Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et elä sellaista elämää kuin haluaisit?

Vierailija
14.06.2023 |

Minä haluaisin matkustella ja remontoida kotini, muttei ole rahaa. Haluaisin minua rakastavan ja kunnioittavan, luotettavan miehen. Nyt olen suhteessa toisenlaiseen, mutten tiedä miksi. Sentään asuinpaikkani vastaa sitä mitä haluan, samoin työ.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jatkuvasti väsynyt autisti. Ei ole energiaa mihinkään.

Kokeile nukkumista.

En ole tyhmä vaan autistinen

Vierailija
42/68 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauksien takia ei ole kumppania eikä töitä. Sama olisi kuolla pois.

Oman elämäni käsikirjoitus hyvin pitkälti. Nyt työ (toistaiseksi ainakin), mutta muuten edelleen kaikki sekaisin, eikä juuri elämänhaluja. Mennyt usko ihmisiin (ja elämään yleensäkin) jo lapsena, joten lähinnä raahautunut eteenpäin siitä lähtien. Joku päivä tulee sit seinä vastaan, eikä enää jaksa.

Joo, kaikki on kokeiltu jotta olis päässyt jaloilleen. Enää ei jaksa mitään sankaria esittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile nukkumista.

Estääkö autismi sitten nukkumisen?

Vierailija
44/68 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt elämään kun olisin halunut. Minusta piti tulla maanviljelijä. Kaikki oli aikanaan kohdillaan. Oli riittävän kokoinen tila. Tilan talous oli hyvällä mallilla ja muutenkin investoinnit oli tehty vanhan isännän puolesta hyvin ja järkevästi. Ei ollut mitään sellaista miksi homma ei pelaisi.

Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin useampi samantyyppinen tila samalla seudulla pärjää, vaikkei välttämättä niikuin pitäisi, niin silti.

Itse olen joutunut realisoimaan omaisuutta, että on "pysytty" hengissä ja ees jonkinmoisessa leivässä. Ja kun olen tässä viimeisten parin vuoden aikana tajunnut että syy onkin minun ammattitaidon puutteesta ja "osittaisesta laiskuudesta" niin on ollut aika kovaa aikaa.

Ainoa mikä on jonkin verran positiivista, niin ollaan kaikki pysytty järjissämme. Ainakin niin haluan uskoa.

Vierailija
45/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tuli idioottipäissään perheydyttyä ja se olikin sitten game over sen jälkeen. Mun elämä meni nyt näin.

Vierailija
46/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sama mikä monella muullakin, nimittäin kapitalistinen yhteiskunta, erityisesti raha. Systeemi johon synnyin ja jouduin osalliseksi, halusin tai en, ja jota en voi yksin muuttaa tai josta en voi irtautua. Haluaisin elää yksinkertaista elämää, pieni tupa ja maata jossa viljellä ruokaa. Mutta lällällää, sullapa ei ole varaa! Pitää olla sellainen summa rahaa jota en saisi kasaan vaikka tekisin töitä koko ikäni, vaikka se tupa ja maapläntti olisi tarkoitukseen huonosti soveltuvalta paikalta. Ja senkin jälkeen pitäisi maksaa siitä, tästä ja tuosta, taikoa rahaa tyhjästä. Yhteiskunnalta ei pääse karkuun vaan aina on jollain tapaa tilivelvollinen.

Omavaraisella ruualla eläminen vaatii niin paljon hommia ja resursseja että heikompaa hirvittäisi. Osta kokeeksi jostain syrjästä jokin halpa vanha rintamamiestalo.

En sanonut että haluan elää omavaraisella ruoalla. Sanoin että haluan viljellä. Täyteen omavaraisuuteen tarvitsisi huomattavasti suuremman maapläntin ja eteläisemmässä Suomessa realistinen tavoite on max 80% omavaraisuus, laskelmieni mukaan.

Luulin myös tehneeni selväksi ettei minulla ole varaa ostaa taloa. Ei edes sitä syrjäistä ns. halpaa vanhaa rintamamiestaloa, ei edes umpihomeista. Ei vaikka olisin säästänyt koko ikäni. Mikäli edes saisin töitä, niin voisin teoriassa elää elämäni säästäen/kituuttaen ja ehkä sitten eläkeläisenä ostaa sen homeisen, mutta siinä vaiheessa elämä olisi jo mennyt hukkaan eläen onnettomasti, eikä kunto kestäisi viljelyä.

On ihmisiä jotka voivat vain ostaa taloja testimielessä, koska heillä on rahaa myös selvittää toteutuneet riskit. Ja sitten on meitä joilla ei ole varaa edes unelmoida.

Vierailija
47/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile nukkumista.

Estääkö autismi sitten nukkumisen?

KYLLÄ. Ja usein väsymys on vielä sorttia joka ei johdu nukkumattomuudesta vaan aistien ylikuormittumisesta ihan perus elämään kuuluvista asioista, eikä siihen auta nukkuminen.

Vierailija
48/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin Italian kodissamme ympäri vuoden

Raha ei niinkään ole ongelma mutta mies ei saa tehdä etätöitä kuin satunnaisesti siellä, lasten perheet on Suomessa, apua tarvitseva anoppi vielä hengissä.

Nyt tasapainoillaan kuukausi-pari aina yhdessä paikassa.

Vierailija
49/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisit siis miehen joka rakastaa ja kunnioittaa sinua, mutta nyt olet yhdessä miehen kanssa, joka ei tee kumpaakaan noista? Ymmärsinkö oikein?

Miksi ihmeessä olet tietoisesti ottanut itsellesi miehen, joka ei rakasta tai kunnioita sinua? Oletko jotenkin vajaaälyinen?

Vierailija
50/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sama mikä monella muullakin, nimittäin kapitalistinen yhteiskunta, erityisesti raha. Systeemi johon synnyin ja jouduin osalliseksi, halusin tai en, ja jota en voi yksin muuttaa tai josta en voi irtautua. Haluaisin elää yksinkertaista elämää, pieni tupa ja maata jossa viljellä ruokaa. Mutta lällällää, sullapa ei ole varaa! Pitää olla sellainen summa rahaa jota en saisi kasaan vaikka tekisin töitä koko ikäni, vaikka se tupa ja maapläntti olisi tarkoitukseen huonosti soveltuvalta paikalta. Ja senkin jälkeen pitäisi maksaa siitä, tästä ja tuosta, taikoa rahaa tyhjästä. Yhteiskunnalta ei pääse karkuun vaan aina on jollain tapaa tilivelvollinen.

Omavaraisella ruualla eläminen vaatii niin paljon hommia ja resursseja että heikompaa hirvittäisi. Osta kokeeksi jostain syrjästä jokin halpa vanha rintamamiestalo.

En sanonut että haluan elää omavaraisella ruoalla. Sanoin että haluan viljellä. Täyteen omavaraisuuteen tarvitsisi huomattavasti suuremman maapläntin ja eteläisemmässä Suomessa realistinen tavoite on max 80% omavaraisuus, laskelmieni mukaan.

Luulin myös tehneeni selväksi ettei minulla ole varaa ostaa taloa. Ei edes sitä syrjäistä ns. halpaa vanhaa rintamamiestaloa, ei edes umpihomeista. Ei vaikka olisin säästänyt koko ikäni. Mikäli edes saisin töitä, niin voisin teoriassa elää elämäni säästäen/kituuttaen ja ehkä sitten eläkeläisenä ostaa sen homeisen, mutta siinä vaiheessa elämä olisi jo mennyt hukkaan eläen onnettomasti, eikä kunto kestäisi viljelyä.

On ihmisiä jotka voivat vain ostaa taloja testimielessä, koska heillä on rahaa myös selvittää toteutuneet riskit. Ja sitten on meitä joilla ei ole varaa edes unelmoida.

Tätä minäkin mietin että harvinaisen pasha, mutta myös ikävän yleinen vinkki köyhille tuo well, just buy one. Ikäänkuin se unelmaksi kelpaava pieni mökki olisi lähtökohtaisesti kallis, uusi ja ei syrjässä. Ei ne rintamamiestalotkaan mitään halpoja ole vaan valtavia rahasyöppöjä kunnostuksineen.

Vierailija
51/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan tuli idioottipäissään perheydyttyä ja se olikin sitten game over sen jälkeen. Mun elämä meni nyt näin.

Idioottien ei kyllä kannattaisikaan perheytyä. Perhearjen pyörittäminen menestykkäästi edellyttää toimivia aivoja.

Vierailija
52/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin on vastuu muistakin perheenjäsenistä eikä tuota rahakaan ole liiaksi.

Vierailija
53/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarpeeksi rahaa, en ole kohdannut sellaista naista joka kiinnostuisi musta. Siinäpä se, onneksi on korvikkeita joilla pärjää. 🙂

Vierailija
54/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarpeeksi rahaa, en ole kohdannut sellaista naista joka kiinnostuisi musta. Siinäpä se, onneksi on korvikkeita joilla pärjää. 🙂

Miksi haluat vain sellaisia naisia joita kiinnostaa rahasi? Onko sinulla sellainen fetissi? Korvike on sugar babystä fantasiointi?

Vierailija
55/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuisin Italian kodissamme ympäri vuoden

Raha ei niinkään ole ongelma mutta mies ei saa tehdä etätöitä kuin satunnaisesti siellä, lasten perheet on Suomessa, apua tarvitseva anoppi vielä hengissä.

Nyt tasapainoillaan kuukausi-pari aina yhdessä paikassa.

No jopas on...

Voi luojan tähden🙄😭🙄

Taas yksi, joka ei ymmärrä miten onnekas on.

On kyllä "murheet".

Vierailija
56/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraatit ja kuidut hajoaa elimistössä sokeriksi joten sokerittomassa leivässä ei saisi olla hiilareita ja kuituja.

Vierailija
57/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilihydraatit ja kuidut hajoaa elimistössä sokeriksi joten sokerittomassa leivässä ei saisi olla hiilareita ja kuituja.

Ja siksi et elä sellaista elämää kuin haluaisit? 😂

Vierailija
58/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on mahdotonta rikastua jos ei synny jo valmiiksi rikkaaseen perheeseen... työtä tekemällä ei rikastu ja yrittäjänä oleminen on lähes mahdotonta Suomessa puhumattakaan että sillä rikastuisi...

Vierailija
59/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat vain sellaisia naisia joita kiinnostaa rahasi? Onko sinulla sellainen fetissi? Korvike on sugar babystä fantasiointi?

Missä noin lukee? Onko sulla normaalia aivotoimintaa?

Vierailija
60/68 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on mahdotonta rikastua jos ei synny jo valmiiksi rikkaaseen perheeseen... työtä tekemällä ei rikastu ja yrittäjänä oleminen on lähes mahdotonta Suomessa puhumattakaan että sillä rikastuisi...

Minä en halua edes rikastua vaan vain tulla toimeen. Menneillä sukupolvilla se oli vielä ihan mahdollista, nykyään ei läheskään aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme