*¨*¨JOULUtontut PERJANTAIpinoon hop*¨*¨
Kommentit (30)
Oih, kylläpä monella jo kuulostaa tositoimilta. Onnea teille vauvanhakureissuun ja iso hali vauvansa viime päivinä saaneille!
Omaan napaan samantien, jossa ei kyllä ole mitään uutta. Olen ollut 2 yötä siskoni luona kylässä ja edes eilinen ravaaminen Ideaparkissa ei tuottanut mitään tulosta. Supistukset ovat edelleen poissa (koko syksyn niitä oli ja pari viikkoa sitten loppui) ja liitoskivutkin ovat melkein poissa. Toissayönä en käynyt kertaakaan edes vessassa! Tänä aamuna jo meinasin hihkaista, kun paperiin jäi verta, mutta tarkemman tutkailun jälkeen osoittautui, että se tulikin ihan väärästä tuutista eli ilmeisesti pukamille oli jotain tapahtunut. Öisin nukuttaakin ihan hyvin. Eli ei mitään synnytystä ennakoivaa ole liikkeellä. Höh. Vähän kypsyttää, mutta kai se vauva sieltä joskus sitten tulee. Toivottavasti niin, että olisimme joulun jo kotona...
Justiinaa 39+4
Olen ihan mieletön joulufriikki ja jännittänytkin kokoajan jos joutuu olemaan jouluaaton sairaalassa. Mutta, mutta... kun ei ole lumesta pienoista tietoakaan niin ei kyllä kovin jouluinen fiilis ole!! En ole tehnyt joulun eteen yhtään mitään. Tai siis anteeksi, lahjat on ostettu, mutta koristeen koristetta en ole saanut aikaiseksi laittaa. Enkä muuten aiokaan. Tämä joulufriikki tekeekin poikkeuksen tänä jouluna, eikä aio pistää tikkua ristiin joulun eteen. Ehkäpä tämä vatsan seutu ja hormoonitoiminta omalta osaltaan vaikuttaa asiaan, mutta suurimpana tekijänä tuntuu olevan tuo lumen puute!!
Oma napa ja hyvin alkaneet synnytykset merkit lopahtivat sitten heti alkuviikosta. Limatulppa irtosi sunnuntai-iltana ja silloin oli myös muutamia kipakoita supistuksia. Mutta sen jälkeen ei sitten yhtään mitään, ei koko viikkona. Nyt olo on taas niin mainio, että tässähän voisi olla raskaana vielä seuraavat 2 kuukautta! No, onneksi neljän viikon päästä on kuitenkin se takaraja...
Onnea muuten kaikille synnyttäneille joita en ole vielä ehtinyt onnitella. Ja tsemppiä nyyttiä hakemaan lähteneille/ lähteville. En ole juuri tällä viikolla ehtinyt muuta kuin pikaisesti käydä lukemassa pinot läpi.
Onkos muuten täällä ketään joka kyseli ennustaja-elliltä tai madame mammalta syntymäajankohtia tai sukupuolta? Minulle toinen (en muista kumpi) ennusti että 10.12. syntyy poika. Puolivitsillä tein tutun kätilön kanssa " treffit" nyt la-su väliseksi yöksi kun hän on yövuorossa. Ja tajusin jälkikäteen että sunnuntai on 10.12. Vaikka en moisiin höpö-höpö-ennustuksiin uskokaan, niin silti pisti hymyilemään ajatus tuosta sattumasta. Saapi nähdä.
Teppis ja Juniori 37+6
Oli tosiaan soittoaika 13.15 äitppäpolille ja sain kuulla että mun paperit ja kuvat on hukassa,no hyvin alkoi sekin puhelu. Ja sanottiin myös että lääkräi huitelee jossain toisaalla että soittaa mulle takaisin kunhan paprut löytyy. No hetki meni ja läkäri soitti. Aika vähäsanainen oli mutta selvisi että vauvalla on hyvin tilaa tulla alakautta, jos nyt niin käy että tuuppaa pylly edellä. Ja sitten puhuttiin vaan siitä jos nyt synnytys alkaisi nii miten toimia. Jos kaikki lähtee lapsivesien menolla, makuuasennossa synnärille, ja mieluiten ambulanssilla. Matkaa mulla laitokselle on noin 2km. Pääsee sen omallakin kyydillä jos niikseen. No tämä sen takia jos vedet menee niin ettei napanuora luiskahda ensimmäisenä sieltä.Ja sanottiin myös että aika pian kun supparit alkaa nii sairaalaan sitten vaan.
Vähän kyllä pistää jännittämään se että jos synnytys alkaa ja tää mukelo on tulosssa pyllyllään niin että meneekö kaikki hyvin. Ettei pieni jää kiinni, toivottavasti itse tajuaa siinä vaiheessa sanoa että heti leikkaukseen vaan jos näyttää siltä ettei tule kunnolla. Näin jälkikäteen olisin voinut sanoa kyllä että mitä jos leikataan samantien, vauvan parasta ajatellen. Tuli vasta mieleen. No nyt pitää sitten vaan ottaa rauhallisesti.
Ensi viikon perjantaina kontrollikäynti polilla jos ei ennen sitä tapahtu mitään. Jos siellä sitten selviää taas jotain niin voisin kysyä siitä leikkauksesta. Mulla maha ihan sekaisin kun mietityttää niin tää kaikki että miten käy. Niinkun aiemmin kerroin niin vauvan isukki on myös istunut ja hän ois tullut jalka ja käsi edellä, eli tämä taitaa ottaa isistä mallia.
Viime yö meni tosiaan hieman pieleen ja tuli kukuttua täälläkin yli kolmeen, jos menis pienille päikkäreille ja sen jälkeen kaverin vaatekutsuille, nimeä en muista mutta lasten ja nuorten vaatteita myydään. Ihan kiva mennä katsomaan löytyskö jotain omalle pienelle.
Kiitos kaikille kannustuksesta, on hienoa kun täältä saa tukea ja on mukava lukea muiden ajatuksista :)
Joskos mäki pian pääsisin availemaan luukkuja, laskettuun aikaa enää 13 päivää.....
sonette ja baby 38+
Ajattelin kirjoittaa muutaman rivin kuulumisia, kun tulin katsomaan miten täällä voidaan.
ONNEA ensin kaikille vauvansa saaneille! Kyllä nyt on tosiaan joulukuiset jo hyvässä vauhdissa.
VOIMIA ja tsemppiä teille, jotka vielä jatkatte odottelua ison masun kanssa. :)
Meillä vauva-arki on alkanut ihan mukavasti. Poju syö noin kolmen tunnin välein ja imetys tuntuu käynnistyneen hyvin. Terkkari kävi tänään punnitsemassa ja paino oli noussut mukavasti. Vauva siis nyt 8 päivää vanha. Kiltti tosiaan tämä meidänkin vauva on (ainakin vielä ;)) eli nukkuu hyvin useamman tunnin pätkiä ja itkee vähän. Seurustelee eli tapittaa silmät auki jo tunnin tai kaksikin. Isoveljet ovat ihan haltioissaan pikkuveikasta ja heistä on jo paljon apuakin vauvan hoidossa.
Itselläni on ollut vielä aika paljon kipuja synnytyksen jäljiltä (ponnistusvaihe kun oli vain 2min., niin tuli repeämiä) eli vie aikansa kun paranee. Onneksi vauva on niiiin ihana, että kyllä nämä jälkivaivatkin kestää.
Joulu on jo tosiaan ihan ovella eikä yhtään tunnu siltä. Toivotaan, että nuo ilmat edes vähän muuttuis talvisemmaksi.
Jaksamisia joulutähtösille!
Tuuti & poju 8pvää
pikkuprinsessamme syntyi 4.12. klo 14.25. juuri ja juuri keskosena raskausviikolla 36 ja 6. Kokoa oli 3650 gr, pituus 52 cm.
Synnytys päättyi kiireelliseen sektioon. Kirjoittelen myöhemmin lisää, sillä kultamme heräsi juuri ja tarvitsee äitiä. Ihanaa!
t. Heini ja pikkuinen
ja suo anteeksi, jenni, etten kyennyt lukemaan synnytystarinaasi. bongasin sieltä " leikkaus" ja " raju" joten jätän väliin kunnes pystyn lukemaan sen tärisemättä. olen katsos ekakertalainen ja jännittää muutenkin!
tsemppiä kaikille supisteleville! pian se lähtö tulee, ei tässä enää pitkään mene minullakaan, vaikka olen kirsikan kanssa ihan viimeisiä lasketun ajan perusteella.
kävin tänään neuvolassa ja turvotusta on kyllä kertynyt aika hyvin. myös verenpaine on koholla, se laitetaan seurantaan (ma menen uudelleen mitattavaksi). proteiinia ei kuitenkaan virtsasta löytynyt, joten voipi olla ettei tämä ole sitä mitä ensiksi ajattelisi.. toivotaan parasta. vauvan painoarvio tällä hetkellä 3200g, onko se sitten paljon vai vähän, en tiedä. pää on alaspäin, joten aiempi huoleni perätilasta on siis aiheeton ja siitä iso huokaus!
gallupiin en voi osallistua, koska en ole kuullut synnytystä ennakoivista merkeistä muuta kuin tuon limatulpan irtoamisen. sorry!
mom72 36+6
Heti perään tulit melkein kättärille meidän jälkeen:) me kun sieltä lähdettiin la 2.12. kotiin:) Oikein paljon onnea vielä!
Kylläpä niitä nyt putkahtelee :) Ja tsemppiä kaikille jotka on parhaillaan vauvanhaku matkalla!
Omaan napaan ei ihmeitä. Tänään kävin jouluostoksilla. Pari lahjaa jäi vielä ostamatta, mutta huomena uudestaan! Sitten ajattelin poiketa joulumarkkinoilla, josko sieltä jotain kivaa löytyisi. Täytyy liikkua mahdollisimman paljon josko sais synnytyksen käyntiin!
Vein tänään lapsetkin mummon hellään huomaan, niin ei tarvi mummon päivystää puhelinta öisin että joko täytyypi tulla lapsenvahdiksi. Saadaan olla huomena miehen kanssa kaksin, niin olis hyvä päivä synnyttää! Toivottavasti vauva olisi samaa mieltä!
Ja siltäkin osin voisi jo lähteä laitokselle, kun kävin taas laittamassa kulmiin kestovärin ja siistimässä ne ja hiuksetkin on värjätty joten ei täysin räjähtäneeltä näytä kun suku tulee vauvaa katsomaan...
Vauvaa odotellessa 4äippä 39+5
arghhhh..... eikö tämä lantiokipu enää hellitä kun synnytykseen? en pääse enää edes kävelemään, ellen pidä jostain kiinni. ihan kamalaa. hiki virtaa tuskasta. terkka sanoi tänään että kaikki keinot käyttöön ja synnyttämään. mulla siis sektio 21.12. on sellainen olo että on pikkuisen pää jäänyt lantioluiden väliin jumiin ja kun pää kasvaa repii se nyt minua palasiksi. terkka ei saanut mitattua edes sf mittaa tänään kun sattuu niin vietävästi tuonne alaosan luu alueelle. paineet hiukan koholla ja turvotusta on ajoittain enemän ja vähemmän. proteiinitkin oli plussalla, mutta ei mitään kontrollia polille. Olen valmis liittymään ylikypsien odottajien pinoon vaikka peränpitäjänä minulla vähiten viikkoja onkin. olen saanut nyt useasta suusta kuulla että onko siellä kuitenkin niitä kaksi, kun olet noin valtava. Painoa tullut vain 5 kg koko raskaudessa, joten en ole lihonut... älkää hyvät ihmiset pelotelko! Alan olla valmis kärsimään kaikki kivut, jotta pääsen eroon tästä kävelemättömyydestä. Onneksi sain jouluksi vanhemmat " kylään" niin on lapsilla edes ruokaa kun olen kuitenkin sairaalassa vielä aaton. Muuten joulua täytynee siirtää päivän pari eteenpäin, kunnes kotiudun. Olen niin henkeen ja vereen joulu ihminen että masennun takuu varmasti jos en pääse nauttimaan joka vuotisesta kohokohdastani kotona lasteni kanssa.
Onnittelut kaikille jotka ovat nyyttinsä hakeneet! Perästä me kaikki tullaan, itse asiassa jos ei noita kipuja olisi, voisin hyvin odottaa vaikka tammikuulle asti :-/ Taitaa olla taas joku hormoni mellakka minussa.
Hyvää yötä kaikille, kukun kuitenkin yön kuten moni muukin, se kai kuuluu sitten asiaan näillä viikoilla.
natuli 36+5
On niin jännät paikat noilla lähtökuopissa sutivilla itekin ihan sekasin, josko se nyt olis lähtenyt tua pikkusisko.. mä olisin ainakin. kaveri varmaan meinaan kävellä sit suoraa saliin ponnistamaan, on se aika sissi.
Niin onnea JENNILLE pojasta! Mukavaa vauva arkea koko perheelle.
MrsCruiser ihana lukea vauva juttuja, melkeen haistan sen ihanan vaavi tuoksun tänne asti :)
Ei nyt loppuu tää kirjottelu.
nefili