Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on niin nuuka ettei siskoni perhe suostu enää matkustamaan kanssamme

Vierailija
11.06.2023 |

Tämä todella ikävää. Ollaan ennen käyty Välimerellä yhdessä, mutta mun mies ei suostu maksamaan ravintolaruokailuista. Itse pitää kokata ja eväät mukaan lapsille rannalle. Joskus ollaan syöty puistossa niin, että siskon perhe on ruokaillut vastapäätä katua ravintolassa ja me puiston eväsleipiä. Meillä on aina ollut myös halvin hotelli ja siskon porukalla se mukavampi hotelli.

Nyt keväällä sisko sanoi ihan kohteliaasti, että yhteislomailu ei ehkä toimi. Mieheni nuukailu on aiheuttanut ikäviä tilanteita niin paljon.

Mitä tekisitte?

Kommentit (350)

Vierailija
221/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku, niin saa käyttää itse ansaitsemansa rahat juuri niinkuin itse haluaa, eikä muut pysty urputtamaan mitään!

Vierailija
222/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloisen saidan saituus ei ulotu pelkästään materiaan, ovat myös esim. tunteissaan saitoja. Tämä kannattaa pitää mielessä, kun valitsee elämänkumppaniaan tai ystäviään.

Kerroit tuon jo.

Naiset eivät yleensä maksa mitään, joten olette saitoja. Ei ihme että vihaatte miehiä.

Mikäs logiikka tämä nyt on? Siis naiset eivät maksa mitään, miehet maksavat kaiken ja sen vuoksi naiset vihaavat miehiä?

Ei kai. Me rakastamme miehiä, jotka kustantavat meidän loisivan elämäntyylimme, erityisesti rakastamme isiä, jotka juovat termarikahveja ja jättävät meille miljoonaperinnöt.

Tietysti. Se, että kaikki miehet eivät tähän pysty, on tietysti sääli - niille miehille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kannata antaa taas tuon yhden wannabe-incelin pilata ketjua.

Mutta oli kyllä tosi hyvin sanottua, että yltiöpihiys on riippuvaisuus. Ihan samalla tavalla kuin ihminen voi olla hamstraaja, joka tukkii tavaralla jotain puutetta tms. voi olla yltiöpihi ja saada turvaa, mielihyvää, jne. jokaisesta säästetystä sentistä.

Ja aivan samalla tavalla kuin hamstraaja tai alkoholisti voi pilata toisten elämän ja lomat riippuvuutensa takia, sen voi tehdä kitsailemalla ja saituudella, kieltämällä yhteiset kokemukset muiden kanssa.

Ja aplle, vaikka tuskin jaksaa enää ketjua seurata, siskosi tekee aivan oikein. Hänestä on varmasti todella, todella, todella kurjaa yrittää nauttia ravintolaillallisesta perheensä kanssa tietäen, että te olette puiston penkillä kadun toisella puolella. Se on kurjaa myös lastesi serkuille.

Silloin on aivan ok sanoa, että tapamme lomailla on niin erilainen, että viisaampi olla lomailematta yhdessä.

Vierailija
224/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että naisilla on tapana käyttää rahaa! Lähinnä miestensä koska eivät itse tienaa, mutta se tekeekin asiasta paljon helpompaa.

Heh. Suomessa naiset käyvät töissä ja maksavat tilastollisesti miestä enemmän lasten kuluja.

Heh, miehet tienaavat huomattavasti enemmän ja maksavat enemmän kokonaisuutena yhteistalouden menoja.

Oliko sulla muuten linkkiä tuohon tilastoon minkä mukaan naiset maksaa enemmän lasten kuluja.

Eivät tienaa huomattavasti enemmän. :D Tilastokeskukselta löytyy näistä tietoa jos kiinnostaa.

Vierailija
225/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran puolustan miestä että ehkä hän on nuuka syystä. Että muuten ei rahat riitä.

Toisaalta jos mulla olis rahat niin tiukalla että etelänmatkalla pitäis järsiä eväitä ja kokata hotellilla niin jättäisin matkan kokonaan tekemättä. Ruoka on osa matkaelämystä.

Vierailija
226/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien ruokien laitto ja eväiden syöminen on siittä kiva idea, että tietää tasan jokaisen ainesosan mitä siihen on ite laittanu.

Ainakaan aloituksessa ap ei ilmoittanut miehensä olevan perheen kokki. 

Vierailija
227/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella nuuka ihminen ei edes lähtisi minnekään Välimeren lomalle kun lomalla voi olla vaikka kotona tai jos jossain haluaa käydä niin sitten Tuurissa.

Vierailija
228/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkään mies ei jostain syystä hennoisi reissuilla lähteä ravintolaan koko porukalla, ei, vaikka minä olisin se joka omillani maksaisin perheemme ateriat. Kokee, että tulee niin kalliiksi (kahdestaan jos menemme, ei nuukaile käyttää omiaankaan). Itse en halua, että lapsistamme tulee ns. tynnyrissä kasvaneita, ja haluan heidänkin saavan välillä elämyksiä. Niinpä vain sitten sanon miehelle, että nyt mennään ja sillä sipuli. On lopulta aivan tyytyväinen, että lähti mukaan :D

Olen itse lapsi, jonka perhe lähti jonkinlaiselle laivaristeilylle. Maissa oli jäätelökioski, minulle ei voitu ostaa kun "se on niin kallista". Kiva katsoa, kun muut jonottelevat jäätelöä. Toki en tiedä, kuinka tiukka tilanne meillä sitten oli enkä minäkään aina lapsille jotakin osta kun keksivät haluta. Mutta rajansa säästäväisyydelläkin :)

Ajatella että joku suostuu tuollaiseenkin. :D Mies maksattaa lasten ruoat sinulla, ja sinä olet vielä tyytyväinen että onneksi sait sen kuitenkin mukaan.

Kai ne lapset on molempien, miksi miehen oletusarvoisesti pitäisi kaikki ruuat maksaa?

Ei tietenkään pidä, vaan omat ruokansa ja puolet lasten ruoista. Tuossahan nainen maksaa koko laskun kun mies ei "raaski" (:D).

Voi taivas, oikeastiko jaatte ravintolalaskuja jos menette perheenä syömään? Voihan sitä elämäänsä noinkin hankaloittaa.

Mitä kummaa nyt? Tuo kirjoittaja siis maksaa koko laskun aina sen takia ettei mies suostu muuten mukaan ollenkaan.

NIin? Eikö se ole ihan vaan reilua että se joka sinne ravintolaan haluaa, myös maksaa sen laskun.

Ei todellakaan. Varsinkin kun toinen kustantaa myös niiden yhteisten lasten laskun kokonaisuudessaan.

Vierailija
229/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkään mies ei jostain syystä hennoisi reissuilla lähteä ravintolaan koko porukalla, ei, vaikka minä olisin se joka omillani maksaisin perheemme ateriat. Kokee, että tulee niin kalliiksi (kahdestaan jos menemme, ei nuukaile käyttää omiaankaan). Itse en halua, että lapsistamme tulee ns. tynnyrissä kasvaneita, ja haluan heidänkin saavan välillä elämyksiä. Niinpä vain sitten sanon miehelle, että nyt mennään ja sillä sipuli. On lopulta aivan tyytyväinen, että lähti mukaan :D

Olen itse lapsi, jonka perhe lähti jonkinlaiselle laivaristeilylle. Maissa oli jäätelökioski, minulle ei voitu ostaa kun "se on niin kallista". Kiva katsoa, kun muut jonottelevat jäätelöä. Toki en tiedä, kuinka tiukka tilanne meillä sitten oli enkä minäkään aina lapsille jotakin osta kun keksivät haluta. Mutta rajansa säästäväisyydelläkin :)

Ajatella että joku suostuu tuollaiseenkin. :D Mies maksattaa lasten ruoat sinulla, ja sinä olet vielä tyytyväinen että onneksi sait sen kuitenkin mukaan.

Kai ne lapset on molempien, miksi miehen oletusarvoisesti pitäisi kaikki ruuat maksaa?

Ei tietenkään pidä, vaan omat ruokansa ja puolet lasten ruoista. Tuossahan nainen maksaa koko laskun kun mies ei "raaski" (:D).

Voi taivas, oikeastiko jaatte ravintolalaskuja jos menette perheenä syömään? Voihan sitä elämäänsä noinkin hankaloittaa.

Mitä kummaa nyt? Tuo kirjoittaja siis maksaa koko laskun aina sen takia ettei mies suostu muuten mukaan ollenkaan.

NIin? Eikö se ole ihan vaan reilua että se joka sinne ravintolaan haluaa, myös maksaa sen laskun.

Ei todellakaan. Varsinkin kun toinen kustantaa myös niiden yhteisten lasten laskun kokonaisuudessaan.

Eli mielestäsi on tasapuolisempaa että se johonkin asiaan pakotettu myös joutuu kustantamaan koko lystin? Voi sinun reppanaa puolisoasi.

Vierailija
230/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä pelkästä nuukailusta johdu. Täytyy sanoa, että mieluummin lomailen vain oman perheen kesken, ei tarvitse ottaa muiden kiinnostuksen kohteita huomioon ja kaiken voi aikatauluttaa oman perheen mukaan. Siinä on ihan tarpeeksi, kun tasapainottelee oman perheen kiinnostuksen mukaan, kun yksi haluaa yhtä ja toinen toista, ei kaipaa siihen vielä toista perhettä häsläämään. Tietysti tuo erilaisen rahankäytön rajoitukset siinä kaiken päällä voi olla se viimeinen pisara, että yhteismatkailu ei vaan toimi.

Vierailija
231/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jekku kirjoitti:

Olen kerran ollut ihmisen kanssa lomalla joka ei suostunut syömään ravintoloissa koska eväät tuli halvemmaksi. Se lomareissu oli aivan kamala.

Miksi käyttää lomareissunsa aikaa ravintoloissa syömiseen?

Ja miksi käydä katselemassa nähtävyyksiä, kun on varannut kalliin hotellihuoneen ja voi olla siellä?

Vierailija
232/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki oikea duuni ja hoida palkkarahoillasi se maksupuoli!

Vierailija
233/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mielestäsi on tasapuolisempaa että se johonkin asiaan pakotettu myös joutuu kustantamaan koko lystin? Voi sinun reppanaa puolisoasi.

Pakotettu? :D Miten pakotat aikuisen miehen kanssasi ravintolaan? Veitsellä, lunnaskirjeellä, miten?

Juurihan tuo kirjoittaja sanoi että mies on ihan tyytyväinen päästessään mukaan, kunhan omaa rahaa ei kulu penniäkään.

Vierailija
234/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies nuuka vai eikö teillä oikeasti riitä rahat muuten? Jos mies on nuuka, mutta teillä olisi rahaa, ehdottaisin esim. että joka toinen päivä syötäisiin ravintolassa ja joka toinen päivä tehtäisiin itse ruokaa. Ja vaikka silloin kun teette itse ruokaa, niin ette ole siskon perheen kanssa.

Pyydä miestä näyttämään teidän kuukausibudjetti ja perustelemaan miksi ei ole rahaa ravintoloihin.

Vierailija
235/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tapauksessa jatkossa kannattaa jättää mies kokonaan pois reissuista. Niin minäkin tein, matkustin vain lasten kanssa. Vaikka olen pienituloinen, pystyin säästämään arjessa niin hyvin, että reissuissa ei ole tarvinnut pihistellä. Meillä on ollut ihan hiukean hienoja matkoja ja niistä on tullut valtavasti muistoja. Matkoista on ollut lapsille paljon hyötyä, kun elämän ensimmäinen ulkomaan matka ei ole vaihtoon tai töihin lähtö.

Vierailija
236/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies nuuka vai eikö teillä oikeasti riitä rahat muuten? Jos mies on nuuka, mutta teillä olisi rahaa, ehdottaisin esim. että joka toinen päivä syötäisiin ravintolassa ja joka toinen päivä tehtäisiin itse ruokaa. Ja vaikka silloin kun teette itse ruokaa, niin ette ole siskon perheen kanssa.

Pyydä miestä näyttämään teidän kuukausibudjetti ja perustelemaan miksi ei ole rahaa ravintoloihin.

Älä sano passiivissa "tehtäisiin" vaan "mies tekee". Jos mies haluaa itse tehtyä ruokaa, niin hän saa sen kokata.

Vierailija
237/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ehdottaa minulle yhteistä lomaa, sanon suoraan, ettei ole varaa lähteä. Syy ei ole rahattomuus, vaan se, että en jaksa kiertää kaupasta toiseen katselemassa/ostamassa tarpeetonta turistikrääsää. Pidän enemmän kuljeskelemisesta kaupungilla tai rannalla, pysähtelystä nähtävyyksille tai terassille. Yleensäkin leppoisesta menosta. Minuuttiaikataulut eivät sovi lomalle, rahaa käytän mieluummin ruokaan kuin krääsään.

Vierailija
238/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi päättää, mitä hän tekee. Ei toisen puolesta voi päättää.

Vierailija
239/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi, ap, sinä ja lapset ette menneet siskon perheen kanssa ravintolaan?

Mies ei hyväksyisi sitä. Ap

Ehkä sisaresi ongelma onkin siinä että joutuu katsomaan tuota miehesi pomottelua. En minä ainakaan haluaisi viettää lomaa katsoen miten siskoni joutuu alistetuksi eikä saa päättää omista asioistaan.

Mies ei välttämättä edes pomota, ap kuvaili häntä aivan toisella tavalla kysyttäessä syytä miksi hän porsii tuolle aarteelle... vaikuttaa trollaukselta.

Vierailija
240/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sano passiivissa "tehtäisiin" vaan "mies tekee". Jos mies haluaa itse tehtyä ruokaa, niin hän saa sen kokata.

Hyvä!

Ja jos nainen haluaa syödä ravintolassa, nainen maksaa.