Onko 12 km pyöräilyä päivässä riittävä määrä liikuntaa? Kysyy 108 kg painava nainen.
Tietysti ruokavalio on tärkeä osa laihtumista mutta liikunnallisesta näkökulmasta katsottuna onko tuo ihan riittävä määrä liikuntaa? Rakastan pyöräilyä ja työmatkat menee siinä. Vapailla vain jotain pientä liikuntaa.
Pyöräilen kuitenkin sen viisi kertaa viikossa tuon määrän.
Kumpi kuluttaa enemmän, pyöräily vai kävely? Huomaan ainakin, että reisilihakset tekevät tosissaan töitä kun pyörällä painaa menemään.
Kommentit (71)
Aika yksipuolista liikuntaa, kannattaa kuntosaliharjoittelu tai vastaava ottaa lisäksi ihan jo luun tiheyden säilyttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En laihtunut senttiäkään vaikka puöräilin ja kävelin viikon ajan joka päivä vähintään 6 km kävelyä ja vähintään 10 pyörällä.
Viikko on aivan liian lyhyt aika tehdä mitään päätelmiä.
Liikunta toki aina hyvä asia, mutta oleellista painonhallinnan kannalta on ruokavalio.
Ihan ok määrä. Pyöräilyn MET arvo on hieman kävelyä suurempi kohtuullisissa nopeuksissa.
Liian lyhyt matka että sillä olisi kovin kummoisia vaikutuksia, mutta toki kaikki liikunta on hyvästä.
Se on aika sopiva hyötyliikunta ylipainoiselle. Kyllä riittää ja kun keskityt nyt ruokavalioon. Voit myöhemmin tehdä jotain muutakin.
Reilu kolme kiloa peruspainosta tippui kun käveli päivittäin tuon määrään viikon verran. ja ihan vain käveli. Ja siihen tietty ruokavalio. Ei ehkä mahdollista jos on sellanen työ joka rasittaa paljon jo itsessään.
Painan vain 82kiloa, mutta pyllyni on niin suuri, että leveinkin pyörän istuin tuntuu uppoavan eikä pyöräily tunnu mukavalta.
Suosittelen uintia.
Vierailija kirjoitti:
En laihtunut senttiäkään vaikka puöräilin ja kävelin viikon ajan joka päivä vähintään 6 km kävelyä ja vähintään 10 pyörällä.
aloita aluksi 8vkon sykleissä, sen jälkeen kiihtyy ekat 8-12vkoa ei näytä tapahtuvan mitään, koska lihaksia tulee lisää, jotka painaa läskiä enemmän..
On. Itse pyöräilen vain puolet tuosta
N123 kg
Vierailija kirjoitti:
Okei. No minä olen kävellyt nyt reilu kaksi kuukautta noin 8 km päivä. Laihduin nopeasti reilu 10 kg.
Nyt matka työn osalta pitenee ja pyörä käyttöön, tätä jatkuu pitkälle syksylle saakka. Katsoaan jos nyt jonkinlaista kuntoa saa. Kesällä vielä pääsee uimaan ja välillä jumppailen painoilla.
Ap
Painan vain 82kiloa, mutta pyllyni on niin suuri, että leveinkin pyörän istuin tuntuu uppoavan eikä pyöräily tunnu mukavalta.
Suosittelen uintia.
Hyvä määrä mutta isomman ja nopeamman kehityksen saa aikaan keittiössä. Molempia kuitenkin tarvitaan.
Joku voi sanoa kävelevänsä 5 km ja toinen kymmenen, mutta olennaista olisi tietää millaisella temmolla. Ja eihän nyt joku pyöräily hissukseen kuluta yhtään mitään energiaa.
Itse laihdutin 20 kiloa enkä liiikkunut ollenkaan. Pitää vain syödä vähemmän. Liikunta kuluttaa loppujen lopuksi yllättävän vähän ja se herättää usein ruokahalun mikä saa syömään enemmän
Mulla sama matka ja olen vain lihonut kun aloin pyöräilemään 😅 kunto ja lihasvoima on kuitenkin selkeästi parantuneet! Pienikin liikunta on aina tyhjää parempi. Ehkä oheen jotain kävelyä/uintia/tanssia/lihaskuntoa mikä sulla innostaakaan, niin tulee monipuolisuutta.
Päivittäisenä tosi hyvä kunhan et ylitä n 1800 kaloria per päivä sillä verukkeella että "olet ansainnut herkkujen lisäkalorit liikunnalla" Liikunnan pitää aina olla extraa
No tämän päivän syömiset :
Kasvis-jauhelihahöystöä (kesäkurpitsaa, sieniä, kaalia, kevätsipulia, tuorejuustoa)
2 hyvää siivua porsaan ylikypsää sellaisenaan (noin 100 g)
2 dl kreikkalaista jogurttia ja noin dl tuoreita vadelmia.
Muuta en tänään syö. Huomenna lohta ja kasviksia päivällisellä, muuten sama.
Ap