Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaadinko mieheltä liikaa? (Vanhemman hoito)

Vierailija
10.06.2023 |

Vanhempani alkaa olla huonossa kunnossa ja tarvitsee viikottaista apua. Asumme noin 45min ajomatkan päässä. Mieheni ilmoitti heti alkuun, että käy kovin raskaaksi, jos molemmat käymme hänen luonaan. Eli minun pitäisi käydä siellä joskus myös yksin. Ongelmana on se, että se ei ole kovin helposti järjestettävissä. Tarvitsen aina kyydin. Ja oikeastaan isompi ongelma on se, että tunnen että mieheni jättää minut yksin tässä. Totta kai tiedostan, että ei se kivaa ole ja syö omiakin voimavaroja, jos pitää käydä hoitamassa toista. Mutta jotenkin minulla on ollut se ajatus, että pariskuntana nämäkin asiat tehdään yhdessä. Vanhempani hyvinvointi on minulla yksi tärkeimmistä asioista ja tuntuu nyt, että mieheni ei halua edes auttaa. Olen tilanteesta jo valmiiksi kovin ahdistunut ka nyt myös tosi pettynyt mieheeni.

Mitä näkemyksiä teillä muilla on näihin asioihin? Toivoisitteko/oletatteko saavanne apua puolisoltanne vanhempien hoidossa, kun se hetki koittaa?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät miestäsi hovikuskina? Hommaa kortti ja auto, niin olet vapaa liikkumaan. Ei ole hänen velvollisuutensa roudata sinua hoitamaan vanhempiasi. Tai palkkaa joku hoitamaan, ei se periaatteessa ole sinunkaan velvollisuus.

Vierailija
2/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kyllä ole miehesi asia sinua kuskata sinun vanhempiasi hoitamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa ja sinä väärässä.

Vanhempiesi hoitaminen ei ole miehesi asia vaan sinun. Aja ajokortti ja hoida asia.

Vierailija
4/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito on keksitty tuollaisia tilanteita varten.

Vierailija
5/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kuninkaallinen sinä olet että tarvitset autokuskin?

Vierailija
6/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi kunnassa on kotihoito.

Vierailija
7/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehen pitäis kuskata sua edestakaisin ja odotella vielä paikan päällä siinä välissä??

Voi jeesus🙄

Vierailija
8/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat raskaalta ja itsekkäältä..

Miten ihmeessä se olisi miehesi asia? Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että miehesi pitäisi kuskata sinua?

Vierailija
9/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä aika raskaalta, jos tuohon pitäisi kummankin sitoutua. Itse voisin pyytää, että mies kävisi joskus hyvin harvakseltaan minun puolestani, jos olisin estynyt. Mutta onhan tuo nyt aika kohtuutonta sitouttaa toinen tuommoiseen koko ajan. Joku muu ratkaisu täytyy löytyä.

Vierailija
10/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kunnallisesta kotihoidosta. Siellä arvioivat hoidontarpeen ja järjestyy tarvittaessa apua. Miehesi ei ole velvollinen huolehtimaan sinun vanhemmistasi eikä sinullakaan sitä velvoitetta ole.

Vierailija
11/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen huolehtii omat vanhempansa.

Vierailija
12/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta jotenkin minulla on ollut se ajatus, että pariskuntana nämäkin asiat tehdään yhdessä."

Jos kyseessä olisi miehesi vanhempi, pitäisitkö itsestäänselvyytenä, että te hoidatte hänen asiansa yhdessä?

Mitä muita asioita "ajattelet, että pariskuntana hoidetaan yhdessä"?  Oletko niistäkään puhunut miehellesi?

Vierailija
13/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut mieleenkään vaatia vaimoa mukaan, kun kävin isäni asioita hoitamassa hänen vielä kotona asuessaan.

M56

Vierailija
14/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta jotenkin minulla on ollut se ajatus, että pariskuntana nämäkin asiat tehdään yhdessä."

Jos kyseessä olisi miehesi vanhempi, pitäisitkö itsestäänselvyytenä, että te hoidatte hänen asiansa yhdessä?

Mitä muita asioita "ajattelet, että pariskuntana hoidetaan yhdessä"?  Oletko niistäkään puhunut miehellesi?

Kyllä. Pidän itsestäänselvyytenä, että autan tarvittaessa appivanhempiani. Ilmeisesti vastauksienne perusteella täm on erittäin harvinaista.

Vierailija
15/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat raskaalta ja itsekkäältä..

Miten ihmeessä se olisi miehesi asia? Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että miehesi pitäisi kuskata sinua?

Miten sen viestistä voi lukea, että hän olisi raskaana? :O

Vierailija
16/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin, että mieheni olisi kiinnostunut jaksamisestani ja kenties tekisi kotihommia enemmän, mutta en odottaisi häntä mukaan hoitokeikoille. Kuinka usein noita käyntejä on? Ihan totta ap, jos sinulla ei ole sairautta joka sen estää, niin nyt autokouluun.

Vierailija
17/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla on tarvetta samanlaiseen apuun. Käyn kaksi kertaa kuussa 2 h ajomatkan päästä heitä auttamassa. Joka toinen kerta yksin ja olen yhden yön poissa ja joka toinen kerta mukaan lähtee lapset ja teemme päiväreissun. Lisäksi hoidan vanhempien asioita puhelimitse ja esim pankki-asioita tietokoneella lähes joka päivä. Mies tulee mukaan noin joka neljäs kerta eli kerran kahdessa kuukaudessa.

Miehen vanhemmat eivät ole vielä huonossa kunnossa, mutta ovat mm. muuttaneet pari kertaa. Tuolloin mies oli viikon auttamassa, minä vain päivän.

On parempi että molemmat eivät uuvu vanhempien hoidon raskauteen. Toinen pitää kotia ja perhe-elämää pystyssä, meillä mies siis ottaa tällä hetkellä enemmän vastuuta kodista ja lapsista.

Vierailija
18/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa. Sinä väärässä.

Vierailija
19/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottaisin, että mieheni olisi kiinnostunut jaksamisestani ja kenties tekisi kotihommia enemmän, mutta en odottaisi häntä mukaan hoitokeikoille. Kuinka usein noita käyntejä on? Ihan totta ap, jos sinulla ei ole sairautta joka sen estää, niin nyt autokouluun.

Nimenomaan itselläni on sairaus. Mies on aina ollut mukanani, kun olen vanhemmillani käynyt. Lytätkää nyt siitäkin sitten ja pitäkää omituisena.

Vierailija
20/84 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa miehestäsi ja opi elämään omaa vastuullista elämääsi. Miksi miehesi pitäisi auttaa sinua joka asiassa? Olet rasittava ripustautuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi