Jos teidän kodissa alkaa repsottaa esim lista
Mitä teet?
Korjaat itse/ opettelet? Puoliso hoitaa? Joku muu ulkopuolinen hoitaa?
Kommentit (32)
Haen siivouskomerosta vasaran ja lyön sitä kahdesti.
Heti hoideteen itse.
Jos jäisi odottelemaan ja ihmettelemään olisi jäänyt 3 okt rakentamatta ja 1 remppaamatta:D
Saa repsottaa niin kauan kuin jotakuta rupeaa ärsyttämään liikaa. Yleensä minä nuo korjailen.
Keittiössä on yksi 5 cm pätkä taas jälleen kerran irti kaapin päätyseinän ja ovenkarmin välissä. Täytyy kiinnittää, kun seuraavan kerran on tarvetta hankkia jotain, millä sen voisi liimata. On turhan ahdas kulma porailla proppua seinään ja enemmän se näkyvä ruuvi siinä häiritsisi kuin se, että sen joutuu aina imuroinnin jälkeen nostamaan paikoilleen. Asentaja laittoi liian vähän sikaflexia, että se palanen irtosi jostain kolautuksesta.
Ei repsota, koska olen ne itse asentanut. Jos näin kuitenkin kävisi, tulisi korjattua heti. Olen pikkutarkka tässä ja muissakin kodin sisustusasioissa. Tunnustaudun myöskin kyyläksi ja silmäilen muidenkin kodeissa, kuinka ammattitaitoisesti listat on laitettu - ikävä kyllä usein sinnepäin ryssänjiiriin.
N48
Meillä ei oo tää ongelma. Mies aloittaa tosi mielellään uutta ja on saanut kaksi taloakin tehtyä. Ongelma on se, että vanhan korjaaminen ei nappaa. Mua taas ei uusi eikä vanha. Eli uutta kiva tehdä mut jostain syystä, jos vanhaa pitäisi korjata, ei tämä motivoi yhtään, miksi??
Minä korjaisin ihan itse, tosin eipä meillä listat repsota, kun on kunnolla tehty.
Aikanaan, kun rempattiin koko talo muuttokuntoon, yksi listan pätkä jäi puuttumaan. Mies sitä aina esitteli vieraille, että se on meidän avioliitonhoitolista, kun ei muusta riitaa saada aikaiseksi. Yhtenä päivänä kyllästyin katselemaan sitä puuttuvan listan paikkaa, otin isomman auton, hain kaupasta listan ja naputin paikalleen. Siinä oli miehen ilme näkemisen arvoinen, kun seuraaville vieraille esitteli avioliitonhoitolistaa. Tuo ei ollut moneen viikkoon huomannut listaa.
Odottelen aikani että mies korjaa, useimmiten kyllä korjaakin. Jos ei kuitenkaan mitään tapahdu, kyllästyn odottamaan ja korjaan itse.
Olen timpurin tytär ja isä antoi mulle vasaran käteen suurin piirtein kun vaipoista vapauduin. Minä yleensä korjaan tuollaiset sisällä rempallaan olevat asiat, koska häiritsee minun silmääni heti ja yleensäkin teen kaikki pintarempat, joissa ei tarvita ammattilaista, ja sellaisia taas löytyy suvusta. Minä myös ostan kaikki koneet ja ruuvit sun muut tarpeelliset korjaamiseen. Meillä on neljä mökkiä (vuokrataan niitä) ja omakotitalo, joten aina on jossain jotain korjattavaa......
Ulkona me rempataan yleensä yhdessä, koska mulla ei pienikokoisena (153 cm ja 53 kiloa) ole voimaa ja lisäksi mulla on korkean paikan kammo, eli rännien uusiminen on miehen hommia...Mies ei ole niin taitava, mutta kuuntelee neuvoja ja on se vuosien varrella oppinut paljon.
Viimeksi korjattiin yhdessä ruohonleikkuria.
Ensin tölläisin sitä listaa yksin pari kuukautta ohimennessäni ja toteaisin, että joo, kyllä se repsottaa.
Sitten näyttäisin sen puolisolle. Katselisimme sitä satunnaisesti yhdessä noin 6 kuukautta. "Ai niin, toikin piti hoitaa."
Sitten puoliso unohtaa sen. Yleensä menee vielä noin 2 kk - 1 vuosi, että itselleni tulee päivä, jolloin energiaa on muuhunkin kuin perusselviytymiseen, ja naputan listan paikoilleen, ellei ole ilmestynyt jotain tähdellisempää korjattavaa.
Minä.
Jos pitää nostaa/kantaa tms jotain todella raskasta, on pakko joko saada puoliso tekemään tai tilata apua.
Ja korkean paikab kammon takia en myöskään kiipeile.