kirjoja... joten lukaisin Raamatun samaan syssyyn. Olen ateisti ja olihan se yleissivistävä teos. Väkivaltaisuus yllätti. Tultiin kaupunkiin, tapettiin kaikki, seuraavaan kaupunkin, tapettiin kaikki jne. jne. jossain vaiheessa mietin miten on ketään enää hengissä koko maa-alueella. Ja sekin tuli yllätyksenä, että myös kristittyjen kuuluu uskontonsa sääntöjä mukaan myydä raiskattu tyttö vaimoksi raiskaajalle sekä myöskin kivittää kuoliaaksi raiskattu joka ei huutanut apua ja tietysti kivitetään kaupungin portilla muun muassa avioliiton ulkopuolisessa yhdynnässä olleet. Näin lukee Raamatussa. Eipä kyllä mielipiteet ko. uskontoa kohtaan tippaakaan kohentuneet tästä lukukokemuksesta.

Olet lukenut Vanhan Testamentin, mutta ilmeisesti et Uutta Testamenttia ja Jeesuksen oppeja.

Kyllä luin myös Uuden. Eikö se ole pyhä kirja jonka jokaista sanaa on noudatettava? Miksi kristityt eivät noudata koko pyhää kirjaansa? En ymmärrä. Ai niin, koska ei huvita ja elämä on mukavampaa niin. Just just

Miksi pitäisi noudattaa erämäävaellusta 40v ,meren ylitystä,paeta Egyptistä,  rakennella arkkeja jne ? 

Ne on kertomusta tapahtumista. Häh?

Häh? Sanoo ihminen, joka ei tajua Aapista kummempaa kirjaa, jos sitäkään.

Vierailija
69/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas ei välttämättä ole ahne.

"Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä taivasten valtakuntaan.

- Kuka sitten voi pelastua?

Kysyivät opetuslapset.

Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista."

Vierailija
70/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on kärsivällinen (nöyrä) suunitelmassaan, toisin kuin ihminen. Kärsimättömän ihmisen kannattaa aloittaa lopusta löytääkseen alun.

Kuten Tuomaan evankeliumissa todetaan: Opetuslapset kysyivät Jeesukselta, ”Kerro, millainen on loppumme?” Jeesus sanoi, ”Oletteko löytäneet alun, kun etsitte loppua? Sillä loppu tulee olemaan siellä missä on alku. Siunattu on hän, joka seisoo alussa: hän tulee tietämään lopun tuntematta kuolemaa.”

Kuten Roomalaiskiejeessä todetaan: "Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." Room. 10:1,4

Arjun, tiedä Minun olevan kaiken luomakunnan alku, keskikohta ja loppu. Tieteiden joukossa olen henkisyyden tiede, ja keskusteluissa olen looginen johtopäätös.

Bhagavad Gita 10:32

Miten jesus voisi olla kaiken alku ja loppu, jos krishna oli jo ominut sen roolin paljon ennen häntä?

Vierailija
71/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se, että ihmiset eivät ymmärrä Raamattua ole pitävä todiste siitä, että se on Jumalan Pyhää Sanaa?

Totta. Raamatun salatut asiat ja kokonaisuuden ymmärtävät vain uskovat, joihin on vuodatettu Pyhä Henki oppaaksi. Muut pitävät sitä Raamatunkin tekstien mukaan hullutuksena.

Vierailija
72/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen hautaajakin oli häneen uskova rikas mies, joka osti omilla rahoillaan Jeesukselle hautapaikan kalliolouhoksesta.

Vierailija
73/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran aloitin mut en mä jaksanut niitä sukuluetteloita.

Raamatussa on selitetty Liiton Arkki kokonaisuudessaan. Siitä on tehty monta elokuvaa, kun sitä etsitään vielä tänäkin päivänä maan päältä.

Vierailija
74/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin lukemaan raamattua päivittäin, mutta kerran vain nuorempana lukenut kokonaan läpi. Tulin nuorena uskoon, Jeesus löytyi elämän Herraksi.

Uskovalle ihmiselle Raamatun teksti "elää" eri elämäntilanteissa ja elämänvaiheissa.

Suosittelen.

Vierailija
75/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arjun, tiedä Minun olevan kaiken luomakunnan alku, keskikohta ja loppu. Tieteiden joukossa olen henkisyyden tiede, ja keskusteluissa olen looginen johtopäätös.

Bhagavad Gita 10:32

Miten jesus voisi olla kaiken alku ja loppu, jos krishna oli jo ominut sen roolin paljon ennen häntä?

Jumala on kaiken alku ja loppu.

Vierailija
76/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin lukemaan raamattua päivittäin, mutta kerran vain nuorempana lukenut kokonaan läpi. Tulin nuorena uskoon, Jeesus löytyi elämän Herraksi.

Uskovalle ihmiselle Raamatun teksti "elää" eri elämäntilanteissa ja elämänvaiheissa.

Suosittelen.

Siinä on Jumalan voima.

Vierailija
77/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs oikeutuksella ateisti alkaa määräämään, miten kristittyjen tulee elää? Sinulla ei ole mitään osaamista eikä tietoa kristinuskosta, joten suu kiinn.

Ateistit sattuvat keskimäärin tuntemaan Raamatun paljon uskovaisia paremmin. Myös sen tausta ja historia. Tuo on ihan tutkittu tosiasia.

Vierailija
78/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koska oli uskonnon vuoksi pakko.

Vierailija
79/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikas ei välttämättä ole ahne.

"Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä taivasten valtakuntaan.

- Kuka sitten voi pelastua?

Kysyivät opetuslapset.

Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista."

Rikas on silloin ahne, kun ei ole valmis luopumaan kaikesta maallisesta omaisuudestaan.

Vierailija
80/131 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites quoran ja haaremi tuonpuoleisessa, mikäli noudattaa maallista shariaa?

Enemmistö maailmassa uskoo siihen ja nykyisessäkin ajassa on lupa tehdä kaikenlaisia "jekkuja" "pyhiin" tarkoitusperiin takertuen.

Kyseinen opinkappale toimii esimerkiksi vapaamuurareiden ylimpänä ohjenuorana nykyisin.