Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja kuumuus/helle.

Vierailija
12.06.2023 |

Miten muut selviätte helteistä ja sisälämpötilojenkin noususta? Mulla arvot kohdillaan lääkityksestä, mutta tuntuu että lämpö tappaa. Koko kroppa sekaisin heti kun ilmat lämpenee. Turvotus, heikotus, keho ei poista lämpöä ja tulee hirveä olo.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle on karmeaa, olin viime kesänäkin saamassa lämpöhalvauksia. En ota aurinkoa, suojaan, juon jne mutta kärsin valtavasti. Turvoksissa ja paha olla. Olen hoikka ja hyväkuntoinen muuten, kuin vanhus helteellä.

Vierailija
22/23 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut koko ikäni vajaatoiminta. Aina, thyroxinista huolimatta, jompikumpi arvo ilmoittaa ettei ole ok. Eli TSH ja T4V. Jatkuvaa annoksen muuttamista. Välillä 2 tbl ja joskus ollut jopa 8 tablettia päivässä. Lääke ollut käytössä lähes koko ikäni, yli 40 v. En tajua ettei sitä voida antaa injektiona kerran kuukaudessa jos on imeytymisongelmaa. B 12 vitamiini annetaan injektiona ja se auttaa, kunhan käy säännöllisesti tkssa piikillä. Kausittain menee turpoaminen ja laihtuminen. Tämän talven oli turvotusta ja nyt tuntuu, että alkaa laskea. Aina on kuuma tai kylmä. Yöllä herää hikisenä ja aamulla on kylmä. Ei lääketehtaat ole kiinnostuneita kehittämään lääkettä koska on liian halpa...eli siis lääketehdas ei rikastu tällä hormonilla. Itse osaan jo ajatella, koska lääkkeen annostus on pielessä. Silti varmuuden vuoksi aina neuvottelu lääkärin kanssa annoksesta sekä verikokeet lähes kuukausittain. Hemoglobiini myös jatkuvasti anemian puolella. On kyllä "pirullinen" sairaus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka olisi aidosti asian osaava lääkäri tämän suhteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän