Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehonpositiivisuus on lihavia varten. " Jos ryhdytään kehopositiivisuuden nimissä esittelemään ihan tavallisia vartaloita, se vaikuttaa normista poikkeavien ihmisten silmissä siltä, että okei, jos jo tuollainen keho tarvitsee kehopositiivisuutta, mikä tähän mun kehoon enää auttaa." Naisille on todella tärkeää luoda uhrihierarkia, koska muutoin uhriutumiselta putoaa pohja.
https://haluanvoidahyvin.fi/kehopositiivinen-valmentaja-anu-kosonen-min…
https://kynaniekansalaisetmietteet.com/2020/06/09/suhteeni-seksi-ja-keh…
https://riiakoivisto.vaikuttajamedia.fi/2022/07/04/3-x-fakta-minusta-ja…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.
Kun on ollut parikymmentä vuotta lihavana niin alkaa tulla nivelsairauksia, verenpainetta, diabetesta, rasvamaksaa jne jne. Kuka niiden hoidon maksaa jos yli puolet kansasta sairastaa.
Minä olen ollut lapsesta asti ylipainoinen, nyt ikää 58v. Työelämässä olen ollut yhtäjaksoisesti 38 vuotta, normaalit lomat, ei pidempiä sairaslomia. Ei mitään kroonisia sairauksia, ei mitään lääkkeitä. Niin että jos nyt joku tauti tulisikin niin enköhän ole sen jo veroina maksanut. Vituttaa tämä ainainen määkiminen siitä kuka tulee tälle yhteiskunnalle kalliiksi ja kuka maksaa mitäkin.
Niinpä, mutta kun nämä eivät ymmärrä, että vaikka väestötasolla lihavuus lisää riskiä moniin sairauksiin, yksilötasolla toisen ulkonäöstä ei voi päätellä mitään. Olenkin ajatellut, että nämä muiden kiloista huolestuneet ja neuvojen antajat ilman, että itse olisivat koskaan kärsineet ylipainosta, eivät ole niitä penaalin terävimpiä.
Sama koskee alkoholin ja tupakan käyttöä. Sama koskee muuten pahimpia rikollisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käys lukemassa Hesarin uusin juttu lihavuuslääkäri Kirsi Pietiläisen haastattelu ylipainoisten itsekurista. Saat vähän laajennettua tajuntaasi lihavuudesta ja mien lihavilla on usein huomattavasti tiukempi itsekuri kuin ns tervettä elämää elävillä.
Mustavalkoisuus on aina huono asia, eikä se vie mitään asiaa eteenpäin ja auttaisi ihmisiä selviämään
Juttu oli maksumuurin takana. Sinänsä ihmetyttää, että miten sitten ovat lihavia, jos on sitä itsekuria.
Itse olen vaihdevuosien jälkeen joutunut kehittämään itsekuria ja kieltäytymisen aitoa, etten alkaisi määrättömästi lihoa. Siihen motivoi ennen kaikkea se, että en pidä siitä, kun liikkuminen muuttuu kömpelöksi, jos maha kasvaa liikaa.
Itsekuri ei ole kivaa, mutta välttämätöntä välillä. :)
Koko juttu oli sitä samaa pään silittelyä ja yliymmärrystä, jonka turvin voi taas pullukka painua fleecen alle suklaalevyn kanssa ajatellen, että lääkärikin sanoi etten oo laiska ja lihava.
Tuo tutkija puhuu ihan mitä sattuu, otsikko irrotettu tästä:
LIHAVUUDESSA ei ole Pietiläisen mukaan kyse itsekurista, vaikka itseä niskasta kiinni ottamista ehdotetaan usein ratkaisuksi ylipainoon.Lihavuuteen taipuvilla ihmisillä itsekuria on jopa enemmän kuin normaalipainoisilla. Kun nälkä ei ota talttuakseen, itsekuri on jatkuvalla koetuksella. Varmasti potilaillani on parempi itsekuri kuin minulla. Laihat ihmiset tulevat kylläiseksi helpommin, joten ruuan kanssa ei juuri tarvitse pinnistellä.
Eihä toi lause käy järkeen mitenkään järkeen
Nimim. 15kg ylipainoinen ja kärsin jokaisesta jääneestä raskauskilosta
Mun mielestä tuo käy paljonkin järkeen. Koko ajan tekee mieli syödä, mutta en syö koko ajan. Joka aterialla ahdistaa, että ruoka loppuu kesken, mutta siltikin vaan pakkaan joka päivä eväät rasiassa mukaan töihin, enkä ota mukaan kahta rasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehonpositiivisuus on lihavia varten. " Jos ryhdytään kehopositiivisuuden nimissä esittelemään ihan tavallisia vartaloita, se vaikuttaa normista poikkeavien ihmisten silmissä siltä, että okei, jos jo tuollainen keho tarvitsee kehopositiivisuutta, mikä tähän mun kehoon enää auttaa." Naisille on todella tärkeää luoda uhrihierarkia, koska muutoin uhriutumiselta putoaa pohja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.poikienaidit.fi/2019/02/28/hyi-mika-ruipelo-kehopositiivisu…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.poikienaidit.fi/2019/02/28/hyi-mika-ruipelo-kehopositiivisu…
Saattaa vaikuttaa spammaamiselta, mutta ajattelen itse tätä mielenterveystyönä. Siksi kovasti ahdistusta tuntuisi monelle aiheuttavan kun eivät ole koskaan panneet merkille ei-ylipainoista kehopositiivista julistajaa. Olkaa hyvät:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tartteisi koko ajan hävetä ja miettiä, miten muut sua inhoaa, niin silloin ois todella paljon energiaa tehdä asioita.
Mä olen ollut normaalipainoinen aikuisikäni, mutta jotenkin mulla meni koronasta elimistö sekaisin ja energiatasot nolliin ja sekä fyysinen että henkinen väsymys on viimeisen vuoden olleet ihan infernaaliset. Ennen kävin treeneissä kolmesti viikossa, nyt kun tulen töistä kotiin, niin pakollisten kotitöiden jälkeen on voimat niin loppu, että alan valmistautua yöpuulle. Olen lihonut liki 20kg vuoden aikana. Tämä on kauheaa ja minä olen alkanut hävetä itseäni NIIN paljon. Töissä nökötän omassa huoneessani, koska hävettää mennä kahvihuoneeseen, kun mietin, että mitä työkaverit aattelee, kun olen lihonut. Ei huvita ostaa vaatteita ja liikuskelen nykyään jossain tunikahalateissa, koska ahistaa vatsa- ja selkämakkarat. Vaikka jaksaisikin, niin en halua mennä minnekään, kun itkettää ja ahdistaa oma ulkomuoto. Mä tiedän, että mikä tämän lihomisen takana on, mutta syytän silti itteeni, että ois vaan pitänyt jaksaa liikkua ja pakolla mennä salille ja jaksaa laittaa ruokaa (tässä on menty siis siitä missä aita on matalin ja syöty mitä sattuu. Aamulla ei aina tiedä, missä kunnossa on illalla, ts. jaksaako laittaa ruokaa vai pitääkö syödä eineksiä).
Varmaan jaksaisin henkisesti paremmin (enkä olisi ehkä niin väsynyt?), jos ei tartteisi hävetä lihomistaan. Koska kyllä ne ihmiset siitä puhuu. Olen kuullut kun muiden lihomisesta on puhuttu, joten en takuulla ole poikkeus ja on varmasti mietitty, että mikähän mulla on, kun olen lihonut.
Ei tartteisi olla edes positiivinen, kunhan vaan olisi neutraali olo. Että ei hävettäisi.
Huomenna on uusi päivä. Ehkä silloin voit tehdä jotain liikunnallista, josta tulee hyvä mieli?
Voin, jos jaksan. Mutta mä en voi tietää, jaksanko. Sulta meni kokonaan ohi nyt se, että vaikka mä tahtoisin, niin mä en välttämättä kykene.
Ei mennyt ohi, koska ei tuossa tarinassa mitenkään sanota, että et kykenisi. Sanot ainoastaan, että hävettää, ja ilmeisesti koet häpeän tunteen lamauttavana.
Jos hävettää muiden ihmisten edessä, niin mikä estää menemästä vaikka reippaalle kävelylenkille iltapimeällä? Ehdit jo tänään.
Laitoinhan mä siihen, että pakollisten kotitöiden jälkeen mä en jaksa. Ja että aamulla ei voi tietää edes sitä, jaksanko laittaa illalla ruokaa. :) Lue huolellisemmin.
Eihän tuo estä kykenemästä. Jos sulla olisi molemmat jalat amputoitu, niin sitten et kykenisi kävelemään.
Ja hei, en minä ole mikään sinun tunteidesi tulkki tai personal trainer. Kyllä ne omat lihat täytyy itse liikuttaa.
Kunhan vähän kannustin.
Meillä on kyllä eri käsitys kannustamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käys lukemassa Hesarin uusin juttu lihavuuslääkäri Kirsi Pietiläisen haastattelu ylipainoisten itsekurista. Saat vähän laajennettua tajuntaasi lihavuudesta ja mien lihavilla on usein huomattavasti tiukempi itsekuri kuin ns tervettä elämää elävillä.
Mustavalkoisuus on aina huono asia, eikä se vie mitään asiaa eteenpäin ja auttaisi ihmisiä selviämään
Lihavilla on huono itsekuri, koska syövät liikaa. Se on kehon negatiivisuutta. Jos heillä olisi parempi itsekuri, he söisivät sen määrän ja sellaista ravintoa joka on itselle hyväksi. Hesaria en lue, koska siellä selitetään mustaa valkoiseksi.
Itselläsi ei olisi itsekuria olla syömättä epäterveellistä ruokaa, esim. lihaa. Pystytkö paastoamaan, riittääkö sinulla itsekuri? Minäpä pystyn.
Tänään olen syönyt 200 kaloria eikä tee vaikeaa itsekurille.
Se että on lihava ei tarkoita sitä koko elämänsä ja jatkuvasti syö liikaa. Muutenhan sitä vaan lihoisi ja lihoisi vaan. Naisella ainakin paino voi elämän aikana vaihdella, hoikasta voi tulla lihava ja moni lihava laihduttaa takaisin hoikaksi jolloin syö vähemmän kuin kuluttaa.
Minä olen kehonpositiivinen mies. Käyn salilla ja urheilen. En silti ymmärrä miksi se puolialaston keho täytyy tunkea joka puolelle. Osaatteko sanoa miksi kehonpositiivisuus linkittyy niin vahvasti paljasteluun?
Katsottiin miesystäväni kanssa hiljattain 70-luvun suomalaista elokuvaa, joka sijoittui kaupunkiin. Ihmiset (pääosin keski-ikäiset) olivat siinä nykymittapuulla arvioituna hyvin hoikkia. Vaikka olivat oman aikansa normaalipainoisia. Ei ollut kyse mistään suurista filmitähdistä, vaan enempi oli semmonen taideleffa, jossa oli harrastajanäyttelijöitä eli taviksia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pidä sitä normina. Se on epänormaalia ja lihavien pitäisi muuttaa elintapojaan. Ei syödä roskaruokia ja pitää liikkua riittävästi.
Aikuinen tyttäreni muistaa vieläkin, kun terkkari sanoi seiskalla, että ei pitäisi syödä niin paljon hampurilaisia. Ja hän söi hampparin ehkä kerran 3 kk:ssa, eikä muutenkaan epäterveellisesti. Traumat jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavilla on huono itsekuri, koska syövät liikaa. Se on kehon negatiivisuutta. Jos heillä olisi parempi itsekuri, he söisivät sen määrän ja sellaista ravintoa joka on itselle hyväksi. Hesaria en lue, koska siellä selitetään mustaa valkoiseksi.
Itselläsi ei olisi itsekuria olla syömättä epäterveellistä ruokaa, esim. lihaa. Pystytkö paastoamaan, riittääkö sinulla itsekuri? Minäpä pystyn.
Tänään olen syönyt 200 kaloria eikä tee vaikeaa itsekurille.
Se että on lihava ei tarkoita sitä koko elämänsä ja jatkuvasti syö liikaa. Muutenhan sitä vaan lihoisi ja lihoisi vaan. Naisella ainakin paino voi elämän aikana vaihdella, hoikasta voi tulla lihava ja moni lihava laihduttaa takaisin hoikaksi jolloin syö vähemmän kuin kuluttaa.
Mutta eihän liha ole epäterveellistä. Puhut kehonpositiivisuuden puolesta ja kyselet täällä muiden syömisistä, vähän kyseenalaista. Minä syön monipuolisesti ja ruokasuosituksien mukaan ravintoon voi ihan hyvin sisällyttää lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä osa on valaiseva:
Ihan järkkyjä määriä mässyä.
Tämä sarjahan on erinomainen. Tästä pitäisi tulla myös Suomi versio!
Hyvin pystyn laittamaan itsenikin noiden jalkoihin ja miten sitä kuvittelee syövänsä vähemmän mitä oikeasti syö. Mieli haluaa kääntää kaiken parhain päin vaikka ei olisi totta 😅
jokainen voi finelissä tehdä itselleen ruokaseurantaa vaikka viikon ajan. Sieltä näkee sitten hyvin mitä ravintoaineita on tullut liian vähän ja mitä liikaa. Laittaa vain ruokapäiväkirjaan kaikki suupalatkin. Alkuun voi olla hidasta, kun pitää miettiä paljonkohan tämä omena painoi, entä nämä keitetyt spaghetit jne, mutta on varsin hyvä ja silmiä avaava palvelu tuo finelin. ja vieläpä ilmainen. Soisin jokaisen kokeilevan sitä eikä mitenkään siinä mielessä, että joku lihava voisi sitten nähdä, että juu, tulee energiaa liikaa, vaan siinä mielessä, että se paljastaa myös, jos jotain ravintoainetta tulee saatua liian vähän ravinnon mukana. Etenkin tuohon jälkimmäiseen tarvitaan tuollaisia palveluja ja sovelluksia, koska harvemmin sitä kukaan osaa laskea syödystä ateriasta paljonko se sisälsi ravintoaineita.
Fineli on aika kankeahko eikä sisällä moniakaan esim. kasvisruokia eikä sinne taida voida omia reseptejäkään lisätä.
Sen sijaan monet lihavat käyttävät helpompia kännyversioita, yazio, sulamo, fätsecret ym. Ihan sen vuoksi kun laihduttavat. Ei noita varmaan normaalipainoiset käytäkään. Itse käytän cronometeriä koska sillä voi laskea myös vitamiinit ja kivennäiset sekä aminohapot. Käytin sitä jo hoikkana koska kiinnosti syödä terveellisesti ja nyt käytän kun laihdutan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en pidä sitä normina. Se on epänormaalia ja lihavien pitäisi muuttaa elintapojaan. Ei syödä roskaruokia ja pitää liikkua riittävästi.
Aikuinen tyttäreni muistaa vieläkin, kun terkkari sanoi seiskalla, että ei pitäisi syödä niin paljon hampurilaisia. Ja hän söi hampparin ehkä kerran 3 kk:ssa, eikä muutenkaan epäterveellisesti. Traumat jäi.
Traumat.. no johan.
Vierailija kirjoitti:
Katsottiin miesystäväni kanssa hiljattain 70-luvun suomalaista elokuvaa, joka sijoittui kaupunkiin. Ihmiset (pääosin keski-ikäiset) olivat siinä nykymittapuulla arvioituna hyvin hoikkia. Vaikka olivat oman aikansa normaalipainoisia. Ei ollut kyse mistään suurista filmitähdistä, vaan enempi oli semmonen taideleffa, jossa oli harrastajanäyttelijöitä eli taviksia.
Ymmärrätkö miten erilaista elämä silloin oli? Läheskään kaikilla ei ollut esim. autoa, ja kauppojen herkkuhyllyt oli ehkä 20-osa nykyisistä, ja niitä syötiin max kerran viikossa, niinkuin meilläkin, kun sunnuntaina sai paremman ruoan eli possunkyljyksen jälkeen vaniljajäätelöä pienen palan.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa facesta 365 kehopositiivinen niin helpottaa tämä tuska. Siellä on kaikenlaista kehoa ja tyyppiä "julistamassa", en löytänyt yhtään läskiä joukosta.
Läskit pahoittavat tuosta mielensä ja sitä kehonpositiivisuus koittaa juuri välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä 90-luvulla ihmiset puhuivat kuinka saada muutaman kilon ylipaino pois. Viisi kiloa ylimääräistä oli jo paljon. Nykyisin puhutaan kymmenistä kiloista ja jos jollain on "vain" kymmenen kiloa ylimääräistä, niin häntä pidetään normaalipainoisena.
Niin no. Jos vaikka 165 cm nainen painaa 70 kg, niin se ei tarkoita lihavaa. Nämä kehopositiivarit ovat niitä, jotka painaa yli 30 kg liikaa ja 165 cm naisen paino on kolminumeroinen.
Kyllä tarkoittaa. Tuossa on 15 kg liikaa.
Ei ole. Normaalipaino on pituus - 100.
Tietysti jos olet lauta joka käyttää topattuja rintaliivejä.
Aika napakka muistisääntö.
Rupesin laskemaan pitääkö mun kohdalla paikkansa. Pitää, koska olisi sellanen kolmisen kiloa liikaa vyötäröllä tällä hetkellä. Sitä se laiskuus saa aikaiseksi.
Niin no riippuu vähän onko sinkku vai perheellinen. Nykyään tosin ne laiskat ihmiset eroaa ja isi hoitaa lapsia joka toinen viikko.
Olisi kyllä helppoa jos uusavuttomana kävisi töissä syömässä tätien tekemän lounaan ja illalla tunti kuntosalilla ja loppuaika soffalla.
Mutta jos hoidat lapsia ja teet kotitöitä 365 päivää vuodessa niin saliaika on siinä klo 21.00-22.00, kun mies tulee töistä.
Uusavuntonta on, jos ei osaa lasten kanssa liikkua.
Mulla on kolme lasta ja kaikkien kanssa onnistunut liikunta. Kohta lähdetään retkelle rantaan kävellen/pyöräillen/juosten. Eilen treenasin lasten harrastusten aikaan.
Naapurissa 4 muksua ja se nainen oli hiihtämässäkin taaperoiden kanssa.
Meillä on 2 pyörää varastettu, uutta en osta. Polven takia en saa käydä kävelyllä, fysioterapeutti kielsi ja sukset on todellakin liian kalliit ostaa ja pitäisi lähteä Lappiin asti hiihtämään. No ei ole rahaa.
🤣🤣🤣🤣
Tässä tän just näkee. Selityksiä selityksiä. Vai että lappiin...
Mitä voit tehdä? Voitko tehdä jaloilla mitään?Kai uimassa voit käydä? Ei rasita polvia varmaan? Kahvakuulajumppa kotona pelkästään yläkropalle? Fyssarin ohjeiden mukaista rauhallista venyyttelyä?
580 netto työmarkkinatuella ei kuule uimahallissa käydä eikä pieneen vuokrayksiöön kauheasti urheiluvälineitä mahdu.
Selityksiä löytyy aina.
Vuokrayksiössä jumppaa oikein hyvin. kehonpainoliikkeillä pärjää, ja käsipainosetin saa ilmaiseksi (tiedän koska juuri lahjoitin sellaisen pois, oli vaikea löytää ottajaa kun väri oli ruma ja olivat hiekalla täytettyjä eikä kumisia). Treenaan itse 90% pienessä (35m2) omistuskaksiossa vaikka salijäsenyyskin on.
Ei ole meillä "keskiluokkaisillakaan" personal traineria, kymmentä vaatekertaa muotitreenivaatteita, hiihtomatkoja Lappiin, joogareissuja Bahamalle ja omaa kokkia hoitamassa ruokavaliota kuntoon.
Täydellinen ihminen kehollisesti mutta oletko onnellinen? Mikä sinut laittaa nalkuttamaan ja veetuilemaan toisten ulkonäöstä ja toisille?
En ole tuo, jolta kysyt, kyllä täällä moni muukin on turhautunut tuohon selittelijään. Ja varmaan moni muukin voi myöntää, että totaalista bullshittiahan ne selitykset on. Mikäs siinä, saahan itselleen valehdella vaikka kuinka, mutta on luonnollinen reaktio muiden hieman kummastella tai jopa ärsyyntyäkin tuollaisesta typerästä käytöksestä.
No en tiedä, pahimman masennuskauden aikana en itse päässyt edes kämpästä ulos. Pari kertaa ajattelin, että lähden kävelylle ulos, niin en päässyt kuin rappukäytävään ja piti palata takaisin, kun ahdisti niin paljon.
Joinakin kertoina, kun pääsin ulos, en meinannut päästä kotiin, kun iski ahdistuskohtaus kesken kaiken.
Minä sain apua, mutta Suomessa on paljon sellaisia, jotka ei sitä apua valitettavasti saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumat.. no johan.
Tytöt on monesti herkkiä, ja trauma voi tulla pienemmästäkin huomauttelusta. Vaikea asia, kun pitäis puuttua, mut miten se tehdään oikein. Minulla ei ole vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on taas sitä kontrollointia että minkä kokoinen ja näköinen saa ja pitäisi olla. Naiset itse tekee tätä. Olen itsekin joskus tehnyt tuota mutta sittemmin viisastunut. Eiköhän olla kaikki just sen kokoisia mitä halutaan olla ja jos ei olla sitä mitä halutaan niin pitäiskö alkaa miettimään mitä sillä toisenlaisella kropalla lopulta tavoitellaan. Terveys on yksi pointti lihavuutta vastaan, mutta laihduttaminen se vasta vaarallista puuhaa onkin. Sekin lähtee usein lapasesta ja sitten lähteekin jo lihakset ja huomaat olevasi anorektinen.
Itse aion relata tämän asian suhteen koko lopun elämäni. En aio enää koskaan uhrata yhtään ainutta päivää millekään kuurille. Hyväksyn sen mitä olen. Tässä on mielestäni kehopositiivisuuden ydinsanoma. Siis että hyväksyy itsensä, oli sitten laiha tai lihava, omena taikka päärynä.
Saa olla minkä kokoinen tahansa kunhan ei aiheuta sillä vahinkoa muille. Valitettavasti ylipainoisten hoivaan käytetyillä varoilla pystyisimme auttamaan niitä jotka eivät ole itse aiheuttaneet ongelmiansa.
kuten? tupakoitsijoita? alkoholisteja? nistejä? vuorikiipeilyturmassa vuorelta tippuneita? itsensä kännissä teloneita? Rullaluistintapaturmassa omasta syystä kaatunutta? älkää nyt viitsikö... jos aletaan hoitamaan yhteiskunnan varoilla vain heitä, jotka eivät ole sairauttaan itse aiheuttaneet, niin potilaat loppuu. Edes syöpiä ei voisi sitten hoitaa, koska kuitenkin joku on syönyt grillimakkaran ja siitä syystä syöpä lähti, tai poltti itsensä auringossa palvoessaan aurinkoa suomen kesän ainoana hellepäivänä.
Moni käyttää itsekuria näyttääkseen paremmalta somessa.