Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetushallitus päiväkotien ohjeeksi: "Pojilla voi olla pimppi"

Vierailija
09.06.2023 |

"Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."

Kohdassa "Sukupuolen moninaisuus": https://www.oph.fi/fi/opettajat-ja-kasvattajat/osallisuus

Kommentit (1338)

Vierailija
221/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

%3D

Vierailija
222/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sukupolvet seuraavat toisiaan sen verran nopeasti, että seuraaville nämä joustavammat sukupuolimääritelmätkin ovat ihan perusasioita, eikä meidän tarvitse enää olla aiheesta ahdistumassa. Tietty jos olisi viisas, antaisi nyt jo olla ja keksittyisi johonkin muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin opetetaan Suomen yliopistoissa. Näin on. Pojille voi tulla menkat. Miten tää on niin vaikeeta?

Vierailija
224/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta te heterothan vihaatte yli kaiken tyttöjä ettekä halua heitä syntyvän. Poistatte useissa valtioissa tytöt pois väestöstä jopa valtion käskystä ja kehutte miten vapaita olette! Vihaatte kaikkea naisellista, kaikki arvokkaat lajit, tavat, ammatit, luonteenpiirteet on miehille. Tätähän te halusitte. Vain poikia saa syntyä, koska sukunimi, perhe, aatelisuus ja KAIKKI arvokas menee VAIN poikien kautta. Tätähän te halusitte.

Kuka abortoi tytöt pois maailmasta? Heteroperheet ja heteroakat, ei suinkaan transaktivistit tai Seta. Että silleen! Saitte mitä kerjäsitte.

Lääkkeet nyt oikeesti.

Kuinka laadukasta argumentointia teitä trans- ja naisvihaajilta. Kaikissa maailman kulttuureissa halutaan vain poikia, lisäksi tytöt poistetaan väestöstä useassa maailman maassa. Lopuissa tyydytte rääkkäämään, kiusaamaan ja hylkäämään tytöt. Heteroillahan on erillisiä pilkkarituaaleja useissa maissa tytön syntymälle ja myös "tasa-arvoisimmissa" maissa halutaan vain poikia. Suomessa suku jatkuu vain miesten kautta, EU-maissakin aatelisuus periytyy vain miehiltä. Tämän takia kukaan ei halua tyttöjä, ja heterot vain kiekuu miten suurta vapautta on syrjiä.

Te ihan itse vihaatte naisia sydämenne kyllyydestä ja olette heidät halunneet poistaa väestöstä. En näe Setaa ajamassa sukupuolen perusteella tehtäviä abortteja jotka koskee heteroiden maailmass yllätys yllätys vain tyttöjen poistamista. Suhtaudutte naiseuteen kuin vakavaan vammaisuuteen, abortoitte pois. Katsokaapa Kiinaa ja Intiaa, teidän takianne on jäätävä määrä väkivaltaa koska miehiä on liikaa. Sellainen on heteroiden sukupuolikäsitys! Sukupuolia saa olla vain yksi.

Heterot haluaa vain poikia. Te itse haluatte vain poikia. Tässä tulos. Kuka se itse taisteli luontoa vastaan?

Hyvänen aika sentään mitä potaskaa.

Vierailija
225/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lord help us...

Vierailija
226/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te hoette että lapsen pää menee sekaisin jos sanotaan että tytöllä voi olla pippeli. Mitenköhän sekaisin sen lapsen pää on, joka elää tuollaisessa tilanteessa? Kiva kuulla ettei ole normaali ja ettei saa avoimesti olla sitä mitä on.

Ja kyllä, näitä lapsia on. On aina ollut, ennen vain sen esiintuominen ei ollut hyväksyttyä eikä edes sallittua. Minun 11v lapseni harrastuksessa on lapsi joka ei koe olevani se mitä kromosomit määrittää. Oma lapseni ihmetteli asiaa ensin hiukan mutta eipä siitä sen kummempaa kohinaa tullut, ei tieto muuttanut heidän suhdettaan.

Vierailija
227/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis siellähän lukee aivan sanantarkkaan tämä sekava uskonnollinen homma: "Sukupuolen moninaisuudesta voi jakaa ikätasoisesti tietoa lapsille kertomalla esimerkiksi, että joillain pojilla on pimppi tai on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi, vaikka olisi syntymässä määritelty pojaksi."

Miksei siellä opeteta vaikka uskonnollisuuden monimuotoisuuden nimissä, että joskus voi tulla joku vanha ukko joka haluaa jonkun teistä pilteistä lapsivaimokseen, sillä joillekin meistä jumalat puhuvat ja Jumala on kaiken yläpuolella ja määrääpi sitten näin? Koska se olisi hullua. Ja siinäkin sentään olisi isompi totuuden jyvänen -siinä lapsiavioliitto-osasessa- kuin siinä että poika kasvaa aikuiseksi naiseksi kuin toukka perhoseksi ikään.

Niin, sen jälkeen kun siellä sanotaan Varhaiskasvatuksessa sukupuolen moninaisuutta voi pitää esillä esimerkiksi niin, että henkilöstö purkaa normeja siitä, että mielenkiinnon kohteet tai vaatteet määrittäisivät sukupuolta. Poika voi pukeutua hameeseen tai muunsukupuolinen lapsi rakastaa autoleikkejä, eivätkä nämä asiat määritä lapsen sukupuolta.

Ja tuo on se mikä on arjessa automaattisesti, sinun kopioimasi kohta vain kysyttäessä ja keskusteltaessa.

Mikä tässä nyt sua vaivaa?

Tuossa mennään aivan liian pitkälle eikä se ole mikään lapsus tai huolimattomuusvirhe. Kyllä ideologiat voidaan pukea ulkokuoreltaan mukaviksi, vaikka ne ovat sisältä täysin läpimätiä ja tuon kohdan perusteella näkee heti mistä on kyse.  Pitäsi erottaa koko porukka, joka tuon on laatinut ja hyväksynyt.

Tässä se taas nähdään miten se oma ajatus vaikuttaa tulkintaan. Mulla kun ei ole negatiivinen asenne taustalla, tuo on ihan neutraali lausuma siitä miten lapslle voi asiasta kertoa ja sulle se taas on sit ihan yli menevää ja löydät sieltä tausta-agendan ja transiuttamisen.

Jos meillä ei olisi aikuisia, jotka lapsen kysymyksiin vastaa että *tommosia edes kysele, epänormaaleita häiriköitä ovat*, ei näistä pitäisi edes tehdä ohjeistuksia.

On suuri ero siinä, että hyväksytään erilainen käytös kuin valehdella, että naisesta voi tulla mies tai toisinpäin ja varsinkaan alkaa aivopestä pieniä lapsia. Siinä puhutaan myös pitkästi miten jo 2-4 vuotiailla lapsilla oli olla muuttunut käsitys sukupuolestaan. Ja ohjeistetaan vahvistamaan käsitystä, että muuttuminen on ihan mahdollista.

Suomessa ollaan muutama vuosi jäljessä kehityksestä mitä Amerikoissa jo tapahtuu. Minun ajatteluuni vaikuttaa todennetut seuraukset, jota tämän ideologian ajaminen aiheuttaa. Sinä et niistä joko tiedä, välitä tai kuvittelet ettei koske Suomea. Esim. Kanadassa 13-vuotias sai oikeuden päätöksellä itse päättää aloittaako hormonihoidot ja vanhemmat eivät voi asiaan vaikuttaa. Asiaa ajavat pääosin aktivistit ja maailmanparantajat muuta lääketeollisuudellakin on huomattava taloudellinen kannustin ajaa asiaa. Pelkkien lääkkeiden bisnes alkaa olla miljardiluokkaa. Ei ole kauaa kun Suomeessakin puhuttiin jo laista missä  lapsetkin voisivat päättää sukupuolensa. Tämä aihe tulee pikkuhiljaa eri puolilta ja se tulee tuhomaan monen lapsen ja nuoren elämän, jos se pääsee yhtä pitkälle mitä Pojois-Amerikassa.

Vierailija
228/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te hoette että lapsen pää menee sekaisin jos sanotaan että tytöllä voi olla pippeli. Mitenköhän sekaisin sen lapsen pää on, joka elää tuollaisessa tilanteessa? Kiva kuulla ettei ole normaali ja ettei saa avoimesti olla sitä mitä on.

Ja kyllä, näitä lapsia on. On aina ollut, ennen vain sen esiintuominen ei ollut hyväksyttyä eikä edes sallittua. Minun 11v lapseni harrastuksessa on lapsi joka ei koe olevani se mitä kromosomit määrittää. Oma lapseni ihmetteli asiaa ensin hiukan mutta eipä siitä sen kummempaa kohinaa tullut, ei tieto muuttanut heidän suhdettaan.

Aina on ollut ja tulee olamaan erilaisia ihmisiä, joillakin kaksitoista sormea ja varvasta, mutta ei kai se tarkoita sitä että kaikkea jalkovälistä lähtien tulee joka käänteessä kailottaa.  Olkoonkin sitten kuinka eritiyisihmisiä tahansa, sallikaa ihmisten olla rauhassa. Lopettakaa vouhotus, hyväksykää edes itse itsenne.

Vierailija
229/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa leikkiä yllättynyttä vielä tässä vaiheessa? Intersektionaalinen woke on vasemmiston valtauskonto ja se näkyy politiikassa, valtamediassa, opetusohjelmassa, kulttuurissa, kaikkialla.

Vierailija
230/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pumaskassa valistetaan myös, että on erivärisiä ihmisiä - ja että myös valkoinen on väri. Tämä olikin vakava epäkohta, joka vaati korjaamista - olen siis jatkossa ihonväriltäni värillinen ja kuulun ihmisryhmään nimeltä "people of colour".

Minäkin olen ihonvärinen. Aika törkeää sanoa valkoiseksi.

Vierailija
231/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeitten NAISTEN pitäisi kiertää päiväkodeissa esittelemässä oikeaa revaa, niin lapset oppisivat mikä on NORMAALIA!

Vierailija
232/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on ollut ja tulee olamaan erilaisia ihmisiä, joillakin kaksitoista sormea ja varvasta, mutta ei kai se tarkoita sitä että kaikkea jalkovälistä lähtien tulee joka käänteessä kailottaa.  Olkoonkin sitten kuinka eritiyisihmisiä tahansa, sallikaa ihmisten olla rauhassa. Lopettakaa vouhotus, hyväksykää edes itse itsenne.

No nyt ollaan asian ytimessä. Lopetetaan vouhotus ja sallitaan ihmisten olla rauhassa. Jos kaikki, myös transihmiset, saisivat olla rauhassa sellaisia kuin ovat, mitään ongelmaa ei olisi. Mutta he eivät saa, siitähän tässä on kyse. Minä en ole koskaan tavannut transihmistä joka suureen ääneen huutelisi asioistaan. Ne muut ihmisethän tässä sitä meteliä pitävät.

Vierailija
233/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen trans-myönteinen henkilö mutta mä en enää jaksa tätä, tää menee jo yli. Lapset ei käsitä MITÄÄN tosta. Ei todellisuutta vaan voi muuttaa toiseksi.

Ja siis olen trans-lain kannalla mut pliis joku järki tähän touhuun nyt. Tämä kääntyy asiaa vastaan.

Vierailija
234/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi opetetaan valeita lapsille?

Kaikkea tarjotaan, jos ihmiset eivät itse suodata ja päätä mitä siedetään. Puhumattakaan nyt lapsista, joita käytetään hyväksi kaiken p*askan syötössä. Onhan se toki hämmentävää jos naapurin pojalla on kolme äitiä ja tarhakaverilla kaksi isiä. Lapsen oman vanhemman tehtävä on selittää asiat niin ettei lapsiparan tarvise kopeloiden asiantilaa selvittää.

Itseasiassa erilaiset perheet ei ole ollenkaan hämmentävää lapselle. Heille voi kertoa, että perheitä on monenlaisia; meillä on tällainen ja jollain toisella erilainen, kaikki yhtä hyviä. Yksinkertaista. Meillä on jo 3-vuotiaan kanssa luettu kirjaa monenlaisista perheistä, asia on aivan luonnollinen lapsellekin, kun erilaisuudesta ei tehdä mitään peikkoa.

Vierailija
235/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivi: "Lapsi menee pilalle ja mikään ei ole kuin ennen"

Lapsi: "Aijaa"

Vierailija
236/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja. Onneksi lapseni ovat jo aikuisia.

Vierailija
237/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea tarjotaan, jos ihmiset eivät itse suodata ja päätä mitä siedetään. Puhumattakaan nyt lapsista, joita käytetään hyväksi kaiken p*askan syötössä. Onhan se toki hämmentävää jos naapurin pojalla on kolme äitiä ja tarhakaverilla kaksi isiä. Lapsen oman vanhemman tehtävä on selittää asiat niin ettei lapsiparan tarvise kopeloiden asiantilaa selvittää.

Itseasiassa erilaiset perheet ei ole ollenkaan hämmentävää lapselle. Heille voi kertoa, että perheitä on monenlaisia; meillä on tällainen ja jollain toisella erilainen, kaikki yhtä hyviä. Yksinkertaista. Meillä on jo 3-vuotiaan kanssa luettu kirjaa monenlaisista perheistä, asia on aivan luonnollinen lapsellekin, kun erilaisuudesta ei tehdä mitään peikkoa.

joojoo. on niin suvaitsevaista, että. ja sitten kun joku ei purematta niele voketusta, pitää heti syöstä tulta.

Vierailija
238/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jo pienille lapsille täytyy valehdella yksinkertaisista tosiasioista?

Sukupuolta ei pysty vaihtamaan tai korjaamaan. Miehenä syntynyt ei voi tulla raskaaksi, eikä naisena syntynyt pysty siittämään lasta.

Paljon parempi olisi sanoa että ulkoisia sukupuolen tunnusmerkkejä pystyy muuttamaan kirurgialla ja hormoneilla jonkin verran. Jos ihminen kokee olevansa eri sukupuolta kuin mihin on syntynyt, hän voi ja saa käyttäytyä ja pukeutua trans sukupuolensa mukaisesti, mutta kirurgiset hoidot ovat vaikeita, voivat epäonnistua ja niistä voi seurata pysyvää fyysistä haittaa.

Pojaksi syntynyt ei voi kasvaa aikuiseksi naiseksi, mutta hän voi sopeutua tilanteeseen.

Vierailija
239/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän menee aivan korraanin mukaan.:D

Vierailija
240/1338 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joojoo. on niin suvaitsevaista, että. ja sitten kun joku ei purematta niele voketusta, pitää heti syöstä tulta.

Noh, erilaiset perheet nyt kuitenkin on tosiasia. On yksinhuoltajaäitejä ja -isiä, monilapsisia perheitä, kahden aikuisen perheitä, samaa sukupuolta olevien perheitä, uusperheitä jne. Lapselle mikään noista ei ole kummallista, jos aikuinen ei esitä asiaa kummallisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme