Tatuointeja on todella paljon nykyään. Kesäpukeutumisen myötä sen huomaa.
Isoja kuvia. Reidestä nilkkaan ulottuvia jne.
Tämä on vain huomio. Ei tuomio.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauroin yhdessä ketjussa aikoinaan kun joku väitti että akateemisillakin on tatuointeja. Olen juristi ja meidän piirissä tatuointeja ei ole. Kiven kovaa tämä henkilö jankkas että on yhtä paljon kuin raksalla tai automekaanikoilla.
Kuinka usein näet heitä alasti tai hihattomissa, selästä avoimissa paidoissa jne? Kaikilla kolmella kollegallani (asiantuntija-ala), joiden kanssa olen viime vuosina projektityötä tehnyt, on ollut tatuointeja. Tunnen korkea-arvoisen viranhaltijan, joka somessa hehkuttaa tatuointejaan (jäävät paitapuseron alle piiloon). Lääkärieksälläni oli tatuointeja (eivät näkyneet työvaatteissa). Kaiken kaikkiaan näen tatuointeja ympärilläni kokouksissa, työkavereilla ja tuttavilla niin paljon, että uskallan sanoa, että akateemisillakin on tatuointeja. Myös juristeilla.
t. Itse tatuoimaton
Minkä takia ovat laittaneet ne paikkoihin joita ei näy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä ikääntyneessä roikkuvassa ihossa? Miltä nämä ihmiset näyttävät vanhuksena?!
Näyttävät varmaan vanhuksilta? Tämä häiritsee sua koska...?
Ei häiritse, mutta säälittää. Sitäpaitsi kyllä ne näyttävät aika sohröiltä jo jopa alle nelikymppisillä.
Kuka huomaa kuka ei. Itse en kiinnitä muihin ihmisiin huomiota paitsi sen verran etgä katson etten törmää kehenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 28 vuotias, hyvässä työssä ja menestynyt alallani. Olen pitkä, hoikka ja kauniskin. Olen lempä, ystävällinen, empaattinen sekä huumorintajuinen. En käytä päihteitä enkä ole rikollinen. Olen hyvä ihminen. Olen myös todella tatuoitu. Se ei vähennä ihmisarvoani tai ammattiosaamistani. Se ei tee minusta huonoa ihmistä. Vanhana ihoni on ruttuinen ja tatuoinnit yhtä sotkua, mutta välitänkö minä 80 vuotiaana miltä nahkani näyttää? Luultavasti en. Välitänkö mitä muut ajattelevat nähdessään tatuointini? En.
Mikähän se sinun ammattisi on? Kyllä se monessa ammatissa vaikuttaa arvostukseesi niin kummallista kuin se onkin. Sitäpaitsi se sotku näkyy viimeistään 40-vuotiaana.
Ei näy mitään sotkua ja ikää 45. FT ja asiantuntijatyö.
Minkähän alan asiantuntija? Onko tatuointeja esim. kaulalla?
Vierailija kirjoitti:
Olen 49v ja otin ensimmäisen tatuoinnin viime vuonna ranteeseen joten näkyy näin kesällä hyvin. Mua ei haittaa mitä muut ajattelevat tatuoinnistani. Samoin kuin en välitä mitä muut ajattelevat värjäämättömistä hiuksistani tai muuten naisellisesta pukeutumistyylistäni (ei paljastavasta vaan muuten kauniista). Jos joku tuomitsee minut pelkästään tatuoinnin perusteella niin se kertoo enemmän siitä toisesta ihmisestä.
Annetaan kaikille kehorauha tämänkin suhteen.
Pyrin olemaan olematta vanha sovinistisetä, mutta kyllä se hyvin monen miehen silmissä vähentää kiinnostavuuttasi (en toki tiedä aviosäätyäsi ) markkinoilla. Sama koskee tietysti miehen tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus osoitti, että tatuointimusteet voivat aiheuttaa syöpää. Myös neuloista leviää hiv ja hepatiittia.
Ei pidä paikkaansa. Tatuointimusteiden ja syöpien välillä ei ole pystytty osoittamaan syy-yhteyttä. Se pitää paikkansa, että niistä jää väriä imusolmukkeisiin, joka voi tehdä imusolmukesyövän havaitsemisesta vaikeampaa. Punaisen lihan syönti on merkittävämpi syöpäriski.
Neuloista ei leviä hiv ja hepatiittia, kun käy kunnollisella studiolla eikä jollain kotiraapustelijalla. Neulat ja muut ovat kertakäyttökamaa.
Parantuneista tatuoinneista ei myöskään valu mitään, siinä on ihan normaali iho päällä. Muste on alemmassa kerroksessa ja pysyy siellä valkosoluihin sitoutuneena paikallaan. Eli tatuoidun kokin käsistä ei valu mitään ruokaan. :D Kiva kun ihmiset kauhistelee vaikka omat tiedot aiheesta on tasan 0.
Mitä mieltä, jos naisella on isoja tatuointeja "päästä varpaisiin", vatsassa, jaloissa, kaulassa, rintakehällä, niskassa, käsivarsissa jne?
Miksi se on miehelle "sallitumpaa"?
Vierailija kirjoitti:
Naisilla lyhyet sortsit ja reisissä tatskat. Luulin, että yksi nainen kaatunut pyörällä ja iso mustelma jalassa mutta olikin kuva pikkumyystä.
Pikkumyyn kuva isossa myyssä. Mikään ei ole kornimpaa.
Tatuoinnit alkaa olla niin yleisiä, että eiköhän se olisi vaan helpompi alkaa kaikkien ajatella niistä neutraalisti. Mä olen it-firmassa töissä ja varmaan puolella työkavereista on tatuointi tai tatuointeja. Minulla eivät muiden tatuoinnit herätä oikein mitään tunteita, enkä kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka ajattelevat, että tatuoinneilla olisi jotakin tekemistä ihmisen ammattitaidon kanssa. Minä en ainakaan erota koodista, onko sen tekijällä yksi tatuointi, kymmenen kuvaa vai ei yhtään. Jos joku erottaa, niin pidän kyllä aikamoisena ihmeenä.
Typerää ajatella että kulkisi tuplla muiden silmien iloksi. Inhottavaa kytätä ja arvostella toisia, todella suomalaista
Ihmiset ovat tehneet tatuointeja vuosituhansien ajan mutta nyt pitäisi kyllä ehdottomasti lopettaa moinen kauheus, koska kommentoijat täällä ei tykkää.
Minulla on 3 ja kauniita ovat. Paljon tiedän myös muillakin olevan hienoja ja kauniitq, tosin myös ihan järkyttäviäkin. Eikä v***uakaan kiinnosta mitä mieltä joku av-palstan kauhistelija on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 49v ja otin ensimmäisen tatuoinnin viime vuonna ranteeseen joten näkyy näin kesällä hyvin. Mua ei haittaa mitä muut ajattelevat tatuoinnistani. Samoin kuin en välitä mitä muut ajattelevat värjäämättömistä hiuksistani tai muuten naisellisesta pukeutumistyylistäni (ei paljastavasta vaan muuten kauniista). Jos joku tuomitsee minut pelkästään tatuoinnin perusteella niin se kertoo enemmän siitä toisesta ihmisestä.
Pyrin olemaan olematta vanha sovinistisetä, mutta kyllä se hyvin monen miehen silmissä vähentää kiinnostavuuttasi (en toki tiedä aviosäätyäsi ) markkinoilla. Sama koskee tietysti miehen tatuointeja.
Voi voi. Itse olen tatuointeineni päässyt ihan vaimoksi 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Nauroin yhdessä ketjussa aikoinaan kun joku väitti että akateemisillakin on tatuointeja. Olen juristi ja meidän piirissä tatuointeja ei ole. Kiven kovaa tämä henkilö jankkas että on yhtä paljon kuin raksalla tai automekaanikoilla.
Miksi ei olisi? Kyllä minä tunnen ihan akateemisia nuoria aikuisia, joilla on tatuointeja. Runsaastikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut ja deittailen. En ole huomannut tuollaista asennoitumista, mutta ehkä olen kiinnostunut itsekin enemmän ihmisestä itsestään kuin ulkonäöstä ja se on rajannut tietynlaiset ihmiset ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Karseita ne isot tatskat
Karseita ovat myös jalkoihin tatuoidut isot, mustat möykyt. Niistä tulee väkisinkin mieleen mädät jalat.
Puhdas, kalpea, turvonnut, auringonpolttama, näppyläinen ja luominen suomi-iho sen sijaan on kesän kaunistus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein näet heitä alasti tai hihattomissa, selästä avoimissa paidoissa jne? Kaikilla kolmella kollegallani (asiantuntija-ala), joiden kanssa olen viime vuosina projektityötä tehnyt, on ollut tatuointeja. Tunnen korkea-arvoisen viranhaltijan, joka somessa hehkuttaa tatuointejaan (jäävät paitapuseron alle piiloon). Lääkärieksälläni oli tatuointeja (eivät näkyneet työvaatteissa). Kaiken kaikkiaan näen tatuointeja ympärilläni kokouksissa, työkavereilla ja tuttavilla niin paljon, että uskallan sanoa, että akateemisillakin on tatuointeja. Myös juristeilla.
t. Itse tatuoimaton
Minkä takia ovat laittaneet ne paikkoihin joita ei näy?
Koska akateemiset ihmiset tietävät kuinka kuivia ja tiukkapipoisia vanhat päättäjät ovat ja tietävät että heidän on mahdotonta hyväksyä muutoksia maailman menossa. jos ei potkukelkka kelpaa koulumatkalle niin on lapset pilalla.
T: Tatuoitu akateemikko
"Lisäksi vaikuttaa siltä, että kun on tatuoinnin ottanut, pitää väen vängällä pukeutua johonkin, joka taatusti sen tatuoinnin paljastaa." Vai voisiko olla niin, että näet tatuoinnit vain kun on paljastavammat vaatteet, etkä näe niitä monia joilla vaatteet peittävät tatuoinnit.