Kuinka harvinainen on rypytön nelikymppinen?
Edustaako hän keskimääräistä vanhentumisen astetta vai onko yleensä tuossa vaiheessa enemmän ikääntymisen merkkejä?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/9bb2694e-366f-4e40-a4f0-9dac6d…
Kommentit (37)
Alkoholin käyttö ja auringonotto alkaa näkyä tuossa iässä. Myös se jos on viettänyt paljon aikaa luonnossa aiheuttaa rypyttymistä.
Se auttaa jonkin verran jos on ajoissa (kakskynppisenä) ryhtynyt käyttämään naamakosmetiikkaa joka päivä ja ollut aina laiha. Sitten vaan lisää kakkua naamaan kun ensimmäiset rypyt näkyy ja taas ollaan niin siloista että
Vierailija kirjoitti:
Av:llahan näitä rypyttömiä keski-ikäisiähän on roppakaupalla, tuntuu olevan siis mammoista valtaosa rypyttömiä, tähänkin ketjuun jo pari ilmoittautui😂
Jos oikein irvistän ja siristän silmiäni saan samanlaiset rypyt aikaaan kuin ap kuvassa, ilman noita poskesta-leukaan juonteita. Leuan alla on 1 viiru rypyksi luettavissa ja huulten sivuissa yhdet viivat. Mun ihossa on paljon kollagenia joten en rypisty, isäni ja äitini olivat samanlaisia siloposkia vielä lähempänä 70v.
13
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin käyttö ja auringonotto alkaa näkyä tuossa iässä. Myös se jos on viettänyt paljon aikaa luonnossa aiheuttaa rypyttymistä.
Se auttaa jonkin verran jos on ajoissa (kakskynppisenä) ryhtynyt käyttämään naamakosmetiikkaa joka päivä ja ollut aina laiha. Sitten vaan lisää kakkua naamaan kun ensimmäiset rypyt näkyy ja taas ollaan niin siloista että
Mä en ole koskaan käyttänyt mitään "siloittavaa" kosmetiikkaa, vain vettä, meikin pesuun käsisaippuaa ja marketista päivävoidetta (5e), ollut aina auringossa ja ulkona.
En ihan usko noihin tökötteihin.
13
Vierailija kirjoitti:
Olen Susannan ikäluokkaa. Itselläni on paljon vähemmän ryppyjä, mutta en silti koe olevani häntä nuoremman näköinen. Toiset ihot rypistyy ja toiset veltostuu. Minun iho kuuluu jälkimmäiseen ryhmään. Ilme on jotenkin väsyneempi kuin 10 vuotta sitten. Iho ei kuulla, vaan on helposti samea. Lisäksi aina hirveet turvotukset silmissä jos vähänkään olen juonut alkoholia tai syönyt suolaista ruokaa. Mieluummin ottaisin Susannan rypyt.
Mitä jos korjaisit ruokavaliosi, ja saisit takaisin kuulaan ihon?
Vierailija kirjoitti:
Tupakka ohentaa, rypistää naaman.
Ja sokeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kommentoija oli ihan oikeassa siinä, että toisilla on enemmän ryppyjä ja toisilla taas saattaa olla enemmän veltostumista, ja itse asiassa veltostunut iho tekee naisen helposti paljon vanhemman näköiseksi kuin jokunen määrä ryppyjä.
Entäs miehen?
Charmikkaaksi hopeaketuksi.
Se on yksilöllistä. 40+ entinen rasvanaama voi olla käytännössä rypytön, mutta sitten on todennäköisesti muita ikääntymismuutoksia aluillaan. Vaikka pigmenttihäiriöitä, ihon kiinteyden vähenemistä, laajenneita ihohuokosia, silmäpussit, rakenteellisia muutoksia ihon alla jne. Kaikki me kulumme. Mutta joo, voi olla varsin rypytön.
Susanna näyttää ikäistään vanhemmalta mielestäni. 45-50-vuotiaalta.
Ihmisen iän onko yli 40 pystyy päättelemään paremmin kämmenistä ja kaulasta täyteaineiden aikakaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan käyttänyt mitään "siloittavaa" kosmetiikkaa, vain vettä, meikin pesuun käsisaippuaa ja marketista päivävoidetta (5e), ollut aina auringossa ja ulkona.
13
Ei se sun hyvä iho ole sen ansiota että olet käyttänyt vain vettä ja markettivoidetta. Sä olet onnekas ja saanut geeneissä hyvän ihon. Eihän sellainen ihminen mitään apuja kosmetiikasta kaipaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kommentoija oli ihan oikeassa siinä, että toisilla on enemmän ryppyjä ja toisilla taas saattaa olla enemmän veltostumista, ja itse asiassa veltostunut iho tekee naisen helposti paljon vanhemman näköiseksi kuin jokunen määrä ryppyjä.
Entäs miehen?
Charmikkaaksi hopeaketuksi.
Aina lapsena ihmettelin ääneen, kun telkkarissa naiset oli kauniita mutta miehet ihan ryppysen ja vanhan näköisiä. Sain vastaukseksi, että ne voi olla semmoisia charmikkaita. Oon sitten odottanut, koska ne miesrypyt alkais näyttää omaan silmään charmilta. Ei oo vielä tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13
Ei se sun hyvä iho ole sen ansiota että olet käyttänyt vain vettä ja markettivoidetta. Sä olet onnekas ja saanut geeneissä hyvän ihon. Eihän sellainen ihminen mitään apuja kosmetiikasta kaipaakaan.
Nimenomaan. Tökötit eivät tee mitään iholle. Vanheneminen on elintavoista ja geeneistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs miehen?
Miestä sekä rypyt että veltostuminen vanhentavat huomattavasti enemmän koska miesten iho on paksumpi, joten rypyt ja juonteetkin tulevat syvempinä ja selkeämpinä.
Suominaisissa - erittäin harvinaista
Japanilaisissa naisissa - yleistä
Ei nelikymppisellä vielä ole mitään ryppyjä jos elintavat edes puoliterveelliset. Susanna näyttää viisikymppiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Suominaisissa - erittäin harvinaista
Japanilaisissa naisissa - yleistä
Japanissa taitaa muuten lohjeta kauneussektorille isompi osa bkt:sta kuin missään muussa maassa. Ja huomaahan sen. Kokeilkaas japanilaisia jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettuja aurinkovoiteita.
Entäs miehen?