Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihn lahjoitatte rahaa?

Vierailija
10.06.2023 |

Jos asunnot on hankittu eikä lapsia enää tarvitse tukea taloudellisesti, niin mihin lahjoitatte ylimääräiset rahat? Itsellä pulmana, kun tilille kertyy joka kuukausi eläkkeestä 500-700 euroa lisää ylimääräistä.
Käärinliinoissa ei taskuja ole. Kukaan ei ole rakentanut elämäänsä minulta saamansa perinnön varaan. Itselläni on kaikki sellainen haluamani, mitä rahalla saa. Luksuselämää hemmotteluhoitoineen tai eksoottisia matkoja en kaipaa.
Ehotuksia eettiseksi hyväntekeväisyyskohteeksi?
Mihin itse lahjoittaisit?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi niin paljon rahaa, että siitä olisi lahjoitettavaksi asti, lahjoittaisin ylimääräistä nuorten mielenterveystyöhön.

Syöpätutkimuskin olisi ihan hyvä vaihtoehto. Eli jos ihan paljon liikaa olisi, niin sinne myös.

Mutta mielenterveys olisi siksi etusijalla, koska sen avulla voidaan parantaa ihmisten elämän laatua. Syöpähoidoilla lisätään enemmänkin elämälle pituutta.

Vierailija
22/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Mitään ei kertakaikkiaan jää lahjoitettavaksi eikä tulot tahdo riittää edes kaikkeen pakolliseen eli asumiseen ja ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole nykyisin rahaa mutta aina riittää muutama lantti sotaveteraaneille. Kunniavelkaa makselen. Rikkaat saisivat maksaa enemmän, kiitos.

Vierailija
24/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään, valtaosa rahoista ei mene edes oikeaan paikkaan vaan rikkaiden taskuihin

Vierailija
25/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyttäisin nuo 500-700€ elämyksiin, matkoihin ja uusien asioiden kokemiseen. Tai sitten sijoitat ne järkevästi ja testamenttaat rahat haluamaasi tarkoitukseen. Tällöin pystyt antamaan hyväntekeväisyyteen moninkertaisesti suuremman summan kuin jos nyt jaat nuo rahat pois.

Vierailija
26/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluun.

Vierailija
27/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoon ja peliyhtiöille.

Vierailija
28/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soldiers of Oodinille

Vierailija
29/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkasta menee jonnekin muualle 45 prosenttia joten ei siinä paljon enää lahjoitella kun maito ja bensa on niin kallista.

Vierailija
30/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kristillinen järjestö, joiden apu menee konkreettiseen ja todelliseen avun tarpeeseen (humanitäärinen apu). Joskus myös Punaisen Ristin kautta. Eipä se evankeliumin julistaminen sen humanitäärisen avun lisäksi huono ole. Nytkin on erityinen keräys Ukrainan patokatastrofin takia ihan kohdennettu keräys. 

Kristilliset järjestöt ja kirkko ovat pahimpia välistävetäjiä. Olen itse toiminut joskus niissä ja tiedän siksi.

Niissä kaikissa?

Vierailija
31/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole nykyisin rahaa mutta aina riittää muutama lantti sotaveteraaneille. Kunniavelkaa makselen. Rikkaat saisivat maksaa enemmän, kiitos.

Sotaveteraanien maksuja voisi kyllä pikkuhiljaa vähentää. Ei ole kovin monta sotieme veteraania enää elossa.

Vierailija
32/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkasta menee jonnekin muualle 45 prosenttia joten ei siinä paljon enää lahjoitella kun maito ja bensa on niin kallista.

Näinpä. Kovin moni suomalainen työssäkävijä ei tule ajatelleeksi että lahjoittaa jo kuukausittain suuren summan rahaa muille. Osa tuosta menee infraan ym, jotka ovat hänellekin tärkeitä, mutta ihan samoin sieltä löytyy varmasti sellaisiakin aiheita jokaiselle veronmaksajalle, joita he eivät haluaisi tukea.

Vierailija
33/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuen ilmeisesti läheistä kuntosalia. Kolmeen kuukauteen en ole palveluja käyttänyt ja silti vaan pysyn jäsenenä koska "kyllä kohta taas ehtii ja jaksaa"

Vierailija
34/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen somaalisäätiölle menee paritonnia kuukausittain.

Vierailija
35/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljentytön opiskeluihin.

Yhdelle tuntemattomalle olen ostanut viikon ruuat, en tiedä menikö tarpeeseen, mutta vaikutti vilpittömältä.

Vierailija
36/47 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjoitat 500-700 euroa kuussa, olisi hyvä olla vastuullinen ja myös vastuuttava lahjoittaja, jotta varasi menevät siihen, mihin todella tarkoitat. Siitä mitä haluat tukea ja auttaa täytyy tietysti itsellä olla ainakin alustava käsitys. Voi olla, että hajauttaminen on tuloksellisinta. Voit myös sijoittaa ja määrätä testamentilla tietyn omaisuutesi osan menemään kuoltuasi haluamillesi tahoille. Itse en ole lahjoittanut noin suuria summia, mutta pitkään satoja euroja kuussa kuitenkin. Sen myötä oppii huomaamaan miten lahjoittajiin suhtaudutaan. Oli ikävä pettymys, kun Suomen Pelastusarmeijan epäeettinen varainhankintamenettely taannoin paljastui.

Vierailija
37/47 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon ulkomaanapu ja Ukrainan humanitaariseen kriisiin.

Myös sellaiseen työhön, joka edistää lasten koulutusta kehittyvissä maissa.

Itse olen kuukausilahjoittaja Suomen lähetysseuralle.

Vierailija
38/47 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan löytökoirille. En toki tuollaisia summia, vain 20 e/kk + osallistumalla erilaisiin keräyksiin. Vuoden aikana ehkä noin 500 euroa, tuskin kertyy enempää. Muut säästöt ja omaisuus menevät sitten aikanaan perinnöksi lapselleni.

Vierailija
39/47 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kaikki ylijäävät eläkkeet sijoitusrahastoon, joka sijoittaa suomalaisiin start-up-yrityksiin. Haluan tukea heitä.

Vierailija
40/47 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselleni. En lahjoita enään ikinä yhdellekkään järjestölle rahaa, sillä aina niistä on tullut ikuinen riesa. Muutaman kerran olen lahjoittanut nuorten urheilun ja mielenterveyden puolesta, sen jälkeen ovat olleet käsi ojossa vaatimassa aina vain lisää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä