Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huumorintaju on niin tärkeää?

Vierailija
10.06.2023 |

Kiinnostaisi tietää että miksi kaikki ihmiset nykyään asettavat kumppanin kriteeriksi huumorintajun. Siis tähän törmää jatkuvasti. "Mun kanssa jos on niin täytyy löytyä huumorintajua" "Hyvä huumori pitää olla" yms. Voisitteko avata vähän ja antaa jonkun käytännön esimerkin tilanteesta jossa hyvä tai huono huumorintaju tulee esille. Oletteko jättäneet kumppanin huonon huumorintajun takia? Kiitos.

Kommentit (189)

Vierailija
121/189 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei osaa nauraa itselleen, niin se on VALTAVA red flag. Narsistiset naiset ei ikinä osaa nauraa itselleen.

Vähän sama se on miehenkin kanssa. Narskut eivät osaa nauraa itselleen, ei vaikka olis mieskin.

Huumori on ihan valtava voimavara parisuhteessa ja elämässä yleensä. 

Vierailija
122/189 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaiketi vähän tosikko ja mielestäni huumorintaju on yliarvostettua ja aivan valtavan väärin ymmärrettyä.

Paras huumori liittyy empatiakykyyn, nähdään asioiden hyvät ja hauskat puolet. Osataan olla hakematta hyviä ja hauskoja puolia, kun tilanteeseen sellaiset eivät kuulu. Nauretaan asioille, ilmiöille ja sattumuksille, eikä toisille ihmisille. Lempeys ja ymmärtäväisyys ovat tärkeitä määreitä, jos huumoria pitäisi luonnehtia.

Aikani katselin rajatonta ja empatiakyvytöntä miestä, jonka huumori oli ehkä tahattomasti julmaa, silti julmaa. Usein toivoin, että olisi jättänyt yritykset huumorin saralla sikseen. Tässä myös syy omaan tosikkouteeni.

Osaat kauniisti kuvata sitä, mitä huumori(ntaju) parhaimmillaan on. Silti olet antanut kelvottoman ex-miehesi viedä huumorin elämästäsi ja istuttaa sinne tosikkouden tilalle. Jätä ex menneisyytesi ja ota ilo ja huumori elämääsi takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/189 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva  vitsailu on eri jutu kuin huumorintaju.

Vierailija
124/189 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkus on tulessa.

Vierailija
125/189 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nykyään  melkein kaikki vitsailu ole kielletty? Ei saa kertoa hömö vitsejä, ei hörri juttuja tai rössiä, ei saa kertoa perinteisiä nöökeri juttuja eikä nauraa intialaiselle puhetavalle ja listaahan voisi jatkaa loputtomiin?

Surullista, että tuokin tosiaan oikeasti on joidenkin käsitys hyvästä huumorista.

Sinulta on meitä muita parempana ihmisenä mennyt monta hyvää juttua ohi.

Jaksamista.

Vierailija
126/189 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä pitää olla pitkä ja paksu huumorintaju jolla jaksaa koko yön.

Vierailija
127/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen ilkeä huumorintaju voisi olla punalaputettu. Tiedätte varmaan mitä tarkoitan? Sehän on kovasti muodissa parhaillaan, kaikki roastaamiset sun muut.

Vierailija
128/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten huumorintajun kohde on yleensä naiset. Naisten huumorintajun kohde on yleensä naiset. Naurulla, ivalla ja pilkkaamisella on hyvä hallita toista osapuolta. 

Vierailija
129/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on tosikko, niin ei tule mitään. Oman aviopuolison kanssa parasta on yhteinen huumori, vedet silmissä saa välillä nauraa. Yhdessä ollaan oltu 24 vuotta.

Vierailija
130/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan se huumori on riittävän synkkää ja sairasta, olen samaa mieltä. Humööri hyvä. Persu paha.

Vierailija
131/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hindufilosofian ehkä vähemmän tunnetuista käsitteistä on brahmaliilaa: brahmaan/brahmanin leikki. Eli koko ilmentynyt materiaalinen universumi on Brahmaan eli relatiivisen Luojajumalan ja/tai brahmanin* eli Absoluutin "vitsi". Huumorintaju ilmeisesti siis heijjastaa Luojan "ajatusmaailmaa" (muodon perusteella meitsi itseoppinut sanskritin aspergeriharrastaja ei kykene sanomaan, kummasta on aikuisten oikeesti kyse...)

* Sankritissa brahma(n)** on janmaadyasya yataH (brahmasuutra 1:2), kun taas Brahmaa pitkällä loppu-aalla on yksi kolmesta brahma(nin) aspektista: Brahmaa eli Luoja, Vishnu, Ylläpitäjä sekä Shiva (vanhan) Tuhoaja ( jotta Uudelle tulisi tilaa.)

** Sanakirjamuoto eli lemma on brahman; yksikön nominatiivi (ekavacanaa prathamaa vibhakti) on brahma, kun kyseessä on Absoluutista mutta brahmaa, kun kyse on siis hindukolminaisuuden Luojajumalasta.

Vierailija
132/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei osaa nauraa itselleen, niin se on VALTAVA red flag. Narsistiset naiset ei ikinä osaa nauraa itselleen.

Tää on tyypillinen mies, jonka kaikelle naiseen kohdituvalle lyttäykselle on yhteinen nimike "huumori" ja naisen pitäisi osata nauraa sille.

"Älä nyt leikistä suutu"

Eli suurin osa miehistä lienee narsisteja edellisen mukaan.

Vierailija
133/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan huumorintajua ja minulle on tärkeää nauraa kumppanin kanssa. Yhdessä nauraminen vapauttaa mielihyvähormoneja ja hitsaa yhteen. 

Ja olen jättänyt yhden miehen osittain tämän takia. Se ei ollut ongelmista suurin, mutta kaiken muun ankeuden lisäksi oli maailman masentavinta seuraa, kun yritti vitsailla ja toinen vaan möllöttää. Tämä oli osa hänen naisvihaansa: eihän naiset ole hauskoja. Omille ja muiden miesten vitseille kyllä nauroi. On miljoona kertaa parempi ilmapiiri kotona nykyisen miehen kanssa, kun meillä on yhteinen huumori ja paljon vitsejä ja naurua. Parhaat ystäväni ovat hauskoja. Huumorintajun puute ei tee ihmisestä huonoa, mutta sellaiselle parasta seuraa olisi toinen tosikko.

Vierailija
134/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumorintaju on minusta yksi ihmisen tärkeimpiä ominaisuuksia. Tosikot on tylsiä ja rasittavia ihmisiä lähipiirissä. Ehkä joku analyytikko tai kirurgi saa olla tosikko, mutta se kuuluu sitten työrooliin. Vapaa-ajan tosikot on masentavia.

Miettikää nyt: joku kertoo vaikka vitsin, niin tosikko hymähtää harmistuneena ja huomauttaa, miten tyhmä, huono tai loukkaava vitsi oli. Tai jos joku huomaa hauskan asian ja sanoo sen, tosikko kertoo vastineeksi jonkun ikävän tai latistavan jutun. Tosikkous on negatiivisuutta ja pessimismiä. Tosikko näkee elämän harmaana, mitä se pääasiassa toki on, mutta hän ei vakavana ihmisenä edes halua nähdä värejä. Tosikko pilaa toisten ilon.

Siinäpä muutama syy, miksi huumorintajuiset ovat parempaa seuraa kuin tosikot.

Jos vitsisi ovat loukkaavia, et ole oikeasti kauhean hauska.

Vierailija
135/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tosikoiden kanssa elämä on ankeaa

Vierailija
136/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman huumorintajua olisivat kaikki kuin Riikka Purra. Olisi se synkkää.

Vierailija
137/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselta löytyy huumorintajua jossain tilanteessa. En oikein ymmärrä, miksi tuosta pitäisi tehdä kriteeri kumppaninvalinnassa. Eläimetkin osoittavat huumorintajua (kissat, koirat, lampaat, linnut), miksei sitten ihmiset. Olen itse tosikko, mutta välillä huvittaa. En naura toisen kustannuksella, enemmänkin vapauttavaa naurua joillekkin tilanteille.

Vierailija
138/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintaju ei tarkoita nauramista.

Vierailija
139/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintajuhan on älykkyyden, arvomaailman, perusluonteen ja asenteen summa. 

Minä ja puoliso ollaan leikkisiä, tykätään viihdyttää toisiamme erityisesti verbaalisesti. Saatan kotosalla keksiä satunnaisia lauluja, tansseja tai lausahduksia tilanteisiin liittyen. Meidän pikkulapsi on ihan samanlainen, päiväkodista hakiessa saatetaan hyväntuulisesti ilmoittaa, että taas hän siirtyi paikasta toiseen tanssien ja laulaen. Olemme vähän sellaisia naiiveja hassuttelijoita. 

Huumorintajuni ei istu kovin monen miehen kanssa yksiin eikä kyllä suoraan naisenkaan (kaverimielessä). Näkökulmastani todella moni on vakava, minä taas olen saanut noottia, että miten voi olla noin huoleton, entä jos sattuukin jotain kamalaa?

Vierailija
140/189 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo suhteellisuuden- ja todellisuudentajusta. Pystyy näkemään asian eri konteksteissa mikä voi olla hauskaa.

Nauraminen vapauttaa endorfiinejä ja vähentää stressiä. Parantaa sosiaalisia kykyjä (myös huumorintajuttomien ihmisten kanssa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän