Miksi x-sukupolvesta influensseri ei ole oikea työ?
Kirjoittaminen on oikea työ.
Kuvaus on oikea työ.
Videointi on oikea työ.
Editointi on oikea työ.
Sisällöntuottaminen on oikea työ.
Mutta x-sukupolvesta, kun nämä kaikki oikeat työt yhdistää niin, että yksi ihminen tekee kaiken, niin silloin se ei ole oikea työ.
Miksi?
Kommentit (48)
Meta. Tiktok. Egoistinen kapitalismi, pinnallisuus, lentäminen, kuluttaminen, mainostaminen.
Onhan noita nyt aina vastustettu. Nykyään lisäisin tyttöjen ja nuorten naisten mielialahäiriöt, lukemattomuus, yksinäisyys, liikunnan puute, syömishäiriöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se "työ" on niin saatanan jonninjoutavaa ja tekee maailmasta huonomman paikan kaikille. Siksi.
Katkeraa. Niin katkeraa...
Somen influensserit eivät kestä kriitiikkiä.
Toimistonaiset ja naisopettajat ei kestä kritiikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ainakaan omaan elämääni tuota minkäänlaista sisältöä, eikä influenssaa mitenkään.
Aika harva ammatti on sellainen, että se koko ajan sulle jotain tuo.
Silti muista ei väännetä näin. Onko esim. terapeutin työ oikea työ, jos et käy terapiassa ?
No on se, verrattuna jonnin joutavaan "sisällön"tuottamiseen.
Niin. Moni ajattelee ihan samoin monesta muustakin media-alan työstä. Ja toki teillä on oikeus mielipiteisiinne.
Sitten taas moni somepersoona on tuonut esille omia ongelmiaan ja on saanut isompaa keskustelua siitä miten hyvä terapioissa on käydä ( sen aikaisemman salailukulttuurin sijaan)
Somepersoona hakee huomiota ja hyväksyntää itselleen koska on niin hauraan minäkuvan omaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se "työ" on niin saatanan jonninjoutavaa ja tekee maailmasta huonomman paikan kaikille. Siksi.
Aukesiki sulla laatikkoviini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ainakaan omaan elämääni tuota minkäänlaista sisältöä, eikä influenssaa mitenkään.
Aika harva ammatti on sellainen, että se koko ajan sulle jotain tuo.
Silti muista ei väännetä näin. Onko esim. terapeutin työ oikea työ, jos et käy terapiassa ?
No on se, verrattuna jonnin joutavaan "sisällön"tuottamiseen.
Niin. Moni ajattelee ihan samoin monesta muustakin media-alan työstä. Ja toki teillä on oikeus mielipiteisiinne.
Sitten taas moni somepersoona on tuonut esille omia ongelmiaan ja on saanut isompaa keskustelua siitä miten hyvä terapioissa on käydä ( sen aikaisemman salailukulttuurin sijaan)Somepersoona hakee huomiota ja hyväksyntää itselleen koska on niin hauraan minäkuvan omaava.
Voi olla niinkin. Mutta hyvä silti, että ihan tavispirkot - ja pentitkin eivät enää samaan tapaan häpeilee ongelmiaan kuin aiemmin, kiitos avoimen keskustelun.
Tässähän pääasiana on vain X-sukupolven mollaaminen jollain tekosyyllä... meitä ammutaan kahdesta suunnasta, suuret ikäluokat ja nuoremmat...
On se työtä, tarkemmin sanoen yritystoimintaa. Jollei yritystä ole, influensserina oleminn on harrastus.
Moni lienee sitä mieltä, että influensserit myyvät tyhjää. Tyhjän myyminen ei ole helppoa. Uskoisin, että kritiikin oikea kohde on se, että somevaikuttaminen on hyvin epävarmaa puuhaa. Harva pystyy pitämään toiminnan niin suurena niin pitkään, että puhuttaisiin edes vuosista. On siis kyse väliaikaisesta toiminnasta, ei työstä sen yleisimmässä merkityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän pääasiana on vain X-sukupolven mollaaminen jollain tekosyyllä... meitä ammutaan kahdesta suunnasta, suuret ikäluokat ja nuoremmat...
Oletko sokea? Influenssereitahan tässä ketjussa mollataan. Haukutaan narsisteiksi.
Kaikki, millä itse tienaa palkkansa ilman yhteiskunnan tukea, ovat oikeita töitä. M45
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, millä itse tienaa palkkansa ilman yhteiskunnan tukea, ovat oikeita töitä. M45
Paitsi OnlyFans, Twitch ja YouTube.
Nuoriso pääsee eläkkeelle näiden avulla 40-50 -vuotiaana. Ja se ärsyttää toimistonaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perscelit ei kestä kritiikkiä. Perscelit eivät ymmärrä koko käsitettä.
Vierailija kirjoitti:
tosin tähän on pakko sanoa, että teen kyllä ihan oikeita töitä, vaikka palkka alalla on laitettu sellaiseksi, että kaikilla ikälisillä olen oikeutettu asumistukeen n. 500 euron vuokrakämpässäni
t. varhaiskasvatuksen lastenhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso pääsee eläkkeelle näiden avulla 40-50 -vuotiaana. Ja se ärsyttää toimistonaisia.
Ei ärsytä. Teitä ikuisia neitsytmiehiä se ärsyttää. Ja hei, mäkin voin tehdä Onlyfansilla tiliä, vaikka olen jo 58, mulla on vientiä. Sulla ei ole XDDD
Maksaako influensseri tuloistaan veroja vai ottaako palkkiot verottomasti "testattavina tuotteina"?
Jos maksaa verot niin on todennäköisesti yksityisyrittäjä. Hopottaminen ja puhelinmyyntikin on työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä. Teitä ikuisia neitsytmiehiä se ärsyttää. Ja hei, mäkin voin tehdä Onlyfansilla tiliä, vaikka olen jo 58, mulla on vientiä. Sulla ei ole XDDD
Harhaluuloinen ikäloppu palstanainen. :D :D xD
Taisin osua arkaan paikkaan! Taisin osua todellakin! xD xD :D
Koska influensserin tekeminen on niin yksinkertaista että heidät korvaa tekoäly seuraavan 1-2v aikajänteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perscelit ei kestä kritiikkiä. Perscelit eivät ymmärrä koko käsitettä.
Vaikka niin. Jos ei kestä kritiikkiä niin ei menesty influensserina pidemmän päälle. Ei saavuta sitä mitä aiemmin sanoi tavoittelensa. Muuta jää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Koska influensserin tekeminen on niin yksinkertaista että heidät korvaa tekoäly seuraavan 1-2v aikajänteellä.
Mikä ongelma tässä? Siihen asti rahat kotiin.
Influenserit aloittaa harrastajana pohjalta tehden kaiken itse. Mutta kun tulee nimeä niin käy "Siepit" ja kuvauksen, editoinnin, myynnin ja markkinoinnin, aikataulujen sopimisen ja kaiken tekee assistentit. Oliko Sarallakin sisko tuossa roolissa? Eli loppupelissä influensseri on vain se "pretty face" jolla on henkilökuntaa tekemään työt. Siinä välissä vaan pitää harrastelijasta päästä riittävän tunnetuksi. Misseys, Tempparit, kuuluista poikaystävä jne. auttaa. Sitten voikin naureskella matkalla pankkiin kun vuositulot on 300000 euroa.