Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulenko vaan vai onko ruoka vain entistä kalliimpaa?

Vierailija
12.06.2023 |

En niin kovasti huomioinut hintojen nousua silloin kun siitä eniten uutisoitiin, muuten kuin parissa tuotteessa. Nyt viime kuukauden aikana lähes kaikki on tuntunut ihan hillittömän kalliilta. Alennuksessa olevat tuotteetkin ovat kalliimpia kuin mitä ne ennen olivat normaalisti.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään ostamassa jauhelihaa, käytämme aina naudan 10% tai alle jauhelihaa. 400g hinta oli yli kuusi euroa! Ihan käsittämätöntä.

Minä käytin ennen naudan jauhelihaa. Oli pakko siirtyä sikanautaan, kun se maksaa nyt sen verran mitä nauta ennen. Kohta jää jauheliha kokonaan ostamatta, jos tämä tahti jatkuu. 

Itse jätän ihan periaatteesta ostamatta naurettavan hintaisia tuotteita, vaikka rahaa olisikin. 

Vierailija
62/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää ruokaa itse. Hyödyntäkää jääkaapin loppu-antimet, esim suolaisista piirakoista tulee jämistä sitä sun tätä todella hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tynnyrissä olet asunut? Onko sähkökriisikin ihan tuntematon juttu?

Vierailija
64/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ostin 2020-2022 aikana massiivisen kotivaran. Nyt ei tarvitse juuri kaupassa käydä hakemassa, kuin jotain tuoretuotteita. Ruokin 2 teiniä joten menekkiä on.

Tonnikalaa on esimerkiksi kotivarassani lähes 150 purkkia. Niissä parasta ennen 2027. Ja tietysti paljon muuta. Juuri tein tonnikalalasagnen ihan omista prepseistä.

Leipäjonosta saa joskus myös hyviä tuotteita. Esim kahvia tulee usein, niitä pehmenneitä paketteja. Leipää en ole ostanut enää pitkiin aikoihin. Prisma lahjoittaa seurakunnille leipää, jonka päiväys on n kahden päivän päässä jaosta.

Vierailija
65/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat on sairaat. Olen jättänyt hyllyyn kaikki mielestäni liian kalliit tuotteet, joita ennen ostin säännöllisesti.

Nyt pärjätään ilman.

Vierailija
66/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet paranoidi hölmö. Ostin sen Ferrarin perintörahoilla.

T. kauppias

Vierailija
67/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintarvikkeet, ihan perus ruoka ja mm. pesuaineet ovat järkyttävän kalliita. Joitakin halvempia tuoteryhmiä ei enää löydy kauppojen hyllyltä, vaan tilalle on laitettu korkealle hinnoiteltuja tuotteita. Tällä tavalla kauppa kai yrittää ohjata kuluttamista, vaikka tosiasiassa hinnat ovat niin korkeita, ettei kauppa käy, näistä esimerkkinä vaikkapa lohen ja naudanlihan kilohinnat. Myynnissä on nyt superkalliita grillikauden tuotteita. Sitten jotakin Pirkkaa tai K-Menua ei enää tahdo löytyä broilerista tai lihatuotteista. Niitä ei joko tule kauppaan (kuulemma toimitus tökkii) ja kun tulee se menee saman tien ja hyllypaikka huutaa taas tyhjää.

Joku Tolu siivousaine maksoi pari kuukautta sitten 1,95 nyt yli 3 euroa. Perfekt ja Formil pyykkiainetabletit ovat hävinneet myynnistä. Tällä suuntaksella olemme jo elokuussa Albanian tasolla.

Onneksi on Normal, josta noita pesuaineita, saippuoita, shampoota, siivoustarvikkeita sun muita saa vielä järkevillä ja edullisilla hinnoilla, jos vaan sattuu asumaan jossain Normalin lähettyvillä.

Vierailija
68/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidän s-marketissa oli taas nousseet usean tuotteen hinnat 10-20c parin viikon takaisesta.

Höpö höpö.

No sulle nyt on kaikki höpö höpö, ja höpö höpö olet itsekin.

Vierailija
69/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintarvikkeet, ihan perus ruoka ja mm. pesuaineet ovat järkyttävän kalliita. Joitakin halvempia tuoteryhmiä ei enää löydy kauppojen hyllyltä, vaan tilalle on laitettu korkealle hinnoiteltuja tuotteita. Tällä tavalla kauppa kai yrittää ohjata kuluttamista, vaikka tosiasiassa hinnat ovat niin korkeita, ettei kauppa käy, näistä esimerkkinä vaikkapa lohen ja naudanlihan kilohinnat. Myynnissä on nyt superkalliita grillikauden tuotteita. Sitten jotakin Pirkkaa tai K-Menua ei enää tahdo löytyä broilerista tai lihatuotteista. Niitä ei joko tule kauppaan (kuulemma toimitus tökkii) ja kun tulee se menee saman tien ja hyllypaikka huutaa taas tyhjää.

Joku Tolu siivousaine maksoi pari kuukautta sitten 1,95 nyt yli 3 euroa. Perfekt ja Formil pyykkiainetabletit ovat hävinneet myynnistä. Tällä suuntaksella olemme jo elokuussa Albanian tasolla.

Asiakkaita myös huijataan taas sillä että pienennetään pakkauskokoja ja nostetaan hintaa vain vähän. Seuratkaapa vaikka.

Markkinoille tuli juuri uusia 1l halpoja jogurttipurkkeja, olikohan Arlan. Tosin ei olekaan litran purkki vaan 9,5dl, kun katsoo tarkkaan.

Samoin se Fazerin uusi pullasuklaa ei ole 200g.

Vierailija
70/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää ruokaa itse. Hyödyntäkää jääkaapin loppu-antimet, esim suolaisista piirakoista tulee jämistä sitä sun tätä todella hyvää.

Tottakai hyödynnetään kaikki, muttei se poista sitä tosiasiaa, että ne piirakan ainekset maksaa naurettavan paljon.

Vierailija
71/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaita myös huijataan taas sillä että pienennetään pakkauskokoja ja nostetaan hintaa vain vähän. Seuratkaapa vaikka.

Markkinoille tuli juuri uusia 1l halpoja jogurttipurkkeja, olikohan Arlan. Tosin ei olekaan litran purkki vaan 9,5dl, kun katsoo tarkkaan.

Samoin se Fazerin uusi pullasuklaa ei ole 200g.

Mä ostin "litran" jäätelön, 900ml.

Vierailija
72/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ostin 2020-2022 aikana massiivisen kotivaran. Nyt ei tarvitse juuri kaupassa käydä hakemassa, kuin jotain tuoretuotteita. Ruokin 2 teiniä joten menekkiä on.

Tonnikalaa on esimerkiksi kotivarassani lähes 150 purkkia. Niissä parasta ennen 2027. Ja tietysti paljon muuta. Juuri tein tonnikalalasagnen ihan omista prepseistä.

Leipäjonosta saa joskus myös hyviä tuotteita. Esim kahvia tulee usein, niitä pehmenneitä paketteja. Leipää en ole ostanut enää pitkiin aikoihin. Prisma lahjoittaa seurakunnille leipää, jonka päiväys on n kahden päivän päässä jaosta.

Täälläpäin Suomea ruokajakelunkin antimet vähenevät koko ajan. Kahvia ei oo tainnu olla koskaan.

Vierailija
73/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen on käytetty viikossa noin 150 euroa ruokakaupassa, nyt se ei tunnu riittävän mihinkään. Uutiset 20% noususta tuntuu naurettavalle, hinnat on noussut paljon enemmän. Ainakin keskiostosten hinta. kasviksista, kahvista, hedelmistä, lihasta... kaikesta on jouduttu säästämään.

Vierailija
74/85 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Maksat kauppiaille jatkuvasti entistä enemmän ja tuottajat ovat entistä enemmän köyhyysrajan alapuolella. Reilua? Oikeudenmukaista?

Olen kaupassa töissä ja meiltö on lähiaikoina vähennetty viikkotunteja. Jokainen tekijä saa kyllä sen mitä ennenkin, mutta kun meidän 6hengen porukasta yksi vaihtoi työpaikkaa, ei häntö korvattu, vaan muutettiin päivän kokonaistyöaikaa/yhdessäoloaikaa 2-4h vähemmän per päivä. Työtehtävät on edelleen samoja eikä "löysää" ole ennenkään ollut

Vierailija
75/85 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Ukrainan tulva on uusi tekosyy nostaa kaikkea ruuan hintaa taas moninkertaisesti.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009651715.html

Vierailija
76/85 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai hyödynnetään kaikki, muttei se poista sitä tosiasiaa, että ne piirakan ainekset maksaa naurettavan paljon.

Halvimmat ruoka-aineet kallistuivat eniten,jauhot ja hiutaleet.

Vierailija
77/85 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään ostamassa jauhelihaa, käytämme aina naudan 10% tai alle jauhelihaa. 400g hinta oli yli kuusi euroa! Ihan käsittämätöntä.

Minä käytin ennen naudan jauhelihaa. Oli pakko siirtyä sikanautaan, kun se maksaa nyt sen verran mitä nauta ennen. Kohta jää jauheliha kokonaan ostamatta, jos tämä tahti jatkuu. 

Itse jätän ihan periaatteesta ostamatta naurettavan hintaisia tuotteita, vaikka rahaa olisikin. 

Köyhälle 6 euroa on toki iso raha. Tavallisesti se ei merkitse mitään.

Vierailija
78/85 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus muinoin tuntui, että 25 eurolla sai aika paljon. Mulla oli eilen 6 lasta hoidossa ja kävin hakemassa vähän ruokia. Leipää, nakkeja, lihapullia, ranskalaisia, maitoa, hedelmiä , toiseen ruokaan aineet ja hieman jäätelöä. Ostokset maksoi 70€ . Olin aivan , että häh...

25€ saa nykyäänkin melkein viikon ruoat kun tekee itse.

Kerro toki miten ruokit 2 teinipoikaa 25 eurolla viikossa? Itse tehtyyn sapuskaan kuluu nykyään 100-150€ viikossa. Ennen saattoi selvitä 70-80 eurolla, kun vähän nuukaili. 

Täyttä puppua.

Vierailija
79/85 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä kyllä piirakkapohjaa voi kalliina pitää.

Vierailija
80/85 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä kyllä piirakkapohjaa voi kalliina pitää.

Oletko koskaan kuullut prosenteista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän