Uusi hallitus lopettaa ilmaisen sossurahan jakamisen - sen saamiseksi pitää ens vuoden alusta mennä töihin minne vaan
Ootko miettinyt päiväkotien siivojan hommia? Se vois olla sun hommas ens vuoden alusta
"Tuleva hallitus aikoo patistaa töihin toimeentulotukea nostavat työnhakijat. Iltalehden tietojen mukaan ideana on lisätä toimeentulotuen nostamisen vastikkeellisuutta. Sen saamiseksi henkilön pitäisi tulevaisuudessa ottaa vastaan julkisen sektorin osoittamaa työtä tai muuta työtä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/66d01a85-9a01-486f-8ba7-e0245b6a6…
Kommentit (1383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että moni vaaleissa perussuomalaisia äänestänyt pettyy nyt. Ensin katoaa tuet ja sitten vielä joutuu paskahommiin.
Oras Tynkkysen lanseeraama lause,kenenkään ei tarvi tehdä paskaduunii.Hän on vihreä poliitikko.
Suomalaisen poliitikon yleistyypille on ominaista tietty tuhruisuus, epävarmuus, määrittelemättömyys. Tyyppi ei ole epäselvä vain kansalle vaan myös itselleen. (Matti Kurjensaari)
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin hallitus tekee jotain järkevää. Käsittämätöntä, että työkykyiset ihmiset saavat maata kotona, kun samalla kotihoidossa on hirveä kiire. Ihanaa saada apukädet viemään ne roskat, keittämään puurot ja etsimään parkkipaikka autolle.
Miksi apukäsile pitää maksaa 500 e kuussa, jos sinä saat enemmän?
Hyvä olen kyllästynyt lukemaan päivittäin uutisista kuinka nämä ryöstelevät, pahoinpitelevät ja raiskaavat tyssäkäyviä jotka kustantavat näiden loisimisen. Töihin vaan kaikki tukia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin hallitus tekee jotain järkevää. Käsittämätöntä, että työkykyiset ihmiset saavat maata kotona, kun samalla kotihoidossa on hirveä kiire. Ihanaa saada apukädet viemään ne roskat, keittämään puurot ja etsimään parkkipaikka autolle.
Mä itse asiassa haluaisin harjoitella autolla peruuttamista ja mäkilähtöä. Vain auto puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin nämä tuttavapiirissä olevat työttömät ovat syystäkin työttömiä. Alkoholiongelma vahvimpana syynä.
Ne laittaa tarhan pihaan varmaan piilopulloja jemmaan. Lastenhoitoa iloisissa merkeissä.
Työkkäri sanoi mulle, että sairauksista ei saa kertoa työnantajalle eli he ei tiedä mitään.
Mun sairaus näkyy päällepäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän TT asiakkaalle hankalaa jos pitää maksaa TT tuesta vielä työmatkakulut ja työpaikkaruokailut .
Ei siihen edes riitä TT tuki työmatka kustannuksiin jotka voi olla 300 tai 400 euroa kuukaudessa. Eikä niitä voi vähentää edes verotuksessa..
Etkö syö kotona?Nyt otat ne eväät töihin niin ei tule työpaikkaruokailusta kuluja.Näin ne muutkin tekee.Tuskin sua lähetetään maan ääriin töihin että tulee jopa 400 kustannukset.Jotain rajaa nyt näihin kuvitelmiin.
Onpa näillä työttömillä nyt paniikki että kohta joutuu oikeesti ja ihan oikeesiin töihin. Kaiken maailman sepustuksia nyt nähty. Näitä varmaan se Sossun virkailijakin joutuu kuunteleman kun ei vaan nappaa se työn teko !
Täällä on turha valittaa yhtään mistään, töihin vaan ja se alkaa siitä että viitsii edes aamulla nousta ylös.
Työttömät hakee jo 4 työpaikkaa kuukaudessa. Pitää vissiin seurata johtajia kotiin ja käydä viikonloppuna kysymässä töitä, otta pari moottoripyöräjengiin kuuluvaa mukaan. Kyllä työsopimuksen varmaan saa.
No nyt on työttömällä kovat piipussa. Jos noin on voimia toimia niin on voimia myös tehdä töitä.
Vai vankilaanko haluat että siellä Sinut yhteiskunta elättää ?Joillakin yksilöillä riittää aivokapasiteetti juuri ja juuri mihinkään järkevään toimintaan.
Oisko sulla mitä hommia ja paljonko maksat palkkaa?
Olen yksityisyrittäjä ja minulla olisi tarjota töitä kirjanpitäjänä. Saisit vastuullesi yhden yksikön kirjanpidon. Palkkaa maksan riittävästi niin että tulet hyvin toimeen ja boonusta saat aina kun asiakas on tyytyväinen työsi tulokseen.
Miten olisi ?
Ilman koulutusta ei sitä voi kukaan tehdä. Vai luuletko että huvikseen eivät palkkaa osaamataonta kirjanpitäjäks? Pitää olla tilinpäätöstaitoinen ja luvat. Jokukun sekottaa tilit tulee VANKILAA! Pelletouhuas
Vierailija kirjoitti:
Hyvä olen kyllästynyt lukemaan päivittäin uutisista kuinka nämä ryöstelevät, pahoinpitelevät ja raiskaavat tyssäkäyviä jotka kustantavat näiden loisimisen. Töihin vaan kaikki tukia vastaan.
Raiskaajat tarhaan töihin, oletko sä sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin nämä tuttavapiirissä olevat työttömät ovat syystäkin työttömiä. Alkoholiongelma vahvimpana syynä.
Ne laittaa tarhan pihaan varmaan piilopulloja jemmaan. Lastenhoitoa iloisissa merkeissä.
Työkkäri sanoi mulle, että sairauksista ei saa kertoa työnantajalle eli he ei tiedä mitään.
Pitkäaikaissairautta sairastava voi joutua pohtimaan, pitääkö sairaudesta kertoa työnantajalle työpaikkaa hakiessaan. Lain mukaan työnantaja ei saa kysyä hakijan terveydentilasta, ellei se ole tarpeen haettavan työn vaatimusten näkökulmasta.
Pitkäaikainen, krooninen tai vakava sairaus voi jättää ansioluetteloon aukon, joka vaikuttaa työnhakutilanteessa. Näin on silloin, jos on ollut kokonaan työelämän ulkopuolella. Ansioluettelossa ei kuitenkaan tarvitse kertoa sairaudesta tai vammasta. Totuuden voi tällöin kertoa hyvin yleisellä tasolla tai keskittyä ansioluettelossa osaamiseen. Tilanne voi kuitenkin olla haastavampi, jos sairausjaksoja tulee mahdollisesti eteen jatkossakin. Työnantajan on mahdollista saada tukea vammaisen, osatyökykyisen tai pitkäaikaissairaan työntekijän rekrytoinnin ja työsuhteen aikana. Näihin mahdollisuuksiin voi halutessaan viitata työhakemuksessa.
Hakijan terveydentilasta ei saa kysyä työhaastattelussa, ellei sillä ole merkitystä haettavana olevan tehtävän hoitamisen kannalta. Lain mukaan työnantaja saa käsitellä työhönotossa vain välittömästi työntekijän työsuhteen kannalta tarpeellisia henkilötietoja. Erityisten henkilötietojen, kuten terveydentilaa kuvaavien tietojen, käsittely on muuten kiellettyä. Tarpeellisia ovat siten lähinnä tiedot, jotka osoittavat hakijan pätevyyttä ja sopivuutta kyseiseen tehtävään. Tarpeellisuusvaatimuksesta ei voida poiketa edes hakijan omalla suostumuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi apukäsile pitää maksaa 500 e kuussa, jos sinä saat enemmän?
Minä teen 160 tuntia kuussa ja nuo apukädet sen 500/12=40 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sairaus näkyy päällepäin.
Mulla ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos monisairas jaksaa istua koko päivän koneella ja tällä palstalla, sellaisen vois työllistää seurakunnan toimistoon konttorihommiin
Miksi? Seurakunnilla on jo omat opiskelleet ja alan tuntevat sihteerinsä konttorihommissa. Ei se mitään räpellystä ole, vaan vaativaa asiakaspalvelua, salassapitotyöskentelyä, useiden rekistereiden ylläpitoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa näistä ihmisistä on töihin kykenemättömiä monisairaita ihmisiä. Mitäkön työtä nämä ihmiset laitetaan tekemään?
Sosiaalityöntekijä vastaa: ja ihan ovat työikäisiä ja työkuntoisia suurin osa. Työkyvyttömyysdiagnoosit - jos niitä on - itse kehiteltyjä; eivät lääkärin diagnooseja.
Kyllä aika monella on ihan oikea lääkärin diagnoosi ja todistus. Minullakin on.
Onko menierin tauti ja sjögrenin syndrooma? Ahistaako?
S-ryhmän työpaikka oli auki, palkkaus sopimuksen mukaan. Ennen oli vähintään se Tes. Miten vaikuttaa nykyisiin sopimuksiin S-ryhmässä? Vai työskenteleekö siellä jatkossa kahden kerroksen väkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaissairautta sairastava voi joutua pohtimaan, pitääkö sairaudesta kertoa työnantajalle työpaikkaa hakiessaan. Lain mukaan työnantaja ei saa kysyä hakijan terveydentilasta, ellei se ole tarpeen haettavan työn vaatimusten näkökulmasta.
Pitkäaikainen, krooninen tai vakava sairaus voi jättää ansioluetteloon aukon, joka vaikuttaa työnhakutilanteessa. Näin on silloin, jos on ollut kokonaan työelämän ulkopuolella. Ansioluettelossa ei kuitenkaan tarvitse kertoa sairaudesta tai vammasta. Totuuden voi tällöin kertoa hyvin yleisellä tasolla tai keskittyä ansioluettelossa osaamiseen. Tilanne voi kuitenkin olla haastavampi, jos sairausjaksoja tulee mahdollisesti eteen jatkossakin. Työnantajan on mahdollista saada tukea vammaisen, osatyökykyisen tai pitkäaikaissairaan työntekijän rekrytoinnin ja työsuhteen aikana. Näihin mahdollisuuksiin voi halutessaan viitata työhakemuksessa.
Hakijan terveydentilasta ei saa kysyä työhaastattelussa, ellei sillä ole merkitystä haettavana olevan tehtävän hoitamisen kannalta. Lain mukaan työnantaja saa käsitellä työhönotossa vain välittömästi työntekijän työsuhteen kannalta tarpeellisia henkilötietoja. Erityisten henkilötietojen, kuten terveydentilaa kuvaavien tietojen, käsittely on muuten kiellettyä. Tarpeellisia ovat siten lähinnä tiedot, jotka osoittavat hakijan pätevyyttä ja sopivuutta kyseiseen tehtävään. Tarpeellisuusvaatimuksesta ei voida poiketa edes hakijan omalla suostumuksella.
Mä en kerro. Mulla on IBS ja kädet vuotaa verta. Voin vessassa laittaa hanan päälle. Ja sitten salaattia tekemään asiakkaalle. Hanskat ei sovi, niissä iho hautoo.
Kai tämä koskee myös sopeutumisrahalla olevia entisiä "kansanedustajia"
Kaikkien pitää osallistua talkoisiin, Sipiläkin mummon pyllyjen pesijäksi vaan
Muutama vuosi sitten jouduttiin lopettamaan näitä hikipajoja, jotka pyörivät pelkästään työttömillä. Todettiin, että se on laitonta ja vääristää markkinoita. Ylläri kun ainoastaan joku konsultti nosti siellä palkkaa. Kaikki työntekijät olivat siellä ilmaiseksi.
Orjatyöllä voidaan teettä vain kahdenlaisia hommia:
1) jotain täysin järjetöntä ja tarpeetonta. Laipioikaa sorakasa 100m tuohon suuntaan ja kun se on valmis niin takaisin.
2) oikeaa työtä joka tuhoaa välittömösti pysyvästi saman määrän pysyviä työpaikkoja ja tekee koko tutkinnon opiskelun täysin järjettömäksi.
Pannaan orja vahtimaan lapsia päiväkotiin ja viitataan kintaalla kaikille pätevyysvaatimuksille.
Samalla hetkellä yksi varhaiskasvatuksen korkeakoulututkintoa vaatinut pysyvä työpaikka katoaa koska päiväkoti ei tule enää koskaan korvaamaan ilmaista ja oikeudetonta orjaa vakituista työpaikkaa ja TES-palkkaa vaativalla akateemisesti koulutetulla tehtävään pätevällä henkilöllä.
Seuraavaksi kukaan täysissä järjisaään oleva lukiosta kirjoittanut ei hetkeään harkitse hakevansa ainakaan tälle linjalle yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä itse asiassa haluaisin harjoitella autolla peruuttamista ja mäkilähtöä. Vain auto puuttuu.
Olet selkeesti luova yksilö. Sinulla riittää mielikuvitusta. Hae sellaiseen työhön jossa voit hyödyntää tätä luovuuttasi.
Lasten päiväkerhon vetäjä ? Piirrä ja askartele, luo uusia leikkejä. Vaikkapa mäkilähtöjä leikkiautoilla hiekkalaatikossa.
Lapset tykkäis kyllä !
"Ideana on lisätä toimeentulotuen nostamisen vastikkeellisuutta. Sen saamiseksi henkilön pitäisi tulevaisuudessa ottaa vastaan julkisen sektorin osoittamaa työtä tai muuta työtä."
Entä jos on töissä vakituisesti ja kokoaikaisesti, mutta saa silti asumistukea ja toimeentulotukea? Pitääkö silti mennä vielä julkiselle sektorille erikseen töihin vai maksaako toimeentulotukiasiakkaan palkkaava julkinen sektori sitten sellaista palkkaa, että ei tarvitse toimeentulotukeakaan enää? :) T. pienipalkkainen kokoaikatyöläinen jolla työtunteja fyysisellä alalla 160h/kk, mutta saa silti asumistukea ja joutuu välillä turvautumaan myös toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kerro. Mulla on IBS ja kädet vuotaa verta. Voin vessassa laittaa hanan päälle. Ja sitten salaattia tekemään asiakkaalle. Hanskat ei sovi, niissä iho hautoo.
Olen tehnyt toimistotöitä, mutta niitä ei ole. Voin mennä sairaalaan tai ravintolaan, mutta käsiä en pese enkä käytä käsidesiä. Iho ei kestä.