Miksi x-sukupolvesta influensseri ei ole oikea työ?
Kirjoittaminen on oikea työ.
Kuvaus on oikea työ.
Videointi on oikea työ.
Editointi on oikea työ.
Sisällöntuottaminen on oikea työ.
Mutta x-sukupolvesta, kun nämä kaikki oikeat työt yhdistää niin, että yksi ihminen tekee kaiken, niin silloin se ei ole oikea työ.
Miksi?
Kommentit (48)
Lisänä tuossa vielä se kaikki myyntityö ja asiakkaiden kontaktointi on todella suuri osa ja aikaa vievä osa työstä.
Vierailija kirjoitti:
Lisänä tuossa vielä se kaikki myyntityö ja asiakkaiden kontaktointi on todella suuri osa ja aikaa vievä osa työstä.
Ja minähän näköjään äksään kuulunkin.
En edes tiedä mitä sukupolvea olen (syntynyt vuonna 1964) mutta minunkin mielestäni se on työtä. Etenkin kun ottaa huomioon myös markkinoinnin ja yhteistyöpalaverit.
Ehkä kyse on siitä, että siinä työssä ei ole varsinaista työnantajaa.
No, oma maailmankatsomukseni on varsin buddhalainen. Ja buddhalaisuuteen kuuluu, että kaikki teot pitäisi johtaa parempaan maailmaan - myös työnteon. Jos työsi on kannustaa teinejä ostamaan lisää vaatteita sheimistä -23% alella koodilla "LISÄÄROSKAA23", niin olet haitake.
Olen tosin samaa mieltä suurimmasta osasta ammatteja. Ihan sama mitä myyt paitsi ruokaa, niin ihmiset tulee ilman sitä toimeen. Jokaisella on kuormalavallinen roskaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
No, oma maailmankatsomukseni on varsin buddhalainen. Ja buddhalaisuuteen kuuluu, että kaikki teot pitäisi johtaa parempaan maailmaan - myös työnteon. Jos työsi on kannustaa teinejä ostamaan lisää vaatteita sheimistä -23% alella koodilla "LISÄÄROSKAA23", niin olet haitake.
Olen tosin samaa mieltä suurimmasta osasta ammatteja. Ihan sama mitä myyt paitsi ruokaa, niin ihmiset tulee ilman sitä toimeen. Jokaisella on kuormalavallinen roskaa kotona.
Tosin kaikki eivät myy tavaraa, vaan myös aatteita.
Mikä nyt kenestäkin on oikeaa työtä. Isäni ( s. 1949) mielestä mieheni tai minä ei tehdä oikeaa työtä. Mies on DI ja minä psykologi.
Se ei ainakaan omaan elämääni tuota minkäänlaista sisältöä, eikä influenssaa mitenkään.
Minusta se on työ vähän samassa mielessä kuin omia biisejä esittävä rockmuusikko on työ. Sitä on mahdollista tehdä työkseen mutta siihen pyrkiminen on aika onneton urasuunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ainakaan omaan elämääni tuota minkäänlaista sisältöä, eikä influenssaa mitenkään.
Aika harva ammatti on sellainen, että se koko ajan sulle jotain tuo.
Silti muista ei väännetä näin. Onko esim. terapeutin työ oikea työ, jos et käy terapiassa ?
Boomereiden mielestä etätyö ei ole oikeaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Ja myyntityöllä tarkoitan sitä, että sun pitää myydä itsesi ja kanavasi , suurimmalle osalle työt ei vai satele laariin.
Onhan se ihan oikeaa työtä, vain tosi turhaa ja narsistista sellaista. Mutta onhan moisia töitä muitakin, kuten tositvhommat.
Koska se "työ" on niin saatanan jonninjoutavaa ja tekee maailmasta huonomman paikan kaikille. Siksi.
Suurimmalla osalla näistä ei ole mitään annettavaa. Paitsi oma imagonsa. Ei vaan riitä mulle tuotteeksi. Lisäksi huono maku ja yksioikoiset mielipiteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti muista ei väännetä näin. Onko esim. terapeutin työ oikea työ, jos et käy terapiassa ?
No on se, verrattuna jonnin joutavaan "sisällön"tuottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan oikeaa työtä, vain tosi turhaa ja narsistista sellaista. Mutta onhan moisia töitä muitakin, kuten tositvhommat.
Ja toimistonaiset ovat myös narsisteja.
Vierailija kirjoitti:
Koska se "työ" on niin saatanan jonninjoutavaa ja tekee maailmasta huonomman paikan kaikille. Siksi.
Katkeraa. Niin katkeraa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se, verrattuna jonnin joutavaan "sisällön"tuottamiseen.
Niin. Moni ajattelee ihan samoin monesta muustakin media-alan työstä. Ja toki teillä on oikeus mielipiteisiinne.
Sitten taas moni somepersoona on tuonut esille omia ongelmiaan ja on saanut isompaa keskustelua siitä miten hyvä terapioissa on käydä ( sen aikaisemman salailukulttuurin sijaan)
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla näistä ei ole mitään annettavaa. Paitsi oma imagonsa. Ei vaan riitä mulle tuotteeksi. Lisäksi huono maku ja yksioikoiset mielipiteet.
Palstanainen puhuu imagosta, mausta ja mielipiteistä! :D :D xD
Kateus. M28