Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään sairaus ei tee ylipainoiseksi. Ei siis mikään. Ihminen ei tee tyhjästä energiaa ja energiankulutus lepotilassa ja rasituksessa riippuu täysin henkilön painosta.
Tässä pieni laskuvinkki. Kerro oma painosi 30:lla (esim. 60 x 30 =1800kcal) ja saat tietää päivittäisen energiantarpeesi lepotilassa/erittäin vähäisellä liikunnalla.
Niin päin persettä kuin voi mikään mennä 🤣. Tuon laskukaavan mukaan minä voisin syödä 2500 kcal päivässä. Painaisin 200 kg vuoden päästä jos noin paljon söisin. Nyt kalorit maks 1500 useimmiten lähellä 1000 ja paino nousee vain hitaasti.
Paskanmarjat. Et vain osaa laskea syömiäsi kaloreita tai sitten olet nyt todella laiha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään sairaus ei tee ylipainoiseksi. Ei siis mikään. Ihminen ei tee tyhjästä energiaa ja energiankulutus lepotilassa ja rasituksessa riippuu täysin henkilön painosta.
Tässä pieni laskuvinkki. Kerro oma painosi 30:lla (esim. 60 x 30 =1800kcal) ja saat tietää päivittäisen energiantarpeesi lepotilassa/erittäin vähäisellä liikunnalla.
Niin päin persettä kuin voi mikään mennä 🤣. Tuon laskukaavan mukaan minä voisin syödä 2500 kcal päivässä. Painaisin 200 kg vuoden päästä jos noin paljon söisin. Nyt kalorit maks 1500 useimmiten lähellä 1000 ja paino nousee vain hitaasti.
Hei nosta oikeasti kaloreita. Noin minäkin luulin. Nostin kalorit 1700-1900 ja aloin laihtua kilon viikossa. Pelotti tosissaan nostaa mutta kyllä kannatti! Monen kuukauden painon jumitus hellitti yhdessä yössä suurin piirtein. Kokeile vaikka viikko-pari niin näet.
Opin tämän noom-sovelluksesta.
Olen kokeillut monia kertoja, aina sama lopputulos, paino nousee jopa kilon viikossa. Lääkärikin sanoi että 1500 kuulostaa paljolta.
Minä taas en usko kaloreiden laskemiseen yhtään. Ihmisen pitää opetella kuuntelemaan kehoaan. Tunnistaa milloin on oikeasti nälkä, niin että melkein heikottaa, ja milloin hiukoo koska on väsynyt/masentunut/tylsistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovia on läskit keksimään tekosyitä, kaikki muut syyllisiä heidän läskeyteen paitsi he itse.
-Aikuiset ihmiset haloo!
-Ota vastuu itsestäsi ja teoistasi.
Kuka on syyllinen sinun aivan hirveään luonnevikaasi? Et ole terveen rajoissa. En usko että synnyit tuollaisena, vaan joku on sinua vahingoittanut tai kasvattanut kieroon.
Tehdä diili, jos sinä kykenet aidosti muuttamaan vttumaista olemustasi, niin kaikki läskit alkaa laihduttaa. Aloita itsestäsi.
Ota vastuu siitä, että olet lyhyt mies. Mielistele naisia koko loppuelämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa hoikan vaimon niin pyydä nähdä lapsuuskuva.
Muuten voi olla, että vaimon rasvasolut täyttyy uudelleen.
Aikuisena vaatii ison työn pysyä hoikkana, jos on ollut ylipainoinen lapsena.
Selitys se tuokin
t. lapsena läski
Paljonkohan mä olen saanut tänään kaloreita? Oon syönyt yhden banaanin, puolikkaan kurkun, 6 nugettia ja vähän ranskalaisia. Pari kuppia kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa hoikan vaimon niin pyydä nähdä lapsuuskuva.
Muuten voi olla, että vaimon rasvasolut täyttyy uudelleen.
Aikuisena vaatii ison työn pysyä hoikkana, jos on ollut ylipainoinen lapsena.
Selitys se tuokin
t. lapsena läski
Oletko 80, että voit sanoa, että olet ollut koko aikuisikäsi hoikka. Muista juosta jos jalka murtuu ettei rasvasolut täyty saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasket kalorit ilmeisesti vähän sinnepäin. Perusaineenvaihdunta (hengitys, sydän, aivotoiminta, ruoansulatus) jo vie 1300kcal/vrk vaikka vain maksaisit paikallaan. 1000kcal ei kukaan liho, sellaista säästöliekkiä ei olekaan joka luo massaa tai energiaa tyhjästä.
Tämä on ihan oikea ongelma: otin pari palaa suklaata, ei kai sitä tarvitse laskea. lasillinen viiniä on vain ruokajuoma. otin miehen sipseistä ihan vaan muutaman.
Tämä keskustelu on hiukan samanlainen kuin persuista keskustelu. Oikeasti kehopositiivisia (=läskejä) on kohtuu pieni osuus porukasta, mutta tänne ne kokoontuvat normalisoimaan ylipainoa.
Vuorotteluvapaa lopetetaan. On se hyvä, että ei tule työtaukoa vakituisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskanmarjat. Et vain osaa laskea syömiäsi kaloreita tai sitten olet nyt todella laiha.
Just tätä ylipainovihaa josta jo aiemmin kommentoin: väitetään valehtelijaksi. Kaikki mitä ylipainoinen tekee on väärin tai valehtelee. Kuten kerroin minulla on aineenvaihduntasairaus. Mitä sinäkin niistä tiedät? Et yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasket kalorit ilmeisesti vähän sinnepäin. Perusaineenvaihdunta (hengitys, sydän, aivotoiminta, ruoansulatus) jo vie 1300kcal/vrk vaikka vain maksaisit paikallaan. 1000kcal ei kukaan liho, sellaista säästöliekkiä ei olekaan joka luo massaa tai energiaa tyhjästä.
Tämä on ihan oikea ongelma: otin pari palaa suklaata, ei kai sitä tarvitse laskea. lasillinen viiniä on vain ruokajuoma. otin miehen sipseistä ihan vaan muutaman.
Minulle tuo ei ole ongelma, koska olen rehellinen KAIKISTA syömisistäni. Merkitsen ylös myös vesitilkat jotka juon lääkkeiden tai vitamiinien kanssa. Lääke siis aineenvaihduntasairauteen.
Herpes on yhtä paha kuin ylipaino
Herpes, raskaus, synnytys
https://www.terveyskyla.fi/naistalo/raskaus-ja-synnytys/infektiot-ja-ra…
Miehen kengännumero kertoo vehkeen koosta
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/peniksen-koko-saattaa-paljastua-ken…
Vierailija kirjoitti:
Kovia on läskit keksimään tekosyitä, kaikki muut syyllisiä heidän läskeyteen paitsi he itse.
-Aikuiset ihmiset haloo!
Kovia on arvostelijat keksimään ilkeyksiä ettei tarvitse myöntää ettei ymmärrä ylipaino-ongelmasta mitään. Aikuiset ihmiset haloo!
Ota vastuu omista puheistasi!
Jos saa herpeksen niin siitä voi tehdä rikosilmoituksen nykyään.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a1f9b6b7-3f64-47b5-a289-f84a6b33d726
Vierailija kirjoitti:
Jos saa herpeksen niin siitä voi tehdä rikosilmoituksen nykyään.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a1f9b6b7-3f64-47b5-a289-f84a6b33d726
15000 euroa.
Jos sulla on genitaaliherpes niin et voi olla nykyään naistenmies.
Onneksi ei ole rahaa matkustaa niin ei ole suihkuvideoita netissä.
https://www.iltalehti.fi/iltv-matkailu/a/8e55aedd-dfd6-4529-91eb-ebe097…
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole rahaa matkustaa niin ei ole suihkuvideoita netissä.
https://www.iltalehti.fi/iltv-matkailu/a/8e55aedd-dfd6-4529-91eb-ebe097…
Airbnb asunnossa kamera
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Aikuiset ihmiset haloo!
Kovia on arvostelijat keksimään ilkeyksiä ettei tarvitse myöntää ettei ymmärrä ylipaino-ongelmasta mitään. Aikuiset ihmiset haloo!
Ota vastuu omista puheistasi!
Ei siitä travitse ymmärtääkään muuta kuin se, että kulutus on pienempi kuin saanto.
Vaikka lihavuuden yleistyminen onkin huolestuttavaa, ei minusta kenenkään pitäisi kommentoida toisen painoa tai haukkua ketään sen perusteella. Traumat ja vaikeat elämäntilanteet voivat johtaa monenlaiseen riippuvuus- ja mt-ongelmaan. Ruokariippuvuus on tosi yleistä.