Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"

Vierailija
13.06.2023 |

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen

Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!

Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.

Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.

En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/5996687

Kommentit (2017)

Vierailija
941/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.

Kun on ollut parikymmentä vuotta lihavana niin alkaa tulla nivelsairauksia, verenpainetta, diabetesta, rasvamaksaa jne jne. Kuka niiden hoidon maksaa jos yli puolet kansasta sairastaa.

Minä olen ollut lapsesta asti ylipainoinen, nyt ikää 58v. Työelämässä olen ollut yhtäjaksoisesti 38 vuotta, normaalit lomat, ei pidempiä sairaslomia. Ei mitään kroonisia sairauksia, ei mitään lääkkeitä. Niin että jos nyt joku tauti tulisikin niin enköhän ole sen jo veroina maksanut.  Vituttaa tämä ainainen määkiminen siitä kuka tulee tälle yhteiskunnalle kalliiksi ja kuka maksaa mitäkin.

Vierailija
942/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina hoetaan, lihavat saa syövän, rintasyöpä on lihavien tauti, saa somesta lukea.

Tällä personal trainerilla on siis nyt rintasyöpä.

Samoin kuulee aina että polvet menee lihavilta, kuitenkin liikunnallisille ihmisille niitä vaihdetaan paljon. Ja nopeammin kuin vanhuksille jotka ovat vuosia jonossa.

Tässä sen näkee, että kohtuus kaikessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon ihan alkuun, että olen itse liikunnallinen, lihaksikas ja terve. Harmi että minun pitää sanoa tämä ääneen, jotta mielipidettäni ei heti dumattaisi vetoamalla siihen, että olen itse joku laiska läski jota ei kiinnosta muu kuin sohva ja karkkipussi.

Kehopositiivisuus ei tarkoita lihavuuden ihannointia vaan normista poikkeavan kehon hyväksymisestä ja kiusaamiseen puuttumista. Minusta on äärimmäisen kypsymätöntä aikuisilta ihmisiltä lällätellä lihavuudesta. Ihmisillä on amputaatioita, pigmenttimuutoksia, karvaisuutta, lyhyyttä, pituutta, äärimmäistä laihuutta ja lihavuutta. Sairaudet tai vammat näkyvät kehossa ja lihavuuden taustalla voi olla monenlaisia tekijöitä, kuten vaikka lääkitys, masennus, kilpirauhasongelmat, liikkumista rajoittava kipusairaus tai aineenvaihdunnan häiriöt. Kohdatessasi lihavan ihmisen, et voi tietää hänen taustojaan ja tarinoitaan. Ihmisille tekisi hyvää joskus vain pitää tupansa kiinni. Jos on pakko hakea paikkaansa hierarkiassa lyttäämällä muita painon tai kehon perusteella, kannattaa miettiä miksi itsellä menee niin huonosti.

Tämä! Harvemmin näkee valitusta tupakoinnin ja alkoholismin aiheuttamista kuluista, mutta lihavuus on olevinaan maailman pahinta. Pitäisi muistaa, että sielä on juurisyynä yleensä mielenterveysongelmat, eikä heidän elämä ole todellakaan helppoa.

No niin, potkastaan nyt sitten vastapalloon. Röökin polttamisen ja erityisesti alkoholismin taustalla voi olla monenlaisia tekijöitä, kuten vaikka masennus, liikkumista rajoitatva kipusairaus, pelkotilat tai aineenvaihdunnan häiriöt. Kohdatessasi tupakoivan tai kossua juovan ihmisen, et voi tietää hänen taustojaan ja tarinoitaan. Ihmisille tekisi hyvää joskus vain pitää tupansa kiinni. Jos on pakko hakea paikkaansa hierarkiassa lyttäämällä muita  tupakanpolton tai viinajuonnin perusteella, kannattaa miettiä miksi itsellä menee niin huonosti.

Ja sitä paitsi, viinassa ja tupakassa on paitsi normaali ALV ja valmisteverot mukana, joilla maksetaan osa niiden haitoista. Ruuassa on alennettu 14 % verokanta.

JA EI, kyse ei ollut viinan ja röökin glorifioinnista vaan pistosta lihavuuden normalisointia vastaan.

Kohdatessasi ylipainoisen ihmisen et voi tietää hänen taustojaan. Taustalla voi olla vaikka mitä lapsuuden traumoista kortisonihoitoa vaativaan sairauteen tai mielenterveysongelmiin ym.ym. Joskus voisi vaan pitää sen oman turpansa kiinni eikä puuttua muiden ulkonäköön tai painoon.

Alkoholi ja huumeet aiheuttavat valtavan määrän haitallisia ja vaarallisia lieveilmiöitä, ne pilaavat monien muidenkin elämän. Ei sitä kännissä riehuvan vanhemman lasta lohduta yhtään sun puolustuspuheet. Ja harvemmin kukaan tappaa toista ihmistä sokerihumalassa mutta kännissä sen sijaan tehdään paljon henkirikoksia.

Jos ei kestä totuutta kuulla, kannattaa katsoa peiliin.

Sitä paitsi alkoholin ja huumeiden käytön voi lopettaa, syömistä ei.

Jotkut osaa rajoittaa niin syömisen kuin alkoholin käytönkin niihin kohtuullisiin määriin. Jotkut taas eivät.

Niin juuri. Tuossahan se pointti on, joiltakin luonnistuu jotkin asiat, joiltain ei. Jostain syystä terveellinen ruokasuhde nähdään joidenkin osalta sellaisena, että se pitäisi luonnistua jokaiselta, vaikka kaikki faktat viittaavat siihen, ettei näin ole. Silti siitä mussutetaan vuodesta toiseen, ei suostuta uskomaan ilmiselvää faktaa. 

Alkoholismi on sairaus, riippuvuustila. Ahmiminen johtuu osin ihmiskunnan aamuhämärien "pitää syödä aina kun saa"-kuviosta, mutta tuo on hallittavissa. En ole kuullut mistään delirium tremensistä tms. ruuan suhteen.

C-PTSD-potilailla on usein myös muita psykiatrisia oireita ja diagnooseja, kuten masentuneisuutta, ahdistuneis- ja paniikkioireita, itsetuhoisuutta, päihteiden väärinkäyttöä tai syömishäiriöitä.

https://traumajadissosiaatio.fi/kompleksinen-ptsd/

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/10/23/loyda-mutkikkaan-ruokasuhteen-…

Ruokasuhde tarkoittaa yksilön suhtautumista ruokaan ja syömiseen. Se on laaja ja monimuotoinen ilmiö, joka rakentuu koko elämän aikana kertyneiden kokemusten sekä niille annettujen tulkintojen kautta ja voi muuttua tilanteen ja kontekstin mukaan.

https://www.opinvoimala.fi/sivu/terve-ruokasuhde

Vierailija
944/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon ihan alkuun, että olen itse liikunnallinen, lihaksikas ja terve. Harmi että minun pitää sanoa tämä ääneen, jotta mielipidettäni ei heti dumattaisi vetoamalla siihen, että olen itse joku laiska läski jota ei kiinnosta muu kuin sohva ja karkkipussi.

Kehopositiivisuus ei tarkoita lihavuuden ihannointia vaan normista poikkeavan kehon hyväksymisestä ja kiusaamiseen puuttumista. Minusta on äärimmäisen kypsymätöntä aikuisilta ihmisiltä lällätellä lihavuudesta. Ihmisillä on amputaatioita, pigmenttimuutoksia, karvaisuutta, lyhyyttä, pituutta, äärimmäistä laihuutta ja lihavuutta. Sairaudet tai vammat näkyvät kehossa ja lihavuuden taustalla voi olla monenlaisia tekijöitä, kuten vaikka lääkitys, masennus, kilpirauhasongelmat, liikkumista rajoittava kipusairaus tai aineenvaihdunnan häiriöt. Kohdatessasi lihavan ihmisen, et voi tietää hänen taustojaan ja tarinoitaan. Ihmisille tekisi hyvää joskus vain pitää tupansa kiinni. Jos on pakko hakea paikkaansa hierarkiassa lyttäämällä muita painon tai kehon perusteella, kannattaa miettiä miksi itsellä menee niin huonosti.

Tämä! Harvemmin näkee valitusta tupakoinnin ja alkoholismin aiheuttamista kuluista, mutta lihavuus on olevinaan maailman pahinta. Pitäisi muistaa, että sielä on juurisyynä yleensä mielenterveysongelmat, eikä heidän elämä ole todellakaan helppoa.

No niin, potkastaan nyt sitten vastapalloon. Röökin polttamisen ja erityisesti alkoholismin taustalla voi olla monenlaisia tekijöitä, kuten vaikka masennus, liikkumista rajoitatva kipusairaus, pelkotilat tai aineenvaihdunnan häiriöt. Kohdatessasi tupakoivan tai kossua juovan ihmisen, et voi tietää hänen taustojaan ja tarinoitaan. Ihmisille tekisi hyvää joskus vain pitää tupansa kiinni. Jos on pakko hakea paikkaansa hierarkiassa lyttäämällä muita  tupakanpolton tai viinajuonnin perusteella, kannattaa miettiä miksi itsellä menee niin huonosti.

Ja sitä paitsi, viinassa ja tupakassa on paitsi normaali ALV ja valmisteverot mukana, joilla maksetaan osa niiden haitoista. Ruuassa on alennettu 14 % verokanta.

JA EI, kyse ei ollut viinan ja röökin glorifioinnista vaan pistosta lihavuuden normalisointia vastaan.

Kohdatessasi ylipainoisen ihmisen et voi tietää hänen taustojaan. Taustalla voi olla vaikka mitä lapsuuden traumoista kortisonihoitoa vaativaan sairauteen tai mielenterveysongelmiin ym.ym. Joskus voisi vaan pitää sen oman turpansa kiinni eikä puuttua muiden ulkonäköön tai painoon.

Alkoholi ja huumeet aiheuttavat valtavan määrän haitallisia ja vaarallisia lieveilmiöitä, ne pilaavat monien muidenkin elämän. Ei sitä kännissä riehuvan vanhemman lasta lohduta yhtään sun puolustuspuheet. Ja harvemmin kukaan tappaa toista ihmistä sokerihumalassa mutta kännissä sen sijaan tehdään paljon henkirikoksia.

Jos ei kestä totuutta kuulla, kannattaa katsoa peiliin.

Sitä paitsi alkoholin ja huumeiden käytön voi lopettaa, syömistä ei.

Jotkut osaa rajoittaa niin syömisen kuin alkoholin käytönkin niihin kohtuullisiin määriin. Jotkut taas eivät.

Niin juuri. Tuossahan se pointti on, joiltakin luonnistuu jotkin asiat, joiltain ei. Jostain syystä terveellinen ruokasuhde nähdään joidenkin osalta sellaisena, että se pitäisi luonnistua jokaiselta, vaikka kaikki faktat viittaavat siihen, ettei näin ole. Silti siitä mussutetaan vuodesta toiseen, ei suostuta uskomaan ilmiselvää faktaa. 

Alkoholismi on sairaus, riippuvuustila. Ahmiminen johtuu osin ihmiskunnan aamuhämärien "pitää syödä aina kun saa"-kuviosta, mutta tuo on hallittavissa. En ole kuullut mistään delirium tremensistä tms. ruuan suhteen.

Aika harva alkoholistikaan on deliriumissa, etenkään kovin usein. Eiköhän joku ahmimishäiriön ahmintakohtaus voisi olla vähän rinnasteinen kuitenkin. 

Vierailija
945/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu että kehonpositiiviset eivät ymmärrä mikä koko hommassa on pielessä. He ovat perin yksinkertaisia.

Vierailija
946/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelläkään tupakoitsijalla ei pitäisi olla varaa puhua mistään itsekurista kenellekään. Ja taas alkoholia käyttävällä toisten epäterveelliseksi katsomastaan ruuasta. 

Vierailija
947/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.

Kun on ollut parikymmentä vuotta lihavana niin alkaa tulla nivelsairauksia, verenpainetta, diabetesta, rasvamaksaa jne jne. Kuka niiden hoidon maksaa jos yli puolet kansasta sairastaa.

Minä olen ollut lapsesta asti ylipainoinen, nyt ikää 58v. Työelämässä olen ollut yhtäjaksoisesti 38 vuotta, normaalit lomat, ei pidempiä sairaslomia. Ei mitään kroonisia sairauksia, ei mitään lääkkeitä. Niin että jos nyt joku tauti tulisikin niin enköhän ole sen jo veroina maksanut.  Vituttaa tämä ainainen määkiminen siitä kuka tulee tälle yhteiskunnalle kalliiksi ja kuka maksaa mitäkin.

Aika moni tupakoitsijakin elää pitkään. Häviät heille panoksessasi yhteiskunnalle 100-0.

Vierailija
948/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdelläkään tupakoitsijalla ei pitäisi olla varaa puhua mistään itsekurista kenellekään. Ja taas alkoholia käyttävällä toisten epäterveelliseksi katsomastaan ruuasta. 

Nikotiini on yksi koukuttavammista aineista, hoten pointtisi on perin heiveröinen. Syöt liikaa kulutukseesi nähden.

Vierailija
949/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tupakoitsijakin elää pitkään. Häviät heille panoksessasi yhteiskunnalle 100-0.

Tupakointi on riskitekijä sydän- ja verisuonitaudeille ja nivelrikolle. 

Vierailija
950/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nikotiini on yksi koukuttavammista aineista, hoten pointtisi on perin heiveröinen. Syöt liikaa kulutukseesi nähden.

Olen polttanut askin päivässä. Lopettanut kahdesti. Ollut polttamatta yhtään 15 vuoteen eli ei ole ihan validi tuo sepustuksesi. Alkoholiakin olen käyttänyt, mutta lopettanut senkin kokonaan jo 20 vuotta sitten. 

Vierailija
951/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai tuossa jotain perää nykyään, mutta ei ylipainoa kyllä ole ikinä hyssytelty. 

Vierailija
952/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä läskillä väittää muille lskin olevan terveellistä. Ylipainon haitoista tulee voidapuhua aivan kuten vaikka tupakoinnin haitoista.

Vierailija
953/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä läskillä väittää muille lskin olevan terveellistä. Ylipainon haitoista tulee voidapuhua aivan kuten vaikka tupakoinnin haitoista.

Ainakaan itse en koskaan väitä mitenkään läskin olevan terveellistä ja teen kyllä paljon sen eteen, ettei painoni nousisi enempää. 

Vierailija
954/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin tästä aiheesta puhutaan! Ylipainosta etenkin naiset pyrkii tekemään normaalin ja se on väärin. Naiset selittää omaa ylipainoaan "noku bmi mukaa olen normaalipainoinen", koko bmi pitäis heittää romukoppaan koska se tuntuu olevan asia joka saa naiset ajattelemaan että ylipaino on normaalia.

Mies jos on lihava niin se tajuaa sen että se on lihava eikä se selittele mitään "noku mun bmi mukaa olen normaalipainoinen" vaan mies tokasee olen lihava ja voisin alkaa laihduttamaan tai sitten ei vaan kiinnosta laihduttaa.

Vierailija
955/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nään hyvässä tikissä olevan ihmisen, tiedän jo kättelyssä että tuolla on monia hyviä arvoja ja tapoja. Sekä luonne on todennäköisesti vahva. Tuolla ihmisellä on terveelliset elämäntavat ja itsekuria syödä oikein ja treenata kunnolla pitkällä ajanjaksolla, eikä todennäköisesti käytä paljon päihteitä. Tiedän myös, että energiataso ja keskittymiskyky on paljon parempi. Kaikilla meillä on omat murheet ja stressin aiheet, mutta tuo henkilö ei silti jää selittelemään, eikä lannistu, vaan siltikin on pystynyt pitämään rutiinit ja terveelliset elämäntavat kasassa. Mielen lujuus on ihan eri luokkaa kun lihavilla. 

Lihavasta en ikävä kyllä pysty sanomaan mitään noista yllämainituista. Ajattelen, että tuo kaikki on päinvastaista. En pysty kunnioittamaan lihavaa samalla tavalla, sillä vähän kuten rakkaudessa, jos ei kunnioita edes itseään niin miten silloin pystyy kunnioittamaan muita. 

et siis ole kehopositiivinen tai empaattinen. ok. olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
956/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että huolitrollaa ja puuttuu ihmisten yksityisiin valintoihin ei ole lihavuuden haitoista puhumista. Lisäksi  te ette ole lääkäreitä, joten teillä ei ole hirväesti puhuttavaa siitä.

Katsoisitte peiliin. Heteroiden suhde perustuu rai*kaukselle, väkivallalle ja tuhansien vuosien or*uudelle, silti akat ihannoivat sitä ja aiheuttavat kaikkiin naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Paljonkohan menee rahaa heteroiden perhes*urmiin ja ihaniin suhteisiinne joissa pakotetaan seksiin ja kiusataan tyttöjä? Niinpä.

Vierailija
957/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehopositiivisuus = terve keho, eli ihminen pitää kehostaan huolta liikunnalla ja oikeanlaisella ravinnolla. Tätä minulle on kehopositiivisuus. 

Kyllähän kaikesta saadaan normaalia kun oikein kierosti väännetään kaikki normaaliksi. Nykyään lä&ski on normaalia, on normaalia käyttää huumeita, on normaalia tilailla ruokaa kotiin nousematta sohvalta kuin ovelle asti, on normaalia mussuttaa joka päivä sipsiä, suklaata, limsaa, karkkia jne..........elämme sairaassa yhteiskunnassa, ennen oli toisin. Suomen kansasta on tullut ruman näköistä, todella ruman näköistä, sen näkee kaupoissa ja kaduilla.

Kehopositiivisuus=hyväksyt itsesi.

MINULLE kehopositiivisuus tarkoittaa = terve keho, liikuntaa ja terveellistä ravintoa

Sinulle ilmeisesti löllyvää läs&kiä.

Sinäkin voit sairastua.

Tämän keskustelu ei koske heitä, joille sairauden tai sen hoidon vuoksi ylipainoa kertyy. Sille ihminen itse ei voi mitään.

Koskeehan. Kehopositiivisuus koskee myös heitä.

Vierailija
958/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut askin päivässä. Lopettanut kahdesti. Ollut polttamatta yhtään 15 vuoteen eli ei ole ihan validi tuo sepustuksesi. Alkoholiakin olen käyttänyt, mutta lopettanut senkin kokonaan jo 20 vuotta sitten. 

En tiedä sinusta, mutta nikotiini on yksi koukuttavammista aineista. Sinun pointtisi on sepustus.

Vierailija
959/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vihdoin löytänyt avun laihduttamiseen. Pietiläisen kanssa olen samaa mieltä, laihduttaminen ei ole pelkkä tahdonvoimakysymys. (Vaikka en pääse lukemaan kaikkea mitä hän jutussa sanoo.) Olen itse elävä todiste.

Luoja tietää että olen elämäni aikana yrittänyt, ja aina kilot tulivat takaisin. Enkä edes ahminut herkkuja, en pizzoja, en suklaata, en sipsejä, söin vain liian paljon ruokaa. Vähentäminen auttoi hetkeksi, sitten taas romahti. Yhtä helvettiä joka kevät.

Olin jo luovuttanut, uskoin että en kykene, minä olen heikko ja huono. Sain viime tammikuussa lääkäriltä insuliinireseptin (liraglutiini, ei Ozempic) ja opettelin pistämään joka päivä. Vaikutus alkoi samana päivänä. Nyt olen 10kg kevyempi, ilman tuskaa ja pinnistelyä. Tosin katson vähän mitä syön, mutta en tarvitse enää sellaisia ruokamääriä.

Tiedän että kaikki eivät pidä tätä hyvänä ajatuksena mutta olen tyytyväinen. Kallista on mutta tähän mennessä kuluneet 500 e olen valmis tästä ilosta maksamaan. Käsittääkseni aine vaikuttaa suolistohormonin tavoin ja tuo kylläisyyden tunteen pienemmällä ruokamäärällä. Siinä säästän myös.

Vika ei siis ollut tahdonvoimassani. Lääkäriltä sain kehut ja tsemppiä, jossain vaiheessa otan labrat varmuuden vuoksi mutta ainakin nyt olen loistavassa kunnossa. Vaatteet mahtuvat, olo on kevyempi ja tekee mieli liikkua joka päivä.

Pintapuolisia juttuja lukiessani huomannut tutkijoiden päätyneen tuohon suolistohormooniin yhtenä lihavuuden syynä. Kun se korjataan, tulee kylläisyyden tunne pienemmillä annoksilla. Eli aina on ollut pieniruokaiset ja ne, jotka tarvitsevat enemmän ruokaa, jopa liikaa.

GLP-1 puutos on itseaiheutettua. Liiallinen sokeri (kaikki hiilihydraatti on sokeria) alentaa sen eritystä ja tuloksena on lihominen. Ylipaino alentaa eritystä vielä entisestään.

Glukoositietoisella syömisellä suolistohormoninsa voi normalisoida ilman lääkkeitä ja siinä samalla laihtuu.

Mutta kun paahtoleipää, jogurttia ja tuoremehua syödään aamulla, hedelmiä pitkin päivää, sitä kuuluisaa kotiruokaa ja iltapäiväpullakahvit niin sitten on näitä loppuelämän ozempic piikittäjiä jotka ei tajua korjata ongelman juurisyytä.

Vierailija
960/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nään hyvässä tikissä olevan ihmisen, tiedän jo kättelyssä että tuolla on monia hyviä arvoja ja tapoja. Sekä luonne on todennäköisesti vahva. Tuolla ihmisellä on terveelliset elämäntavat ja itsekuria syödä oikein ja treenata kunnolla pitkällä ajanjaksolla, eikä todennäköisesti käytä paljon päihteitä. Tiedän myös, että energiataso ja keskittymiskyky on paljon parempi. Kaikilla meillä on omat murheet ja stressin aiheet, mutta tuo henkilö ei silti jää selittelemään, eikä lannistu, vaan siltikin on pystynyt pitämään rutiinit ja terveelliset elämäntavat kasassa. Mielen lujuus on ihan eri luokkaa kun lihavilla. 

Lihavasta en ikävä kyllä pysty sanomaan mitään noista yllämainituista. Ajattelen, että tuo kaikki on päinvastaista. En pysty kunnioittamaan lihavaa samalla tavalla, sillä vähän kuten rakkaudessa, jos ei kunnioita edes itseään niin miten silloin pystyy kunnioittamaan muita. 

et siis ole kehopositiivinen tai empaattinen. ok. olen pahoillani puolestasi.

Pikemmin ei ole kovin fiksu. 

Tuleepa mieleen eksä, psykopaattinarsisti, joka ei todellakaan omannut itsekuria muuten eikä syönyt edes terveellisesti, mutta päänsisäisten ongelmiensa vuoksi katsoi, että kävi salilla ja peilikuva näytti mahdollisimman ryhdikkäältä ja hyvältä. Mitään muuta positiivista tuossa tyypissä ei sitten ollutkaan. Ja uhrit sitten menettävät energiansa, minuutensa ja elämänhallintaansa x-mittaiseksi ajaksi. 

Tuon kirjoittaja myös kuvittelee, ettei lihava ihminen voisi kunnioittaa itseään, koska hän itse ei voisi kunnioittaa itseään lihavana. Hän ei ymmärrä, että joku toinen voi kokea asiat toisin. Meidän taas on vaikea kunnioittaa häntä, mutta jotain fiksua ja mukavaa lihavaa erittäin helposti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi