Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavat naiset ovat usein laiskoja, tehdään kävelylenkkejä ja kuvitellaan että se jollain tapaa auttaa laihtumaan. Ei auta, juosta pitää ja syödä vähemmän. Toki tämä pätee myös joihinkin miehiin, sillä erotuksella, että miehet ymmärtävät kävelyn ja juoksun eron.
Tässä kommentissa on ylipainovihan ydin!!!! Mikään ei ole oikein eikä mikään riitä, kun ihminen on ylipainoinen. Ylipainoinen ei voi koskaan syödä oikein eikä koskaan liikkua oikein. Olen tämän kokenut viimeiset 25 vuotta. Olen kokeillut useita erilaisia liikuntamuotoja kävelystä uimiseen ja hiihdosta pyöräilyyn. Joka ainoasta lajista ja liikuntamäärästä on sanottu että "ei auta, ei pudota painoa, liian vähän ja liian harvoin". Esimerkiksi 20 km pyöräily tai 2h kävely kolme kertaa viikossa, ei mitään vaikutusta vaikka 9h työpäivä on mennyt puolijuoksua töissä yhdellä lyhyellä tauolla. Ei riitä. Sama ruokien kanssa "syöt liikaa tai liian vähän ja väärään aikaan vääriä määriä" syön sitten tomaattia, hedelmiä pizzaa tai karkkia. Kaikki on väärin. Jos yksi neuvoo, toinen kumoaa. Ja siis syön monipuolisesti kasvispainotteisesti 3-4 kertaa päivässä. Lihaa noin 200-300g viikossa. Kaikki on väärin, teen aina vääriä valintoja, vaikka vaihtaisin voileivän tuorekurkkuun. Tai kävelemisen hiihtämiseen.
Viha viha viha! Tai sitten ylipainoinen aina valehtelee. Jos jonkun neuvot eivät auta kuukaudessa, ylipainoinen tietysti valehtelee.Varmaan olet jo tajunnutkin, että kaiken tuon voi jättää ihan omaan arvoonsa? Neuvoja on yhtä monta kuin neuvojia, mutta jos painoa haluaa pudottaa, ainut toimiva kwino on syödä vähemmän kuin kuluttaa niin kauan kunnes haluttu kilomäärä on tiputettu. Se mitä ayö ja mihin aikaan tai millä tavoin ne kalorit polttaa, on kaikki täysin toisarvoista painonpudotuksen kannalta. Toki kroppa saattaa ottaa vähän itseensä, jos syö pelkkää tuorekurkkua tai pelkkää suklaata puoli vuotta.
No kerropa viisaampana ihmisenä MITEN sen oman kulutuksensa saa selville? Ei, yksikään laskukaava netissä ei kerro minun kulutustani, jokainen kalorimäärä on lihottanut.
EMÄVALEIDEN EMÄVALE:"...jokainen kalomäärä on lihottanut." KOSKA NE ON KAIKKI OLLEET YLI KULUTUKSESI, PISTE. Pitää mennä alaspäin, etkö ymmärrä tätä(kään)?
-ON TIETEELLINEN MAHDOTTOMUUS, ETTÄ IHMINEN LIHOAISI, JOS SYÖ VÄHEMMÄN KUIN KULUTTAA. TYHJÄSTÄ KUN EI VOI SYNTYÄ YLIPAINOA, ILMASTAKO SE TULEE, VALOJA PÄÄLLE NYT LÄSKIT!
Ja toinen linkki rasvasoluihin
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/rasvasolut-eivat-vahen…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavat naiset ovat usein laiskoja, tehdään kävelylenkkejä ja kuvitellaan että se jollain tapaa auttaa laihtumaan. Ei auta, juosta pitää ja syödä vähemmän. Toki tämä pätee myös joihinkin miehiin, sillä erotuksella, että miehet ymmärtävät kävelyn ja juoksun eron.
Tässä kommentissa on ylipainovihan ydin!!!! Mikään ei ole oikein eikä mikään riitä, kun ihminen on ylipainoinen. Ylipainoinen ei voi koskaan syödä oikein eikä koskaan liikkua oikein. Olen tämän kokenut viimeiset 25 vuotta. Olen kokeillut useita erilaisia liikuntamuotoja kävelystä uimiseen ja hiihdosta pyöräilyyn. Joka ainoasta lajista ja liikuntamäärästä on sanottu että "ei auta, ei pudota painoa, liian vähän ja liian harvoin". Esimerkiksi 20 km pyöräily tai 2h kävely kolme kertaa viikossa, ei mitään vaikutusta vaikka 9h työpäivä on mennyt puolijuoksua töissä yhdellä lyhyellä tauolla. Ei riitä. Sama ruokien kanssa "syöt liikaa tai liian vähän ja väärään aikaan vääriä määriä" syön sitten tomaattia, hedelmiä pizzaa tai karkkia. Kaikki on väärin. Jos yksi neuvoo, toinen kumoaa. Ja siis syön monipuolisesti kasvispainotteisesti 3-4 kertaa päivässä. Lihaa noin 200-300g viikossa. Kaikki on väärin, teen aina vääriä valintoja, vaikka vaihtaisin voileivän tuorekurkkuun. Tai kävelemisen hiihtämiseen.
Viha viha viha! Tai sitten ylipainoinen aina valehtelee. Jos jonkun neuvot eivät auta kuukaudessa, ylipainoinen tietysti valehtelee.Varmaan olet jo tajunnutkin, että kaiken tuon voi jättää ihan omaan arvoonsa? Neuvoja on yhtä monta kuin neuvojia, mutta jos painoa haluaa pudottaa, ainut toimiva kwino on syödä vähemmän kuin kuluttaa niin kauan kunnes haluttu kilomäärä on tiputettu. Se mitä ayö ja mihin aikaan tai millä tavoin ne kalorit polttaa, on kaikki täysin toisarvoista painonpudotuksen kannalta. Toki kroppa saattaa ottaa vähän itseensä, jos syö pelkkää tuorekurkkua tai pelkkää suklaata puoli vuotta.
No kerropa viisaampana ihmisenä MITEN sen oman kulutuksensa saa selville? Ei, yksikään laskukaava netissä ei kerro minun kulutustani, jokainen kalorimäärä on lihottanut.
EMÄVALEIDEN EMÄVALE:"...jokainen kalomäärä on lihottanut." KOSKA NE ON KAIKKI OLLEET YLI KULUTUKSESI, PISTE. Pitää mennä alaspäin, etkö ymmärrä tätä(kään)?
-ON TIETEELLINEN MAHDOTTOMUUS, ETTÄ IHMINEN LIHOAISI, JOS SYÖ VÄHEMMÄN KUIN KULUTTAA. TYHJÄSTÄ KUN EI VOI SYNTYÄ YLIPAINOA, ILMASTAKO SE TULEE, VALOJA PÄÄLLE NYT LÄSKIT!
Etkö osaa vastata kysymykseen? Huutaa ja haukkua osaat. Eikö älykkyys riitä muuhun?
Ja taas linkki rasvasoluihin
https://www.kaleva.fi/moni-lapsi-hyppaa-liian-suuriin-housuihin/2102886
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän huonosti ymmärretty lihavuuden syyt nyt. Esim. stressi, huono uni, geenitekijät jne.
Samaa p*skaa se on vaikkapa masentuneilla: ottakaa niskasta kiinni ja lenkille. Jep.
YLIPAINO ON HENKILÖN OMA VALINTA.
MIELENTERVEYSSAIRAUS EI OLE VALINTA.
KUKAAN EI LIHOA, JOS SYÖ VÄHEMMÄN KUIN KULUTTAA, TIETEELLINEN MAHDOTTOMUUS, TYHJÄSTÄ EI VOI TULLA YLIPAINOA, FAKTA.
-Lopeta mt-potilaiden maalittaminen.
No miten sen oman kulutuksensa saa selville?
1) Alat laskemaan niitä ja punnaat itsesi kerran kuussa.
2) Vähennät 300-500kaloria kuukauden välein, kun alat laihtua, tiedät kalomääräsi, se on se, mitä sillä hetkellä vedät.
3) Kun olet laihtunut tarpeeksi, lisäät kuukauden välein 100 kaloria, kunnes paino pysyy samana, ei nouse ei laske.
-Siinä, ei tarvita mitään mittauksia sairaalassa tai muutakaan vaativaa, siinä se lukee miten voi kotona tehdä.
Kannattaa siis pyytää puolison lapsuuskuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa vastata kysymykseen? Huutaa ja haukkua osaat. Eikö älykkyys riitä muuhun?
Vastattu viesti 1330
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 35-vuotias lihava. Tiedostan lihavuuteen liittyvät terveysriskit ja -haitat, mutta tähän ikään mennessä niistä omalla kohdalla on konkretisoitunut vain kehohäpeään liittyvät sosiaaliset ja psykologiset haitat. Siis kiusatuksi tuleminen, itseinho, sosiaalisten tilanteiden välttely, jatkuva stressi, masennus. Viime vuosina olen alkanut päästää niistä irti, ja tadaa, pystynkin nykyään käymään uimahallissa tai jopa hölkällä kun muiden mielipiteet tai tuijotus ei pelota niin paljon, nukahdan iltaisin paremmin kun stressitasot ovat laskeneet, on energiaa kiinnittää huomiota syömisiin ja vähemmän tarvetta kompensoida pahaa oloa munkeilla ja pizzalla. 11-30-vuotiaana yritin laihtua itsevihan voimalla mutta lihoin. Vasta kun iän ja harjoituksen myötä aloin nähdä kehossani lihavuudesta huolimatta hyvää ja kaunista, ja pitää itseäni arvokkaana koostani riippumatta, itsestä huolehtiminen alkoi onnistua. Olen laihtunutkin pari kymmentä kiloa mutta se on sivuseikka.
Olen kyllä kyllä kovasti kehopositiivisuuden kannalla. Siihen ei kuulu viesti että lihavuus on terveyden kannalta tavoiteltavaa tai edes merkityksetöntä, vaan että olet yhtä arvokas kehosi piirteistä riippumatta, sinussa on pystyvyyttä ja sinussa on kauneutta. Näin ajattelevan ihmisen on helpompi voida hyvin ja pitää huolta itsestään.
Hyvin kirjoitettu, ja näin mäkin olen kehopositiivisuuden ymmärtänyt.
Taitaa olla ääriharvinainen näkemys, että siihen sisältyisi lihavuuden tavoittelu tai ihannoiminen.
Tahallinen väärintulkinta?Normaalipainoinen 48 v täti
Hyvin harva tavoittelee ylipainoa.
Kehopositiivisuus on vain tekosyy sille, ettei tee läskeilleen mitään vaikka niistä kärsii.
Liikunta tekee kipeää, tulee hiki ja epämukava olo.Kivempi maata sohvalla, katsoa netflixiä ja syödä kebua.
Ja kun tekee mieli tuntea olonsa jumalattareksi, poistaa parit kuvat finnisestä persuksesta alastonsuomeen ja hukuttautuu epätoivoisen miesten "aah olet jumalatar" kehuihin.
M58
Älä jaksa sössöttää pas k aa, iso mies.
Kehopositiivisuus ei ole tekosyy millekään. Kenenkään ei tarvitse näet keksiä mitään syitä tai selityksiä, oikeita tai tekosyitä sille, että elää elämäänsä omalla tavallaan. Kehopositiivisuus on vain yksi osa ihmisarvoa: se tarkoittaa että jokainen keho on yhtä arvokas juuri sellaisena kuin on, just nyt. Sinunkin.
Miksi hoikat naiset sitten ottaa tekopullat vartaloon, hävettääkö?
Mitä todennäköisemmin hävettää. Kas kun tämäkin keskustelu taas näyttää, kuinka vähä-älyisempi ja ilkeämpi kansanosa se vaan jaksaa rääpiä ja riipiä toisten kehoja kateuspäissään, tai vaan puhdasta tyhmyyttään tai ilkeyttään. Niin se väistämättä vaikuttaa esimerkiksi kasvavien lasten ja nuorten ajatuksiin omasta itsestään ja omasta kehostaan.
Moni teini on lihava ja he lukevat tätä palstaa.
Rasvasolut muodostuvat jo lapsena, kun äiti syöttää vauvan syöttöporsaaksi, sitten kun koittaa aikuisena laihduttaa niin ne tyhjenee ja täyttyy helposti uudelleen.Kun valitset puolisoa niin pyydä nähdä lapsuuskuva.
Tiedämme jo nyt, että nämä syöttöporsas taaperot on lihavia aikuisena, koska rasvasolut muodostuu jo lapsena.
Aivan niin kuin sille ei pystyisi sitten enää tekemään mitään.
Nimim. lihava pienenä, solakka nyt vanhana
Moni laihtuu vanhempana, kun käy kuntosalilla, mutta kun tulee lapsia eikä jaksa niin on taas lihava.
Jos on lapsena hoikka niin on helpompi olla hoikka aikuisena ilman kuntosalirääkkiä.
Lapsien kanssa vasta kalorit kuluukin kun viitsii niiden kanssa jotain tehdä
Entä jos ei pysty liikkumaan kipujen tai muun syyn vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
"Lihavista murrosikäisistä 80 prosenttia on lihavia aikuisinakin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 35-vuotias lihava. Tiedostan lihavuuteen liittyvät terveysriskit ja -haitat, mutta tähän ikään mennessä niistä omalla kohdalla on konkretisoitunut vain kehohäpeään liittyvät sosiaaliset ja psykologiset haitat. Siis kiusatuksi tuleminen, itseinho, sosiaalisten tilanteiden välttely, jatkuva stressi, masennus. Viime vuosina olen alkanut päästää niistä irti, ja tadaa, pystynkin nykyään käymään uimahallissa tai jopa hölkällä kun muiden mielipiteet tai tuijotus ei pelota niin paljon, nukahdan iltaisin paremmin kun stressitasot ovat laskeneet, on energiaa kiinnittää huomiota syömisiin ja vähemmän tarvetta kompensoida pahaa oloa munkeilla ja pizzalla. 11-30-vuotiaana yritin laihtua itsevihan voimalla mutta lihoin. Vasta kun iän ja harjoituksen myötä aloin nähdä kehossani lihavuudesta huolimatta hyvää ja kaunista, ja pitää itseäni arvokkaana koostani riippumatta, itsestä huolehtiminen alkoi onnistua. Olen laihtunutkin pari kymmentä kiloa mutta se on sivuseikka.
Olen kyllä kyllä kovasti kehopositiivisuuden kannalla. Siihen ei kuulu viesti että lihavuus on terveyden kannalta tavoiteltavaa tai edes merkityksetöntä, vaan että olet yhtä arvokas kehosi piirteistä riippumatta, sinussa on pystyvyyttä ja sinussa on kauneutta. Näin ajattelevan ihmisen on helpompi voida hyvin ja pitää huolta itsestään.
Hyvin kirjoitettu, ja näin mäkin olen kehopositiivisuuden ymmärtänyt.
Taitaa olla ääriharvinainen näkemys, että siihen sisältyisi lihavuuden tavoittelu tai ihannoiminen.
Tahallinen väärintulkinta?Normaalipainoinen 48 v täti
Hyvin harva tavoittelee ylipainoa.
Kehopositiivisuus on vain tekosyy sille, ettei tee läskeilleen mitään vaikka niistä kärsii.
Liikunta tekee kipeää, tulee hiki ja epämukava olo.Kivempi maata sohvalla, katsoa netflixiä ja syödä kebua.
Ja kun tekee mieli tuntea olonsa jumalattareksi, poistaa parit kuvat finnisestä persuksesta alastonsuomeen ja hukuttautuu epätoivoisen miesten "aah olet jumalatar" kehuihin.
M58
Älä jaksa sössöttää pas k aa, iso mies.
Kehopositiivisuus ei ole tekosyy millekään. Kenenkään ei tarvitse näet keksiä mitään syitä tai selityksiä, oikeita tai tekosyitä sille, että elää elämäänsä omalla tavallaan. Kehopositiivisuus on vain yksi osa ihmisarvoa: se tarkoittaa että jokainen keho on yhtä arvokas juuri sellaisena kuin on, just nyt. Sinunkin.
Ei se ymmärrä. 58-v. mies ja ainoa kokemus naisista on alastonsuomi. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lihavista murrosikäisistä 80 prosenttia on lihavia aikuisinakin."
Iso diabetes riski
Normi on aika eri asia kuin normaali. Mutta ei kai niillä sanoilla niin väliä kunhan 6 viikon kurssilta PT:ksi valmistunut Sari pääsee promoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän huonosti ymmärretty lihavuuden syyt nyt. Esim. stressi, huono uni, geenitekijät jne.
Samaa p*skaa se on vaikkapa masentuneilla: ottakaa niskasta kiinni ja lenkille. Jep.
KUKAAN EI LIHOA, JOS SYÖ VÄHEMMÄN KUIN KULUTTAA, TIETEELLINEN MAHDOTTOMUUS, TYHJÄSTÄ EI VOI TULLA YLIPAINOA, FAKTA.
2) Vähennät 300-500kaloria kuukauden välein, kun alat laihtua, tiedät kalomääräsi, se on se, mitä sillä hetkellä vedät.
3) Kun olet laihtunut tarpeeksi, lisäät kuukauden välein 100 kaloria, kunnes paino pysyy samana, ei nouse ei laske.
-Siinä, ei tarvita mitään mittauksia sairaalassa tai muutakaan vaativaa, siinä se lukee miten voi kotona tehdä.
Tämän jälkeen ei ole enää tekosyitä olemassa läskeille!
Vierailija kirjoitti:
Pyöreät tekopullat ei tarvitse edes rintaliivejä.
Niihin voi ripustaa vaikka pyyhkeen, näin kerran salin pukkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein noin ja totesin että 800 tai vähemmän laihduttaa. Mutta kalorimäärä on niin pieni että en jaksa tehdä mitään kotitöitäkään.
Täytyy sanoa tähän keskusteluun, että mun sukulaisella aika rankka lapsuus, jossa häntä hakattiin ja lyötiin, että selkä oli verellä ihossa. Kun oma isäni ei hyväksynyt mun sisko puoltani, niin alkoi lyöminen ja piiskalla lyöminen. Myös mun isä löi minua minua, että ihan piti itse hakea koivun vihta metsästä, että hän voi lyödä ja hakata ja myös remmillä lyömistä jatkuvasti. Vaikka me lapset riideltiin, niin aina sai jopa olla lähes rikollinen ja tämän hakkaamisen ja lyömisen jälkeen isäni pakotti minut ja mun siskopuolen pyytämään häneltä anteeksi? Toki sen jälkeen, niin alkaa syömään suruun tai ottamaan alkoholia, kun yhteiskunta ei auttanut meitä lapsia silloin, niin ei toki 60- tai 70- luvulla puututtu lasten lyömiseen tai seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Ei eli tämä syömishäiriö ei ole mikään rikos yhteiskuntaan vastaan, kun ei se yhteiskunta huolehtinut meistä lapsista aikoinaan. Tein jopa rikos ilmoituksen mun isästä, joka käytti minua seksuaalisesti hyväkseen noin 3-vuotiaasta lähtien. Kun soitin tästä 26-vuotiaana jopa korkeimpaan oikeuteen, niin vastassa oli nainen, joka säätää lakeja, niin naureskeli vain minulle, että rikos on vanhentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän alapeukuttaneet kertoo tieteellisen faktan valheeksi todistaen, että miten tarkalleen ihminen lihoaa tyhjästä?
-Kiinnostaa myös NASAa, enää ei tarvitse astronauteille ruokaa, kun ne lihoaa muutenkin..
Jos haluaa hoikan vaimon niin pyydä nähdä lapsuuskuva.
Muuten voi olla, että vaimon rasvasolut täyttyy uudelleen.
Mikään sairaus ei tee ylipainoiseksi. Ei siis mikään. Ihminen ei tee tyhjästä energiaa ja energiankulutus lepotilassa ja rasituksessa riippuu täysin henkilön painosta.
Tässä pieni laskuvinkki. Kerro oma painosi 30:lla (esim. 60 x 30 =1800kcal) ja saat tietää päivittäisen energiantarpeesi lepotilassa/erittäin vähäisellä liikunnalla.
Ja taas linkki.
"Lapsuudessa syntyneet rasvasolut eivät katoa laihduttamalla aikuisena"
https://www.ts.fi/uutiset/1074280577