Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asperger-ihmiset: koetteko milloinkaan itseänne yksinäisiksi?

Vierailija
14.06.2023 |

Yleisestihän Aspergeriin ja autismin kirjoon yhdistetään poikkeuksellisen runsas yksin viihtyminen, mutta pitääkö tämä omalla kohdallanne paikkaansa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nuorempana en niinkään kaivannut seuraa mutta nyt lähes kolmekymppisenä sitä on oppinut arvostamaan.

Vierailija
22/30 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Välillä on mukavaa olla kivojen ihmisten seurassa, mutta en osaa kaivata sellaista eikä minulla ole tarvetta sellaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kokenut. Päin vastoin, tuntuu että muut yrittävät väkisin hankkia minulle seuraa, vaikka tekisin varsin selväksi, että haluan olla rauhassa.

Vierailija
24/30 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus. Mutta se on vain nopeasti ohimenevä tunne.

Vierailija
25/30 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/30 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikeastaan muuten paitsi jos olen seurassa jossa kukaan ei ymmärrä tai välitä minusta. Yksin ollessa kaikki ok. 

Vierailija
27/30 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sillä tavalla, että kaipaisin seuraa. Joskus on ollut yksinäinen olo, kun ei ole saanut apua johonkin asiaan ja se on pitänyt yksin hoitaa vaikka ei olisi osannut tai jaksanut.

Tämä. Kaipaan ajoittain kipeästi konkreettista apua ja neuvoja, mutta en koskaan ole ns yksinäinen, että yksin ollessani kaipaisin seuraa.

Vierailija
28/30 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään olla yksin. Koen, että joskus koettu yksinäisyyden tunne ei johdu niinkään fyysisestä yksinolosta vaan ennemminkin tietynlaisen yhteyden puuttumisesta. 

Vierailija
29/30 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen tai koin nuorempana itseni yksinäiseksi kun ei kutsuttu juhliin joihin muita tuttuja tai sukulaisia kutsuttiin. 

Vierailija
30/30 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan