Miksi huumorintaju on niin tärkeää?
Kiinnostaisi tietää että miksi kaikki ihmiset nykyään asettavat kumppanin kriteeriksi huumorintajun. Siis tähän törmää jatkuvasti. "Mun kanssa jos on niin täytyy löytyä huumorintajua" "Hyvä huumori pitää olla" yms. Voisitteko avata vähän ja antaa jonkun käytännön esimerkin tilanteesta jossa hyvä tai huono huumorintaju tulee esille. Oletteko jättäneet kumppanin huonon huumorintajun takia? Kiitos.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen ilkeä huumorintaju voisi olla punalaputettu. Tiedätte varmaan mitä tarkoitan? Sehän on kovasti muodissa parhaillaan, kaikki roastaamiset sun muut.
Joo. Jos pitää ihmisten heikkojen kohtien tonkimista ja niille nauramista hauskana, niin tuskinpa sellainen ihminen pystyy rakentamaan mitään muiden hyviin puoliin perustuvaa missään muussakaan kontekstissa.
Öööö no ihan v**un ankeaa katsella jotain naama norsunveellä jatkuvasti olevaa tyyppiä arjessa. Sitä ankeaa p**kaa saa kokea ihan tarpeeksi muutenkin, joten vapaa-ajalla haluan nauraa ja rentoutua.
Tutustuin yhteen tyyppiin, ja lähetin hänelle osittain testimielessä yhden hauskan jutun. Olin jo aiemmin huomannut, ettei hän vaikuta maailman huumorintajuisimmalta tyypiltä, joten tuo oli hyvä testi. Reaktio oli juuri niin huono kuin osasin odottaa, ja meni maku häneen alta aikayksikön. Hetken aikaa yritin vielä tutustua, mutta lopulta alkoi v**uttamaan muutkin asiat hänessä ja totesin, että hänen kannattaa etsiä joku muu. Ei tyyppi ollut maailman vakavimmalla mielellä liikenteessä, vaan halusi tutustua rauhassa eikä olla heti liian omistautunut, mutta minä en halunnut tutustua enää missään mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Öööö no ihan v**un ankeaa katsella jotain naama norsunveellä jatkuvasti olevaa tyyppiä arjessa. Sitä ankeaa p**kaa saa kokea ihan tarpeeksi muutenkin, joten vapaa-ajalla haluan nauraa ja rentoutua.
Tutustuin yhteen tyyppiin, ja lähetin hänelle osittain testimielessä yhden hauskan jutun. Olin jo aiemmin huomannut, ettei hän vaikuta maailman huumorintajuisimmalta tyypiltä, joten tuo oli hyvä testi. Reaktio oli juuri niin huono kuin osasin odottaa, ja meni maku häneen alta aikayksikön. Hetken aikaa yritin vielä tutustua, mutta lopulta alkoi v**uttamaan muutkin asiat hänessä ja totesin, että hänen kannattaa etsiä joku muu. Ei tyyppi ollut maailman vakavimmalla mielellä liikenteessä, vaan halusi tutustua rauhassa eikä olla heti liian omistautunut, mutta minä en halunnut tutustua enää missään mielessä.
... Koet olleesi teistä se hauskempi yksilö? Villiä.
Minä olen kyllä tässä mielessä todella ristiriitainen henkilö. Olen huomannut, etten ikinä kiinnostu kovaan ääneen nauravista Naantalin aurinko-miehistä, vaan sellainen tietynlainen vakavuus vetää puoleensa (ei kuitenkaan pelottava tai vihainen olemus.)
Mutta todellisuudessa en jaksa arjessa mitään murjottajatyyppiä. Miksi ihmeessä silti aina uudestaan ja uudestaan isken silmäni sellaisiin🙄
Toisaalta hirvitys olisi myös jatkuvasti naureskeleva pelle. Minulla on ihan nollatoleranssi kaikenlaiseen pelleilyyn ja "hassutteluun." En jaksaisi hetkeäkään mitään hAsSuTtElIjAa. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... Koet olleesi teistä se hauskempi yksilö? Villiä.
Kyllä. Minulle on turn off, jos reaktio hauskaan videoon on "wtf?!"
Minun huumorini on tummanpuhuvaa ja älyä vaativaa, joten jos mies ei naura samanlaisile asioille, en näe paljonkaan yhteistä.
Viimeksi repesin Alibin otsikolle: Ensin katsottiin Kauniit ja rohkeat, sitten tapettiin Heikki!
Tuo oli niin koomisesti kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... Koet olleesi tei
Kirjoitat, että odotit huonoa reaktiota, lähetit hänelle silti huonon jutun ja sitten yllätyit, kun hän reagoi huonosti?
Huumorintaju kertoo TODELLA paljon ihmisestä, selvästi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin yhteen tyyppiin, ja lähetin hänelle osittain testimielessä yhden hauskan jutun. Olin jo aiemmin huomannut, ettei hän vaikuta maailman huumorintajuisimmalta tyypiltä, joten tuo oli hyvä testi. Reaktio oli juuri niin huono kuin osasin odottaa, ja meni maku häneen alta aikayksikön. Hetken aikaa yritin vielä tutustua, mutta lopulta alkoi v**uttamaan muutkin asiat hänessä ja totesin, että hänen kannattaa etsiä joku muu. Ei tyyppi ollut maailman vakavimmalla mielellä liikenteessä, vaan halusi tutustua rauhassa eikä olla heti liian omistautunut, mutta minä en halunnut tutustua enää missään miel
Kopioitko sen kohdan, jossa kerroin että lähetin huonon jutun? 🙄🙄 idiootti.
Missä helvetin kohdassa sanoin että lähetin huonon jutun????????? 🙄🙄 idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin yhteen tyyppiin, ja lähetin hänelle osittain testimielessä yhden hauskan jutun. Olin jo aiemmin huomannut, ettei hän vaikuta maailman huumorintajuisimmalta tyypiltä, joten tuo oli hyvä testi. Reaktio oli juuri niin huono kuin osasin odottaa, ja meni maku häneen alta aikayksikön. Hetken aikaa yritin vielä tutustua, mutta lopulta alkoi v**uttamaan muutkin asiat hänessä ja totesin, että hänen kannattaa etsiä joku muu. Ei tyyppi ollut maailman vakavimmalla mielellä liikenteessä, vaan halusi tutustua rauhassa eikä olla heti liian omistautunut, mutta minä en halunnut tutustua enää missään miel
Perus roasti. Ei kun päskatesti. Ei kun roasti.
"Uskon sinun vihastuvan tästä, mutta teen tämän silti. Jos kestät tämän, siedän sinua seuraavaan testiin asti, ja jos et kestä niin olet tylsä. Jos olet tylsä, hylkään sinut."
Vierailija kirjoitti:
Missä helvetin kohdassa sanoin että lähetin huonon jutun????????? 🙄🙄 idiootti.
Tämäkin ihminen varmasti kokee itse olevansa hauska.
No en minä halua että toinen vaan totisena tuijottaa tai jopa suuttuisi, jos laukasen jonkun mielestäni hyvän vitsin tai heiton. Tai jos toinen jatkuvasti vain naureskelee kustannuksellani jos mulle käy jotain ikävää, tai ilkeästi toisille joista välitän tai sellasille joita kohtaan tunnen empatiaa niin sekään ei ole kivaa tai sellasta huumorintajua mitä häneltä toivoisin. Tärkeämpää kuin huumorintaju on se, että ne huumorintajut kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin yhteen tyyppiin, ja lähetin hänelle osittain testimielessä yhden hauskan jutun. Olin jo aiemmin huomannut, ettei hän vaikuta maailman huumorintajuisimmalta tyypiltä, joten tuo oli hyvä testi. Reaktio oli juuri niin huono kuin osasin odottaa, ja meni maku häneen alta aikayksikön. Hetken aikaa yritin vielä tutustua, mutta lopulta alkoi v**uttamaan muutkin asiat hänessä ja totesin, että hänen kannattaa etsiä joku muu. Ei tyyppi ollut maailman vakavimmalla mielellä liikenteessä, vaan halusi tutustua rauhassa eikä olla heti liian omistautunut, mu
Mikä sinua vaivaa? Jos minua ei kiinnosta niin ei kiinnosta, onko sinun ongelmasi?
Ja kuka helvetti tässä on vihastunut vitsistä?! 😂😂 tällä palstalla on kyllä oikeasti sekopäistä porukkaa.
Huumorintaju on älykkyys tai toisinpäin.
Kun parisuhteessa on huumor ja amor, lempi leiskuaa pilke silmäkulmassa.
Huumori on harvoin naisten kovinta alaa.
En pysty saamaan naista nauramaan jatkuvalla syötöllä. Hihihiii hahahaa en ole pelle.
Vierailija
...navanaluspuujalat ja muut pieruvitsit ei ole ... huumorintajua nähneetkään. Saati sitten ... keljuilut/naljailut...
Vaikka navanalusjutut ja pieruvitsit ovatkin oleellinen osa esimerkiksi brittiläistä (british commomwealth) kulttuuria, ne ovat kaksi eri asiaa. Jälkimmäisiä ei kerrota esimerkiksi herrainpäivällisten after dinner jokes -osiossa.
Myös paheksumasi keljuilu/naljailu on kulttuurikysymys.
Mr. Pants: Youve really worked out your banter, havent you?
Blackadder: No, this is a different thing. Its spontaneous and its called wit.
Uskallan väittää, että harva (mies) selviää suomalaisestakaan parisuhteesta joutumatta omaan henkilöönsä kohdistuvan (piilo)vittuilun kohteeksi.
Huumorintaju kertoo ihmisestä yllättävän paljon.
Onko huumori tilannekomiikkaa, alaspäin lyövää, ylöspäin tuikkaavaa, kaverien välistä, ...
Nauraako ihminen kun toinen kaatuu rähmälleen ja nauraako vielä makeammin, jos toinen kamppaa jonkun rähmälleen... Kuittaako asian huumorina, jos itse kamppaa jonkun rähmälleen eikä kaatunutta naurata...
Onko nokkela puheissaan vai joutuuko sanomaan "se oli vitsi".
Huumorin suhteen pätee "se joka sanoo olevansa kuningas, ei ole kuningas"... Jos joudut sanomaan, että olet hauska ja joudut sanomaan "se oli vitsi"... Et ole hauska... Etkä vitsaillut!