Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

≈≈≈≈≈ Tammenterhojen perjantai ≈≈≈≈≈

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla on edelleen pikku pakkanen, aurinko paistaa, mukava paiva. Meian vanhimmalla tytolla on nyt lapi vuoden pisamia, suomessa ne aina apinui pois pimean talven aikana. taalla ei tarvi syya D vitamiinia, jos vaan kay tuota aurinkoa tyervehtimassa, on niin kuin kevattalvi tama Minnesotan talvi.

jatan kommentit myohempaan, kun ehin nuo itsenaisyyspaivan ja eilisen pinot kunnolla lukea. kuitenkin Beijaflorille onnittelut.

olimme itsenaisyyspaivan silla rotinareissulla ja mulla oli pikkuinen mukana, kavimme mennessa kaupassa ja ensimmaisessa kaupassa ei myyty hedelmia, joten sanoin pikkuiselle, etta pitaa nyt ruokaa vahan aikaa oottaa. han tuumas, etta hanen pitaa sitten vaan syya " pöpöjä" . Mina, etta mita popoja. han sanoi,etta niita mita hanella on suussa! Aina keksii jotain, mista saa hymyt huulille.

Mutta kaikille mukavaa paivan jatkoa, palaan asiaan myohemmin. Viikonloppu tulee olemaan vilkas. Tana iltana vanhimman tyttaren kuoroharjoitus ja nuoremmat laulaa kauneimmat joululaulut tapahtumassa kirkossa. Oitaa miehen kanssa jakautua...Sitten vanhimmalla onkin konsertit la ja su ja meilla tyopaikan pikkujoulu mean pomom kotona. sinne mennaan muitten lasten kanssa.

mutta palataan Leperus 33+5 (piti laskee laskurilla :) )

Vierailija
22/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut vähän " saamaton" päivä... Kivaa oli kun Hermione kävi kahvilla ja lapset saivat leikkiä keskenään :-) Ei vaan nyt huvita oikein tehdä mitään, pesukone päällä ja vähän vauvan vaatteita laitellut vaan.

MIES JA AIKA - Meilläkin mies aina arvioi ajankäyttönsä ihan päin honkia. Osaan onneksi nykyään siihen varautua :-) Esikoista odottaessa vaan järjesti pari kivaa ylläriä. Oli pikkujouluristeilyllä ja sieltä tullessa soitti että menee vielä työporukan kanssa jatkamaan. Akku häneltä sitten loppui eikä herraa saanut kiinni eikä mitään ilmoittanut, oli sitten seuraavan yönkin poissa :-/ Olin aika vihainen...

- Toinen kerta aika loppuraskaudessa; meni kaverinsa kanssa baariin ja mitään viestiä ei kuulunut mutta eipä ollut aamuun mennessä tullut kotiin. Minä huolesta soikeana soittelin, mutta puhelin oli pois päältä. Kaverit ei tienneet hänestä mitään. Lopuksi soitin poliisille ja kas kun konstaapeli vähän mutkan kautta kertoi että putkassa on! Ja tämä rouvahan meni sitten odottelemaan rakastaan sinne portin taa ja oli tosi iloinen... No onneksi ei ollut mistään vakavasta kyse, oli kävellyt ajotiellä ja poliisi korjasi talteen (aika hölmöä mielestäni).

Chiccalle onnittelut Herculeksesta!

Lydi@ - SOKEREISTA. Mä olin sairaalassa vuorokausiseurannassa koska toi paastoarvo (labran) oli kohollaan edelleen. Seurannan tuloksena sain sitten insuliinin lääkkeeksi ja mittaan itse aamuisin paastoarvon (tavoite alle 5.5) sekä muutaman kerran viikossa myös ruokailujen jälkeiset (1,5-2h) arvot. Kai sinulle on annettu dieettiohjeet? Jos paastoarvo on jatkuvasti kohollaan vaikka noudatat dieettiä etkä iltaisin syö mitään ylimääräistä kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä neuvolaan (tai mistä mittarin ja ohjeet olet saanut) jotta asialle tehtäisiin jotain. Se dieetti pitäisi aloittaa kait ihan ensimmäiseksi, ei tuosta sokereiden mittailusta muuten oikein hyötyä taida olla.

nenn - vau mikä kori, itseltä ei tommoinen onnistuisi millään!

Ariella - nyt hyvin ansaitulle lomalle! Koitahan sitten nauttia vähän levostakin.

pupina - multa kanssa kyselty että oletko varma että on vaan yksi, toisaalta ärsytti ihan älyttömästi kun oli ihan varmaa vaikka normaalissa ultrassa vaan ollut.

Sunmom - eikun soitto Kättärille ja tutustumaan, luulisi että sinne pääsee vaikka ei esikoista odotakaan.

( . ) ei uutta, turvotus käsissä on ehkä hiukan helpottanut ja ne ei aina öisin puudu niin pahasti. Olen jopa muutamana yönä nukkunut tosi hyvin :-) Ja paino on vähän pudonnut, kiitos dieetin :-)

Ja aiheeseen liittyen, eikun syömään! Hauskaa viikonloppua Terhot!

t. Mirabella ja Albert rv 36+4

ps. mietityttää kovasti että kukas on seuraavana jakautumassa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut Beijaflorille ja perheelle ! Toivottavasti pääsette pian nauttimaan vauva-arjesta!

T: vupii ja Tiuhti rv35+6

Vierailija
24/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Täällä on tullu vettä ihan koko päivän. Jokiki tulvii :O Oli silti ihana tunnelma joulujuhlassa :) Kyyneleet melkeen tuli akan esitystä katellessa.

Oli tosi tomerana aurinkona ja sulatti viis lumiukkoa muhkeaa. Yks kavereista tosin meinas olla niin jääräpää ettei ois sulanu (ei kuulunu esitykseen). Tykkäs kai huonoo se tyttö, ku akka valihti sen jo toisena sulamaan. Viimesenä halus sulaa :D Kaikki laulo " yksi lumiukko murheissaan" niin tää tyttö topakasti isoon ääneen " ei ku kaks!"

[b]Huom! [/b]Arvatkaas mitä. Ette arvais kummiskaa, tää mamipa laitto sellaset kuuen sentin jatkot jalkaan :O Ja kuule ei ollu ongelmaa, vaikka vartta on n. puol pohkeeseen. Meni meni vetoketju kii, uskokaa pois. Ja oon saanu poiski ne jalasta ;)

( . ) peipi on mun mielestä ollu tänään hiljasempana.

Tuli tänään ostettua kahet puolipotkarit ja toisiin sopiva body. Liivinsuojiaki ostin jo jemmaan. Sauvasekotin tuli ostettua kaiken maaliman lisävermeineen. Viimeksi oli anopilta lainassa. Tykkään tehä ite jonku verran soseita ja nyt kätevä tehä mm. pirtelöitä :b Vasta ku tuli yleiskone myytyä. .

[b]Tuttipulloista G: [/b]että joilla aiempia lapsosia niin onko vanhoja jemmassa? Imukeosat tietenki jokaiselle henk.koht. Mutta onko ns. mitään rajaa kuinka kauan kierrättää vanhoja puteleita? Maalimassa monta ihmeellistä asiaa. .

[b]Tigger[/b] ei niissä piparimökeissä varmaan ikärajaa oo ;) Toivottavasti paineet pysyy aisoissa bd bd.

[b]Monttu [/b]hyvä, että sappiarvot alkaa oleen kohillaan. Mua hermostuttaa välillä, ett miten tällä kertaa käy. Toistaseksi ei kutkaa, mut mistäpä sitä tietää ikinä.

[b]Äityli [/b]joko olo on parantunu? Ei kai nuo oireet voi vielä viitata h-hetken lähestymiseen. Oothan muistanu ottaa iisisti *kurtistaa kulmia*?

[b]Chicca [/b]ei se haittaa, vaikka sekotit mun pään :D Hyvä idis oli laittaa sivut noin, mut meni vähä aikaa ett mitä kummaa.

Kerro lisää suklaapipareista :b??

[b]Pupina [/b]voihan kai päänsärkyä tulla liiasta tohkasusta. Muistikko juua? Mä aina kuletan vesiputelia mukana, muutenki vaikken ois raskaana.

[b]Vauvojen lukumäärästä[/b] niin ei siittä varmaan oo ku nyt parisen kuukautta tai ei varmasti sitäkään, ku kaveri kerto kaveristaan, joka oliki saanu yllätys kaksoset. Ja ainaki np-ultrassa oli käyny (OYS eli ei siellä huonot laitteet oo). Keskosina syntyvät. Ei oo tullu kysyttyä tarkemmin, ett mitä heille nyt kuuluu.

[b]Nasu [/b]oi sä oot varmaan tosi taitava käsistäs, ku rakennat noin isotöisiä mökkejä :O Saapa nähä millasen ite saa aikaseksi. Huomenna kai se ois koottava, ku tälle päivälle oli kaikkee häslinkiä ettei kerinny.

[b]Lydi@ [/b]voi sua reppanaa. Käy ihmeessä ottaan jotai hoitoja, ett pystysit jonku verran liikkumaan. Ei tarvi lääkehuuruissa joka päivä olla ;)

No nyt jos kipasis iltapalalle. Nauttikaa masuistanne ja pehmeistä tyynyistä :)

Vierailija
25/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat muuten todella hyviä ja varsinkin muksut tykkäävät näistä, kun eivät ole ihan niin mausteisia, kuin tavalliset piparit. En itse kuitenkaan ole kehitellyt, vaan on Kodin Kuvalehden voittajaresepti jostain vuosien takaa.

250g voita

reilu 2dl sokeria

1,5dl siirappia

2tl neilikkaa

2tl kanelia

1,5tl inkivääriä

1tl pomeranssinkuorta

0,75dl kaakaojauhetta

2 munaa

3tl soodaa

noin 8dl vehnäjauhoja

Kiehauta rasva, sokeri, siirappi, mausteet ja kaakaojauhe. Jäähdytä,

vatkaa vaahdoksi. Lisää munat yksitellen voimakkaasti vatkaten. Lisää

jauho-soodaseos. Anna levätä jääkaapissa yön yli.

Kauli ohueksi. Saat ihanan kimaltavan pinnan, kun kaulimisen lopussa

ripotat pinnalle kidesokeria. Ota muotilla kakkuja, paista 180° noin 6

minuuttia.

Vierailija
26/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sitten kukaan vielä lähtenyt synnyttään? Onko Ardisiasta kuulunut, ettei vaan sieltä olis seuraava terho tuloillaan. Samoin Chicalla tuntuu olevan lähtö aika lähellä. Jännittävää aikaa eletään.

Tänään oli siis se ultra ja kuinka ollakaan vauva ei ollutkaan perätilassa. Ensin otettiin sitä sykekäyrää ja kätilökin siinä tunnusteli pitkään ja sanoi ihan varmana, että kyllä se perätilassa on, että pää tuntuu siinä rinnan alla niinkuin oon epäilly. No, ehdin siellä odotellessa taas puimaan enemmän ja vähemmän tätä perätilajuttua, kunnes sitten ultralla asian oikea laita selvisikin. Kyllä vierähti kivi sydämeltä. Eli se on vauvan pylly, joka tuntuu niin kovana muhkurana. Nyt ei siis tarvi murehtia enää vaan voi sopeutua siihen alatiesynnytykseen. No, mikäänhän ei ole varmaa, miten synnytys sitten loppujen lopuksi menee. Mutta normaalia synnytystä kuitenkin toivon, peloista huolimatta.

Kaikki oli hyvin vauvalla. Lapsivettä edelleen runsaasti ja painoarvio menee nyt n75 persentiilin käyrällä, eli nyt viikolla 34+6 arvio 3100g.

Lääkäri sanoi vaan ettei tää nyt ihan hirveen iso jättiläinen tule olemaan ja siks toisekseen sain ajan joulunpyhien jälkeen tonne äitipolille, 27.12 eli jos synnytys ei ole käynnistynyt, niin sitten aletaan käynnisteleen, ettei edes odoteta siihen laskettuun aikaan. Aika hurjaa ajatella, että viimeistään kolmen viikon päästä tässä synnytetään. Ja päivät kun menee niin nopeesti.

Kohdunsuu oli ok, vaikka päivittäin supistelee niin eipä ne näytä mitään muutosta saavan aikaan. Kai tässä käy sama juttu kuin ekassa synnytyksessä, että paikat aukee vasta oksitosiinilla.

Mutta oli kyllä helpotus toi ultrareissu. Ehkäpä taas saa nukuttua paremmin. Ja jälleen kerran menin asioiden edelle ja hermoilin turhaan. Voi kun oppis siitä tavasta eroon, ois paljon helpompaa.

ZATU, kyselit siitä synnytysrentoutuksesta...

Eli mulla oli tänään kahden tunnin aika kätilön luo, joka tekee suggestiorentoutusta. Oltiin synnytyssalissa ja se ensalkuun kyseli kovasti synnytyksestä ja täytti sellaisen lapun missä käytiin läpi pelkoja synnytyksen suhteen ja toiveita tulevalle synnytykselle. Sitten sain käydä makaan siihen sängylle ja se laittoi rentoutusmusiikkia soimaan ja alkoi puhumaan rauhallisella äänellä. Tätä normaalia rentoutusmeininkiä, että joka ruuminosa rentoutuu ja sitten se puhui synnytyksen eri vaiheet, tyyliin, että jokaisella supistuksella on tarkoituksensa auttaa vauvaa tähän maailmaan. Ja että kestän kivun...ja uskallan ponnistaa ja tällasta. vaikee tässä nyt selitää. Mutta se kävi läpi niinkun avautumisvaiheesta ponnistusvaiheeseen, kuinka kohdata se kipu ja kuinka rentoutua sen kivun aikana.

Mulle oli iloinen yllätys, että oikeesti toi juttu toimi minunkin kohdalla, vaikken yleensä kykene rentoutuun. Tosin en ihan täydellistä rentoutumisen tilaa nytkään kokenut, mutta kuitenkin. Se nyt on toinen juttu, miten tuota pystyy soveltaan itse synnytyksessä, sitten kun on hirveen kipee, mutta ei näistä käynneistä nyt haittaakaan ole. Seuraava käynti on joulunalusviikolla ja silloin käydään sama rentoutuminen läpi.

Tää kätilö osas kyllä ton homman hyvin, ei kaikista ole vetään mitään rentoutusjuttuja. Ylipäänsä tosta synnytyspelkopolista on jäänyt hyvä mieli, nää kaks kätilöö joitten kans oon nyt jutellut on ollut tosi mukavia ja nyt vasta mulle on avautunut siitä ekasta synnytyksestä muutamia juttuja ja samalla on tullut työstettyä tätä seuraavaa. Jotenkin sitä toivois, että jos tää on viimeinen synnytys, niin siitä haluaisi miellyttävämmän kokemuksen kuin ekasta. Mutta eihän sitä etukäteen tiedä miten menee.

Nyt tuli vähän omanapainen viesti, kuten tavallista...mutta hyviä öitä kaikille...

Vierailija
27/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihan sitä kaakaojauhetta mikä on tummaa??

Vierailija
28/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tällä viikolla sain kaivettua vanhat tuttipullot jemmasta ja pesin ja keitin ne jo. Oon ostanut niihin vaan uudet tuttiosat. Ihan hyvin ne menee vielä toisella lapsella, kun eihän ne nyt niin kauan oo kerinny oleen käytössä ekallakaan.

Vierailija
29/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen sänkyyn painumista... Eli yhtenä kappaleena ollaan. Selkää vaan särkee kovin, kun tässä istuksii. Parempi siis makoilla ;)

Ei vaan, isukki on täällä meillä pitkän viikonlopun vietossa, saattaa mennä nyt pyhä etten sen kummemmin ehdi kirjoittelemaan, tarkoituksena ois ainakin käydä joulumarkkinoilla sekä Lisebergin huvipuistossa Jouluvaloja ihastelemassa!

Oikein hyviä vointeja kaikille. Ihana kuulla, että kaikilla neuvolakäynnit menneet hyvin (erit. fable: loistavaa, ettei sun nyt tarvii pähkäillä vauvan kääntämistä ja kokoa sen enempää :) Onnellisia äippälomapäiviä kaikille tuoreille lomalaisille!!

Menossa mukana

ardisia + luukas

Vierailija
30/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hervoton turvotus taas päällä :(

[b]Blogiin kuvia[/b]: eli mulle saa niitä kuvia laittaa mieluusti siihen osoitteeseen jonka löydätte blogista, sindan viimisimmän kuvan kommennoinnista.

se on mun tilavaosoite ,

tai sitten laittakaa postia tähän,niin voin sitä kautta antaa " paremman" osoitteeni, toki tännnekki vähä mahtuu:)

MariaElina-79@luukku.com

nyt jalat ylös..

Maria ja himpula 34+5

Vierailija
31/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu: Jep, sitä tummaa, sokeritonta. Murukahvia voi kans laittaa vaihteluks, jos kahvin mausta enemmän tykkää.

Fable: Upeita uutisia!!! Taitaa meitä kaikkia jännittää ja vähän pelottaakin se synnytys, mutta nyt on ainakin yks murhe vähemmän sulla mielessä. Hienoa!

Malttaiskohan sitä nukkua tänä yönä ollenkaan? Hikoiluttaa ihan vietävästi ja on muutenkin hieman tönkkö olo. Pah...

Nyt ihan oikeasti; näkemiin!

Jos jatkan häiriköintiä, niin sitten tuonne viikonlopun pinoon, ettei jää enempää jälkiä tänpäiväiseen kasaan...

c