*¨*¨JOULUtontut PERJANTAIpinoon hop*¨*¨
Kommentit (30)
Luin uusinta odotus-lehteä sängyssä eikä millää uni tullut silmään, vaikka hetken jo luulin niin. Pyörein hetken mutta päätin tulla vielä koneelle lueskelemaan kun ei tästä nukkumisesta yksinkertaisesti tule mitään. Niin ja se huominen soitto jännittää osaltaan kyllä.
Koko päivän nyt supistellut enkä senkään takia saa nukuttua, jotenkaan ei sängyssä saa hyvää asentoa millään. Vessassa saa ravata koko ajan, vauvan potkiessa virtsarakkoon. Se on niin kummallisessa asennossa, pää oikean rintani alapuolella, pökkii päällään niin että oikein ahdistaa välillä ja muljaa aivan koko ajan. Välillä tekee niin kipeää. Koittaakos raivata itselleen tietä ulos :) Toivottavasti kääntyisi nyt ja tulisi oikein perin ulos, ei tarvitsisi leikata. Mutta huomenna (siis tänään) sen sitten kuulee.
Jos taas menis koittamaan sitä nukkumista
sonette ja myllääjä 38+
Täällähän oli jo pino pystyssä! No onhan kello jo yli 4... ;) Kaksi yötä nukuin aamuun asti, nyt sitten heräsin ja uni ei enään tullut. Pitänee alkaa nauhoittaa hömppää tv:stä, jotta on sitten öisin katseltavaa.
Aarre on ollut edelleen hiljainen, mutta ehkä olikin turhan vilkasliikkeinen ennen? Nytkin kyllä parhaillaan möyryää, potkiminen ei enään onnistu, taitaa tila olla minimaalista. Kolme viikkoa olisi laskettuun, saas nähdä mennäänkö sinne asti, todennäköisesti olen täällä vielä loppiaisen jälkeenkin!
Nyt en viitsi kauemmin koneella rapisutella, menen yrittämään unta, muuten väsyttää koko päivän. Vaikka taitaisi se väsyttää, nukkuin sitten yönsä tai ei.
Kirsikka ja aarre rv 37+0
Jotenkin tää on aika nostalgista, varmaan jää tämä yö mieleen kun ulkona myrskyää ja meitsi synnyttää. Oli muutes myrsky myös kun esikko syntyi, tosin lumen muodossa silloin.
Mä meinasin jo luovuttaa ja yritin laittaa nukkumaan tässä välissä, mut ei. On nää supparit sen verran kovia, ettei uni tule silmään ja jos sattuu tulemaan niin herättää kyllä. Kahdeksan minuuttia on nyt ollut aika säännöllinen väli ja tuo liman määrä on kyllä ihan uskomaton. Hui... nyt taas supistaa... auts!
Toivottavasti Kirsikka ja Sonette saa/sai unen päästä kiinni...
Mä muutes voin lisätä siihen synnytystä enteileviin merkkeihin olevaan listaan järjettömän hikoilun, se alkoi mulla uudelleen tuossa muutama päivä sitten ja on ollut ihan äytöntä...
Kaipa mä täällä vielä perjantain kuluessa kirjottelen, tämäkin synnytys taitaa nimittäin mennä pitkän kaavan mukaan. Esikoista synnytin 18h eikä tämä enteile ollenkaan nopeampaa... Kunhan en vaan lähtis liian aikaisin synnärille...
Tiina
Huomenta taas!
Pikkusisko: Mikä tilanne? Joko lähdit vai vieläkö kotona kärvistelet? Toivottavasti eivät sentään loppuneet.
Laitahan raporttia...
Uni tuli ja kyllähän olisi nukuttanut, kun koululaisen kello herätti. Singahdan heti takaisin sänkyyn ja saan tytön koulutielle. Tylsyyden tylsyys, tänään pitäisi tehdä siivous(lue:raivaus-)töitä! Sellaista " pois risut ja männynkävyt" -siivousta ei kyllä enään jaksa tehdä. Kaikki muu menee, mutta tavaroiden keräily lattialta on yhtä tuskaa.
Huh, mua alkoi nyt jännitämään tuleva oma lähtö synnärille! Mutta kai sitä sitten osaa oikeaan aikaan lähteä... Ja sitten jännittää se synnytyksen jälkeinen olotila, kun hormonitasapaino romahtaa ja itkettää kaikki. Tänään pakkaan sairaalakassin! Ihan kun meikäläisen synnytys olisi kiinni siitä kassin pakkaamisesta? Supistukset ovat jotenkin muuttaneet muotoaan, napakoituneet ja miten sen sanoisi...epämiellyttäviä! Mutta ei vielä sellaisia kun pitäisi. Aarre harjoittelee!
Nyt annan jo tilaa muille, lähettäkää mulle siivous-säteitä, sellaisia tehokkaita ja aikaansaavia. Ja eihän kassin pakkaaminen vielä lähtöä tarkoita, eihän? Haluan saada siivottua ensiksi ja pestyä vauvan villapuvun! :) Kyllä nainen on outo.
CleaningLady Kirsikka ja Aarre vailla kassia 37+0
PIKKUSISKO tais lähteä luukkua avaamaan. Onnea matkaan!
Näin ne meidän rivit vähenee.
KIRSIKALLE siivous säteitä. Josko nyt pakkaisit sen laukunkin niin ollaan sit molemmat lähtökuopissa mekin.. pah.. aivan kun täs nyt tosiaan johonkin olis lähdössä. Huomasitkos et olemme taas uudella viikolla.. jee.
OMA synnytys saa kyl odottaa et tää flussa menis. Eilen oli kyl sellanen olo et nyt tulee lähtö, 2tuntia supisteli ja sit lopahti, mut sit alkoi illalla uudestaa. Niistä vaan puuttu se vimeinen terä.
En muista kuka kyseli et onks kyselyjä alkanut kuulumaa(siis koska te synnytätte) Itse en ole niitä saanut, mut mies parka saa kuulla niitä töis aika usein nykyään.. sit se kyselee multa kotona jokaisesta pikku supistuksesta et joko mennään.. suloinen.
En tiiä lähtiskö kaupungille vaiko siivois taas, nukkuakin vois(sitä vois nykyään tehdä hyvikin paljon). Toisaalta tua shoppailu houkuttelisi kovasti vois ostaa vaik jotain kivaa lapsille fammula kassiin, sekin on pakattu jos/kun sinne menevät yöksi kun lähdön hetki koitaa. Oolipas epämääräisesti kirjoitettu. aivot ihan jumissa näin aamulla.
nefili 37 jee.
Eiköhän nämä kaikki vauvat ennen pitkää ulos tule, vaikka aina ei siltä tuntuisi! Ihanaa esikko on tarhassa...saa vaan olla ja vaikka nukkua jos siltä tuntuu! Eilen pidin esikon poissa tarhasta ja hermo oli aivan loppu! Esikoinen kun ei ole niitä helpoimpia lapsia. Aivan uskomattoman itsepäinen...Ystäväniki (kahden pienen äiti) aina ennen on sanonut, että joo niin hänenkin lapset ja se kuuluu ikään yms. No eilen näki esikkoni tositoimissa, mikä on meillä arkipäivää...ja hänellä vaan silmät pyöri päässä ja lopulta hän totesi, että tarjosin ilmaisen ehkäisyn kaikille kaupassa olijoille (kukaan näkijöistä tuskin tekee koskaan lapsia :) ja hänellä ei kyllä hermo pitäisi lapseni kanssa :) että kyllähän meilläkin, mutta ei nyt koskaan mitään tuollaista! Heh ja eilinen päivä ei ollut edes niitä pahimpia :) Juups lapsissa on eroja ja toivottavasti tämä toinen on edes vähän helpompi!
Täällä parasta ennen päiväys meni kolme päivää sitten ja kaikki merkit synnytyksestä on poissa. Vauva liikkuu tosi vähän...aika huolestuttavan vähän. Kai se ei vaan mahdu liikkumaan. Yö nukuttu ihan hyvin, sen jälkeen kun uni edes tuli silmään. Olikohan kello kaksi...veri valui yön nenästä ja minä vaan nukuin :) Aamulla olikin pahempi olo, kun sai rykiä veri klönttejä liikkeelle (en kerro enempää :) Tunnin päästä neuvola...ja siellä kun oltiin aivan varmoja, ettei tänään minua enää varmasti näy. Kuinkas kävikään!
Jaksamisia kaikille, suppareita, siivousintoa ja kaikkea mitäkin :)
Pino täynnä yökyöpeleitä! Itsekin heräilin tiuhaan: supistuksiin, pissahätään, lonkkakipuun, you name it! Mutta ei vielä mitään tosi napakkaa :)
[b]Pikkusisko[/b] taisi todella lähteä synnyttämään, mahtavaa!
[b]Kirsikalle[/b] siivoussäteitä tässä ~~~~~~~~~, ja lelujen keräily lattialta ei täälläkään nappaa :)
Vaikkapa limatulppaa odotellessa,
Tinuri ja Alpi Itupulla rv 38+6
Täällä edelleen =(. Eilen oli vauvan kokoarviointi äippäpolilla ja maanantaina sitten käynnistykseen, vihdoinkin! Kyllä mä olenkin kypsä tähän odottamiseen... Tosin lääkärin tekemä sisätutkimus taisi saada jotain vähän aikaan, koska tänään ilmaantui vähän limatulpan oloista, tosin vain vihertävää, ei lainkaan veristä...
Onnea jo vauvansa saaneille ja pikkusiskolle onnea matkalle, jos olet vauvan hakureissulla!
TErkuin
Haavis rv 40+6
Täällä sama tilanne ku pikkusiskolla! Hää tais jo lähteä, ite odottelen vielä hetken, supisteli koko alkuviikon aika kipeestikki, eilen sitten ei yhtään, tänään heräsin ennen seittemää siihen, että jotain lorahti, oisko se sitten ollut sitä kuuluisaa limatulppaa, pyttyyn tuli ainakin sellasta inhottavaa veren sekasta limaa ( ihanaa ) ja nyt supistelee melkosen kipeesti 6-10 min. välein...
Eilen neuvolassa veikkailtiin, et synnytys saattas olla nopea, joten en kovin kauan uskalla odotella!
Onnea pikkusiskolle koitokseen jos sen aika jo on, toivottavasti ite pääsen sinne synnärille ja kahtena palana kotiin! Ei siis pankkiin tänään...
Olipas omanapaista mut on niin huima tunne!
Anni
Taitaa se ANNIKIN olla lähdössä! Voimia tulevaan..
Tää nyt sit päätti lähteä kaupungille hengaamaan, eipä sitä varmaan enään pian pääse.
Vaan nyt tulee kiire jos meinaa bussiin ehtiä ja naama vielä laittamatta. VINKKI erityisesti sairaala laukkuun sopivaa: Lumenen taikatipat, ei ehkä näytä niin räjähtäneeltä synnytyksen jälk. esim. valokuvissa tai kun joku tulee käymään. omassa käytössä ollut jo reilun vuoden.. pelastaa pahoina aamuina.
nefili
ANNILLE onnea matkaan....
Supistelee edelleen välit siinä 5-12 min ja koventuneet ovat vaikka otin jo parasetamoliakin. Veren sekaista limaa ja jopa verta tulee koko ajan, mutta meikäläinen pysyy kotona. Turhaan en aio synnärillä piipahtaa! Mieskin lähtee vielä töihin, tosin ajatuksena, ettei siellä koko vuoroa ole! Kaveri tulee meille mun seuraksi, en uskalla olla yksin esikoisen kanssa. Tää on nyt tällaista hengailua ja per**le jos nää tästä loppuu! No, eiköhän tää tämän viikonlopun asia ole joka tapauksessa.
Jännää, vaikka olen nukkunut 1.5h viime yönä niin ei nukuta tippaakaan...
Tiina
Pikkusiskolle ja Annille onnea matkaan!
Pikkusisko: minä olisin varmaan jo noista oireista lähtenyt aikoja sitten :) , mutta toisaalta tämä on ensimmäinen ja olen ihan pihalla koko hommasta.
Sonette: Toivotaan tosiaan, että vauva kääntyy.
Kirsikka: Neuvolassa sanottiin, että tässä vaiheessa voi olla ihan hyvin hiljaisiakin kausia. Olen itsekin huomannut, että ennen aivan mielettömän vilkas vauva on muuttunut paljon hiljaisemmaksi. Välillä möyrii kuin viimeistä päivää, mutta sitten on tuntikausia ihan paikoillaan tai ihan vähän vain kääntää kylkeä.
(.) : Itsellänikin taitaa tulla limatulppaa, mutta ihmeellisesti pikkuhiljaa tullut koko viikon. Tai sunnuntaina alkoi tulla veristä limaa sairaalassa, jota pelästyin ensin (koska olin ollut juuri kolarissa). Lima on muuttunut keltaiseksi ja sitä on tullut pikkuhiljaa nyt koko viikon. Lima on sen verran paksua ettei se voi oikein olla muuta. Supistuksia on tullut pari päivää, mutta ne ovat sen verran heikkoja ja tulevat harvakseltaan etten uskalla lähteä näytille. Lisäksi on sellaista repivää kipua lantion seudulla ja alapäässä. Huh, taitaa kestää pitkään tämä synnytyksen käynnistyminen.
Huomenna olisi laskettu aika. Saa nähdä milloin tämä käynnistyy oikeasti. Ainakin jotain merkkiä olisi ilmassa. Itse olen veikkaillut ensi viikon maanantaita tai tiistaita.
rv. 39+6
Haavekuva: voikun sullakin käynnistyisi pian. Tämä odottelu on niin ikävän tuskaista.
Synnytys alkoi sitten kuitenkin sunnuntaina, vaikka vauva ei tainnut osata aluksi päättää tullako vai eikö tulla. Pari kertaa päivän mittaan supisteli säännöllisesti ja heti kun olin varma, että nyt se on menoa, niin supparit loppui. Lapsivettä lorahti puolen päivän aikaan ja sain sitä kaksi yösidettä ihan täyteen. Illalla alkoi taas supistella ja tosi kipeästi. Välit lyheni aika vauhdilla. Kättärille lähdettiin kahdeltatoista yöllä, puoli tuntia istuin keinutuolissa ja otettiin sydänkäyrää. Sen jälkeen kätilö teki ekan sisätutkimuksen ja paikat oli 5cm auki. Samalla huomattiin, että vauva on perätilassa, vaikka varmaan rv 20 asti sanottu, että vauva on raivotarjonnassa (eikä ole loppuaikoina kääntynyt). Aika kauan ultrattiin ja lääkärit pohti onko alatiesynnytys mahdollinen ja samalla sain miettiä omaa kantaani: leikkaus vai yritänkö alateitse jos lääkäri antaa luvan. Paikat alkoi aueta vauhdilla ja sain oksitosiinia, jolloin supistukset voimistui entisestään. Kohta alkoi tuntua ponnistamisen tarvetta ja lääkäri ilmoitti, että tämä yritetään nyt saada alakautta ulos. Ei siis tarvinnut itse tehdä sitä vaikeaa päätöstä. Väliliha jouduttiin leikkaamaan, mutta se ei sattunut eikä tikkaaminenkaan ja kuulemma sai tosi hyvin tikattua. Ihan hyvin olen toipunutkin. Poika on maailman suloisin! Mitat olivat 51cm ja 3325g. Ponnistusvaihe kesti 15min. Onneksi kaikki oli ohi aika nopeasti, vaikka synnytys oli melko raju. Ja kivunlievitys jäi taas saamatta siinä vauhdissa. Syntymäaika oli 2.05 ja kotiin päästiin tiistaina. Tänään käytiin vielä lääkärintarkastuksessa, koska poitsu oli alle 1½vrk kun päästiin kotiin. Tsemppiä teille, joilla synnytys on vielä edessäpäin ja onnea muille vauvansa lunastaneille!
Onnittelut Jennille ja tsemppiä Annille ja Pikkusiskolle :)
Huomasin alkuviikosta hauskan jutun, 25.11 kun vaavimme syntyi niin askelmittariini kertyi askeleita 11333 ja vauva syntyi tasan 11.33 (23.33) yöllä, aika jännä yhteensattuma :)
Täällä ollaan viikko taas eletty vauvan ehdoilla, vauva on tosi kiltti ja huutaa vain silloin kun on nälkä, muuten saattaa katsella ja seurustella pitkät pätkät. Syöttöväli on kaksi-kolme tuntia ja vaavi tahtoo nokahtaa aina rinnalle. Alkuviikosta ruokahalu kasvoi selvästi ja huolestuin maidon riittävyydestä. Olenkin lypsänyt joka syötön jälkeen rinnan tyhjäksi jotta maidon tulo lisääntyisi. Yleensä vauva syö vielä unenpöpperössä pullosta loput lypsetyt maidot ja pakasteeseenkin onneksi jää noin 100 ml / päivä.
Terveydenhoitaja ilmestyi eilen yllättäen kotikäynnille, olin odottanut häntä vasta viikon kuluttua. Pikkuisen hävetti kun oli sänky petaamatta ja itsekin olin niinkuin puusta pudonnut tukka pystyssä ja eriparisukat väärinpäin jaloissa. Vauva oli kasvanut hyvin ja oli kuulemma tosi virkeä ja jäntevä. Uloskin saisi jo mennä ja tarkoitus oli lähteä tänään mutta ulkona on kauhea lumimyrsky joten siirrämme ulkoilun varmaan huomiselle.
Olen itse toipunut synnytyksestä hyvin, hemppa oli aika alhainen ja olenkin syönyt rautaa viikon verran. Maha on jumissa eikä auta luumut eikä duphalac. Pari päivää sitten huomasin kauhukseni että kun yritin " päkistää" isompaa asiaa niin tuli pelkästään verta ja paljon. Seurailen tilannetta muutaman päivän ja menen alkuviikosta lääkäriin jos sama jatkuu vielä. Kannattaa muuten aloittaa lantionpohjajumppa heti synnytyksen jälkeen, kaikissa sairaaloissa ei painoteta asiaa lähtötarkastuksessa.
Mutta nyt kuuluu kova kutsuääni pinnasängystä....
MrsCruiser
Onpa hurja yö/aamu ollut..!
PIKKUSISKO / Tiina:
Onnea matkaan! Olet sinä aikamoinen sissi noitten synnytyssupistusten ja veriliman kanssa kun vieläkin kotona kärvistelet =D
Minä olisin varmaan jo veritipan nähdessäni juossut synnärille (mulla verikammo)! Kyllä se nyt on niin, että sinä saat vauvan vielä tänään kainaloon, IHANAA!!!
ANNI: Hienoa! Paljon onnea matkaan! Kyllä se sinunkin kohdallasi taitaa näyttää siltä, että vaavi on ultaan mennessä sylissä =)
Nyt alkoikin ilmeisesti vauhdilla vauvoja tulemaan =)
Omaa vuoroa odotellessa..
Eilen oli kaikki S:t kokeilussa (myös se yhteinen S miehen kanssa!! ..sitähän ei meillä ole ollutkaan viime kuukausina..) mutta eipä tainnut mitään oireilua tulla. Nivusia kyllä kirveli ja poltteli yöllä.. mutta ei muuta.
Jos tänään taas siivoilisi ja saunoisi.. ja extrana vois ottaa vielä yhen S:n eli suklaan. Ja vaikka pienen lasillisen toista S:ää eli siideriä. Kuulemma sekin saattaa jouduttaa, tiedä sitten.
Omassa navassa ei siis kummemmin kerrottavaa..
Nyt vaan odotellessa ANNIN ja PIKKUSISKON vauvauutisia =)
-mm- ja PikkuPoju rv 38+2
ps. Onnittelut vauvansa saaneille!
Toivotaan, että nuo oireet olisivat jo sitä itseään eli vauva olisi tulossa! Onnea matkaan!
Onneksi olkoon Jennille! Poikavoittoisuus jatkuu tässä poppoossa.
Sonette, toivottavasti vauva kääntyy.
Kirsikalle siivoussäteitä. Olen itsekin ollut välillä huolissani vauvan liikkeistä, sillä tämäkin vauva on ollut todella ahkera liikkuja. Viimeisen ehkä parin viikon aikana on tullut selvä muutos, ja olenkin alkanut laskea liikkeitä. Tänään tuntuu olevan vähän ahkerampi päivä, mutta pari päivää meni todella hiljaisissa merkeissä.
Oli kiva lukea MrsCruiserin vauvakokemuksia. Toivottavasti itsekin pääsee kohta niitä jakamaan. :-)
M-M puheli useammasta ässästä. Itselläni on nyt tuo siivous menossa eli keittiönkaappien kimpussa olen edelleen. Aika ahkerasti olen myös saunonut, se perinteinen kolmas ässä on sitten vähän eri kantimissa. Suklaata olen myös syönyt ja taidanpa minäkin ottaa tänään tai huomenna pikkulasin siideriä! Eli jos ei siivous, seksi, sauna, suklaa ja siideri auta, niin sitten luotetaan sytoteciin, hah!
Mukavaa viikonloppua! Ja toivottavasti supistelevilla ja limatulpan " menettäneillä" synnytys myös käynnistyy, ettei tarvitse pitkään hermoilla!
Onnea vauvansa saaneille ja tzemppiâ supistuksien kourissa oleville!!
Taas on jo perjantai ja viikko alkaa olemaan takanapâin. ja mitâân ei ole tapahtunut. Alkaa olemaan pinna aika kireâllâ vaikka olin itselle luvannut olla hermoilematta. Vauva syntyy sitten kun on sen aika...olen kyllâ yrittânyt siivoilla ja kâydâ lenkillâ ja kaikki S:t on ollu kâytôssâ vaan ei niillâ ole ollut mitâân vaikutusta.
Tekemisen puute kai se tâssâ eniten rasittaa ja kun mies tekee vielâ piiitkiâââ tyôpâiviâ, olen paljon kotosalla yksin. Ja silloin ei aika kulu..Kaikki sanovat ettâ nauti kun saat tehdâ mitâ haluat ja nukkua sillon kuin voit vaan ei tâstâ nyt oikein osaa nauttia.
Ensi keskiviikkona on laskettuaika ja silloin menen kontrolliin sairaalaan. Toivottavasti ne ei laita vielâ odottamaan kahta viikkoa. Pahin pelkoni olisi olla joulu sairaalassa.
Ompas aika negatiivista tekstiâ vaikka olo on mitâ mainioin ja vauvalla kaikki hyvin. Jospas se odottaminen palkittaisiin pian.
Taidan lâhteâ shoppailemaan aikani kuluksi!
Hauskaa viikonloppua!
terveisin
ellinoora ja masuasukki
Alkuunsa jotain muuta kuin omaa napaa...
Annille onnea talokaupoista, eipä taida olla vapaa-ajan ongelmia tiedossa... Eipä niitä kyllä kovasti ole muutenkaan näiden muksujen myötä!
Sonetelle tsemiä huomiseen lääkärinarviointiin, olet kyllä rohkea kun mietit sitä perätilan synnyttämistä alakautta. Toivottavasti lääkärit näyttää sille vihreää valoa!
Lapsilukugalluppiin taisin vastata jotenkin ihan sivulauseessa... Emme ole päättäneet mitään, tämä on nyt toinen muksu kahden vuoden sisällä ja ainakin minä haluaisin pitää pienen tauon näiden jälkeen, mies haluasi kai kolmannen heti putkeen. Itse en ole edes varma siitä kolmannesta... Ikää mulla vasta 25 eli hyvinhän sitä ehtisi vaikka iltatähden pyöräyttämään kun nämä kaksi on hieman vanhempia... Se jää nähtäväksi.
Omaa napaa... Kerrakin jotain uutta! Illalla juimi selkää hieman, mutta ajattelin, etten innostu. Heräsin yhdeltä järkkyyn supistukseen ja sitten lähtikin limatulppa. Siis sellainen ällö, verenpunainen iso klöntti, mistä on nyt seurannut hurjasti veristä limaa tai epäilen jopa, että joukossa on lapsivettä, sen verran näyttää samalta kuin esikoisesta menneet vedet. Supistuksia tulee aika vaisusti, mutta kun tulee niin kyllä tuntuu. Nää on kyllä jo niitä varsinaisia, saa nähdä vaan kauanko kestää, että välit tihenee ja alkavat olemaan säänöllisiä. Millään en viitsisi synnärille mennä liian aikaisin. Voisin vaikka vannoa, että meidän tulokas syntyy tämän viikonlopun aikana eli miten on ILMIS, treffit edelleen voimassa huomiselle?
Mäpä jatkan surffailua ja kohta pistän dvd:tä Simpsonit pyörimään, sopivaa hömppää näin suppareita seuraillessa...
Tiina 40+1