Miksi isovanhemmat tulevat passattaviksi pikkulapsiperheeseen eivätkä auta?
Toisesta ketjusta kopioitu viesti, jossa kirjoittaja pohti, miksi appivanhemmat eivät osaa lukea ollenkaan rivien välistä.
"Appivanhemmat olivat meillä pitkän päivän kylässä, kun mieheni oli poissa kotoa. Appivanhemmat eivät hoksanneet lähteä, kun pienen lapsen nukkumaanmenoaika lähestyi. Eivät edes tajunneet kommentista "me ryhdyttäisiin nyt tässä rauhoittumaan nukkumaanmenoa varten ja tekemään Leo-Islan iltapuuhia", että nyt olisi hyvä hetki lähteä kotiin. Appivanhemmat jäivät meille pyörimään vielä siinä vaiheessa, kun lapsi oli jo pinnasängyssä. Lähtivä lopulta, kun olin 20 minuuttia tehnyt kotitöitä appivanhempien maatessa sohvalla ja anoppi totesi, että voisivat lähteä ja antaa minun olla rauhassa. Vihdoin."
Millaiset appivanhemmat makaa sohvalla miniän tehdessä ilmeisesti pikkulapsiperheessä kotitöitä? Miksi tällaisissa tilanteissa ei olla avuksi? Ei ihme, että monilla miniöillä anoppi nyppii, jos käytös on tuollaista.
Kommentit (1703)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas miniä tulee passattavaksi. Makaa vaan sohvalla, eikä ymmärrä auttaa kotitöissä. Kahvit ja ruoat hänelle kyllä kelpaa.
Minä olen juuri tällainen miniä. Minä olen ihan sairaan väsynyt että ajattelen että sen hetken kun ollaan anoppilassa voisin levätä ja päästä vähän helpommalla. Mutta ei, siitä tuomitaan, mutta kun mieheni, anopin poika, makaa sohvalla niin hänen tilannettaan kyllä ymmärretään. Tottakai pitää huilata! Ja jos jäisin kotiin niin mieheni ja lapset eivät ole ilman minua lähdössä anoppilaan, ei tietenkään kosk minunhan tarvitaan sinne huolehtimaan lapsista, hoitamaan ne ja seurustelemaan anopin kanssa. Suoraan sanottuna siis anoppila reissut kuluttavat minua vaan lisää. Lisäksi vielä saan haukut jos hetken ottaisin omaa aikaa.
Ja jos en lähde niin on minun vika kun mies ei näe äitiään, eikä lapset mummoa ja toisin päin.
Ja kun tällaisesta tuli riitaa, niin mieheni sitten suutuksissaan kirosi minulle toivovansa ettei lapsemme tule aikuisina vierailemaan luonani, että sittenpähän tiedän.
Joo, en voi voittaa.Mitä se Mies sanoi syyksi ettei halua hoitaa omia lapsiaan? Vai hoitaako mielestään? Kysyn koska meillä ei voi lähteä lomailemaan toisen kotiin kuin hotelliin, pitää se vieraanvaraisuus kompensensoida jollain tavalla.
Mieheni voi mielestään lapsuudenkodissaan olla passattavana, anoppi eli äitinsä mahdollistaa sen eikä vaadi mitään. Jos minä vaadin niin tulee vain riitaa, ja anopin kuullen ei voida riidellä tai keskustella asiasta koska heillä ei saa riidellä tms. Pari kertaa olen ottanut siellä miehelleni puheeksi, ja lopputulos on se että minua syytetään ikäväksi ihmiseksi kun olen eri mieltä kuin mies ja äitinsä, ja rikon hyvää ilmapiiriä. Olen siis mieluummin siellä vaan hiljaa koska ihan sama mitä sanoisin aiheeseen, se kääntyy minua vastaan. Kerään voimia ennen vierailua hoitaa lapset yksin, ja kerään voimia vierailun jälkeen että saan itseni taas tasapainoon, niin henkisesti kuin fyysisesti sillä lapsethan ei nuku sujuvasti tuolla että edes yöllä saisin levättyä/nukuttua/olla.
Lasten myötä mennyt tällaiseksi.Selkisi tämäkin kuvio. Ikuinen all inclusive oikeus vanhempien kotiin. Sinäkin siellä jonon jatkeena vaadit päästä lomailemaan vanhusten rahoilla ja työpanoksella. Sekö on sinusta tasa-arvoa. Sinä ja miehesi olettekin nyt vetovastuussa omasta taloudestanne, et enää kenenkään holhottavana. Et voi olettaa että sinulla on rajaton nautintaoikeus maata vaikkapa lappubiksuissa anoppilan pihan perukoilla sidukka kädessä. Ratkaiset tämä miehesi kanssa tai eroatte. Kehtaatkin kupata vanhuksia ja vielä julkisesti uhriutua!!!!
Hahhah. Ei kuule tämä äiti ehdi palkkatyöltään, lastenhoidoltaan, muilta töiltään mitään siideriä vetämään, ei kotona eikä anopin luona. Kun päivän hommat on tehty niin kaadun sänkyyn. Ja valitettavasti anoppilassa en nuku senkään vertaa koska lapset ei nuku siellä vieraassa paikassa kunnolla.
Ja lisäten vielä, narulappubikineistä ei tarvitse edes haaveilla, koska tätä kroppaa ei ole ehtinyt ja jaksanut kursia kokoon lasten jäljiltä, inhoan peilikuvaani ja mahaani mutta se on vielä toissijaista.
Eikä minun tarvitse kupata anoppivanhempia, sillä käyn ihan töissä ja saan kunnon palkkaa.
Tosiaan anopin poika on kotonaan taantuva pentu, jota anoppi hyysää huolellisemmin kuin edes lapsen lapsiaan.
Kiitos muille ymmärtävistä ja lohduttavista kommenteista, todellakin tulen vetämään tämän kevään jäljiltä rajan siihen ettei juhannuksena ainakaan minä ole menossa anoppilaan, koska en yksinkertaisesti jaksa mennä sinne miellyttämään muita tai kuuntelemaan arvostelua.Kuulostat kyllä melkoiselta hirviömammalta. Miehesi ei saa levätä kotonaan eikä edes vanhempiensa luona ilman että valitat koko ajan. Etköhän sinäkin äitisi luona pääse helpommalla - mutta annas olla jos anoppi passaa poikaansa, niin siitä sitten riehutaan loputtomiin.
Kun olet kerran itse ne lapset hommannut, niin miksi muiden niitä pitäisi aina hoitaa? Laske kännykkä kädestäsi, niin ehkä se väsymyskin helpottaa.
Niin. Sellaisra se vanhemmuus on. Myös isälle.
He tulevat tapaamaan perhettä ja katsomaan lapsenlapsia.On normaalia kyläillä toistensa luona,kun on lämpimät välit sukulaisten kanssa.Ei ole suuritöistä keittää kahvit ja jos he tulevat kauempaa,tarjota myös ruokaa.Lapsille on ääretön rikkaus,kun isovanhemmat käyvät kylässä ja pitävät yhteyttä.Kaikki eivät ole niin onnellisia ,että se olisi mahdollista,koska ovat menettäneet jo isovanhemmat .
Elämänilo kirjoitti:
He tulevat tapaamaan perhettä ja katsomaan lapsenlapsia.On normaalia kyläillä toistensa luona,kun on lämpimät välit sukulaisten kanssa.Ei ole suuritöistä keittää kahvit ja jos he tulevat kauempaa,tarjota myös ruokaa.Lapsille on ääretön rikkaus,kun isovanhemmat käyvät kylässä ja pitävät yhteyttä.Kaikki eivät ole niin onnellisia ,että se olisi mahdollista,koska ovat menettäneet jo isovanhemmat .
Mitä perhettä he tulee tapaamaan kun se oma lapsi ei edes ole kotona?
On se kuule suuritöistä kestitä heitä kellon ympäri yksinään.
Tämä on kyllä HAUSKA ketju, ottaen huomioon mettä täällä kirjoittajat ovat ainakin 80% naisia-ehä enemmänkin ja he ovat muutamien vuosien tai kymmenen vuoden päästä itse niitä ISOVANHEMPIA, ANOPPEJA JA APPEJA. Jos on mihinkään uskomista ,niin varmasyåti ovat sitten TÄYDELLISEN MUJAVIA JA AHKERIA sekä hienotunteisia😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä tiedän niin mummot ja papat auttaa lastenlapsien perheitä, kuka rahalla, kuka antaa apua lastenhoidossa ja saattaapi virkeä anoppi pestä ikkunatkin ja tehdä pakasteeseen ruokia.
Lähde näille tiedoille?
Esim et-lehti. Ja ihan vertaistiedon vaihto. Esim itse anna itsellesin jokaiseen perheeseen rahaa , yritän katsoa että suunnilleen sama.
Enpä tiedä ketään kuka saisi lapsiltaan rahaa. Tai apuakaan. " Kyll kunnasta kodinhoitaja tulee, pyydät vaan."En ymmärrä myöskään miksi nuoret terveet perheet nykyisin niin paljon tarvitsevat apua kotitöihinsä. Vanhempiensa piisi käydä ne tekemässä.
Minä mummuna ymmärrän miksi! Elämä on niin paljon monimutkaisempaa nykyään esim eri jauhojen laadut, 80-luvulla oli vain muutama sortti mistä valita.
Tämä esimerkki siksi, että näinkin yksinkertainen asia vaatii jo tiedonhakua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä HAUSKA ketju, ottaen huomioon mettä täällä kirjoittajat ovat ainakin 80% naisia-ehä enemmänkin ja he ovat muutamien vuosien tai kymmenen vuoden päästä itse niitä ISOVANHEMPIA, ANOPPEJA JA APPEJA. Jos on mihinkään uskomista ,niin varmasyåti ovat sitten TÄYDELLISEN MUJAVIA JA AHKERIA sekä hienotunteisia😂😂😂
Riittää kun on käytöstavat. Eli osaa sopia vierailut etukäteen, käyttäytyy asiallisesti ja osaa esimerkiksi viedä oman lautasensa tiskikoneeseen tai katsoa lapsenlapsia viisi minuuttia ja olla siten avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun on käytöstavat. Eli osaa sopia vierailut etukäteen, käyttäytyy asiallisesti ja osaa esimerkiksi viedä oman lautasensa tiskikoneeseen tai katsoa lapsenlapsia viisi minuuttia ja olla siten avuksi.
Tuo lautasen vieminen minua naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisi kertaa kun korjaat jopa ne lautaset sieltä sen sijaan että edes ne vietäisiin itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on meidän perheessä se mitä me edellytämme lastemme kavereilta kun he ruokailevat meillä.
Luulisi että onnistuu isovanhemmiltakin, edes se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisi kertaa kun korjaat jopa ne lautaset sieltä sen sijaan että edes ne vietäisiin itse
Hyvä ihme, jos sinulla on viisi lautasta pöydässä viet jokaisen yksitellen? Ootko koskaan ees köksässä ollut?
Mun miniä näkyy osaavan laittaa ne pinoon ja vie kaikki kerrallaan. Hän ei halua että ihmiset pomppivat pöydästä keittiötä sotkemaan.
Itelläni on tarjotin koska iso ruokapöytämme on olohuoneessa. (Isossa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on meidän perheessä se mitä me edellytämme lastemme kavereilta kun he ruokailevat meillä.
Luulisi että onnistuu isovanhemmiltakin, edes se.
Voi jestas! Talouden suurin työ. Ymmärrän että oma väki ja muut kersat vaeltavat ja vievät astiat mutta jos isovanhemmat kaks
Kertaa vuodessa käy, eivät ehkä käy keittiössä ollenkaan.
Ainahan tuo kone on katsottava jos vieraat siellä huseeraa, mitä on ja miten laitettu.
Ymmärrän , kaikki on vaikeaa. Jopa lautasten pinoominen, kun ei kotitöihin tottunut.
Minä en voisi kaikissa kodeissa käydä jossa itse pitää hakea ruoka hellalta, kuljetella lautasta edestakaisin tiskikoneeseen saakka. Kyynärsauvoilla vähän hankalaa.
Enkä juuri halua kiipeillä toiseen kerrokseenkaan. Kyllä lapset saavat tuoda sohvalla löhöävälle nähtäväksi mitä haluavat näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas miniä tulee passattavaksi. Makaa vaan sohvalla, eikä ymmärrä auttaa kotitöissä. Kahvit ja ruoat hänelle kyllä kelpaa.
Minä olen juuri tällainen miniä. Minä olen ihan sairaan väsynyt että ajattelen että sen hetken kun ollaan anoppilassa voisin levätä ja päästä vähän helpommalla. Mutta ei, siitä tuomitaan, mutta kun mieheni, anopin poika, makaa sohvalla niin hänen tilannettaan kyllä ymmärretään. Tottakai pitää huilata! Ja jos jäisin kotiin niin mieheni ja lapset eivät ole ilman minua lähdössä anoppilaan, ei tietenkään kosk minunhan tarvitaan sinne huolehtimaan lapsista, hoitamaan ne ja seurustelemaan anopin kanssa. Suoraan sanottuna siis anoppila reissut kuluttavat minua vaan lisää. Lisäksi vielä saan haukut jos hetken ottaisin omaa aikaa.
Ja jos en lähde niin on minun vika kun mies ei näe äitiään, eikä lapset mummoa ja toisin päin.
Ja kun tällaisesta tuli riitaa, niin mieheni sitten suutuksissaan kirosi minulle toivovansa ettei lapsemme tule aikuisina vierailemaan luonani, että sittenpähän tiedän.
Joo, en voi voittaa.Mitä se Mies sanoi syyksi ettei halua hoitaa omia lapsiaan? Vai hoitaako mielestään? Kysyn koska meillä ei voi lähteä lomailemaan toisen kotiin kuin hotelliin, pitää se vieraanvaraisuus kompensensoida jollain tavalla.
Mieheni voi mielestään lapsuudenkodissaan olla passattavana, anoppi eli äitinsä mahdollistaa sen eikä vaadi mitään. Jos minä vaadin niin tulee vain riitaa, ja anopin kuullen ei voida riidellä tai keskustella asiasta koska heillä ei saa riidellä tms. Pari kertaa olen ottanut siellä miehelleni puheeksi, ja lopputulos on se että minua syytetään ikäväksi ihmiseksi kun olen eri mieltä kuin mies ja äitinsä, ja rikon hyvää ilmapiiriä. Olen siis mieluummin siellä vaan hiljaa koska ihan sama mitä sanoisin aiheeseen, se kääntyy minua vastaan. Kerään voimia ennen vierailua hoitaa lapset yksin, ja kerään voimia vierailun jälkeen että saan itseni taas tasapainoon, niin henkisesti kuin fyysisesti sillä lapsethan ei nuku sujuvasti tuolla että edes yöllä saisin levättyä/nukuttua/olla.
Lasten myötä mennyt tällaiseksi.Selkisi tämäkin kuvio. Ikuinen all inclusive oikeus vanhempien kotiin. Sinäkin siellä jonon jatkeena vaadit päästä lomailemaan vanhusten rahoilla ja työpanoksella. Sekö on sinusta tasa-arvoa. Sinä ja miehesi olettekin nyt vetovastuussa omasta taloudestanne, et enää kenenkään holhottavana. Et voi olettaa että sinulla on rajaton nautintaoikeus maata vaikkapa lappubiksuissa anoppilan pihan perukoilla sidukka kädessä. Ratkaiset tämä miehesi kanssa tai eroatte. Kehtaatkin kupata vanhuksia ja vielä julkisesti uhriutua!!!!
Hahhah. Ei kuule tämä äiti ehdi palkkatyöltään, lastenhoidoltaan, muilta töiltään mitään siideriä vetämään, ei kotona eikä anopin luona. Kun päivän hommat on tehty niin kaadun sänkyyn. Ja valitettavasti anoppilassa en nuku senkään vertaa koska lapset ei nuku siellä vieraassa paikassa kunnolla.
Ja lisäten vielä, narulappubikineistä ei tarvitse edes haaveilla, koska tätä kroppaa ei ole ehtinyt ja jaksanut kursia kokoon lasten jäljiltä, inhoan peilikuvaani ja mahaani mutta se on vielä toissijaista.
Eikä minun tarvitse kupata anoppivanhempia, sillä käyn ihan töissä ja saan kunnon palkkaa.
Tosiaan anopin poika on kotonaan taantuva pentu, jota anoppi hyysää huolellisemmin kuin edes lapsen lapsiaan.
Kiitos muille ymmärtävistä ja lohduttavista kommenteista, todellakin tulen vetämään tämän kevään jäljiltä rajan siihen ettei juhannuksena ainakaan minä ole menossa anoppilaan, koska en yksinkertaisesti jaksa mennä sinne miellyttämään muita tai kuuntelemaan arvostelua.Kuulostat kyllä melkoiselta hirviömammalta. Miehesi ei saa levätä kotonaan eikä edes vanhempiensa luona ilman että valitat koko ajan. Etköhän sinäkin äitisi luona pääse helpommalla - mutta annas olla jos anoppi passaa poikaansa, niin siitä sitten riehutaan loputtomiin.
Kun olet kerran itse ne lapset hommannut, niin miksi muiden niitä pitäisi aina hoitaa? Laske kännykkä kädestäsi, niin ehkä se väsymyskin helpottaa.
:) ilman miestähän niitä lapsia itse hankitaan :)
Miehen ei siis tarvitse hoitaa mielestäsi lapsia? Onko teitä näin ajattelevia mummoja montakin? Eikä sinunkaan miehesi osallistunut lasteNNE (ei sinun lapsieSI) hoitoon vai etkö antanut osallistua?
Mies ja poika taitaa olla sinulle se pyhä lehmä.
Näin se on, nainen on naiselle susi. Voidaan sulkea tämä viestiketju.
Et osaa tulkita lukemaasi oikein. Ei tuo kirjoittaja tarkoittanut, että vie yksitellen lautaset pöydästä, vaan viiden ruokailun jälkeen, aamupala, lounas, iltapäiväkahvi, päivällinen ja ehkä vielä iltapala. Osasitko laskea?
moi
Vierailija kirjoitti:
Minä en voisi kaikissa kodeissa käydä jossa itse pitää hakea ruoka hellalta, kuljetella lautasta edestakaisin tiskikoneeseen saakka. Kyynärsauvoilla vähän hankalaa.
Enkä juuri halua kiipeillä toiseen kerrokseenkaan. Kyllä lapset saavat tuoda sohvalla löhöävälle nähtäväksi mitä haluavat näyttää.
No joo. Ei kukaan ole moittimassa kyynärsauvoilla liikkuvaa invalidia vaan oletus on että isovanhemmat vielä kykenevät itse liikkumaan. Aika tollo pitää olla jos ei tajua että lapsiperheen äidillä on kädet täynnä työtä ja lähisukulaiset ovat ihan parhaat auttamaan siellä missä voivat.
Vierailija kirjoitti:
Aloin palstailemaan yli 20 vuotta sitten. Silloin jo haukuttiin anoppeja täällä. Tämän 20 vuoden aikana minustakin on tullut anoppi. Joskus käynyt mielessä, että miltähän näistä entisiä anopin haukkujista tuntuu nyt, kun he ovat anoppeja ja heitä haukutaan.
Minulla on helppoa, kun olen anoppi kahdelle vävylle. Ei ole näitä ongelmia, kun ei ole miniöitä
Tupuliini kirjoitti:
Et osaa tulkita lukemaasi oikein. Ei tuo kirjoittaja tarkoittanut, että vie yksitellen lautaset pöydästä, vaan viiden ruokailun jälkeen, aamupala, lounas, iltapäiväkahvi, päivällinen ja ehkä vielä iltapala. Osasitko laskea?
Sellasta se on jos lapsia laittaa, joutuu ne viidesti päivässä ruokkimaan ja rähjäämään heille.
Kenenkään anoppi tokko jatkuvasti on viidesti ruokittavana.
Meillä isovanhemmat eivät ole käyneet kylässä viimeiseen 4 vuoteen. Aiemmin tekivät päiväretkiä ja ajelivat ympäriinsä, mutta kun ensimmäinen lapsi ja heille ensimmäinen lapsenlapsi syntyi niin sitten yhtäkkiä kaikki matkanteko muuttuikin vaikeaksi. Sinne heidän luokse pitäisi aina mennä, jotta nähtäisiin. Ja koko sen ajan ennen raskautta/lapsen syntymää kärtettiin että no milloin hankitte lapsia. Kaksi kertaa on käyty lapsen syntymän jälkeen siellä ja he eivät kertaakaan meillä. On pärjätty aivan hyvin näin, vähän surku lapsen kannalta, mutta kyllä isovanhemmatkin ovat aikuisia (eivätkä missään huonossa fyysisessä kunnossa vielä) niin pidän vastuuta ihan yhtä suuresti heidänkin kontollaan.
Kuulostat kyllä melkoiselta hirviömammalta. Miehesi ei saa levätä kotonaan eikä edes vanhempiensa luona ilman että valitat koko ajan. Etköhän sinäkin äitisi luona pääse helpommalla - mutta annas olla jos anoppi passaa poikaansa, niin siitä sitten riehutaan loputtomiin.