Jos teidän kodissa alkaa repsottaa esim lista
Mitä teet?
Korjaat itse/ opettelet? Puoliso hoitaa? Joku muu ulkopuolinen hoitaa?
Kommentit (32)
Puoliso hoitaa. Rakennusalan ammattilainen.
Pienemmät korjaustyöt kysäistään siivoojalta, voiko hoitaa. Tähän asti on tehnyt pikkuhommia kyllä.
Mulla ei ole puolisoa, joten haen ihan omasta työkalupakistani vasaran ja naputtelen listan takaisin paikalleen. Näin olisin tehnyt kyllä avioliitossakin ollessani, jos listat olisivat repsottaneet. Mutta esim. monta ovenkahvaa jne olen kyllä ruuvaillut avioliitonkin aikana. Kai sitä nyt ennemmin tekee itse kuin odottaa, että toinen saa aikaiseksi. Tuleepa tehdyksi silloin, kun asia alkaa häiritä.
Naula ja vasara käteen ja naulaan sen kiinni. Helpoimpia kodin huoltohommia.
Vetkutetaan asian korjaamista pahimmillaan vuositolkulla. Meillä on ollu eteisen yks lista maalaamatta 16 vuotta.
Kutsutaan remppamiehet.( todellakin ovat remppamiehemme miehiä)
Unohdin vaihtoehdon, että kukaan ei tee mitään!
Onko teillä muuten omat työkalupakit yms?
T ap
Kutsutteko yhden listan takia remppamiehet?
Puoliso hoitaa, ja nyt eikä huomenna!
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä muuten omat työkalupakit yms?T ap
Avioliitossa ollessa ei ollut omaa työkalupakkia, vaan työkalut olivat koko talouden yhteisiä. Eron jälkeen ostin itselleni sellaisen perussetin työkaluja. Pitäisi vielä kunnon porakone ostaa.
-5
Itse olen listoittanut niin ei huolta että irtoaisi.
Katsoisin sitä listaa jatkossa ja miettisin, että tuokin pitäisi korjata. Taitoa ja työkaluja kyllä löytyy. Jossain vaiheessa kyllästyn ja laitan paikat urakalla kuntoon.
Sinkkunainen
Varmaan mies, koska ei saa pidettyä työkaluvajaa siistinä ja minua ärsyttää etsiä sieltä mitään kun kaikki on hujan hajan.
Mutta osaisin minäkin sen hoitaa, olen listoittanut valtaosan talosta. Olemme molemmat harrasteremontoijia joten ammattilainen tulee paikalle vasta sitten kun tarvitaan kalustoa jota meillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso (mies) hoitaa. Omat työkalut on olleet muutamaan kertaan mutta jostain syystä ne työkalut on aina jossain muualla kuin siellä parissa, kun puoliso (maatalousyrittäjä) niitä hiukan lainaa omiin juttuihinsa, joten saa luvan huolehtia myös noista kodin pienistä remonteista.
Että muuten palaa päreet kun ei ole esim mittanauha siellä missä pitäisi. Miksi ei voi palauttaa paikalleen
Kun ekat tunnit menee tarvikkeita etsiessä tai rautakauppaan ajaessa ostamaan kamoja, jotka jo kertaalleen ostettu, ei huvita tehdä mitään.
Ja sit katsellaan 16 vuotta.
MIkä lista repsottaa? Jalkalistan varmaan korjaisin samantien, kun huomaan (ja tarkistaisin, miksi se repsottaa), kattolistojen kanssa menisi varmaan pari päivää, koska tikkaat pitäisi raahata varastosta käyttöön.
Miksi tarvitaan joku remppamies ruuvaamaan tai joskus liimaamaan lista paikalleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso (mies) hoitaa. Omat työkalut on olleet muutamaan kertaan mutta jostain syystä ne työkalut on aina jossain muualla kuin siellä parissa, kun puoliso (maatalousyrittäjä) niitä hiukan lainaa omiin juttuihinsa, joten saa luvan huolehtia myös noista kodin pienistä remonteista.
Minäkin olen ostanut Tokmannilta ja Lidlistä ruuvari- ym sarjoja juurikin siksi kun ne eivät ole mieheni mielestä "kunnollisia". Häneltä kyllä löytyy kaikki mahdolliset koneet ja härpäkkeet.
Silti nuo minun surkeat ruuvarini ovat aina jossain muualla kuin mihin ne kuuluisi. Mies niitä lainailee ja jättää ties mihin.
No, huumorilla ollaan vielä selvitty eli en ole miestä kuitenkaan vaihtamassa!
Listan kiinnittäisin itse, tulisi nopeammin tehdyksi.
Sit se repsottaa.