Opetushallitus päiväkotien ohjeeksi: "Pojilla voi olla pimppi"
"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."
Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus
Kommentit (1338)
Mun lapsille ei yhdenkään sekopäisen kasvattajatädin tarvitse opettaa minkäänlaisia sukupuoliasioita. Ei ole niiden tehtävä. Ne voi leikittää, laulattaa, opettaa pukemaan, syömään ja lukemaan, mutta kasvatuksen tulee olla yhdenmukaista meidän vanhempien kanssa. Meillä tytöt on tyttöjä ja pojat poikia, vaikka persoonallisuus voi olla mitä tahansa ja lapsella ei vielä seksuaalisuus ole kehittynyt, joten siitä on turha tulla jankuttamaan.
Tuon kun kerrot päiväkodin lapsille, niin ne vetää toisiltaan housut alas ja alkaa tutkimaan mitä sieltä löytyy.
Toivon sydämestäni että toimittaja I Puopolo tuo tätä kuvottavaa asiaa vielä lisää esille.
Kukahan tuo. oph:n sivuilla olevn tekstin on hyväksynyt? Vaikea kuvitella, että oph:n sivuilla julkaistaisiin tuollaista kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Milloin päikyssä aletaan esittämään kuinka lapset saavat alkunsa. Eli poika panee toista poikaa pimppiin.
Pidähän nämä fantasiasi ihan omana tietonasi.
Ei voi tänä päivänä lasta viedä päivähoitoon. Siellä aivopestään pienet lapset. Tytöilläkin voi olla pippeli?
Eiko voisi pikemminkin sanoa, että osa tytöistä haluaa elää kun pojat ja se on ihan ok. Tarvitseeko välttämättä alkaa puhua poikien pilluista, kun se on biologinen mahdottomuus harvinaisia kehityshäiriöitä lukuunottamatta.
Pedojakin (pedofiili) normalisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Pedojakin (pedofiili) normalisoidaan.
Siihenhän tällä pyritään, kun uskotellaan että seksuaalisuus kehittyy jo 2-vuotiailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen sukupuolta ei voi tietää ennen kuin lapsi kertoo sen itse! Taaperotyttö voi ilmaista olevansa transpoika repimällä pinnit päästä ja taaperopoika kertoo olevansa transtyttö avaamalla bodyn mekoksi!
Joo no minä näin ihan jo synnärillä mikä lapsen sukupuoli on. Oleko aivopesun uhri?
Arvoitteko sen yhdessä kätilön kanssa, vai käytittekö ouija-lautaa tai taikavarpua? Jotkut väittävät, että lapsen sukupuolen voisi tietää jopa ennen syntymää! Isketään verta tai katsotaan vatsaan putkella. Taikuutta, sanon minä!
Onneksi kätilö kertoi kumpaa sukupuolta lapsi on. Kätilö sentään vielä erottaa sen, kumpaa sukupuolta syntynyt lapsi on.
Varminta on sanoa: "Onnea! Teille syntyi ... henkilö."
Tehyn Millariikka Rytkönen: hold my beer!
"#pride -viikon haaste @HUS_fi ’lle: Luovutaan niistä ”teille on syntynyt poika/tyttö”- korteista ja painetaan tilalle ”tervetuloa maailmaan, uusi ihminen”- kortteja. Pride-koristeiden lisäksi oikeita tekoja arkeen."
https://twitter.com/millaryt/status/1410158704213774337
Hoitajaliiton pomo vaatii sukupuolista luopumista transien mielenpahoittamisen välttämiseksi. Kuka uskaltaisi tiededenialistin hoitoon?
Niin, kun ultrassa kysyisit että joko näkee onko se tyttö vai poika, niin hoitsu vaan tiuskaisis että hän ei ala sitä arvailemaan lapsen puolesta ja lapsi saa itse päättää sen asian...
No jos klitta on vähän normaalia turpeampaa kokoa niin mistä sen ja mikropeniksen muka voisi erottaa toisistaan? Ei mistään.
Sun katkiksesta ei ainakaan erota, että onko klitta vai mikropenis.
Vierailija kirjoitti:
Kukahan tuo. oph:n sivuilla olevn tekstin on hyväksynyt? Vaikea kuvitella, että oph:n sivuilla julkaistaisiin tuollaista kieltä.
Ja me veronmaksajat maksamme näille hurjaa liksaa.
Miksi tätä kehitystä ei vastusteta ihan julkisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen sukupuolta ei voi tietää ennen kuin lapsi kertoo sen itse! Taaperotyttö voi ilmaista olevansa transpoika repimällä pinnit päästä ja taaperopoika kertoo olevansa transtyttö avaamalla bodyn mekoksi!
Joo no minä näin ihan jo synnärillä mikä lapsen sukupuoli on. Oleko aivopesun uhri?
Arvoitteko sen yhdessä kätilön kanssa, vai käytittekö ouija-lautaa tai taikavarpua? Jotkut väittävät, että lapsen sukupuolen voisi tietää jopa ennen syntymää! Isketään verta tai katsotaan vatsaan putkella. Taikuutta, sanon minä!
Onneksi kätilö kertoi kumpaa sukupuolta lapsi on. Kätilö sentään vielä erottaa sen, kumpaa sukupuolta syntynyt lapsi on.
Varminta on sanoa: "Onnea! Teille syntyi ... henkilö."
Tehyn Millariikka Rytkönen: hold my beer!
"#pride -viikon haaste @HUS_fi ’lle: Luovutaan niistä ”teille on syntynyt poika/tyttö”- korteista ja painetaan tilalle ”tervetuloa maailmaan, uusi ihminen”- kortteja. Pride-koristeiden lisäksi oikeita tekoja arkeen."
https://twitter.com/millaryt/status/1410158704213774337
Hoitajaliiton pomo vaatii sukupuolista luopumista transien mielenpahoittamisen välttämiseksi. Kuka uskaltaisi tiededenialistin hoitoon?
Niin, kun ultrassa kysyisit että joko näkee onko se tyttö vai poika, niin hoitsu vaan tiuskaisis että hän ei ala sitä arvailemaan lapsen puolesta ja lapsi saa itse päättää sen asian...
Meille kävi melkein näin. Kun kysyin että näkyykö kumpi on kyseessä, hoitsu tiuskaisi äkäisesti että "Onko sillä väliä?".
En muista mitä vastasin, koska minulle ei tietenkään ole hänen mielipiteellään väliä. Ei hän ollut meidän perheessä mikään päätöksentekijä. Kunhan panin merkille, että yllättävän paljon tunnetta sai tuokin puserrettua asiaan, joka ei hänelle kuulunut.
Oliko hoitajalla sininen sivusiili, vai perinteinen klovnitukka ja naamassa kilo rautaa?
Vierailija kirjoitti:
Iso liuta väitöskirjan väsääjiä hurjalla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Koska vain teille vauvapalstan hörhöille tää on joku isokin juttu?
Vierailija kirjoitti:
Koska transmädätys on syvällä rakenteissa ja virkamieskunnassa. Pelkkä hallituksen vaihto ei auta, vaan ministeriöiden punavihreät tättähäärätkin pitäisi laittaa kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullehan se on iso juttu, kun päivystät täällä aamusta iltaan :D
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin itsemäärittelystä ei käyty julkista keskustelua eikä tehty sukupuolivaikutusten arviointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullehan se on iso juttu, kun päivystät täällä aamusta iltaan :D
Kävin mä tuossa hoitamassa asioita, leikkasin nurmikon ja järvellä uimassakin. Mitäs itse oot päivän aikana tehnyt?
Korvien välissä. Siitähän tässä on kyse.