Minulla on aivan saamaristi energiaa. Mitä tekisin? Tein juuri kolmessa päivässä 45 h töitä, tänään kymmenen kilsan lenkki + kaupungilla jo syömässä käynyt. Mitä ihmettä teen loppupäivän?
Työputki takana taas ja vapaapäivä. Heräsin aamulla seitsemältä, join kahvit, laittauduin ja lähdin ulkoilemaan. Hoidin asioitani, lenkkeilin, nautin luonnosta, kuuntelin musiikkia ja haaveilen kaikenlaisesta. Siinä vierähti muutama tunti.
Kävin kaupoilla ostamassa alkuviikon ruoat ja syömässä lounaan.
Nyt siivoilen mutta eipä tässäkään paljoa ole tekemistä. Kello on vasta kaksi!
Ihan pirusti energiaa kun ei enää ryyppää tai tee muitakaan paheita. Kunhan liikkuu ja touhuaa sekä käy töissä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama vika. Mökillä ja virtaa riittää,
Ajelin aamulla nurmikot, tein SUP-laudoille kestopuusta säilytysritilät, tein muutaman linnunpöntön ja istutin pari pensasta ennen lounasta.
Nyt join päiväkaffet ja mietin mitä teen seuraavaksi. Varmaan alan maalaamaan ja sit laitan veneen akun paikalleen, että illalla voin laskea venee järveen ja käydä järvellä ennenku lämmittelee rantasaunaa.
Good lord. Mulla tuommoista on vain unissa. Todellisuudessa en saa tikkua ristiin.
Ehkä tälle on joku syy, diagnoosi.Adhd, masennus tai molemmat. Mulla on adhd ja jään usein vaan jumittamaan kun päässä pyörii miljoona asiaa enkä tiedä mihin keskittyä.
Minusta tuntuu, että saattaisi olla hyvin adhd. Nyt hain muutaman erikoisoluen ja askin tupakkaa. Nautin nyt tästä vapaasta. Pakko vähän rentoutua välillä, ei vaan voi touhuta. En ole juonut alkoholia tai polttanut useampaan kuukauteen. Jos nyt joskus vähän. Sama se.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun kilpirauhasen vajaatoiminta vaihtunut jostain syystä kilpirauhasen liikatoimintaan. Ootko käynyt mittaamassa arvoja?
Sama tuli mieleen. Varsinkin, jos vajaatoimintaa on houdettu lääkkeillä, tyroksiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun kilpirauhasen vajaatoiminta vaihtunut jostain syystä kilpirauhasen liikatoimintaan. Ootko käynyt mittaamassa arvoja?
Sama tuli mieleen. Varsinkin, jos vajaatoimintaa on houdettu lääkkeillä, tyroksiini.
Voisihan sitä käydä mittaamassa välillä kilpirauhasarvot. Nyt syön 100 ug/vrk tyroksiinia.
Olen tavallaan ihan rauhallinen mutta tosiaan sitä energiaa on, ei oikein jaksaisi pysyä paikoillaan.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajelin aamulla nurmikot, tein SUP-laudoille kestopuusta säilytysritilät, tein muutaman linnunpöntön ja istutin pari pensasta ennen lounasta.
Nyt join päiväkaffet ja mietin mitä teen seuraavaksi. Varmaan alan maalaamaan ja sit laitan veneen akun paikalleen, että illalla voin laskea venee järveen ja käydä järvellä ennenku lämmittelee rantasaunaa.
Good lord. Mulla tuommoista on vain unissa. Todellisuudessa en saa tikkua ristiin.
Ehkä tälle on joku syy, diagnoosi.Adhd, masennus tai molemmat. Mulla on adhd ja jään usein vaan jumittamaan kun päässä pyörii miljoona asiaa enkä tiedä mihin keskittyä.
Minusta tuntuu, että saattaisi olla hyvin adhd. Nyt hain muutaman erikoisoluen ja askin tupakkaa. Nautin nyt tästä vapaasta. Pakko vähän rentoutua välillä, ei vaan voi touhuta. En ole juonut alkoholia tai polttanut useampaan kuukauteen. Jos nyt joskus vähän. Sama se.
-ap
Ahhahhaa! Paljastuit, ap!
Et ole oikeasti päihteetön. Olet elänyt paniikissa, huumassa, suorittaen korvaavia sijistoimintoja, kun et ole voinut röökata ja ottaa alkoa. Et ole pystynyt rentoutumaan, vaikka kehutkin miten virtaa riittää.
Nyt sisäinen levottomuus on ottanut ylivallan, joudut sytyttämään röökin ja kyytipoikana kaljaa. Aijaijai.
Miten olisi hypnoosi? Moni on päässyt eroon pakkojuomisesta ja tupakasta hypnoosin avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisihan sitä käydä mittaamassa välillä kilpirauhasarvot. Nyt syön 100 ug/vrk tyroksiinia.
Olen tavallaan ihan rauhallinen mutta tosiaan sitä energiaa on, ei oikein jaksaisi pysyä paikoillaan.
-ap
Mene ihmeessä lääkäriin ja pyydä uudet labrakokeet. Kerro, että olet jatkuvasti levoton, et pysty rentoutumaan. Tyroksiini-annosta ei voi yhtäkkiä muuttaa isosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ahhahhaa! Paljastuit, ap!
Et ole oikeasti päihteetön. Olet elänyt paniikissa, huumassa, suorittaen korvaavia sijistoimintoja, kun et ole voinut röökata ja ottaa alkoa. Et ole pystynyt rentoutumaan, vaikka kehutkin miten virtaa riittää.
Nyt sisäinen levottomuus on ottanut ylivallan, joudut sytyttämään röökin ja kyytipoikana kaljaa. Aijaijai.Miten olisi hypnoosi? Moni on päässyt eroon pakkojuomisesta ja tupakasta hypnoosin avulla.
Paljastuin? Itsehän tilanteesta avoimesti kerron.
En ole ollut paniikissa tai alakuloinen sen takia etten ole voinut juoda tai polttaa. Tämä oli eka kerta kun teki mieli, aurinko paistaa ja ajattelin, että no, otetaan sitten. Huomenna taas normaaliin arkeen.
Tietysti jos tämä jatkuu niin sitten täytyy todella katsoa silmiin tätä asiaa. Jos tämä kuitenkin on vilpitön halu rentoutua ja olla vain, niin sitten en näe asiassa ongelmaa. Täytyy kuulostella.
-ap
Oikeastaan kun tässä nyt aloin miettimään, niin ehkä alitajuisesti yritän pärjätä ja pysyä vahvana. Vuosi sitten tilanteeni oli vielä niin traumatisoiva, että kun sieltä pääsin pois, lupasin kohdella itseäni hyvin. Niin olen tehnytkin tai ainakin pyrkinyt siihen. En aina onnistu mutta suunta on parempi.
Tänään esimerkiksi pitkästä aikaa tuli takaumia väkivaltaisista tilanteista exän kanssa josta päästin irti lopullisesti tänä vuonna. Olen hyvin voinut sen jälkeen mutta melkein kyyneleet tuli silmiin bussissa kun ajatukset menivät siihen, kun muistelin miten huonosti hän minua kohteli ja liian kauan sitä katsoin ja itseni hylkäsin. Purin huulta ja mietin, että olen vahva. Olenkin mutta yksinäinen ja olen yrittänyt itselleni todistaa, että pystyn saavuttamaan tavotteitani.
Pitäisi varmaan käsitellä asioita enemmän, mennä sinne terapiaankin. Kamalat jonot kuitenkin on ja siksi se ei ole ajankohtaista juuri nyt.
Selvästi tässä on vielä tarpeellisia muutoksia vielä luvassa ja asioiden käsittelyä mutta koen, että suunta on kuitenkin oikea.
-ap
Seksuaalinen turhautuminen saattaa olla osasyy tuollaiseen draiviin.
Kun ei saa, purkaa itseään muuten.
Touhuamalla.
Itse touhuan kotona ja mökin pihalla siksi, että haluan ulkoilmaa. Ja sitten nukuttaa paremmin kun touhuaa.
Ihan normaalia. Mäkin teen välillä lähes 70h työviikkoa. Eikä mulla ole mitään mt haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalinen turhautuminen saattaa olla osasyy tuollaiseen draiviin.
Kun ei saa, purkaa itseään muuten.
Touhuamalla.
Tämä niin totta!
Tuli juotua kaksi olutta. Ei yhtään hyvä olo tullut vaan melankolinen, lisäksi nyt väsyttää todella paljon. Enempää ei pysty, siispä syön ja menen nukkumaan. Alkoholille ja tupakalle voi sanoa ei jatkossakin.
-ap
Tästä sanaristikoita, sudokuja, hae kirjastosta kirjoja, tee käsitöitä. Kannattaa rauhoittua. Tai mee kävelylle, siis rauhalliselle kävelylle ja bongaile lintuja.
Mä teen kahta työtä. Nyt lomalla tänään oon tehnyt 10 tuntia kakkostyötä. Nyt pakotin itseni vaan olemaan.
Suomessa kyllä hyvin näkyy täälläkin tämä kateus ja viha aikaansaavia ja nopeita ja silti tehokkaita ihmisiä kohtaan. Olen saanut osani minäkin, otan osaa laiskojen ja hitaiden elämään.
Mulla oli dokausaikoina tuollaista. Töiden jälkeen muutama ja aina jonnekin salille tai lenkille tai jonnekin. Yöunet jäi aina vähäisiksi ja töissä täysiä.
Dokailu tuo mulle tuollaista että lähtee lapasesta suorittaminen,
Kummasti tasaantui ja väsyi kun lopetti tissuttelut.
Vierailija kirjoitti:
No en minä maaninen ole. En touhota kuin hullu mutta rauhalliseen tahtiin haluan kaikenlaista tehdä.
Energiaa minulla piisaa koska (ennen ei ollut lainkaan, olin saamarin väsynyt enkä liikkunut):
koska..
a. ei ole kuorimittavia ihmissuhteita
b. en tupakoi/en juo (molempia käytin ennen)
c. liikun päivittäin
d. pyrin syömään terveellisesti ja käytän voita rasvana, juon myös havupuu-uutejuomaa joka päivä
e. nukun väh. 7 h/yö, mieluiten tietenkin 9h
Siinä ehkä ne tärkeimmät. Nuo kun muutin niin voin paljon paremmin ja sitä viitsii lähteä uloskin.
Mökki olisi kyllä kieltämättä ihana. Voi kun sellaisen joskus saisin ja pääsen sitä projektoimaan.
-ap
Noilla aloituksen tekemisillä et ole nukkunut tuota määrää yössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Entä ne huumeet?
Vierailija kirjoitti:
Tuli juotua kaksi olutta. Ei yhtään hyvä olo tullut vaan melankolinen, lisäksi nyt väsyttää todella paljon. Enempää ei pysty, siispä syön ja menen nukkumaan. Alkoholille ja tupakalle voi sanoa ei jatkossakin.
-ap
No ei se ole ihmekään jos väsyttää, kun et nuku.
Mene ulos keräämään roskia.