Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja kuumuus/helle.

Vierailija
12.06.2023 |

Miten muut selviätte helteistä ja sisälämpötilojenkin noususta? Mulla arvot kohdillaan lääkityksestä, mutta tuntuu että lämpö tappaa. Koko kroppa sekaisin heti kun ilmat lämpenee. Turvotus, heikotus, keho ei poista lämpöä ja tulee hirveä olo.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektrolyyttien lisääminen veteen EHKÄ auttaa.

Vierailija
2/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selviäkään. Koska en halua viettää kesää sisällä ilmastointilaitteen alla, vietetään kesät Jäämeren rannoilla. Tänään lähtö, ei yhtään liian myöhään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En selviäkään. Koska en halua viettää kesää sisällä ilmastointilaitteen alla, vietetään kesät Jäämeren rannoilla. Tänään lähtö, ei yhtään liian myöhään.

Piti olla aikaisin, aamuaivot. Mutta joo, tuskaa ovat kesät etelässä, saunomisesta ei tarvitse haaveilla jne. Lääkitys ja arvot vakaat jo vuosia, lämmönsieto ilmeisesti pysyvästi menetetty.

Vierailija
4/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä keinoja olette keksineet että pärjäätte? Mitkä taas pahentaa oloa?

Vierailija
5/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä aihe.

Vierailija
6/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus ja turpoaminen on kyllä pahaa kuumalla, mutta minulla taas muuten on niin, että on ihanaa, kun ei koko ajan olisi kylmä. Eli odotan lämpimiä aikoja. Arvot tosin mulla selvästi vajaatoiminnan puolella ja siksi jatkuva palelu. Saunassa on hyvä, ainut paikka missä ei ole kylmä. Saisi jo löytyä oikea annos. Turhauttaa, vaikka aina annosta nostetaan, niin tilanne on joka kerta vain huonompi.

Vierailija
7/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko normaalipainoinen? Liikkuminen aamulla kun on vielä viileää, uinti ja kylmät suihkut auttaa turvotukseen. Riittävästi vettä ja elektrolyyttejä myös.

Vierailija
8/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki te, joilla on syystä tai toisesta kuumat aallot, selviätte helteistä?

Vierailija
9/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavista 10% eli n 30 000 ihmistä ei hyödy Thyroxiinista eli pitäisi saada toinen lääke käyttöön mutta tästä maasta ei löydy kuin muutama lääkäri jotka saavat Valvira mukaan määrätä toimivampaa lääkettä.

Itse menin toissa kesänä niin huonoon kuntoon että lääkäri luuli että mulla on aivohalvaus.

Kuuma ilma on ihan helvettiä tämän sairauden kanssa.

Vierailija
10/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa se on, eikä auta mikään.

Vierailija
11/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla vajaatoiminnan oireita, onko myös masennusta?

Vierailija
12/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavista 10% eli n 30 000 ihmistä ei hyödy Thyroxiinista eli pitäisi saada toinen lääke käyttöön mutta tästä maasta ei löydy kuin muutama lääkäri jotka saavat Valvira mukaan määrätä toimivampaa lääkettä.

Itse menin toissa kesänä niin huonoon kuntoon että lääkäri luuli että mulla on aivohalvaus.

Kuuma ilma on ihan helvettiä tämän sairauden kanssa.

Sama. Mitä sulla tehtiin tilanteessa? Mikä avuksi? Miten tää kesä?

Vierailija
13/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkö sekin johtuu?

Mitkä elektrolyytit?

Vierailija
14/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista koska kilpparin vajaa toiminnassa oireina ovat kylmyys niin kesällä kuin talvella kuten mulla ja lukee ihan oireissakin(google)

Vierailija
15/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista koska kilpparin vajaa toiminnassa oireina ovat kylmyys niin kesällä kuin talvella kuten mulla ja lukee ihan oireissakin(google)

Niin on, mutta monille tulee myös lämpöhalvaus helposti.

Vierailija
16/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten estää lämpöhalvaus?

Vierailija
17/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten estää lämpöhalvaus?

Hanki tehokas tuuletin ja/tai ilmalämpöpumppu, huolehdi syömisestä, levosta ja nesteytyksestä, vältä suoraa auringonpaistetta, pidä hattua ja suojaa ihosi peittävillä mutta ilmavilla vaatteilla. 

Vierailija
18/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumalla.

Vierailija
19/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kaikki te, joilla on syystä tai toisesta kuumat aallot, selviätte helteistä?

Käymällä suihkussa ja vaihtamalla paitaa jatkuvasti. Päähikoilu onkin sitten toinen juttu, kun näyttää siltä, että otsassa sijaitsee vesiputous.

Vierailija
20/23 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva. Inhoan hellettä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän