Onko 12 km pyöräilyä päivässä riittävä määrä liikuntaa? Kysyy 108 kg painava nainen.
Tietysti ruokavalio on tärkeä osa laihtumista mutta liikunnallisesta näkökulmasta katsottuna onko tuo ihan riittävä määrä liikuntaa? Rakastan pyöräilyä ja työmatkat menee siinä. Vapailla vain jotain pientä liikuntaa.
Pyöräilen kuitenkin sen viisi kertaa viikossa tuon määrän.
Kumpi kuluttaa enemmän, pyöräily vai kävely? Huomaan ainakin, että reisilihakset tekevät tosissaan töitä kun pyörällä painaa menemään.
Kommentit (71)
Minusta pyöräily on ihan hyvää ja monipuolista liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
En laihtunut senttiäkään vaikka pyöräilin ja kävelin viikon ajan joka päivä vähintään 6 km kävelyä ja vähintään 10 pyörällä.
Viikon ajan, pitää liikkua 1 vuotta, niin sitten on joitakin tuloksia. En sano, että noilla määrillä, mutta suoritus joka päivä. Muista pyhittää lepopäivä.
Vaikka paino ei sinällään laskisi niin kehonkoostumuksesi muuttuu ja lihakset alkavat polttaa jatkossa paremmin hiilaterita ja paino putoaa siten, jatka siis ihmeessä! Tsemppiä ja halia.
Voisit tuplata kilometrit, pyörällä pääsee kovaakin, ei mene tuhottomasti aikaa, ja on hauskaakin
Vierailija kirjoitti:
Joku voi sanoa kävelevänsä 5 km ja toinen kymmenen, mutta olennaista olisi tietää millaisella temmolla. Ja eihän nyt joku pyöräily hissukseen kuluta yhtään mitään energiaa.
108kiloa painavalla kaikki tekeminen kuluttaa energiaa ja silloin ei ole väliä edes intensiteetillä.
Vierailija kirjoitti:
Painan vain 82kiloa, mutta pyllyni on niin suuri, että leveinkin pyörän istuin tuntuu uppoavan eikä pyöräily tunnu mukavalta.
Suosittelen uintia.
Kuinka hemmetin iso perse sulla muka on, jos ei leveinkään satula riitä? Mä olen ollut painavimmillaan 125kg eikä mun pyörässä edes ole kaikkein leveintä mallia oleva satula eikä se satula mihinkään perseeseen ole uponnut.
Vierailija kirjoitti:
Itse laihdutin 20 kiloa enkä liiikkunut ollenkaan. Pitää vain syödä vähemmän. Liikunta kuluttaa loppujen lopuksi yllättävän vähän ja se herättää usein ruokahalun mikä saa syömään enemmän
Totta tämäkin, tosin itselääni liikunta pitää kilot kurissa. Pari tuntia ennen liikuntaa ei voi syödä ja sen jälkeen syön terveellisesti, en napostele.
Vierailija kirjoitti:
En laihtunut senttiäkään vaikka puöräilin ja kävelin viikon ajan joka päivä vähintään 6 km kävelyä ja vähintään 10 pyörällä.
Montaskos vuotta olet sitä ylipainoa kerryttänyt? Mieti sitten, miksi oletat sen lähtevän viikossa varsinkaan jos et syömisiäsi muuta XD
Jos teet tuota joka päivä niin kyllä on paljon.
Hyvä määrä kunhan liikunta on a) toistuvaa ja säännöllistä ja b) pidät ruokavalion joka on 500 kcal miinuksella.
Noilla lähtee rasvat.
Jos tulee hiki ja hengästyt. Mutta jos tuo on siis 6+6 km niin eihän se kauaa kestä. Sun pitää kiertää pidempi lenkki ainakin kotiin päin tullessa, että saat vaikka 30 min täyteen. Eikä se mitään jos se ei laihduta, siitä on kyllä muita hyötyjä.