Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käys lukemassa Hesarin uusin juttu lihavuuslääkäri Kirsi Pietiläisen haastattelu ylipainoisten itsekurista. Saat vähän laajennettua tajuntaasi lihavuudesta ja mien lihavilla on usein huomattavasti tiukempi itsekuri kuin ns tervettä elämää elävillä.
Mustavalkoisuus on aina huono asia, eikä se vie mitään asiaa eteenpäin ja auttaisi ihmisiä selviämään
Tuon artikkelin suurin juttu minun näkökulmasta oli, että mitokondriot ratkaisevat, että millä suhteella sisään tullut energia laitetaan poltettavaksi tai varastoon, ja reippaan laihdutuksen kokenut kroppa näyttäisi puoltavan varastointia. Ja mitokondrioiden toimintaan ei ihmisen mieli vaikuta.
Jos yksi syö itsensä kylläiseksi, kroppa ottaa energian suuremmilta osin käyttöön, kun taas toinen syö itsensä kylläiseksi, kroppa ottaa suuremman osan energiasta talteen rasvana. Ja ihmistä ei ole rakennettu vastustamaan nälänhätää jos ravintoa on tarjolla eli tuon nälän tarpeen / täynnä olon mekanismin vastustaminen ei auta.
On jotenkin häirinnyt, että jos tämä homma olisi vain kalorien laskemista, tahdonvoimaa tai oikeastaan mitä muuta tahansa tahdon hallussa olevaa, niin miksi helkutissa pysyvä painonpudotus on niin perhanan harvinaista. On paljon niitä ensivaiheen uhoamisia, että näin paljon lähti "kuurin" aikana... ja sitten on hiljaista ja nähdään jostain kuvasta kuukausia tai vuosia myöhemmin että on tainnut tulla vielä enemmän takaisin.
Tämähän sen selittäisi.
Ihmisen mieli pystyy vaikuttamaan siihen, mitä suustaan laittaa alas. Se vain vaatii pirusti sisua. Ei saa antaa periksi. Sori, ihminen ei ole niin mitokonrioidensa ohjaama, ettei oikeasti halutessaan osaisi syödä sen verran, kuin oma uniikki metabolia pystyy käsittelemään. Yhdet kuluttaa vuodelevossa 1200kcal ja toiset 1700kcal. Tuossa on iso ero perusaineenvaihdunnassa. Sokeri ja alkoholi on isoimmat repsahduksen aiheuttajat, ja suomessa riittää varsinkin keväällä/kesällä kaikenlaisia kissanristiäisiä, häitä ja muuta humppaa. Molemmat turvottaa ja molempiin herää heti himo suolistobakteerien villiintyessä ko. roskasta. Sokeririippuvuus on olemasssa oleva asia ja yhtä raju, kuin kovien huumeiden riippuvuus, ja hääkakun palaa voisi verrata heroiinista vierottautuneen hää-piikiksi. Muut ihmiset myös painostavat rikkomaan sokerilakon, jos käy vaikkapa kahvilla. Sitten jopa suuttuvat ja juoruavat, kuinka kehtaakin kieltäytyä kotona leivotusta pullasta. Mikä on todella huvittavaa, koska huumeidenkäyttäjät eivät todellakaan suutu, jos heidän kaverinsa päättääkin lopettaa/aloittaa lakon. Eikä tyrkytä aineita. Sokeririippuvaiset sitten taas tyrkyttävät herkkujaan oikein urakalla, on se hullua :D
Tässä maassa on puolet työvoimasta ylipainoisia. Ei meille anneta töistä sairaslomaa siihen, että saisimme käsiteltyä nämä tunnepuolen asiat ja riippuvuudet ja traumat, joita näiden asioiden pohjalla on (niillä, joilla on sitä, että tahdonvoimaa tarvitsee käyttää joka päivä). Sitä vaan ei jää jäljelle enää tuolle asialle riittävästi, kun on työ ja muukin elämä hoidettavana. Ihan kiva olisi voida vuoden tai parin verran keskittyä kuntouttamaan mielenterveys ja jo lapsuushelvetin ruokajuttujen vuoksi vääristynyt ruokasuhde. Mutta se ei ole todellisuutta. Ne taas, jotka ovat sitä vapaata saaneet, ovat yleensä niin zombiksi lääkittyjä loppuiäkseen, ettei heistäkään ole kuntoutumaan vaan jatkamaan rämpimistä.
Eikö oikeasti työssäkäyvällä ole 45min viikossa jutella ammattilaisen kanssa vääristyneestä ruokasuhteesta? Miksi työssäkäyvät suostuvat tuollaiseen kohteluun työnantajan osalta? Kaikki lääkkeet eivät tee zombiksi, mutta lääkärit tosiaan tarjoavat mielellään vain niitä. Kapitalismin viimeiset hetket ja sillee. Koittakaa pärjäillä siellä töissä.
Silleenkö se menee, että ihmisellä menee viikossa 45 minuuttia ruoanlaittoon, ruoan sisällön suunnitteluun ja sen ruoan syömiseen? Olen luullut, että siihen menee paljon, paljon enemmän, mutta mun ruokasuhde onkin niin vääristynyt, ettei sitä oikeastaan edes ole.
Luitko nyt ihan varmasti mitä kirjoitin? Kirjoitan nyt uudestaan: Eikö oikeasti työssäkäyvällä ole 45 minuuttia (aikaa) viikossa keskustella ammattilaisen (ammattitaitoisen [psyko]terapeutin) kanssa siitä vääristyneestä ruokasuhteesta? Nykyisin on etäyhteyksiä ympäri Suomen. Varsinkin, jos siitä on jo tullut sivusairauksia, diabetesta sun muuta. Kerrot terapeutille menneisyydestäsi, opettelet hänen avustuksellaan taitoja, miten hyväksyä menneisyytesi, ja sitten on hyvin todennäköistä, että pääset tunnesyömisestä eroon. Niitä reseptejä tehdään ja opetellaan sitten toisen, eri ammattilaisen kanssa. Ilman tuotakin pystyy muuttamaan ruokavalionsa, mutta se vaatii aika jääräpäätä ilman ulkopuolista apua. Usein kannattaa ottaa ulkopuolista apua painonhallintaan, ettei se sitten mene syömishäiriöksi jne.
Lapsuudessa meillä ei ollut ruokaa. Ei ollut säännöllisiä yhteisiä ruokahetkiä. Syöminen oli kielletty jonkun kellonajan jälkeen ja jääkaappi muutenkin aika tyhjä. Ei ollut vihanneksia, joskus joku hedelmä. Keho ja mieli oppivat aika nopeasti siihen muunkin stressin lomassa, että ei ollut nälkä. En ahminut koulussakaan. Ei tehnyt mieli. Näläntunne vaan katosi. Kun sitten nuorena aikuisena aloin harrastaa paljon liikuntaa, heräsi jotain. Ei nälkää, mutta energiantarve. Se on kaksi ihan eri asiaa.
Kuule, ei näitä korjata millään sellaisella, että muistanpa nyt ostaa porkkanan ja kurkun kaupasta (muistan kyllä nykyään ostaa ne ja usein jopa syödäkin, koska tykkään terveellisestä ruoasta, sen sijaan saatan unohtaa käydä koko kaupassa viikkojen ajan tai olen kuukausiin laittamatta itselleni ruokaa, jos on muuten kuormittavaa). Minun pitää keskittyä ruokailuun joka ainoa päivä. Sen hankkimiseen, laittamiseen, ajoittamiseen, sisältöön, pureskeluun, nielemiseen jne., jos haluan että se sujuu kuten normaalilla ihmisellä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä takana ruokakateus? Lihava näyttää nauttivan herkuista ja itse joutuu kieltäytymään kaikesta hyvästä.
Ruokakateus on pahasta ja saa aikaan yhteiskunnassa henkistä pahoinvointia.
Sehän on päinvastoin. Normaalipainoiset voivat nautiskella ja herkutella mutta lihava kun laihduttaa niin ei voi herkutella. Normaalipainoiset haluaa lällätellä kun tietävät että toisella on vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Klebin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on niitäkin joilla ylipaino johtuu sairaudesta jolle ei itse voi mitään, joten vetäkää pähänne ja hypätkää järveen
mikä on semmonen sairaus että ihminen itsekseen lihoo ilman syömättä
mitään ? sairaudet ja lääkkeet voi muuttaa ruuan imeytymistä ym
mutta ite ihminen laittaa ruokaa suuhunsa ja paskoo ne pönttöön.
sitä ei mikään sitä tosi-asiaa muuta.
Sellaisten lääkkeiden myynti pitää kieltää jotka lihottaa ihmisen kehon pilalle. Sehän on rikos.
Toki olisi hienoa, jos olisi olemassa lääkkeitä sairauksiin, eikä niillä olisi mitään haittavaikutuksia kenellekään. Sellaisia on nyt aika vaikea vaan keksiä. Kyllä mä mieluummin olen parikymmentä kiloa ylipainoinen kuin makaan sängyn pohjalla masennuksen kourissa. Varmasti syöpäpotilaskin arvostaa elämänsä pelastamista vaikka vähän lihoisi. Sitä ymmärrystä kaivattaisiin muilta ihmisiltä, kuten sinulta.
Puolelta toiselle vaappuen kävelevät naiset ovat maamme tulevaisuudenkuva, jollei jotain radikaalia tehdä välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuus on näköjään hyvin provokatiivinen termi. Nimenomaan tuo jälkiosa. Kuitenkin mielestäni se tarkoittaa sitä, että annetaan ihmisten olla rauhassa sitä, mitä nyt ovat. Kenenkään kimppuun ei tarvitse hyökätä sen vuoksi, että hän on lihava tai on ylipainoa. Se on hänen oma asiansa ja oma ongelmansa.
Suomalaisessa kiusaamiskulttuurissa nimittäin ollaan valmiina kivittämään heti, jos löydetään jokin piirre, miksi ihminen ei sulaudu massaan. Ylipainoiset ovat aina olleet helppoja maalitauluja, Miksi se on niin vaikeaa antaa ihmisen olla? Se että sanan lopussa on positiivinen, ei siis tarkoita glorifiointia - se tarkoittaa vain sitä, että antakaa olla.
Tavallaan ymmärrän, tavallaan en.
Kyllä minun on vaikea olla hiljaa ja seurata vierestä kun todella ylipainoinen yh-isä huomattavalla sukurasitteella ja muilla riskitekijöillä tuhoaa itseään. Lapsilla on vain hänet. Jos hän saa sydärin, niin mitäs sitten?Kaikenlaisia vaivoja ja ongelmia on jo. Ja elintavat ei kondiksessa ollenkaan. Etkö puuttuisi?
Mikä on se tuhoisa asia johon puuttuisit?
Tottakai puuttuisin. Mutta eipä se asia sillä jankuttamisella ja haukkumisella mihinkään muutu.
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo. Tämä on vain jälleen tyypillistä pätemistä. "Jos MINÄ pysyn hoikkana, niin kaikkien pitäisi." No eivät pysy. Lihavuuteen on voinut johtaa tosi monenlaiset asiat, kuten syömishäiriö, muut mielenterveyden ongelmat, aineenvaihdunnalliset sairaudet, kenties muutkin syyt, joita ei vielä tiede tunne. Miksi ihmiset jätetään asian kanssa ihan yksin?
Miksi lihavuutta ei hoideta sairautena siinä missä muitakin asioita? Toistellaan vain, että terveysriski olet ja minun verorahoillani elät. Missä kunnollinen, intensiivinen ja hyväksyvällä otteella toteutettu ravinto- ja liikuntaneuvonta sekä kelakorvattavat lääkkeet? Ennen Ozempiciakin on ollut lihavuuslääkityksiä, mutta kelakorvauksen kriteerit todella kovat. Tämä jättää lihavat, mutta verikokeiden perusteella täysin terveet lihavat (ainakin toistaiseksi) oman onnensa nojaan. Nyt kyllä oma maksukykyni on aiemmasta parantunut eli aion maksaa itselleni Ozempic-lääkityksen sitten, kun lääkkeen saatavuus paranee. Lääkärini on jo sanonut määräävänsä lääkityksen minulle sitten, kun se on mahdollista.
Kun yhteiskunnan asenteet ovat karut, niin ei sinne lääkärille uskalleta edes hakeutua. Itse olen onnekas ja olen löytänyt hyvän ja lempeän lääkärin, jonka kanssa keskustella terveydestäni ilman tuomitsemista ja kiusaamista.
Myöskään kilpirauhaspotilaita ei hoideta kunnolla. Itse en olisi alunalkaenkaan lihonut jos olisin saanut ajoissa tyroksiinin. Minulla oli vajaa kilppari monta vuotta jolloin lihoin vaan(ja ei, en voinut liikkua elää normaaliin tapaan sillä kilpparivajaus aiheuttaa myös muita oireita kuten kipua ja liikuntakyvyttömyyttä). Vasta kun sain tyroksiinin laihtuminen lähti käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klebin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on niitäkin joilla ylipaino johtuu sairaudesta jolle ei itse voi mitään, joten vetäkää pähänne ja hypätkää järveen
mikä on semmonen sairaus että ihminen itsekseen lihoo ilman syömättä
mitään ? sairaudet ja lääkkeet voi muuttaa ruuan imeytymistä ym
mutta ite ihminen laittaa ruokaa suuhunsa ja paskoo ne pönttöön.
sitä ei mikään sitä tosi-asiaa muuta.
Sellaisten lääkkeiden myynti pitää kieltää jotka lihottaa ihmisen kehon pilalle. Sehän on rikos.
Toki olisi hienoa, jos olisi olemassa lääkkeitä sairauksiin, eikä niillä olisi mitään haittavaikutuksia kenellekään. Sellaisia on nyt aika vaikea vaan keksiä. Kyllä mä mieluummin olen parikymmentä kiloa ylipainoinen kuin makaan sängyn pohjalla masennuksen kourissa. Varmasti syöpäpotilaskin arvostaa elämänsä pelastamista vaikka vähän lihoisi. Sitä ymmärrystä kaivattaisiin muilta ihmisiltä, kuten sinulta.
Minä taas en haluaisi masennuslääkitystä, koska ei ole varaa lihoa sitä pariakymmentä kiloa, mutta sitten pitää olla varaa siihen, että KELAa ei ehkä kiinnosta koko masennus millään muotoa, kun kokevat, että sitä hoidetaan liian tehottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lihava aina jonkun tekosyyn keksii, miksi ei voi.
Mikä on tekosyy? Syy, jota sinä et ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Kivimäen mukaan anorektikotkin syövät liian paljon ja liikkuvat liian vähän. Siinä on taas ymmärretty kehopositiivisuuden kovin ydin oikein.
Eli sinun mukaan anorektikollekin pitää toitottaa kehopositiivisuushuttua eikä puuttua ongelmiin. Kunnes kupsahtaa
Kehopositiivisuus ja paino eivät ole yhteydessä toisiinsa miltään osin.
Höh. miten sitten kaikki kehopositiivisuudesta riekkujat ovat ylipainoisia?
Ei ole kaikki kehopositiiviset ylipainoisia. Ihmisillä on monenlaisia taustoja. Voi olla myös anoreksiasta tai muista ongelmista kärsineitä.
-eri
Kaikki jotka olen nähnyt ovat olleet ylipainoisia. Tiedät itsekkin että melkein kaikki ovat ylipainoisia, joten älä tee itsestäsi typerää.
Toistan vielä edellistä tukien: laita linkki yhteenkin lehtijuttuun, jossa joku muu kuin ylipainoinen assosioi itsensä kehopositiiviseksi
En ole se keneltä kysyit mutta lähdetään Googlesta liikkeelle. Toinen linkki haulla 'olen kehopositiivi':
https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000008040959.html
Ei se niin vaikeaa ole, uskon että onnistuisi sinulta itseltäsikin hakukoneen käyttö:)
Kehonpositiivisuus ei siis koskekkaan kaikkia kehoja, vaan etenkin lihavia. Onhan se nyt ettei normaali ihminen saisi nauttia kehonpositiivisuudesta! Normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Taaempana oli kommentti, jossa puhuttiin kehopositiivisuudesta "yleisenä terminä" ts. että se kattaa vaikka psori-läikät, puuttuvat raajat, onnettomuuden jäljet kasvoissa, lyhytkasvuisuuden yms yms. Hassu juttu on se, että en ole kenenkään näistä nähnyt julistavan kehopositiivisuutta vaan se on jäänyt lihavien monopoliksi???
EHkä nämä muut vielä häpeilevät kehojaan. Jotain arpia ja vaikka hiuksettomuutta voi peitelläkin menestyneesti. Itse teen niin, koska en ole tarpeeksi itsevarma "tulemaan kaapista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua myös järkyttää miten ylipainoa yritetään normalisoida tuomalla lihavia vaatemainoksiin yms. Eikä myöskään uskota että ne vaivat ja sairaudet johtuvat ylipainosta.
Jees. Joka mainoksessa on läski ja nek ru. Seuraavana t ransu. Siitä eteenpäin läski nee keri, läski tra nsu ja loppuhuipennuksena läski n eeke itra nsu. Uusi pohja on saavutettu.
Sä vaikutat tosi mukavalta ihmiseltä
Oonkin ihqu :)
Netissä kitisevä inceli <3 kaikkien unelmarakas
Epätoivoista kalastelua yrittää saada ketjua katoamaan.
Pysy aiheessa, joka on ylipainoiset ja kehopositiivisuus!
Kerroppas inceli kuinka oma viestis liitty ylipainoon ja kehopositiivisuuteen :D
"Jees. Joka mainoksessa on läski ja nek ru. Seuraavana t ransu. Siitä eteenpäin läski nee keri, läski tra nsu ja loppuhuipennuksena läski n eeke itra nsu. Uusi pohja on saavutettu. "
Kehopositiivisuuden normalisointi mainonnassa liittyy aiheeseen aika oleellisesti.
Eiköhän tää mee toiseen suuntaan. Vielä muutama vuos sitten mainoksissa oli pelkkiä malleja vaikka ihmiset oli jo sillon suurin osa ylipainoisia
Onhan mainoksissa ollut jo mm vitiligoa sairastava sekä liian karvainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käys lukemassa Hesarin uusin juttu lihavuuslääkäri Kirsi Pietiläisen haastattelu ylipainoisten itsekurista. Saat vähän laajennettua tajuntaasi lihavuudesta ja mien lihavilla on usein huomattavasti tiukempi itsekuri kuin ns tervettä elämää elävillä.
Mustavalkoisuus on aina huono asia, eikä se vie mitään asiaa eteenpäin ja auttaisi ihmisiä selviämään
Juttu oli maksumuurin takana. Sinänsä ihmetyttää, että miten sitten ovat lihavia, jos on sitä itsekuria.
Itse olen vaihdevuosien jälkeen joutunut kehittämään itsekuria ja kieltäytymisen aitoa, etten alkaisi määrättömästi lihoa. Siihen motivoi ennen kaikkea se, että en pidä siitä, kun liikkuminen muuttuu kömpelöksi, jos maha kasvaa liikaa.
Itsekuri ei ole kivaa, mutta välttämätöntä välillä. :)
Katsos, kun sitä itsekuria voi käyttää muihinkin juttuihin, kuin laihduttamiseen ja painonhallintaan. Se ei myöskään ole mikään loppumaton voimavara, vaan erittäin rajallinen ominaisuus.
Kehonpositiivisuus on lihavia varten. " Jos ryhdytään kehopositiivisuuden nimissä esittelemään ihan tavallisia vartaloita, se vaikuttaa normista poikkeavien ihmisten silmissä siltä, että okei, jos jo tuollainen keho tarvitsee kehopositiivisuutta, mikä tähän mun kehoon enää auttaa." Naisille on todella tärkeää luoda uhrihierarkia, koska muutoin uhriutumiselta putoaa pohja.
Katsokaa facesta 365 kehopositiivinen niin helpottaa tämä tuska. Siellä on kaikenlaista kehoa ja tyyppiä "julistamassa", en löytänyt yhtään läskiä joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.
Kun on ollut parikymmentä vuotta lihavana niin alkaa tulla nivelsairauksia, verenpainetta, diabetesta, rasvamaksaa jne jne. Kuka niiden hoidon maksaa jos yli puolet kansasta sairastaa.
Minä olen ollut lapsesta asti ylipainoinen, nyt ikää 58v. Työelämässä olen ollut yhtäjaksoisesti 38 vuotta, normaalit lomat, ei pidempiä sairaslomia. Ei mitään kroonisia sairauksia, ei mitään lääkkeitä. Niin että jos nyt joku tauti tulisikin niin enköhän ole sen jo veroina maksanut. Vituttaa tämä ainainen määkiminen siitä kuka tulee tälle yhteiskunnalle kalliiksi ja kuka maksaa mitäkin.
Niinpä, mutta kun nämä eivät ymmärrä, että vaikka väestötasolla lihavuus lisää riskiä moniin sairauksiin, yksilötasolla toisen ulkonäöstä ei voi päätellä mitään. Olenkin ajatellut, että nämä muiden kiloista huolestuneet ja neuvojen antajat ilman, että itse olisivat koskaan kärsineet ylipainosta, eivät ole niitä penaalin terävimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Kehonpositiivisuus on lihavia varten. " Jos ryhdytään kehopositiivisuuden nimissä esittelemään ihan tavallisia vartaloita, se vaikuttaa normista poikkeavien ihmisten silmissä siltä, että okei, jos jo tuollainen keho tarvitsee kehopositiivisuutta, mikä tähän mun kehoon enää auttaa." Naisille on todella tärkeää luoda uhrihierarkia, koska muutoin uhriutumiselta putoaa pohja.
https://haluanvoidahyvin.fi/kehopositiivinen-valmentaja-anu-kosonen-min…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://kynaniekansalaisetmietteet.com/2020/06/09/suhteeni-seksi-ja-keh…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://kynaniekansalaisetmietteet.com/2020/06/09/suhteeni-seksi-ja-keh…
Minä en kestänyt katsoa kuin 11 min, katsoin toista jaksoa, teki pahaa ne hampurilaiset ja valkeat leivät ym. En itse syö ikinä sellaista, en syö pikaruokaa ollenkaan ja ravintolaruokaa viimeksi ehkä 2017. Teen itse ravitsevaa ruokaa, salaatteja, papupatoja, raasteita ym. Yksi kävi salilla mutta tosi hitaasti vetelästi teki, ettei meikki leviä. Itse tykkään hikoilla liikunnassa. Öljyä kaadettiin kunnolla ruokaan. 3 g riittää isompaankin ruokaan sipulin kuullottamiseen.
Oma paino on 90 kg ja elämäntavat ihan erilaiset kuin noilla tuossa sarjassa. Et sinä voi vetää sellaista johtopäätöstä että kaikki jotka ovat ylipainoisia syövät samalla tavalla kuin tuossa sarjassa ja ovat koko ikänsä syöneet ja tulevat koko tulevaisuutensa syömään. Toisaalta hoikatkin voivat syödä samoin kuin tuossa sarjassa, ja tuossahan kuvataan myös hoikkia kun mättävät roskaa suuhunsa. Hotelliaamiaista kuvattiin salaa, ihmiset mätti lihaa ja munakasta hulluna ja ihan normaalipainoisia olivat. Itse syön hotellista pelkkää hedelmää ja kahvia kun yleensä ei löydy mitään sopivaa. Ainakaan ulkomailla. Siellä ei monesti ole edes hedelmiä.
Sitä paitsi itse ainakin aloin heti laihduttamaan kun aloin lihomaan eli missään vaiheessa ei ole ollut mitään pitkää lihomisvaihetta. Eli nyt kun laihdutan niin syön vielä terveellisemmin kuin hoikat. Hoikkana söin herkkujakin mutta nyt ei passaa.