Opetushallitus päiväkotien ohjeeksi: "Pojilla voi olla pimppi"
"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."
Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus
Kommentit (1338)
Vierailija kirjoitti:
Te hoette että lapsen pää menee sekaisin jos sanotaan että tytöllä voi olla pippeli. Mitenköhän sekaisin sen lapsen pää on, joka elää tuollaisessa tilanteessa? Kiva kuulla ettei ole normaali ja ettei saa avoimesti olla sitä mitä on.
Ja kyllä, näitä lapsia on. On aina ollut, ennen vain sen esiintuominen ei ollut hyväksyttyä eikä edes sallittua. Minun 11v lapseni harrastuksessa on lapsi joka ei koe olevani se mitä kromosomit määrittää. Oma lapseni ihmetteli asiaa ensin hiukan mutta eipä siitä sen kummempaa kohinaa tullut, ei tieto muuttanut heidän suhdettaan.
Olen valmis hyväksymään sen, että sukupuolen voi korjata. Korjaustarve johtuu epänormaalista tilasta. Pitääkö kaikista muistakin häiriötiloista sitten erikseen mainita?
TÄMÄ ALKAA OLLA JO NIIN SEKOPÄISEN HULLUA SETTIÄ JO ETTÄ MÄ EN KESTÄ! OIKEESTI NYT JOKU STOPPI TÄHÄN SEKOILUUN!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen trans-myönteinen henkilö mutta mä en enää jaksa tätä, tää menee jo yli. Lapset ei käsitä MITÄÄN tosta. Ei todellisuutta vaan voi muuttaa toiseksi.
Ja siis olen trans-lain kannalla mut pliis joku järki tähän touhuun nyt. Tämä kääntyy asiaa vastaan.
Siis kannatit sitä, että Suomen lakiin kirjataan sukupuolen olevan itsemääriteltävissä oleva tunne ja nyt ihmettelet, että tätä käsitystä opetetaan lapsille? Ok.
Miksi se kerrotaan juuri noin, eikä niin, että myös jollain tytöllä voi olla pippeli? Kuulostaako se jotenkin pahemmalta?
Ylellä Helen selvittää. Nyt selsisi.
Vierailija kirjoitti:
Te hoette että lapsen pää menee sekaisin jos sanotaan että tytöllä voi olla pippeli. Mitenköhän sekaisin sen lapsen pää on, joka elää tuollaisessa tilanteessa? Kiva kuulla ettei ole normaali ja ettei saa avoimesti olla sitä mitä on.
Ja kyllä, näitä lapsia on. On aina ollut, ennen vain sen esiintuominen ei ollut hyväksyttyä eikä edes sallittua. Minun 11v lapseni harrastuksessa on lapsi joka ei koe olevani se mitä kromosomit määrittää. Oma lapseni ihmetteli asiaa ensin hiukan mutta eipä siitä sen kummempaa kohinaa tullut, ei tieto muuttanut heidän suhdettaan.
Jos henkilö luulee olevansa jotakin muuta kuin fyysisesti on, niin hän ei ole silloin normaali. Kyse on psyykkisestä ongelmasta, sukupuoliristiriidasta. Ei se asia sillä muutu, että tämän häiriöisen ihmisen totuudenvastaista ajatusta yritetään tuputtaa niille terveille tavallisille lapsille "normaalina". Siinä vain valehdellaan toisille lapsille, jotta tämä häiriöinen lapsi saisi jatkaa omassa harhassaan elämistä. Halutaan vetää muita lapsia alas häiriintyneen tasolle sen sijaan, että autetaan tätä sukupuolihäiriöistä lasta hyväksymään fyysinen todellisuus.
Vierailija kirjoitti:
*Pojaksi syntynyt ei voi kasvaa aikuiseksi naiseksi, mutta hän voi sopeutua tilanteeseen.*
Nimenomaan. Ei hämärretä realiteetteja. Ja lisäksi lapsen ajattelua ohjaa myös se oma kehollisuus ja sitä kautta muotoutuu myös käsitys itsestä ja persoonallisuuden rakenteita. Havaintoja on aivan terveellistä tehdä siltä pohjalta, että *ahaa, jalkovälissäni on pippeli, tämä siis tarkoittaa että olen poika*. Se taas ei tarkoita sitä ettenkö voisi poikana leikkiä myös poneilla ja nukeilla jos huvittaa.
Miksi haluaisit lapsesi kasvavan peniskeskeisesti ajatukseen että koska mulla on oenis, olen poika?
Meidän lapset on kasvaneet tytöksi ja pojaksi ja sen lisäksi heillä on pimppi ja pippeli.
En ymmärrä ihmisiä, jotka pitävät lapsia tyhminä ja ymmärtämöttöminä. Lapsille saa mitään elämästä kertoa kun ei ne tajuu?
Meidän tyttö esimerkiksi unisexvessasta totesi että onpa hyvä että voi valita tollasen jos ajattelee että onkin tyttö vaikka on poika. Varmasti helpompi mennä tonne kuin miesten vessaan.
Nämä on lopulta hyvin yksinkertaisia asioita ja lapset kyllä ymmärtävät jos heille asia ilman kauhistelua kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, näitä lapsia on. On aina ollut, ennen vain sen esiintuominen ei ollut hyväksyttyä eikä edes sallittua. Minun 11v lapseni harrastuksessa on lapsi joka ei koe olevani se mitä kromosomit määrittää. Oma lapseni ihmetteli asiaa ensin hiukan mutta eipä siitä sen kummempaa kohinaa tullut, ei tieto muuttanut heidän suhdettaan.Jos henkilö luulee olevansa jotakin muuta kuin fyysisesti on, niin hän ei ole silloin normaali. Kyse on psyykkisestä ongelmasta, sukupuoliristiriidasta. Ei se asia sillä muutu, että tämän häiriöisen ihmisen totuudenvastaista ajatusta yritetään tuputtaa niille terveille tavallisille lapsille "normaalina". Siinä vain valehdellaan toisille lapsille, jotta tämä häiriöinen lapsi saisi jatkaa omassa harhassaan elämistä. Halutaan vetää muita lapsia alas häiriintyneen tasolle sen sijaan, että autetaan tätä sukupuolihäiriöistä lasta hyväksymään fyysinen todellisuus.
Ja sama vammoissa ja muissa häiriöissä? ADHD-lapsen kanssa ei olla tekemisissä koska hän on höiriintynyt ja epänormaali?
Anna muiden kasvattaa lapsesi, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, näitä lapsia on. On aina ollut, ennen vain sen esiintuominen ei ollut hyväksyttyä eikä edes sallittua. Minun 11v lapseni harrastuksessa on lapsi joka ei koe olevani se mitä kromosomit määrittää. Oma lapseni ihmetteli asiaa ensin hiukan mutta eipä siitä sen kummempaa kohinaa tullut, ei tieto muuttanut heidän suhdettaan.Aina on ollut ja tulee olamaan erilaisia ihmisiä, joillakin kaksitoista sormea ja varvasta, mutta ei kai se tarkoita sitä että kaikkea jalkovälistä lähtien tulee joka käänteessä kailottaa. Olkoonkin sitten kuinka eritiyisihmisiä tahansa, sallikaa ihmisten olla rauhassa. Lopettakaa vouhotus, hyväksykää edes itse itsenne.
Tämä.
On jotenkin outoa, että luokassa on nykyään homo, lesbo, yksi joka on tyttö omasta mielestään vahvasti, liikuntarajoitteinen ja sitten sisäilmasairas astmaatikko.
Arvatkaapa, ketkä näistä ovat ne, joka kärsivät eniten? Kolmelle ensimmäiselle kaikki on pedattu niin, ettei mieli pahoitu mistään. Rakennekynttä ihaillaan ja homma jaetaan sen mukaan, kuka pystyy, voi tai haluaa. Koko oppilashuolto huomioi ja on traumaa ja vaatimusta. Ilman hyysäystä homma on muuten syrjintää.
Jälkimmäisistä taas molemmat yrittävät selvitä päivistään jotenkin ja aina syyllistetään. Pitäisi yrittää enemmän. Ei paljon kiinnosta, että esim. liikuntatunnilla yrittää parhaansa, numero on huono silti. Pitäisi olla "erityinen" ihan toisella tavalla.
Reilua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, näitä lapsia on. On aina ollut, ennen vain sen esiintuominen ei ollut hyväksyttyä eikä edes sallittua. Minun 11v lapseni harrastuksessa on lapsi joka ei koe olevani se mitä kromosomit määrittää. Oma lapseni ihmetteli asiaa ensin hiukan mutta eipä siitä sen kummempaa kohinaa tullut, ei tieto muuttanut heidän suhdettaan.Jos henkilö luulee olevansa jotakin muuta kuin fyysisesti on, niin hän ei ole silloin normaali. Kyse on psyykkisestä ongelmasta, sukupuoliristiriidasta. Ei se asia sillä muutu, että tämän häiriöisen ihmisen totuudenvastaista ajatusta yritetään tuputtaa niille terveille tavallisille lapsille "normaalina". Siinä vain valehdellaan toisille lapsille, jotta tämä häiriöinen lapsi saisi jatkaa omassa harhassaan elämistä. Halutaan vetää muita lapsia alas häiriintyneen tasolle sen sijaan, että autetaan tätä sukupuolihäiriöistä lasta hyväksymään fyysinen todellisuus.
Ja sama vammoissa ja muissa häiriöissä? ADHD-lapsen kanssa ei olla tekemisissä koska hän on höiriintynyt ja epänormaali?
Missä sanoin, ettei saa olla tekemisissä? Sanoin, että se ei ole oikein, että muille lapsille valehdellaan, että tämän sukupuolihäiriöisen ajatukset ovat normaaleja. Ne eivät ole. Jos kuvittelee olevansa muuta kuin mitä fyysisesti on, niin se on vakava psyykkinen ongelma ja lapsi tarvitsee siihen apua. Vastaus tähän yksilön psyykkiseen ongelmaan ei kuitenkaan ole se, että muille lapsille valehdellaan sukupuolesta vaan se, että tämä sukupuolihäiriöstä kärsivä lapsi saa terapia-apua häiriöstä aiheutuvaan mahdolliseen ahdistukseen, kehoinhoon ja masennukseen.
Jos pojalla on pinppi, se on keinotekoisesti rakennettu suoliluola, tai fleshlight. Ja se on nimenomaan poika edelleen. Suoliluolaan eritteensä dumppaava mies on homo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanoin, ettei saa olla tekemisissä? Sanoin, että se ei ole oikein, että muille lapsille valehdellaan, että tämän sukupuolihäiriöisen ajatukset ovat normaaleja. Ne eivät ole. Jos kuvittelee olevansa muuta kuin mitä fyysisesti on, niin se on vakava psyykkinen ongelma ja lapsi tarvitsee siihen apua. Vastaus tähän yksilön psyykkiseen ongelmaan ei kuitenkaan ole se, että muille lapsille valehdellaan sukupuolesta vaan se, että tämä sukupuolihäiriöstä kärsivä lapsi saa terapia-apua häiriöstä aiheutuvaan mahdolliseen ahdistukseen, kehoinhoon ja masennukseen.
Jos sä sanot lapselle että tuo lapsi on epänormaali, sairas ja hän saa siihen apua, sanot että älä mene lähelle.
Lapsellesi ei kuulu lainkaan se tarvitseeko koku joskus jotakin apua tai hoitoa. Hänen tulee voida tämän ihmisen seurassa olla ajattelematta että hän on sairas ja tarvitsee apua. Se luo vain turhia pelkoja ja ahdistusta.
Onkohan tämän homman kannattajissa yhtäkään joka joutuu elämään niiden korjaushoitojen komplikaatioden kanssa..
Mulla on tunne että tänne on kirjoittanut parikin transihmistä tai heidän läheistään joiden viesti kumpuaa nimenomaan siitä miten tuskallista on kun jollakin fyysisesti täysin miehellä tai naisella on _tunne_ että hänen kuuluisi olla vastakkaista sukupuolta. Ja sitten vielä lapsillekin jo valehdellaan, että pojasta voi kasvaa nainen tai tytöstä mies. En itse ainakaan ole huolissani niistä tavislapsista niinkään vaan nimenomaan heistä joilla on voimakasta kehodysforiaa myöhemmin sukupuoleen liittyen.
Jo lääkärien antamat liian suppeat tiedot hoitojen haittavaikutuksista tai odotettavissa olevista tuloksista ovat suorastaan rikollisia. Saati että jollekin pojalle uskotellaan että isona hän voi kasvaa samanlaiseksi naiseksi kuin äiti tai tädit tmv. Varsinkin kun hän todennäköisesti nimenomaan sitä toivoisi. Kiva sitten tietääkin että niin et muuten voi saada lapsia ( välttämättä edes niiden miehen sukusolujen avulla jos jenkkilän malli tulee tänne) etkä välttämättä edes nauttia seksistä tai virtsata normaalisti. Tai elää edes keski-ikään asti jos huono tuuri käy. Ja aikuisen miehen luusto tulee vaikka olisi jopa niillä blokkereilla..
Uskontovertaukset ovat täysin spot on. Edes transihminen ei saa avoimesti suljetuissa transryhmissä puhua vaikka ulostetta valuvista fistuloista tai taivaisiin hypänneistä verenpaineesta tai kolesterolista, jos näihin avautumisiin ei muista laittaa että "en siis kadu mitään!! Tekisin tämän uudestaan".
Jos sanot että oma usko tähän ideologiaan alkaa lipsua niin takaisinkäännytys alkaa ja sinua kehotetaan ainakin olemaan hiljaa ettet vaikeuta muiden transitioitumista. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä sanot lapselle että tuo lapsi on epänormaali, sairas ja hän saa siihen apua, sanot että älä mene lähelle.
Lapsellesi ei kuulu lainkaan se tarvitseeko koku joskus jotakin apua tai hoitoa. Hänen tulee voida tämän ihmisen seurassa olla ajattelematta että hän on sairas ja tarvitsee apua. Se luo vain turhia pelkoja ja ahdistusta.
Höpöhöpö. Mistä kaikesta sinä oikein valehtelet lapsille? Väitätkö, että mies, jolla on amputoitu jalat on oikeasti yhtä jalallinen kuin kaikki muutkin? Tai nainen, jolla on palovamma, niin hänen ihonsa on yhtä sileä kuin muiden. On silmissäsi vikaa, jos huomaat eron palaneen ihon ja ehyeen välillä. Huom. nuo ovat hieman pienempiä asioita kuin valehdella, että tyttö on poika ja poika on tyttö, jos vain "tuntevat" niin ja väittää, että pitää tulla uudelleen koulutetuksi, jos näkee eron pojan ja tytön välillä. Mitäpä jos kertoisit vain, että maailmassa on erilaisia ihmisiä ja meillä kullakin on omat vaivamme. Tämä tyttö kokee olevansa poika, mutta ei ole ja usein se tuntemus menee lapsilla ohi kun aikuistuvat. Se riittää kyllä lapselle selittämään, mistä kyseisessä häiriössä on kyse, mutta kuitenkaan häntä ei vaadita menemään tytön häiriöön mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä ala, jos jollakin mammalla on isompi kikkeli ku mulla :(
Jatkoon! :D
Ja näin tuhotaan vuosien taistelu millä haluttiin tasa-arvoa seksuaalivähemmistölle. Kiitos näiden ihmisten homot ja lesbot tullaan taas näkemään alempina ja "sairaina". Itse vähemmistöön kuuluvana tämä oikeasti surettaa ja häiritsee.
Jos sonnin si^*tin leikattaisiin ja sonnille kyhättäisiin utareet, olisiko se lehmä. Laki kieltäisi oitis moisen elänrääkkäyksen.
*Pojaksi syntynyt ei voi kasvaa aikuiseksi naiseksi, mutta hän voi sopeutua tilanteeseen.*
Nimenomaan. Ei hämärretä realiteetteja. Ja lisäksi lapsen ajattelua ohjaa myös se oma kehollisuus ja sitä kautta muotoutuu myös käsitys itsestä ja persoonallisuuden rakenteita. Havaintoja on aivan terveellistä tehdä siltä pohjalta, että *ahaa, jalkovälissäni on pippeli, tämä siis tarkoittaa että olen poika*. Se taas ei tarkoita sitä ettenkö voisi poikana leikkiä myös poneilla ja nukeilla jos huvittaa.