Miksi huumorintaju on niin tärkeää?
Kiinnostaisi tietää että miksi kaikki ihmiset nykyään asettavat kumppanin kriteeriksi huumorintajun. Siis tähän törmää jatkuvasti. "Mun kanssa jos on niin täytyy löytyä huumorintajua" "Hyvä huumori pitää olla" yms. Voisitteko avata vähän ja antaa jonkun käytännön esimerkin tilanteesta jossa hyvä tai huono huumorintaju tulee esille. Oletteko jättäneet kumppanin huonon huumorintajun takia? Kiitos.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Ilman huumorintajua olisivat kaikki kuin Riikka Purra. Olisi se synkkää.
Pikemminkin kuin Sanna Marin. Riikka on oikeasti aika hauska, olen tavannut työni kautta.
t. valtion virkamies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon itse suhteessa tosikon insinöörin kanssa ja huomaan, että monista asioista olisi helpompi sanoa huumorin keinoin ja siitä sit aloittaa keskustelu, mutta kun hän ei varmaankaan ymmärrä, niin oon sit hiljaa. Ei oikeen osaa suhtautua vitseihin tai vitsailuun, se vie multakin fiiliksen.
Juu, mutta pitääkin olla vähintään dippainssi, jotta huumorintaju loistaa.
Teekkareilla on hyvä huumorintaju, ja julkaisevat Wappuna Äpy (lyhennetty sanasta h ä p y) -lehteä, joka tosin oli parempi ennen, jolloin sitä myytiin Julkku ( tulee sanasta m u l k k u) nimikkeellä. Julkku oli terävää yhteiskunnallista satiiria täynnä, aivan kuten nimestäkin voi päätellä.
Olet erehtynyt, nuo ovat eri lehtiä, ja ilmestyvät molemmat edelleen, Äpy parittomina vuosina ja Julkku parillisina. Niitä tekevät eri killat Otaniemessä.
Samanlainen huumorintaju on tärkeää. En nyt usko, että kukaan olisi täysin huumorintajuton. Jos ei elämässä olisi iloa ja naurua, olisi tää maailma aika karu paikka.
Maailma on sen verta paska paikka, että sille kuuluu nauraa. Kun muuten saattaa itkettää. On siis ihan super ärsyttävää, jos joku nauraa väärille asioille tai ei osaa nauraa millekään. Kamalinta piinaa jos tyyppi ei osaa nauraa itselleen eikä ymmärrä sarkasmia. Kiesus mikä pyrkyrisnobifiilis toisesta tulee, jos Se ottaa itsensä niin perkeleen vakavasti ja osaa nauraa vain muille, mahdollisesti vielä pahansuovasti.
YÄK. YÄK. YÄK.
Vierailija kirjoitti:
Huumori voi olla tapa luoda yhteys toisen ihmisen kanssa. Kun molemmat osapuolet jakavat samanlaista huumoria ja nauravat samoille asioille, se voi vahvistaa suhdetta ja lähentää ihmisiä toisiinsa. Hyvä huumorintaju voi auttaa lievittämään stressiä ja jännitteitä suhteessa. Tilanteet, joissa kumppani osaa tuoda iloa ja naurua vaikeuksien keskellä, voivat auttaa paria selviytymään paremmin haasteista. Huumori myös yksinkertaisesti tekee elämästä hauskempaa. Pari, joka voi jakaa naurua ja hauskoja hetkiä yhdessä, voi kokea suhteen iloisempana ja tyydyttävämpänä.
Pitkä nauru, pitkä parisuhde, ja myös laadukas semmonen, kaikkien unelma parisuhde
Vierailija kirjoitti:
Koska kukaan ei jaksa tosikkourpoa. Naura ittelles ja muille.
Kyllä jaksaa! Yli 20 vuotta jo kimpassa huumorintajuisen ukkoni kanssa.
Menen paskalle.