Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on niin nuuka ettei siskoni perhe suostu enää matkustamaan kanssamme

Vierailija
11.06.2023 |

Tämä todella ikävää. Ollaan ennen käyty Välimerellä yhdessä, mutta mun mies ei suostu maksamaan ravintolaruokailuista. Itse pitää kokata ja eväät mukaan lapsille rannalle. Joskus ollaan syöty puistossa niin, että siskon perhe on ruokaillut vastapäätä katua ravintolassa ja me puiston eväsleipiä. Meillä on aina ollut myös halvin hotelli ja siskon porukalla se mukavampi hotelli.

Nyt keväällä sisko sanoi ihan kohteliaasti, että yhteislomailu ei ehkä toimi. Mieheni nuukailu on aiheuttanut ikäviä tilanteita niin paljon.

Mitä tekisitte?

Kommentit (350)

Vierailija
181/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksei aloittaja voi itse vinguttaa niitä ravintolalaskuja.

Vierailija
182/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi matkustatte yhdessä, jos loma menee molemmilla omia teitä? Sama kun lähtee yksin ja ei tarvi todistaa tätä kiusallista asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin miehelle, että käydään lomalla puolet harvemmin, mutta käytetään rahaa kaksinkertainen määrä.

Vierailija
184/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että naisilla on tapana käyttää rahaa! Lähinnä miestensä koska eivät itse tienaa, mutta se tekeekin asiasta paljon helpompaa.

Heh. Suomessa naiset käyvät töissä ja maksavat tilastollisesti miestä enemmän lasten kuluja.

Heh, miehet tienaavat huomattavasti enemmän ja maksavat enemmän kokonaisuutena yhteistalouden menoja.

Oliko sulla muuten linkkiä tuohon tilastoon minkä mukaan naiset maksaa enemmän lasten kuluja.

Vierailija
185/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksei aloittaja voi itse vinguttaa niitä ravintolalaskuja.

Se loisii miehen kukkarolla.

Vierailija
186/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaapa nuukailijalle, että joku toinen tarjoaa. Kyllä silloin tuhlataan kuin viimeistä päivää. Itsekeskeisiä paskiaisia he vain ovat. Eivät mitään muuta.

Oho, missä semmoisia on. Mä tunnen muutaman pihin ja kaksi niistä on  läheistä. Raflassa tilaavat listan  edullisimmasta päästä.

Okei, jos mä tarjoan tai joku muu läheinen tarjoaa mä jotenkin ymmärrän. Mutta duunissa ne piheimmät valitsee tosi edullisia ruokia, kun työnantajan maksaa. En ymmärrä.

Jos listalla on jotain edullista mistä pidän, ja kallista mistä en pidä niin arvaa kumman minä tilaan?

Vierailija
187/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu vaimon kanssa. Minä menisin mielelläni hänen kanssaan hyviin ravintoloihin, mutta kun hän ei pinenituloisena suostu maksamaan omaa osuuttaan laskusta. Sitten se on aina tasoa mäkkäri tai omat eväät.

Vierailija
188/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet varmaan tuon helmen kanssa jostain hyvöstä syystä- voitko nyt kertoa meille mikä se on?

Sitä on itse varmaan sen verran paljon syönyt ulkona, syönyt poissa kotoa ja ollut ylipäätään niin paljon poissa kotoa, että ei vain jaksa enää hätkähdyttää jossain kahvilassa tai ravintolassa istuminen saatika joku todella tasokas hotelli. Jos lähden reissuun niin yksiä parhaimpia on se kun saa niitä itse tekemiä leipiä ja juotua vaikka kotona keitettyä teetä. Sämpylät ja muut valmishommat on jo niin nähty ja yleisesti ulkona syömisen taso on laskenut aivan valtavasti. Samanlaista ruokaa saa kaikkialta ja ei se enää oikeastaan hätkähdytä. Mun mies on onneksi aika samanlainen, että mielellään tehdään ruokaa kotona ja syödään kotona silloin kun on mahdollisuus. Mies on muutenkin todellinen helmi ja sama saattaa olla aloittajalla. Tuollaisesta pienestä nuukailusta niin en kyllä näkisi, että mies olisi muuten paha mies. Mies saattaa arjessa olla aivan loistava ja hänen kanssaan saattaa olla aivan mahtavaa seksiä.

Ja niin ap vastasi itselleen.

Vierailija
189/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko jos puhuisitte miehen kanssa ennakkoon mikä on matkanne päiväbudjetti/kokonaisbudjetti? Jos mies ei suostu edes maltillisiin summiin niin menkää jatkossa vaan lasten kanssa reissuun kun matkustatte yhdessä muiden kanssa.

Hyvän ystäväni mies on nuuka ja se harmittaa. Minulla ja ystävälläni on samanikäiset lapset, joiden kanssa olisi niin hauska tehdä yhteisiä lomareissuja. Menisi hermot alta aikayksikön jos lomalla ei voitaisi mennä yhdessä ravintolaan tai ylipäänsä yhtään minnekään mikä maksaa. 

Vierailija
190/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko jos puhuisitte miehen kanssa ennakkoon mikä on matkanne päiväbudjetti/kokonaisbudjetti? Jos mies ei suostu edes maltillisiin summiin niin menkää jatkossa vaan lasten kanssa reissuun kun matkustatte yhdessä muiden kanssa.

Hyvän ystäväni mies on nuuka ja se harmittaa. Minulla ja ystävälläni on samanikäiset lapset, joiden kanssa olisi niin hauska tehdä yhteisiä lomareissuja. Menisi hermot alta aikayksikön jos lomalla ei voitaisi mennä yhdessä ravintolaan tai ylipäänsä yhtään minnekään mikä maksaa. 

Miksi ystäväsi ei hoida laskua?

Vierailija
191/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta paistaa läpi se, että on valtava ongelma jos (pihi) mies ei kuittaa laskua.

Mistään ei tunnu selviävän mikä estää naisia maksamasta.

Vierailija
192/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet varmaan tuon helmen kanssa jostain hyvöstä syystä- voitko nyt kertoa meille mikä se on?

On hyvä isä, osallistuu kotitöihin&lasten juttuihin, parisuhde toimii muuten ja pitää perheen taloudesta huolta. Ap

Eli mies on se lompakko. Ikävän paljon tykkäyksiä tuollaiseen viestiin.

Ei yllättänyt, mutta ikävää.

Vierailija
193/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap:n satu nyt oli provo, mutta todellisuudessa olen hyvin tarkka siitä, kenen kanssa matkustan. Olisi katastrofi joutua reissuun nipon ja pidin ääliön kanssa.

Mistä hélvetistä tänne aina tunkee joku idiòòtti väittämään ihan jokaikistä aloitusta provoksi? Miksi, oi miksi? Oksettaa.

No onhan se vähän surullista että suomi on täynnä naisia jotka eivät ketjujen perusteella kykene edes alkeellisiin päätöksiin omatoimisesti.

Vierailija
194/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuuka ei koe iloa toisten tuhlailusta, tai siitä että hänelle tarjotaan. Hän joutuu siitä kiitollisuuden velkaan, eikä tykkää olla velkaa. Hän ottaa tarjoamisen vtuiluna, mitä se monesti kyllä tällaisessa tapauksessa onkin. Tyhmästä tuhlurista nuuka sen sijaan kokee vahingoniloa, kun tuhluri tuhlaa omat rahansa hömppään. Vaikkapa kahviin, jonka voi juoda termoksesta, tai ostaa irtojäätelöä, vaikka eskimopuikkoja saa murto-osalla siitä hinnasta. Tosi nuuka isä ei osta jäätelöä, koska ilmankin pärjätään. Nuukuus ei parane edes pieksämällä.

Hyväksytkö miehiin kohdistuvan väkivallan?

Vierailija
195/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuukailu on on yksi lomaa pilaava asia, mutta niin on nirsoilukin, joka johtaa samanlaiseen lopputulokseen. Veljen vaimolla on niin kapea ruokavalio, etteinse voi syödä ravintolassa mitään, koska annoksesta löytyy aina jotain hänelle sopimatonta. Hänen syömisensä oikeasti ovat hyvin köyhiä, tyyliin vaalea vehnäleipä, peruna, banaani, tavallinen nakki tyyppiset makkarat.

Vierailija
196/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lentomatkailu tuhoakaan enää ympäristöä?

Ei tietenkään, vaan suomalaisten puusaunat jossakin landella skutsissa on maapallon pahin ilmastontuhoaja.

Vierailija
197/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jekku kirjoitti:

Olen kerran ollut ihmisen kanssa lomalla joka ei suostunut syömään ravintoloissa koska eväät tuli halvemmaksi. Se lomareissu oli aivan kamala.

Miksi käyttää lomareissunsa aikaa ravintoloissa syömiseen?

Vierailija
198/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuukailussa sinänsä mitään väärää ole, mutta eihän yhdessä lomailussa ole mitään järkeä tuolla tavalla. Joko mennään suunnilleen samanlaisella budjetilla tai ei reissata yhdessä ollenkaan. Kaikille tulee paha mieli jos toinen syö eväitä puistonpenkillä ja toinen ravintolassa. Joko pitää löytyä joku kompromissi (osa ruuasta ravintolassa ja osa eväin?) tai reissaatte erikseen. Tai jätät sen miehen kotiin ja reissaat siskon kanssa.

Vierailija
199/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs työkaverini on niin nuuka, että vapaapäivänään pyöräili 15 km työpaikalle, koska oli jonkin tapahtuman johdosta tarjolla ilmaista kahvia ja kakkua....

Mä kyllä välttelisin kahvia ja kakkua vaikka olisin töissäkin. Mieluummin (sokeritonta) mehua ja perunapiirakkaa.

Vierailija
200/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää löytää kaltaistaan seuraa. Eväsretkeily on mukavaa samoin ravintolassa syönti. Ei kummassakaan ole mitään vikaa. Ette vaan hae lomalta samoja asioita.