Opetushallitus päiväkotien ohjeeksi: "Pojilla voi olla pimppi"
"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."
Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus
Kommentit (1338)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen sukupuolta ei voi tietää ennen kuin lapsi kertoo sen itse! Taaperotyttö voi ilmaista olevansa transpoika repimällä pinnit päästä ja taaperopoika kertoo olevansa transtyttö avaamalla bodyn mekoksi!
Joo no minä näin ihan jo synnärillä mikä lapsen sukupuoli on. Oleko aivopesun uhri?
Arvoitteko sen yhdessä kätilön kanssa, vai käytittekö ouija-lautaa tai taikavarpua? Jotkut väittävät, että lapsen sukupuolen voisi tietää jopa ennen syntymää! Isketään verta tai katsotaan vatsaan putkella. Taikuutta, sanon minä!
Onneksi kätilö kertoi kumpaa sukupuolta lapsi on. Kätilö sentään vielä erottaa sen, kumpaa sukupuolta syntynyt lapsi on.
Varminta on sanoa: "Onnea! Teille syntyi ... henkilö."
Tehyn Millariikka Rytkönen: hold my beer!
"#pride -viikon haaste @HUS_fi ’lle: Luovutaan niistä ”teille on syntynyt poika/tyttö”- korteista ja painetaan tilalle ”tervetuloa maailmaan, uusi ihminen”- kortteja. Pride-koristeiden lisäksi oikeita tekoja arkeen."
https://twitter.com/millaryt/status/1410158704213774337
Hoitajaliiton pomo vaatii sukupuolista luopumista transien mielenpahoittamisen välttämiseksi. Kuka uskaltaisi tiededenialistin hoitoon?
Niin, kun ultrassa kysyisit että joko näkee onko se tyttö vai poika, niin hoitsu vaan tiuskaisis että hän ei ala sitä arvailemaan lapsen puolesta ja lapsi saa itse päättää sen asian...
Miksi kenenkään pitäisi saada tietää sitä tuossa vaiheessa? Että tietäisi hankkiiko valmiiksi pinkkiä röyhelöä vai sinistä autokuosia? Jepjep.
Miksi pienille lapsille pitää selostaa pimppi- ja pippeliaisiota päikyssä?
Vierailija kirjoitti:
Ei noin pienien tarvitse tietää vielä tollaisia asioita. antakaa nyt helv... lasten olla lapsia, älkää sekoittako vielä lapsia asioilla mitä ei tuossa iässä tarvitse tietää.
Kyllä tässä sekoilevat ihan muut kuin lapset. Omassa tuttavapiirissä eniten sekoilevat alkoholisoituneet vanhatpiiat. Lapset ovat onneksi heiltä turvassa, kasvaen viisaammiksi pienestä pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pojalla on voi olla pimppi?
Kun pimpillinen ihminen kokee itsensä pojaksi.
Jos minä valkoihoisten lapsi koen itseni mustaihoiseksi, niin olenko sitten mustaihoinen? Voiko valkoihoisella olla musta iho?
Tämä on muuten mielenkiintoinen juttu. Minä ole tuntenut itseni aina etelä eurooppalaiseksi enemmän kuin suomalaiseksi.
Olenko minä siis etelä eurooppalainen? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Miksi pienille lapsille pitää selostaa pimppi- ja pippeliaisiota päikyssä?
Näin se vain on! Nehän ovat lapsen ja seurakunnan vanhimman välisiä salaisuuksia ja kuuluvat seurakunnan vanhimman suudeltaviksi.
Milloin päikyssä aletaan esittämään kuinka lapset saavat alkunsa. Eli poika panee toista poikaa pimppiin.
Jos se onkin pinppi eikä pimppi?
Vierailija kirjoitti:
Milloin päikyssä aletaan esittämään kuinka lapset saavat alkunsa. Eli poika panee toista poikaa pimppiin.
Pussauskopissa. Ja sieltä kuuluu niks naks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen sukupuolta ei voi tietää ennen kuin lapsi kertoo sen itse! Taaperotyttö voi ilmaista olevansa transpoika repimällä pinnit päästä ja taaperopoika kertoo olevansa transtyttö avaamalla bodyn mekoksi!
Joo no minä näin ihan jo synnärillä mikä lapsen sukupuoli on. Oleko aivopesun uhri?
Arvoitteko sen yhdessä kätilön kanssa, vai käytittekö ouija-lautaa tai taikavarpua? Jotkut väittävät, että lapsen sukupuolen voisi tietää jopa ennen syntymää! Isketään verta tai katsotaan vatsaan putkella. Taikuutta, sanon minä!
Onneksi kätilö kertoi kumpaa sukupuolta lapsi on. Kätilö sentään vielä erottaa sen, kumpaa sukupuolta syntynyt lapsi on.
"#pride -viikon haaste @HUS_fi ’lle: Luovutaan niistä ”teille on syntynyt poika/tyttö”- korteista ja painetaan tilalle ”tervetuloa maailmaan, uusi ihminen”- kortteja. Pride-koristeiden lisäksi oikeita tekoja arkeen."
Hoitajaliiton pomo vaatii sukupuolista luopumista transien mielenpahoittamisen välttämiseksi. Kuka uskaltaisi tiededenialistin hoitoon?
Niin, kun ultrassa kysyisit että joko näkee onko se tyttö vai poika, niin hoitsu vaan tiuskaisis että hän ei ala sitä arvailemaan lapsen puolesta ja lapsi saa itse päättää sen asian...
No jos klitta on vähän normaalia turpeampaa kokoa niin mistä sen ja mikropeniksen muka voisi erottaa toisistaan? Ei mistään.
puolella prosentilla maailman miehistä on mikropenis joten ongelma on suht harvinainen joten kyllä se sukupuoli ultralla aika hyvin paljastuu.
Nykyään voi jo äidin verinäytteestä määritellä lapsen sukupuolen.
Ahaa nyt tänne hyppäsi tämän karmean aivopesun onnettomat uhrit, reppanat yrittävät saada ketjun suljettua.
Kiitos seurasta, palataan huomenna.
En yhtään ihmettele, miksi nykynuorilla on niin paljon mielenterveysongelmia. Veikkaan tulevaisuudessa niiden vielä todella räjähtävän käsiin, kun ihmiset on sekaisin kun käkikellot, kun kukaan ei enää tiedä mikä on. Annettaisiin lasten ja nuorten kasvaa rauhassa eikä tuputettaisi jo vaippaiästä lähtien transagendaa. Transihmiset taitaa kuitenkin olla sinänsä marginaali-ilmiö. Olkoon puolestani mitä haluavat, mutta mielestäni ei sillä ideologialla tarvitse lasten päitä sekoittaa. Ei se ilmiöstä kuitenkaan normaalia tee, vaikka sitä joka tuutissa suollettaisiin.
Kannatan sitä, että miehet ja naiset saavat olla sellaisia kuin haluavat, ilman lokerointia johonkin stereotyypillisiin kategorioihin. Vai pitäisikö länsimaissakin alkaa uskomaan siihen, että transihmiset ovat aikaisemmassa elämässä eläneet sinä sukupuolena, johon haluavat transitoitua? Selittäisi varmaan hyvin kokemusta väärästä sukupuolesta. Mutta entä jos tavoitteena on oppia tässä elämässä jotain, onnistuuko se vaihtamalla sukupuolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tää opetushallituksen tyyppi on? Mikä hänen nimensä on?
Tää opetushallituksen tyyppi?
Pääjohtaja Minna Kelhä
Kas kun ei Liisa Kulhia.
(Muistatteko vitsin, tulhaan tulhaan huusi Lapin mies kun tunturissa huudettiin kadonnutta Kulhiaa.)
Eihän tuon ikäiselle tarvitse seksuaalisuudesta edes kertoa noin tarkkaan. Riittää että hyväksyy lapsen sellaisena kuin hän on. Enkä tarkoita tällä pelkästään sukupuoleen liittyviä asioita. Monet ovat kiinnostuneita pippeleistään ja pimpeistään, mikä on ihan ok, mutta voi kertoa, että sellaiset asiat ovat yksityisiä.
Vierailija kirjoitti:
Missä iässä pimppi muuttuu pilluksi?
Iällä ei ole merkitystä ellei ole juusto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille kävi melkein näin. Kun kysyin että näkyykö kumpi on kyseessä, hoitsu tiuskaisi äkäisesti että "Onko sillä väliä?".
En muista mitä vastasin, koska minulle ei tietenkään ole hänen mielipiteellään väliä. Ei hän ollut meidän perheessä mikään päätöksentekijä. Kunhan panin merkille, että yllättävän paljon tunnetta sai tuokin puserrettua asiaan, joka ei hänelle kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuon ikäiselle tarvitse seksuaalisuudesta edes kertoa noin tarkkaan. Riittää että hyväksyy lapsen sellaisena kuin hän on. Enkä tarkoita tällä pelkästään sukupuoleen liittyviä asioita. Monet ovat kiinnostuneita pippeleistään ja pimpeistään, mikä on ihan ok, mutta voi kertoa, että sellaiset asiat ovat yksityisiä.
Toki tähänkin on tullut nykysuuntauksessa muutos. Huoraamista yms hehkutetaan lehdistössä.
Voi lapsi parkoja.
Kertokaa nyt, missä pojan pimppi voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään pitäisi saada tietää sitä tuossa vaiheessa? Että tietäisi hankkiiko valmiiksi pinkkiä röyhelöä vai sinistä autokuosia? Jepjep.
Jenkeistä on Suomeenkin tulleet nämä "sukupuolenpaljastusjuhlat" joissa paljastetaan tulevan lapsen sukupuoli julkisesti jonka jälkeen on vauvakutsut.
Nyt varmaan nekin täytyy siirtää siihen kun lapsi on 5v. ja saanut ihka ensimmäisen satsin hormoni-blokkereita.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt, missä pojan pimppi voi olla.
kyllä tarvitaan valistusta
Se kuuluisa joku teistä epäilemättä ottaa.
Kovin vähällä ymmärryksellä yhteiskunnan toiminnasta tässä nyt meuhkataan, mutta älytönkin kansalaisaktiivisuus on ihan suotavaa sinänsä.