Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihn lahjoitatte rahaa?

Vierailija
10.06.2023 |

Jos asunnot on hankittu eikä lapsia enää tarvitse tukea taloudellisesti, niin mihin lahjoitatte ylimääräiset rahat? Itsellä pulmana, kun tilille kertyy joka kuukausi eläkkeestä 500-700 euroa lisää ylimääräistä.
Käärinliinoissa ei taskuja ole. Kukaan ei ole rakentanut elämäänsä minulta saamansa perinnön varaan. Itselläni on kaikki sellainen haluamani, mitä rahalla saa. Luksuselämää hemmotteluhoitoineen tai eksoottisia matkoja en kaipaa.
Ehotuksia eettiseksi hyväntekeväisyyskohteeksi?
Mihin itse lahjoittaisit?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoille olen lahjoittanut ja tiukalla oleville sukulaisille. Lahjoittaisin mieluusti esim. jos kaupoissa voisi jättää rahaa vaikka vietäväksi ruokajakeluun sen lahjoitusrahan edestä.

SPR :n lipaskeräyksiin lahjoitan, mutta en halua, että rupeavat soittelemaan uuden lahjoituksen toivossa jatkuvasti, siis en lahjoita netin rahakeryäyksiin, joista selviää lahjoittajan tiedot.

Vierailija
42/47 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolle menee veroina, vaikka tarvitsisin nuokin rahat itse. Olen köyhä työtön ja työmarkkinatuen ennakonpidätys 20% on ihan järkyttävän korkea. Kyllä kaikkien Kelan maksamien etuuksien pitäisi olla verottomia kun ajattelee, että valtion rahoja siinä kuitenkin maksetaan ja sitten kuitenkin otetaan osa pois takaisin valtiolle ennen kun lopulta maksettavallle raha annetaan. Toimeentulotuki toki on sentään verotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytöeläimille, lähinnä kodittomille kissoille. En mitään valtavia summia, mutta aina silloin tällöin muutaman kympin silloin kun on varaa.

Vierailija
44/47 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon ulkomaanavun vaatepaaleja olen nähnyt Länsi-Afrikkalaisien pikkukaupunkien kaduilla. Myynnissä. Luit ihan oikein, täältä kerättyjä vatteita myydään siellä. 

Itse olen käynyt eräässä slummissa kymmeniä kertoja ja avustan mm. maksamalla kolmen paikallisen tytön koulunkäynnin.

Minulla oli tilaisuus valita koulu, tutustua johtajaopettajaan ja taluttaa tyttöset itse kouluun. Nyt maksan vuosittain heidän koulumaksunsa suoraan opettajalle. Vastineeksi saan kuukausittain kuvia ja videonpätkiä "tytöistäni". Sitten menen taas paikanpäälle käymään.

Vierailija
45/47 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Maksan veroja se saa riittää

Vierailija
46/47 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkon ulkomaanavun vaatepaaleja olen nähnyt Länsi-Afrikkalaisien pikkukaupunkien kaduilla. Myynnissä. Luit ihan oikein, täältä kerättyjä vatteita myydään siellä. 

Itse olen käynyt eräässä slummissa kymmeniä kertoja ja avustan mm. maksamalla kolmen paikallisen tytön koulunkäynnin.

Minulla oli tilaisuus valita koulu, tutustua johtajaopettajaan ja taluttaa tyttöset itse kouluun. Nyt maksan vuosittain heidän koulumaksunsa suoraan opettajalle. Vastineeksi saan kuukausittain kuvia ja videonpätkiä "tytöistäni". Sitten menen taas paikanpäälle käymään.

Minäkin aikoinaan lahjoitin Mannerheimin Lastensuojeluliiton kautta koulutuksen yhdelle pojalle. Kovin oli aktiivien tämä lapsi kirjoittelemaan sponsorille kirjeitä. Pieneksi harmikseni huomasin, että hän oli sitten kuitenkin lähtenyt valmistuttuaan länsimaihin töihin, vaikka toivoin, että jäisi kotimaansa hyödyksi.

Mutta yhtä ihmistä on sillä kummitoiminnalla tullut avustettua paremman elämän piiriin.

Vierailija
47/47 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpätutkimukseen menee säännöllisesti ja pariin muuhun tiedeprojektiin. Ajottain tukikummeille, spr:lle jne.

Syöpätutkimus on kieltämättä hyvä kohde, ei siinä mitään. Luin vaan joku aika sitten että syövän luonne ja syntymekanismi on mahdollisesti ymmärretty väärin alusta asti ja siten tutkimus on ollut vuosikymmeniä väärillä raiteilla. En mene enempää yksityiskohtiin, mutta tässä youtube video aiheeseen:

Oikeastiko ajattelet, että ihmiset katsovat noita videoita, mitä tälle palstalle spämmätään? En ole koskaan ainuttakaan avannut enkä avaa nytkään. Jos ei osaa omin sanoin kertoa asiaa, niin silloin ei kannata edes kommentoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi