Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

300 euron vedentasauslasku 5 kuukauden ajalta

Vierailija
13.06.2023 |

Kuka osaisi auttaa, että miten tuo on mahdollista? Olen välillä pitkiäkin aikoja reissussa (puhutaan kuukausista), ja talo on tyhjä, joten miten tuo on mahdollista? Joku vika jossain mutta missä? Vessa ei vuoda, koska sen tarkistin ensimmäisenä. Yhden hengen taloudesta kyse. Joo, ja en läträä vedellä tuntitolkulla. Asun tosiaan yksin ja pesen pyykkiä kerran viikossa 30 minuutin pikaohjelmalla ja kerran viikossa pyöritän tiskikoneen, en edes sauno kuin kerran viikossa, enkä seiso suihkussa tuntia. Kuka oikeasti osaisi auttaa, koska lasku on posketon eikä kukaan löydä mitään vikaa? Olen neuvoton. Ei ole koskaan aikaisemmin tullut tällaisia laskuja, ei ikinä! Eikä kulutustottumukseni ole muuttuneet mihinkään. Asun onneksi vuokralla, joten tuntuu, että muutto on aino vaihtoehto enää, että pääsen eroon noista isoista vesilaskuista. Ei ole koskaan ollut aikaisemmin tällaisia laskuja edellisissä asunnoissa. Aivan älytöntä touhua, kuin suoraan painajaisesta.

Ja vaikka ihmiset on nykään ilkeitä, niin tähän ketjuun ei tarvitse tulla purkamaan sitä omaa pahaa oloa. Ainoastaan jos osaat neuvo niin kirjoita kommentti, muuten voit ohittaa tämän. Kiitos. En kyllä liikoja odota täältä vauvapalstalta. Lvi mies on tulossa kunhan ehtii. Sitä odotellessa neuvot ovat tarpeen.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi olisi 60 e kuukausi. On se mahdollista, jos pesukoneet pyörii joka päivä. Itellä ei tod ole isoja vesilaskuja, mutta 30 e/kk saattaa tulla melko helposti, vaikka ei läträisi vedellä joka päivä eikä ole edes pyykinpesukonetta. Pitää olla säästeliäs ettei tule 30 e/kk.

Luitko aloituksen? Enkö kirjoittanut siihen, että kuinka usein pesen pyykkiä ja tiskikonetta pyöritän. Huoh. Ihmiset. -ap

haisetko jos kaikki pyykit pikaohjelmalla

Vierailija
42/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lukee vesimittarin? Onko etäluettava vai esim taloyhtiössä huoltomies? Huoltomies on voinut merkitä omiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli viimeisin vesi lasku 22.78€ ja tämä on 3kk lasku. Puolet kuukaudesta minulla on 2 lasta. Ja tiskikone pyörii vähintään 3 päivän välei n.

Vierailija
44/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatetaanko sulla edellisen asukkaan vesimaksut? Olen kuullut, että vuokranantajat saattaa huijata näissä

Vierailija
45/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesimittarissa vika tai putkessa vuoto. Kuvaamallasi kulutuksella ei muutoin tuollaista laskua tule.

Terv. LVI-insinööri

Vierailija
46/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajako se siellä käyttää vettä, kun olet kuukausia pois?

Kasteleekohan se nurmikkoa, saunoo ja laskee kylpyammeeseen vettä?

Vierailija
47/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kirjaa mittarilukemista etenkin jos matkustelet. Lukema lähtiessä ja lukema palatessa.

Vierailija
48/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vesimittari sanoo? Onko vettä sen mukaan kulunut miten paljon?

Meidän talossa edellinen asukas oli joutunut kamalaan tilanteeseen, kun ei ollut seurannut itse vesimittaria yhtään ja seuraava vesilaskun tasaus oli 3000 euroa, putkivuoto.

Tulee itse aina vilkaistua missä numerossa mennään kun käy mittarin lähistöllä.

Vierailija
49/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli joku 500e tasauslasku myös kerran, mutta sillon oli kyseessä inhimillinen virhe eli mittarinlukija oli krijannut lukeman väärin. 

Vierailija
50/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika sai virheellisen laskun. Lämmin vesi ei voi koskaan olla käytännössä isompi kuin kylmä vesi. Tarkistakaa mitä viime vuonna on ollut tämän asian lisäksi. Pojalle oli laitettu edellisen vuoden kulutuksen sijaan toissa vuoden.

Tämä! Tarkista ihan ensiksi lasku ja mittarilukemat. Minulle on tullut virheellinen veden tasauslasku ainakin kolmesti noin 10 vuoden asumisen aikana.

Vierailija
51/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootappa kun tulee sähkölasku niin sitte huomaat ettei tuo ollut vielä mitään...

Vierailija
52/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahden hengen ok talossa laskutetaan 64 kuutiota vuodessa arviolaskuna.

Meillä kulutus on laskenut tuosta alle 60 kuutioon vuodessa.

Mittarilukeman lähetän kerran vuodessa vesiyhtiölle.

Vierailija
53/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vesilasku n 20e/kk ja mittari luetaan kahdesti vuodessa. Puolen vuoden lasku on n 120- 130e.

Lämmin vesi n 10e/ kuutio, kylmä n 5e ja laskusta selviää, että käytän 2/3 kylmää vettä, 1/3 lämmintä.

Saunon 2x/vk, astianpesukone n 3x/vk, pyykit pesen talon pesulassa ( hyvät ja kunnon välineet, kun on uusi talo), suihkussa käyn jos en käy saunassa.

Joten ap:n kohdalla jokin mättää eli vikaa on jossakin. Mittari tarkkailuun, toivottavasti LVI mies löytää vian.

Vierailija
54/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa joku käydä pitkään pesulla sinun laskuun.Puolasta tullut nainen teki 800€ edestä kylpyjä yhdelle miehelle ja eräs arabimies vastaavasti myös tosin muitakin laskuja ostoja nostoja ruokakuluja puhelin.Itsesuojelu on sallittua kuulkaa.Korttia voi joku käyttää tunnukset saanut.

Vierailija
55/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko talossa vesipiste ulkonakin?

Jos siellä joku käy täyttämässä vesikanistereitaan.

Vierailija
56/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ton lisäksi ne muualta tulleet jo uskonnoissakin vaatii antamaan heille auton tai ostamaan tai antamaan rahaa et jos pääsee pelkällä säikähdyksellä.

Vierailija
57/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka huijaukset tuntuu tilillä.Kohta ne väittää ettet ole maksanutkaan koko laskua etsi kuitti pankista/tililtä.Dna on lähettänyt 2 laskua kuussa joillekin säännöllisesti ja Elisa väittänyt ettei ole maksettu mutta kun pankkitiedot on kaivettu ovat hiljentyneet.Pikku yrityksiä on ollut vastaavia että puolen vuoden päästä yrittäneet tätä kikkaa ettei olisikaan heille tullut mutta kun pankista on kaivettu onkin tullut.Sitten yksi huijaus on ottaa lasku väärentää tilinumero huijareille.Tili pitää tarkastaa aina onko se oikea.Myös viite.

Vierailija
58/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kerrostalo, rivitalo, omakotitalo tai joku muu?

Mitä luulet, olisiko omakotitalo, jos ap on maininnut sanan "ennakko" ? 🤦🏼

Vierailija
59/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IOS TYYPPI kirjoitti:

Itselläni oli viimeisin vesi lasku 22.78€ ja tämä on 3kk lasku. Puolet kuukaudesta minulla on 2 lasta. Ja tiskikone pyörii vähintään 3 päivän välei n.

Sä et varmaan joudu maksamaan jätevedestä. Meillä hanasta päästetty vesi laskutetaan kahteen kertaan. Puhdas vesi ja sitten jätevesi yli tuplahinnalla. Meillä on 3 kk lasku 120 euron kieppeillä. 1 aikuinen ja 2 lasta koko ajan. Eli puhtaan veden osuus jotain 30-40 euron kieppeillä.

Vierailija
60/106 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakehuoneissa on vesimaksut noin 18-30€ kk koska sekin on bisnes.Perus vuokrissa vesi kuuluu vuokraan eli on laskettu siihen.Maaseudulla vesi voi olla vielä 15€ kk.Mutta ei sitä kyllä helposti ylitä että kulutus olisi enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan