Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaako poliisia oikeasti tulla paikanpäälle jos naapuri soittaa ja ilmoittaa pilven hajusta

Vierailija
15.06.2023 |

Kertokaas kokemuksia

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en

https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en

https://www.duodecimlehti.fi/duo80438

"Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."

Vierailija
62/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.feissarimokat.com/2018/02/rakkaat-naapurit-osa-47/

Kyllä ne voi piipahtaa ihan vaan naapurin ilmoituksen perusteella, kynnys vaihtelee paikkakunnittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekannabis:

https://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4%C3%A4kekannabis

.

https://yle.fi/uutiset/3-10650937

EU-parlamentti haluaa lääkekannabiksen Kela-korvauksen piiriin

.

Parlamentti kehottaa EU-komissiota ja jäsenvaltioita käsittelemään esteitä, jotka haittaavat kannabiksen käyttöä lääkinnällisiin tarkoituksiin.

Parlamentti huomauttaa lauselmassaan, että "on todisteita siitä, että kannabis tai kannabinoidit voivat olla tehokkaita ruokahalun parantamisessa ja painonmenetyksen estämisessä hivin/aidsin yhteydessä ja että ne voivat helpottaa mielenterveyden häiriöitä, kuten psykoosia ja Touretten oireyhtymää, ja lieventää epilepsian sekä Alzheimerin taudin, niveltulehduksen, astman, syövän, Crohnin taudin, MS-taudin ja glaukooman oireita ja pienentää liikalihavuuden ja diabeteksen riskiä ja lievittää kuukautiskipuja".

Vierailija
64/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli postiluukun kautta naapurin pilvenpoltto hajut asuntoo pari vuotta. Poliisille kirjallisen ilmoituksen ja kahdeksan soiton plus taloyhtiön hallituksen kanssa käydyt keskustelut niin ei johtanut mihinkään. Muutin pois. 

Vierailija
65/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin tulevat, kuuluu heidän toimenkuvaan.

Tulevat?

En edes tiedä miltä pilvet haisee paitsi siinä tapauksessa että se on matalalla leijuvan pilven vetisen höyryn tuoksua jota joskus sumuisena aamuna saa haistella ulkona. Ehkä pitää kutsua ensi kerralla pari poliisiakin tuota haistlemaan jos nuo kerran on koulutettu tuota haistelemaan. 

Vierailija
66/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli postiluukun kautta naapurin pilvenpoltto hajut asuntoo pari vuotta. Poliisille kirjallisen ilmoituksen ja kahdeksan soiton plus taloyhtiön hallituksen kanssa käydyt keskustelut niin ei johtanut mihinkään. Muutin pois. 

Oli joskus alapuolella joku jotain ihan muuta kuin pilveä poltteleva, jonka hajuja sai haistella ainakin kerran viikossa. En tiedä miten nuo polttelijaan vaikutti mutta minulle nuo aineet aiheutti päänsärkyä. Oli myös hyvä ettei töissä tarvinnut käydä huumeseuloissa kun olisi voinut olla selittelemistä jos tuon hörhön aineet tosiaan oli sitä mitä veikkaisin. Tää lensi onneksi pihalle kun ei muistanut maksaa vuokriaan tai jotain. 

Vierailija
67/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen viimevuoden lopulta kun ihminen ilmoitti vihjepuhelimeen että siellä ja siellä kasvatetaan kannabista. Viranomainen soitti takaisin ja kysyi onko henkilö nähnyt kasveja. Koska ei ollut, asia jäi silleen.

Vierailija
68/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkestä päivää, onko rintakipuja? Jäitkö puimurin alle? Ei kun minulle tuli paha mieli kun naapuri haisee, nyyh.

Vierailija
69/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva parvekepiereskelijäkin tulisi poliisin huomioida.

Vierailija
70/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miä oon kärähtänyt pilven hajusta poltettuani asunnossani suitsukkeita

Toisella kertaa poltettuani piipussa clania (tupakistit tietää)

Ois ehkä hyvä epäillä itseäänkin joskus.

Vierailija
71/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omassa taloyhtiössä asuu lähinnä mummoja ja pappoja ja pari koiranomistajaa niin ei haise pilvi naapurissa. :D

Vierailija
72/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häkeen kuulu soittaa, mutta netissä voi jättää vihjeen. Eräässä asunnossa naapuri jäi vihjeen perusteella kiinni kasvattamisesta, eli poliisi tutki asian.

Vierailija
73/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sieltä tulee supo ja karhuryhmä ovelle. Kannabis sätkä on ter ro rismia ja jo ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa!!!

Vierailija
74/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tee ilmoitus netissä ja jos niitä kerääntyy tarpeeksi monta, saattavat reagoida jonkin toisen tapahtuman yhteydessä. Esimerkiksi meidän naapuripariskunta tappelee välillä, olen siitä jo kerran kytät soittanut. Sen jälkeen olemme naapureiden kanssa tehneet aina ilmoituksen kun pilvi haisee. Eli jos vielä tappelevat, poliisit saattavat ottaa vaikka koiran mukaan. Kaukainen haavehan se on, pilven polttaminen ei ole varsinaisesti rikos ja sitä pitää olla hallussakin aika paljon ennen kun kunnon seuraamuksia tulee. 

Vierailija
75/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legalize it nii mä hiisaisin king sizen

Vierailija
76/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en

https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en

https://www.duodecimlehti.fi/duo80438

"Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."

Mulle on ihan sama kuinka haitallista se on verrattuna muihin haitallisiin aineisiin, joita en myöskään käytä. Valitettavasti tupakointi tai tupakan hallussapito eivät ole rikoksia, eli siihen ei voi poliisi puuttua. Jos voisi, olisin jo tehnyt sata ilmoitusta. Ei minua ilahduta meidän naapurissa housuunsa asioiva juoppokaan, mutta huoli-ilmoitusten lisäksi minulla ei ole mitään työkaluja. Minusta kaikista haitallisista päihteistä koituvat haitat voisi käyttäjä rajoittaa vain itseensä, ja silloin antaisin asian olla. 

Vierailija
77/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Tee ilmoitus netissä ja jos niitä kerääntyy tarpeeksi monta, saattavat reagoida jonkin toisen tapahtuman yhteydessä. Esimerkiksi meidän naapuripariskunta tappelee välillä, olen siitä jo kerran kytät soittanut. Sen jälkeen olemme naapureiden kanssa tehneet aina ilmoituksen kun pilvi haisee. Eli jos vielä tappelevat, poliisit saattavat ottaa vaikka koiran mukaan. Kaukainen haavehan se on, pilven polttaminen ei ole varsinaisesti rikos ja sitä pitää olla hallussakin aika paljon ennen kun kunnon seuraamuksia tulee. 

Oikeasti kärjillä on tuomittu jopa alle gramman hallussapidosta. Seurauksia on sakkojen lisäksi. Esimerkiksi voi tulla potkut niin sitten on aikaa poltella enemmän.

Vierailija
78/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kärjillä on tuomittu jopa alle gramman hallussapidosta. Seurauksia on sakkojen lisäksi. Esimerkiksi voi tulla potkut niin sitten on aikaa poltella enemmän.

Kyllä, niin voi käydä. Poliisi on Suomessa kuitenkin sen verran ylityöllistetty, ettei heillä käytännössä ole aikaa juosta jokaisen gramman perässä. Kunpa olisi toisin. 

Vierailija
79/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kiinnosta. Jos tehtävä heille määrätään, niin tulevat kyllä silti, koska se on heidän työtään. Jos on syytä epäillä laajempaa viljelmää, niin sitten ehkä voi jo vähän kiinnostaakin.

Vierailija
80/89 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin tulevat, kuuluu heidän toimenkuvaan.

Miksi? Mistä se tietää onko pilvi laillista vai laitonta? Laillista kannabista saa ostettua Suomesta ihan laillisesti.

https://www.legal420.fi/

Hajuhaitat kuuluu talonyhtiölle.

Itse myös ostan tuolta kannabista huonetuoksuksi. Sama kuin suitsuketta polttaisi sisällä.

Mun takki haisi kannabikselle, kun haju oli jostain tarttunut, niin kämppis mietti sitä asiaa pitkään, kun se haju asunnossa häiritsi. Enkä itekään sietäisi sitä hajua enää yhtään vaatteissa enkä asunnoissa, joissa vietän aikaa. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko kannabis laillista vai ei. En tykkää hajusta.

Se kannabiksen haju on ulkonakin ihan hirveä. En todellakaan haluaisi asua kerrostalokämpässä, missä naapurin käryt tulee omaan asuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan