4-vuotias surmattu, OI MIKSI
Miksi. Kukaan. Haluaa. Surmata. Oman. Vauvansa? MIKSI! Minä olisin voinut ottaa sen meille asumaan ja pitänyt huolta.. Sydän särkyy, pieni rakas menetti TURHAAN henkensä 😭😭😭
Kommentit (2354)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että tutkintaa ei saa vaarantaa jne., mutta kyllä tämä Suomen Poliisin salamyhkäisyys kerta toisensa jälkeen raivostuttaa. Ja kaikki kestää aina ihan helvetin kauan. Jotenkin prosessia pitäisi kehittää. Nyt ihmiset elävät epätietoisuudessa ja maalailevat mitä karmeampia mielikuvia. Helpompaa olisi noudattaa mahdollisimman avointa viestintälinjaa. Vähentäisi myös spekulaatioita ja huhupuheita. Kun poliisi ei tiedota riittävästi, niin se tieto kaivetaan jostain muualta. Epämääräiseksi jäi myös postisurma ja Iso Omenan kuolemantapaus, kun niistä ei tiedotettu riittävästi. Kyseessä on nyt kuitenkin kollektiivinen ahdistus ja tyrmistys.
Sä olet sokea omalle uteliaisuudelle. Lisätieto vain lisää asialla mässäilyä. Aina jää paljon tiedollisia aukkoja joita ihmismielellä on tarve täyttää. Tuskin sä jättäytyisit näistä keskusteluista pois vaikka tietoa olisi enemmän.
Päinvastoin.
Uteliaisuuskin luonnollista, tottakai uhria kunnioittaen. Suomessa pyritään salaamaan kaikki mahdollinen.
8-vuotiaan Vilja Eerikan tapaus järkyttää syvästi vieläkin minua ja tämä 4-vuotiaan pojan kohtalo on niin traaginen, että se vie minulta yöunet.
Vierailija kirjoitti:
8-vuotiaan Vilja Eerikan tapaus järkyttää syvästi vieläkin minua ja tämä 4-vuotiaan pojan kohtalo on niin traaginen, että se vie minulta yöunet.
Voi kun välittäisitte niistä vanhemmista lapsista myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs nyt kun Vilja Eerikan jälkeen ei pitänyt enää tämmöistä tapahtua? Näin silloin toitotettiin viranomaisten taholta ja kappas vaan.
Laitatko lähteen kuka noin on luvannut. Tyhmempikin ymmärtää, ettei kukaan voi antaa tällaiselle lupaukselle takuita! Antaisitko itse? Miten valmistaisit 100 prosenttisesti ettei yksikään lapsi joudu kohtaamaan väkivaltaa lähihuoltajiltaan? Kerro kuka näin on luvannut ja miten asia on varmistettu? Mikä sinut sai vakuuttumaan Vilja Eerikan jälkeen ettei vastaavaa enää koskaan tapahtuisi?
Hengitä pelle! Näin puhuttiin yhdessä sun toisessa artikkelissa et näin ei pidä päästä enää käymään ja nyt uudistetaan sitä ja tätä sosiaalitoimessa plaa plaa. Minua ei todellakaan vakuuttanut yhtään mikään ja olen sitä mieltä et kerta laakista lapset lopullisesti huostaan eikä uskota et jotkut narkit tai muut päästään sairaat muuttaa tapansa ja kasvattaa lapsensa hyvin.
Mua kosketti Viljan tapaus aikanaan erityisesti oman taustan vuoksi. Se vaikutti siihen, mille alalle hakeuduin ja tän jälkeen ollaan oltu tukiperheenä neljälle lapselle . Koin silloin että ihan jokaisen tässä yksilökeskeisessä yhteiskunnassa tulisi välittää ja huolehtia jollain tapaa muista. Päätin silloin että kohtaan jokaisen lapsen ja nuoren lämpimänä ja ystävällisenä aikuisena: koskaan ei voi tietää mitä tämän elämässä on meneillään.
Olin ehkä kärkäs, sori siitå, mut mun mielestä meidän koko kulttuuri on jotenkin sairas. Ollaan omissa poteroissamme, päihteitä käytetään paljon, ihmiset ei kohtaa eikä auta toisiaan, arvostellaan viranomaisia ja byrokratiaa mutta silti odotetaan että joku yhteiskunnan taho aina ottaa vastuun ja hoitaa kaiken.
Mun mielestä yhteiskuntavastuullisuus, hyväntekeväisyys ja toisten auttaminen tulisi olla jotain mitä tähän kulttuuriin pitäisi alkaa systemaattisemmin istuttamaan. En väitä että se on kaiken selitys tai ratkaisu, mutta se on itselle yksi tärkeä arvopohdinta seurauksena siitä itseen menemisestä.
Jep mä arvelinkin et olet alalla kun kärjistyit niin kovin. Itseäni kosketti myös todella paljon Vilja Eerikan tapaus ja ärsytti kliseiset lupaukset kuinka nyt uudistetaan sitä tätä ja tota ettei mitään vastaavaa pääse tapahtumaan. Kaikkien toimet piti tutkia mutta kukaan tapauksessa mukana ollut ei saanut juuri mitään tuomiota. Hienoa et olet ruvennut sijaisvanhemmaksi ja autat omalta osaltasi lapsia. Kaikkea hyvää sinulle ja lapsille
Tutkintanimike murha ja vangitsemispäätös kertoo siitä, että kaikki onnettomuudet on pois laskuista... Onnettomuuksissa tutkintanimikkeet vois olla kuolemantuottamus, heitteille jättö jne. Tahallinen julma teko tai tekojen sarja. Saa nähä, mitä vielä selviää...
Vierailija kirjoitti:
Kylvetetty lasta ja suututtu jostain, vedetty nupit kakkoon ja laskettu vuokramurjun paskatermostaatista 60-70 asteista vettä minuuttikaupalla lapsen päälle tajuamatta pirihuuruissa että mitä tapahtuu?
Jossain kerrottiin, että lapsi oli melkoisen vilkas ja että äiti on käyttänyt päihteitä odotusaikanakin. Voiko näillä asioilla olla yhteyttä keskenään? Epäkypsä narkomaaniäiti ei siis sietänyt lapsen vilkkautta, minkä hän itse ehkä oli tälle raskausaikana aiheuttanut. Onko kenellekään muulle tullut tämä mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvia löytyy äidin FB-sivulta. Minä näen lapsen otsassa ison mustelman. Ja se kuva, missä on aikuisen muki kädessä lapsi näyttää kalpealta ja laiminlyödyltä. Leikkipuistokuvassa kiinnitin huomiota hiuksiin.
Minkähän takia tämä muusa on halunnut äidiksi? Raskauden voi keskeyttää Suomessa helposti ja turvallisesti. Onko hän näitä naisia, jotka antavat vaan asioiden tapahtua ottamatta ohjaksia omiin käsiinsä, siis noin yleensäkin?
Minä näen samoin. Tuli vaan mieleen, kun vein oman poikani parturiin jo 1,5v että miksi pojan hiukset olivat ihan sekaisin ja pitkät?
Meillä on pian 3v täyttävä pitkähiuksinen poika. Ei ole lastensuojelu vielä puuttunut asiaan, päiväkodissakaan eivät ole paheksuneet. Sekaisinkin on välillä, hiukset siis.
Minun poikani taas kalpea ihoinen, eikä rusketu.
Onko nyt laiminlyöty ihon värin vuoksi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs nyt kun Vilja Eerikan jälkeen ei pitänyt enää tämmöistä tapahtua? Näin silloin toitotettiin viranomaisten taholta ja kappas vaan.
Niin ällöttävää kuin se onkin. Näitä on koko ajan. Ihan kuin tää olis ainoa pahoinpidelty lapsi Erikan jälkeen. Tällä kertaa sattui kuolemaan. Suomi on täynnä Vilja Eerikoita ja Miloja jatkuvasti, osa sattuu "selviämään" hengissä. Ne uutisoidaan, joiden kohtalot on peruttamattomat ja lopulliset, joita ei voi peitellä.
Ja näistä, jotka selviävät tulee yleensä seuraavia narkkeja ja kierre sen, kun jatkuu...
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että tutkintaa ei saa vaarantaa jne., mutta kyllä tämä Suomen Poliisin salamyhkäisyys kerta toisensa jälkeen raivostuttaa. Ja kaikki kestää aina ihan helvetin kauan. Jotenkin prosessia pitäisi kehittää. Nyt ihmiset elävät epätietoisuudessa ja maalailevat mitä karmeampia mielikuvia. Helpompaa olisi noudattaa mahdollisimman avointa viestintälinjaa. Vähentäisi myös spekulaatioita ja huhupuheita. Kun poliisi ei tiedota riittävästi, niin se tieto kaivetaan jostain muualta. Epämääräiseksi jäi myös postisurma ja Iso Omenan kuolemantapaus, kun niistä ei tiedotettu riittävästi. Kyseessä on nyt kuitenkin kollektiivinen ahdistus ja tyrmistys.
Lisäksi, kun tämän poliisin mökellyksestä ei tahtonut saada mitään selvää. Puhui, kuin puuroa tai peruna suussa. Ei vaikuta kovin älykkäältä rikostutkijalta.
V-E:n jälkeen Eero Heinäluoma totesi, että tiedonsaannin pitäisi muuttua eri tahojen välillä. Järkyttävää, että edelleenkään päiväkodit, koulut, lääkärit, poliisi terveydenhoitaja ja sosiaalityö saattavat olla täysin tiedottomia mitä perheissä tapahtuu! Ehdottomasti pitäisi olla käytössä omakantaa vastaava tietokanta kaikilla, jotka ovat pienten alakoulu-päiväkoti ikäisten lasten kanssa työskenteleviä :( Ei voi olla lasten etu, että päiväkodeissa ja kouluissa ollaan tietämättömiä esim väkivalta epäilyistä
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei ole missään kuvassa erityisen terveen tai hyvinvoivan näköinen.
Veljen postaus ärsyttää, siis lapsen äidin veljen. Mitä hän menee kertomaan julki lapsen terveystietoja ja tapaturmia. Se nyt ei yleensäkään ole oikein, kun kyse ei ole hänen lapsestaan. Lisäksi hän kirjoittaa preesensissä lapsesta, ikäänkuin hän olisi vielä elossa ja vain vähän loukkaantunut. Missään ei näy suru eikä huoli, ei murhe eikä suuttumus. Omituista tekstiä kuolleesta lapsesta.
Kyse voi olla shokkivaiheesta. Tilanteen lopullisuus ja karmivuus ei ole mennyt vielä tajuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko totta, että sen nenää ja nakkia oli poltettu tuntikausia sytkärillä on-off?
Mitään tarkempia tietoja ei ole kerrottu julkisuuteen joten voisitteko rauhoittua näiden sairaiden kuvitelmien kanssa.
Olisko toi tieto kuitenkin vuotanut jostain?
Vierailija kirjoitti:
Onko totta, että sen nenää ja nakkia oli poltettu tuntikausia sytkärillä on-off?
Ei voi ymmärtää, miten joku voisi olla noin julma!
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään tarkempia tietoja ei ole kerrottu julkisuuteen joten voisitteko rauhoittua näiden sairaiden kuvitelmien kanssa.
Enpä tiedä, olisiko vähemmän julmaa jos on heitetty kiehuvaa rasvaa päälle...
Olivat siis lastensuojelun asiakkaitta ? Eerikan tapauksessa uskottiin vahvasti Toukon tarinoita ja äitipuolen selityksiä. Tytön elämä päättyi liian nuorena. Nyt tässäkin pieni lapsi ja aivan syytön. Suomessa asiat huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko tässä jutussa on muka jotakin ei-niin-sairasta-kuin-miltä-ehkä-näyttää vai mitä tarkoitit "sairailla" kuvitelmilla? Kuolleessa lapsessa ollut laajoja palovammoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko tässä jutussa on muka jotakin ei-niin-sairasta-kuin-miltä-ehkä-näyttää vai mitä tarkoitit "sairailla" kuvitelmilla? Kuolleessa lapsessa ollut laajoja palovammoja.
En meinannut. Minfossa puhutaan kylpyvedestä, silitysraudasta, kuumennetusta lusikasta, elävältä polttamisesta, teeveden kaatamisesta. Kukaan ei tiedä koko totuutta paitsi Milon huoltajat, poliisit ja ensivaste.
Onko mitään järkeä heittää tänne tällaisia onko totta että heitettiin avotuleen!? ja pian se onkin joidenkin mielestä fakta.
Eihän tuossa mitään avotuleen heittämisestä puhuttu vaan että olisi poltettu sytkärillä (tuntikausia on-off).
Mua kosketti Viljan tapaus aikanaan erityisesti oman taustan vuoksi. Se vaikutti siihen, mille alalle hakeuduin ja tän jälkeen ollaan oltu tukiperheenä neljälle lapselle . Koin silloin että ihan jokaisen tässä yksilökeskeisessä yhteiskunnassa tulisi välittää ja huolehtia jollain tapaa muista. Päätin silloin että kohtaan jokaisen lapsen ja nuoren lämpimänä ja ystävällisenä aikuisena: koskaan ei voi tietää mitä tämän elämässä on meneillään.
Olin ehkä kärkäs, sori siitå, mut mun mielestä meidän koko kulttuuri on jotenkin sairas. Ollaan omissa poteroissamme, päihteitä käytetään paljon, ihmiset ei kohtaa eikä auta toisiaan, arvostellaan viranomaisia ja byrokratiaa mutta silti odotetaan että joku yhteiskunnan taho aina ottaa vastuun ja hoitaa kaiken.
Mun mielestä yhteiskuntavastuullisuus, hyväntekeväisyys ja toisten auttaminen tulisi olla jotain mitä tähän kulttuuriin pitäisi alkaa systemaattisemmin istuttamaan. En väitä että se on kaiken selitys tai ratkaisu, mutta se on itselle yksi tärkeä arvopohdinta seurauksena siitä itseen menemisestä.