Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino=henkilön OMA vika, turha syytellä muita ja vaatia muita teeskentelemään, että et muka ole läski.
Kummallista, että tupakointia suitsitaan, mutta samaan aikaan vähintään yhtä haitallista ylipainoisuutta esitetään ihailtavaksi kansalaisille, ihan kuin se olisi normaali tai hyvä asia.
Ylipainoin läski, olet pelkkä laiska mitätön nahjus, joka ei saa pidettyä suutansa kiinni ruokailujen välissä ja "ruokakin" on mitä on.
TÄYSIN oma vika, jos on LÄSKISICA!
Hm. Mikähän saa ihmisen käyttäytymään näin?
Mitä veikkaatte onko tämän kirjoittaja mies vai nainen? Itse veikkaan että mies.
Ajatelkaa jos ei olisi lakia suitsimassa tällaisia ihmisiä? Toisaalta onhan niitä sairaita sadisteja valtioiden johdossakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa hoikan vaimon niin pyydä nähdä lapsuuskuva.
Muuten voi olla, että vaimon rasvasolut täyttyy uudelleen.
Aikuisena vaatii ison työn pysyä hoikkana, jos on ollut ylipainoinen lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Mikään sairaus ei tee ylipainoiseksi. Ei siis mikään. Ihminen ei tee tyhjästä energiaa ja energiankulutus lepotilassa ja rasituksessa riippuu täysin henkilön painosta.
Tässä pieni laskuvinkki. Kerro oma painosi 30:lla (esim. 60 x 30 =1800kcal) ja saat tietää päivittäisen energiantarpeesi lepotilassa/erittäin vähäisellä liikunnalla.
Niin päin persettä kuin voi mikään mennä 🤣. Tuon laskukaavan mukaan minä voisin syödä 2500 kcal päivässä. Painaisin 200 kg vuoden päästä jos noin paljon söisin. Nyt kalorit maks 1500 useimmiten lähellä 1000 ja paino nousee vain hitaasti.
Kehopositiivisuus on itselleen valehtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisnainen kävi tunnin salilla joka päivä niin hoikistui, mutta nyt on taas ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisnainen kävi tunnin salilla joka päivä niin hoikistui, mutta nyt on taas ylipainoinen.
Jos on ollut lapsena hoikka niin ei tarvitse käydä salilla joka päivä pysyäkseen hoikkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään sairaus ei tee ylipainoiseksi. Ei siis mikään. Ihminen ei tee tyhjästä energiaa ja energiankulutus lepotilassa ja rasituksessa riippuu täysin henkilön painosta.
Tässä pieni laskuvinkki. Kerro oma painosi 30:lla (esim. 60 x 30 =1800kcal) ja saat tietää päivittäisen energiantarpeesi lepotilassa/erittäin vähäisellä liikunnalla.
Niin päin persettä kuin voi mikään mennä 🤣. Tuon laskukaavan mukaan minä voisin syödä 2500 kcal päivässä. Painaisin 200 kg vuoden päästä jos noin paljon söisin. Nyt kalorit maks 1500 useimmiten lähellä 1000 ja paino nousee vain hitaasti.
Lasket kalorit ilmeisesti vähän sinnepäin. Perusaineenvaihdunta (hengitys, sydän, aivotoiminta, ruoansulatus) jo vie 1300kcal/vrk vaikka vain maksaisit paikallaan. 1000kcal ei kukaan liho, sellaista säästöliekkiä ei olekaan joka luo massaa tai energiaa tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino=henkilön OMA vika, turha syytellä muita ja vaatia muita teeskentelemään, että et muka ole läski.
Kummallista, että tupakointia suitsitaan, mutta samaan aikaan vähintään yhtä haitallista ylipainoisuutta esitetään ihailtavaksi kansalaisille, ihan kuin se olisi normaali tai hyvä asia.
Ylipainoin läski, olet pelkkä laiska mitätön nahjus, joka ei saa pidettyä suutansa kiinni ruokailujen välissä ja "ruokakin" on mitä on.
Mitä veikkaatte onko tämän kirjoittaja mies vai nainen? Itse veikkaan että mies.
Ajatelkaa jos ei olisi lakia suitsimassa tällaisia ihmisiä? Toisaalta onhan niitä sairaita sadisteja valtioiden johdossakin.
Mutta oikeassahan hän silti on, etkä sinäkään sitä kiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei nosta oikeasti kaloreita. Noin minäkin luulin. Nostin kalorit 1700-1900 ja aloin laihtua kilon viikossa. Pelotti tosissaan nostaa mutta kyllä kannatti! Monen kuukauden painon jumitus hellitti yhdessä yössä suurin piirtein. Kokeile vaikka viikko-pari niin näet.
Opin tämän noom-sovelluksesta.
No kiusaaminen ja toisten kehojen arvostelu on tietenkin säälittävää ja kertoo vain ihmisen ongelmista - eivätkä hoikat ja laihat ole missään nimessä siltä suojassa (nimim. laudaksi ja ties miksi nuorempana haukuttu, ja se sattui kyllä aivan hulluna).
Mutta tämänkin ärsytyksen ytimessä on se, että nykyään on trendikästä juhlistaa monia sellaisia asioita, joissa on suuria varjopuolia. Se on nykyajan trendi, se väkipakkopositiivisuus, jottei olisi paha mieli.
Siis onhan todella tarpeen "juhlistaa" sellaisia kehoasioita, joihin ei ole syynä henkinen ongelma - kuten isoja neniä tai aknea tai pigmenttipoikkeamia, tai vaikka käden tai kohdun puuttumista. En vaan ymmärrä, miksi juuri tunne-elämän ongelmista johtuvasta lihavuudesta on tehty "cool asia". Vaikka se ihan tavallista onkin ja itsekin sellainen tunnesyöjä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavat naiset ovat usein laiskoja, tehdään kävelylenkkejä ja kuvitellaan että se jollain tapaa auttaa laihtumaan. Ei auta, juosta pitää ja syödä vähemmän. Toki tämä pätee myös joihinkin miehiin, sillä erotuksella, että miehet ymmärtävät kävelyn ja juoksun eron.
Tässä kommentissa on ylipainovihan ydin!!!! Mikään ei ole oikein eikä mikään riitä, kun ihminen on ylipainoinen. Ylipainoinen ei voi koskaan syödä oikein eikä koskaan liikkua oikein. Olen tämän kokenut viimeiset 25 vuotta. Olen kokeillut useita erilaisia liikuntamuotoja kävelystä uimiseen ja hiihdosta pyöräilyyn. Joka ainoasta lajista ja liikuntamäärästä on sanottu että "ei auta, ei pudota painoa, liian vähän ja liian harvoin". Esimerkiksi 20 km pyöräily tai 2h kävely kolme kertaa viikossa, ei mitään vaikutusta vaikka 9h työpäivä on mennyt puolijuoksua töissä yhdellä lyhyellä tauolla. Ei riitä. Sama ruokien kanssa "syöt liikaa tai liian vähän ja väärään aikaan vääriä määriä" syön sitten tomaattia, hedelmiä pizzaa tai karkkia. Kaikki on väärin. Jos yksi neuvoo, toinen kumoaa. Ja siis syön monipuolisesti kasvispainotteisesti 3-4 kertaa päivässä. Lihaa noin 200-300g viikossa. Kaikki on väärin, teen aina vääriä valintoja, vaikka vaihtaisin voileivän tuorekurkkuun. Tai kävelemisen hiihtämiseen.
Viha viha viha! Tai sitten ylipainoinen aina valehtelee. Jos jonkun neuvot eivät auta kuukaudessa, ylipainoinen tietysti valehtelee.Varmaan olet jo tajunnutkin, että kaiken tuon voi jättää ihan omaan arvoonsa? Neuvoja on yhtä monta kuin neuvojia, mutta jos painoa haluaa pudottaa, ainut toimiva kwino on syödä vähemmän kuin kuluttaa niin kauan kunnes haluttu kilomäärä on tiputettu. Se mitä ayö ja mihin aikaan tai millä tavoin ne kalorit polttaa, on kaikki täysin toisarvoista painonpudotuksen kannalta. Toki kroppa saattaa ottaa vähän itseensä, jos syö pelkkää tuorekurkkua tai pelkkää suklaata puoli vuotta.
No kerropa viisaampana ihmisenä MITEN sen oman kulutuksensa saa selville? Ei, yksikään laskukaava netissä ei kerro minun kulutustani, jokainen kalorimäärä on lihottanut.
EMÄVALEIDEN EMÄVALE:"...jokainen kalomäärä on lihottanut." KOSKA NE ON KAIKKI OLLEET YLI KULUTUKSESI, PISTE. Pitää mennä alaspäin, etkö ymmärrä tätä(kään)?
-ON TIETEELLINEN MAHDOTTOMUUS, ETTÄ IHMINEN LIHOAISI, JOS SYÖ VÄHEMMÄN KUIN KULUTTAA. TYHJÄSTÄ KUN EI VOI SYNTYÄ YLIPAINOA, ILMASTAKO SE TULEE, VALOJA PÄÄLLE NYT LÄSKIT!
Tämän alapeukuttaneet kertoo tieteellisen faktan valheeksi todistaen, että miten tarkalleen ihminen lihoaa tyhjästä?
-Kiinnostaa myös NASAa, enää ei tarvitse astronauteille ruokaa, kun ne lihoaa muutenkin..
Mikä ihmeen sana on lihoaa? Varsinainen nettoveronmaksaja, kun ei osaa edes kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta oikeassahan hän silti on, etkä sinäkään sitä kiellä.
Olet oikeasti tosi säälittävä. Ikävä juttu ettet kelpaa naisille, edes lihaville mutta katsopa nyt kiltisti peiliin ja mieti omaa käytöstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasket kalorit ilmeisesti vähän sinnepäin. Perusaineenvaihdunta (hengitys, sydän, aivotoiminta, ruoansulatus) jo vie 1300kcal/vrk vaikka vain maksaisit paikallaan. 1000kcal ei kukaan liho, sellaista säästöliekkiä ei olekaan joka luo massaa tai energiaa tyhjästä.
Tarkalleen lasken miten nyt ylipäätään on mahdollista itsetehdystä ruoasta. Tämä on just sitä vihaa, ylipainoinen ei voi koskaan tehdä mitään oikein vaikka tekisi ohjeen mukaan. Aina joku neuvoo ja toinen heti kumoaa. Jos on aineenvaihduntasairaus, elimistö ei kuluta 1300 kcal pelkkiin elintoimintoihin, siksi sairaus aiheuttaa voimakasta uupumusta ja erilaisia hankalia oireita, kivut mm jotka estävät liikkumisen. Tietäisit jos itse sairastaisit ja vaikka sairastaisit, kaikilla sama sairaus ei oireile samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsena ylipainoinen niin vaatii ison liikuntamäärän aikuisena pysyä hoikkana.
Ylipaino ei todellakaan ole pelottavaa verrattuna mm nyt käytyyn sotaan, nälänhätään tai syöpään,neurologiseen sairauteen yms. Täällä moni ns huolissaan koska "yhteiskunta maksaa" ja tulee muka kalliiksi, entäs edellisen hallituksen tekemät miljardi velat joita seuraavat sukupolvet makselee entäs ne? Tai huumehuoneet,alkoholin aiheuttamat kuolemat,vaaratilanteet,nämäkään ei ole yhtään niin vaarallisia kuin ylipaino??:D älkää viitsikö kauhistella ja draamailla kuten toi jutun fitnesshullu, en ole ylipainoinen mutta ihmettelen ihmisten yksinkertaista mustavalkoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa tähän keskusteluun, että mun sukulaisella aika rankka lapsuus, jossa häntä hakattiin ja lyötiin, että selkä oli verellä ihossa. Kun oma isäni ei hyväksynyt mun sisko puoltani, niin alkoi lyöminen ja piiskalla lyöminen. Myös mun isä löi minua minua, että ihan piti itse hakea koivun vihta metsästä, että hän voi lyödä ja hakata ja myös remmillä lyömistä jatkuvasti. Vaikka me lapset riideltiin, niin aina sai jopa olla lähes rikollinen ja tämän hakkaamisen ja lyömisen jälkeen isäni pakotti minut ja mun siskopuolen pyytämään häneltä anteeksi? Toki sen jälkeen, niin alkaa syömään suruun tai ottamaan alkoholia, kun yhteiskunta ei auttanut meitä lapsia silloin, niin ei toki 60- tai 70- luvulla puututtu lasten lyömiseen tai seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Ei eli tämä syömishäiriö ei ole mikään rikos yhteiskuntaan vastaan, kun ei se yhteiskunta huolehtinut meistä lapsista aikoinaan. Tein jopa rikos ilmoituksen mun isästä, joka käytti minua seksuaalisesti hyväkseen noin 3-vuotiaasta lähtien. Kun soitin tästä 26-vuotiaana jopa korkeimpaan oikeuteen, niin vastassa oli nainen, joka säätää lakeja, niin naureskeli vain minulle, että rikos on vanhentunut.
Mulle kehittyi samankaltaisten kokemusten johdosta yks toiminnallinen riippuvuus, joka ei kuitenkaan näy päälle päin, vaikka elämän tuhoaakin. Ei ole reilua, että lihavat joutuu oman kärsimyksen lisäksi kestämään myös ulkopuolelta tulevaa paskaa, vain koska niiden traumat on kanavoitunut näkyvällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei nosta oikeasti kaloreita. Noin minäkin luulin. Nostin kalorit 1700-1900 ja aloin laihtua kilon viikossa. Pelotti tosissaan nostaa mutta kyllä kannatti! Monen kuukauden painon jumitus hellitti yhdessä yössä suurin piirtein. Kokeile vaikka viikko-pari niin näet.
Opin tämän noom-sovelluksesta.
Olen kokeillut monia kertoja, aina sama lopputulos, paino nousee jopa kilon viikossa. Lääkärikin sanoi että 1500 kuulostaa paljolta.
Kovia on läskit keksimään tekosyitä, kaikki muut syyllisiä heidän läskeyteen paitsi he itse.
-Aikuiset ihmiset haloo!
-Ota vastuu itsestäsi ja teoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Kovia on läskit keksimään tekosyitä, kaikki muut syyllisiä heidän läskeyteen paitsi he itse.
-Aikuiset ihmiset haloo!
-Ota vastuu itsestäsi ja teoistasi.
Kuka on syyllinen sinun aivan hirveään luonnevikaasi? Et ole terveen rajoissa. En usko että synnyit tuollaisena, vaan joku on sinua vahingoittanut tai kasvattanut kieroon.
Tehdä diili, jos sinä kykenet aidosti muuttamaan vttumaista olemustasi, niin kaikki läskit alkaa laihduttaa. Aloita itsestäsi.
Tämä on iian vaikeaa palstan ylipainoisille?
-Veikkaampa, että kyse on yksinkertaisesti laiskuudesta ja itsehillinnän puutteesta.
-Lapsikin osaisi tuon.