4-vuotias surmattu, OI MIKSI
Miksi. Kukaan. Haluaa. Surmata. Oman. Vauvansa? MIKSI! Minä olisin voinut ottaa sen meille asumaan ja pitänyt huolta.. Sydän särkyy, pieni rakas menetti TURHAAN henkensä 😭😭😭
Kommentit (2354)
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa myös naapurit saisivat katsoa pitkään ja hartaasti peiliin. Jos seinän takaa kuuluu kuinka 4v huutaa äiti älä lyö, ja jatkat vaan siinä omaa puuhasteluasi...on varmaan turha sitten itkeä myöhemmin iltalehdelle kuinka on järkyttynyt.
Itse en välttämättä lähtisi syyttelemään naapureita. Itse olen ollut tilanteessa jossa olin soittanut naapurista häkeen useampia kertoja koska olin lähes varma että äiti hakkaa asunnossa lapsia. Mitään ei tapahtunut kuukausiin. Yritin selittää etten välitä metelistä mutta pelkään lapsien puolesta ja kerroin kaiken mitä olen kuullut. Kerran jopa sosiaalityöntekijä soitti takaisin mutta hän ei tiennyt mitä voi tehdä koska lapset eivät ole asunnossa kirjoilla.
Pian tämän jälkeen perhe katosi. Kenties hakkaamaan lapsiaan uudessa osoitteessa.
Ei paljoa muuta voi tehdä ellei lähde käyttämään omankädenoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Huostaanotot puretaan nykyään ihan heti kun "mahdollista", vaikka ei olisikaan. Tiedä vaikka tuollakin taustalla hyvä rakastava sijaisperhe menettänyt rakkaansa jollekin väkivaltaisille narkkareille ja diilereille.
Tätä se lastensuojelu on nykyään, ihan koko ajan. Uskotaan sinisilmäisesti sairaita ja psykopaattisia ihmisiä, joiden paikka olisi hoitolaitoksessa ja vankilassa.
Mutta kun he ovat "pyhiä biologisia vanhempia", niin vaikka sokea Reettakin näkee ja on vuosien ajan kokenut, että "koti" on valtava uhka ja vaara viattomalle, lapselle niin sinne se pitää takaisin antaa. Tapaamisiin ja lopulta asumaan.
Sitten saa pelätä jokaisen tämmöisen otsikon äärellä, että onko se nyt se oma pieni rakas tapettu. Näin Suomen viranomaiset suojelevat lasta.
Ja siellä - ah niin rakastava - (sijais)äiti aurinkoinen.
Tästä kauheasta tapauksesta ei tule yhtä isoa juttua kuin aikoinaan Vilja Eerikan tapauksesta jos käy ilmi ettei mies liity mitenkään lapsen kuolemaan. Niin se vaan ikävä kyllä tuppaa menemään ja lapsensa tappava nainen saa jopa sääliä ja häntä pidetään olosuhteiden uhrina, kun taas miehen kohdalla vaadittaisi vain kylmästi tämän lopettamista.
MUUTOSTA HETI! kirjoitti:
Kun on epäilys, että lasta kohdellaan epäinhimillisesti kodissa, mitä silloin voi tehdä? Johan siinä herkän naapurinkin sydän sairastuu, kun kuulee uhkaavaa elämää seinän läpi tai näkee väkivaltaa. Ahdistuu, kun ei voi tai uskalla auttaa.
Miksi toinen vanhemmista ei "uskalla" puolustaa lastaan, ollaan hiljaa ja hyväksytään väkivalta ym. Onko hänkin tunteeton ihminen? Aina pahempi asia.
Eikö Presidentti Niinistökään voi tehdä asialle jotain, jos muut eivät ota tehtäväkseen muuttaa lakia vanhempien oikeuksien poistoon nopeammin?
Ei palautuksia oloihin, joissa lapsi suistuu aina pahemmin raiteiltaan.
Ennen täysi-ikää hän on jo valmis laitoksiin ja myöhemmin ei kuntoudu enää normaaliin yhteiskuntaan.Vankilassakin aikuisilla taitaa olla paremmat olot kuin joillakin Suomessa huoltajien tms. kanssa asuvilla lapsilla.
Soitan jatkossa poliisin joka kerta, jos lapsi saa epäinhimillistä kohtelua joltain.
Soitetaanhan sitä aikuisenkin vuoksi, oli tekijä tai kohde.Muuttakaa poliitikot lakeja, jotka suojelevat lapsia. Se on teidän tehtävänne. Konkretiaan asti.
Ei lasta näköjään puolusta loppuun asti kukaan. Siltä vaikuttaa, kun lukee mielipiteitä.
Väkivaltaisille ym. vanhemmille ei pidä luovuttaa lasta aina uudelleen, EI IKINÄ!EIKÖ NYT OLE JO KIIRE SÄÄNTÖJEN MUUTOKSILLE!
LAPSIEN TULEVASTA ELÄMÄSTÄ ON KYSYMYS.
MIKÄ TÄSSÄ ON NIIN VAIKEAA?
EIKÖ MIKÄÄN TAHO TAI PUOLUE TOIMI? NYT HETI.
Se muutos pitäisi lähteä meistä jokaisesta ja huolehtia heikompiosaista ja tarjota apua tarvitseville.
Suomesta on kadonnut muutamassa vuosikymmennessä kansalaisten yhteisvastuu ja kulttuuri "koko kylä kasvattaa lapset" ja huolehtia läheisistämme, vaan mieluimmin ummistetaan silmät ja pyydetään muiden tekevän se ja vaaditaan lainsäädäntöä, ettei se voi koskea juuri minua.
Tälläkin palstalla vanhemmat tuntuvat valitsevat lapsen leikki-ja koulukaverit ja kielletään lapsilta olemasta vähempiosaisten lasten kanssa. Vaaditaan jopa päiväkodin tai koulun vaihtoa, jos siellä on "vääränlaisia" lapsia. Harva vanhempi pyytää lapsensa kavereita kotiin tai yökylään, vaan mieluimmin eristäydytään omaan luokkayhteiskuntaan, johon vähempiosaisilla ei ole tilaa, eikä huolenpitoa.
Ei siitä ole kauaa, kun Suomessakin oli kiertolaisia, jotka majoittuvat talosta taloon tai romaniperheet kiersivät ja ihmiset antoivat ruokaa ja kotinsa käyttöön, nykyään se ei tulisi kuuloonkaan, näin vielä 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kauheasta tapauksesta ei tule yhtä isoa juttua kuin aikoinaan Vilja Eerikan tapauksesta jos käy ilmi ettei mies liity mitenkään lapsen kuolemaan. Niin se vaan ikävä kyllä tuppaa menemään ja lapsensa tappava nainen saa jopa sääliä ja häntä pidetään olosuhteiden uhrina, kun taas miehen kohdalla vaadittaisi vain kylmästi tämän lopettamista.
Tämä ketju on tarpeeksi raskasta luettavaa ilman sinun naisvihaasi.
MUUTOSTA HETI! kirjoitti:
Kun on epäilys, että lasta kohdellaan epäinhimillisesti kodissa, mitä silloin voi tehdä? Johan siinä herkän naapurinkin sydän sairastuu, kun kuulee uhkaavaa elämää seinän läpi tai näkee väkivaltaa. Ahdistuu, kun ei voi tai uskalla auttaa.
Miksi toinen vanhemmista ei "uskalla" puolustaa lastaan, ollaan hiljaa ja hyväksytään väkivalta ym. Onko hänkin tunteeton ihminen? Aina pahempi asia.
Eikö Presidentti Niinistökään voi tehdä asialle jotain, jos muut eivät ota tehtäväkseen muuttaa lakia vanhempien oikeuksien poistoon nopeammin?
Ei palautuksia oloihin, joissa lapsi suistuu aina pahemmin raiteiltaan.
Ennen täysi-ikää hän on jo valmis laitoksiin ja myöhemmin ei kuntoudu enää normaaliin yhteiskuntaan.Vankilassakin aikuisilla taitaa olla paremmat olot kuin joillakin Suomessa huoltajien tms. kanssa asuvilla lapsilla.
Soitan jatkossa poliisin joka kerta, jos lapsi saa epäinhimillistä kohtelua joltain.
Soitetaanhan sitä aikuisenkin vuoksi, oli tekijä tai kohde.Muuttakaa poliitikot lakeja, jotka suojelevat lapsia. Se on teidän tehtävänne. Konkretiaan asti.
Ei lasta näköjään puolusta loppuun asti kukaan. Siltä vaikuttaa, kun lukee mielipiteitä.
Väkivaltaisille ym. vanhemmille ei pidä luovuttaa lasta aina uudelleen, EI IKINÄ!EIKÖ NYT OLE JO KIIRE SÄÄNTÖJEN MUUTOKSILLE!
LAPSIEN TULEVASTA ELÄMÄSTÄ ON KYSYMYS.
MIKÄ TÄSSÄ ON NIIN VAIKEAA?
EIKÖ MIKÄÄN TAHO TAI PUOLUE TOIMI? NYT HETI.
Niitä sääntöjä ja lakeja voidaan tehdä vaikka kaksin kappalein tunnissa, mutta jos ei ole resursseja, tässä tapauksessa lastensuojelun työntekijöitä ja sijaisperheitä, homma ei toimi.
Ihan samalla tavalla vanhusten hoitajamitoitus voi olla vaikka 20, mutta jos hoitajia ei vain ole, mistä palkata, homma ei toimi.
Onko tutkintavankeudesta tullut uutta tietoa? Pääseeköhän lähimmät sinne vierailulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa myös naapurit saisivat katsoa pitkään ja hartaasti peiliin. Jos seinän takaa kuuluu kuinka 4v huutaa äiti älä lyö, ja jatkat vaan siinä omaa puuhasteluasi...on varmaan turha sitten itkeä myöhemmin iltalehdelle kuinka on järkyttynyt.
Itse en välttämättä lähtisi syyttelemään naapureita. Itse olen ollut tilanteessa jossa olin soittanut naapurista häkeen useampia kertoja koska olin lähes varma että äiti hakkaa asunnossa lapsia. Mitään ei tapahtunut kuukausiin. Yritin selittää etten välitä metelistä mutta pelkään lapsien puolesta ja kerroin kaiken mitä olen kuullut. Kerran jopa sosiaalityöntekijä soitti takaisin mutta hän ei tiennyt mitä voi tehdä koska lapset eivät ole asunnossa kirjoilla.
Pian tämän jälkeen perhe katosi. Kenties hakkaamaan lapsiaan uudessa osoitteessa.
Ei paljoa muuta voi tehdä ellei lähde käyttämään omankädenoikeutta.
Koin aikamoisen järkytyksen, kun erääseen tekemääni lasuun ei selvästikään pahemmin reagoitu, vaikka olin monen retuuttamisen, lyömisen, lapsen yksin jättämisen silminnäkijä ja kuulin myös usein aivan kamalia uhkailuja lasta kohtaan. Myös puolisoni todisti kanssani, miten tämä naapurin yh-äiti vetäisi avokämmenellä rattaissa istuvaa lasta päin kasvoja. Kuulin useasti hänen uhkailevan lapsen henkeä.
Mitä tapahtui? Kyseinen nainen lapsineen muutti muuualle, koska kuulemma naapurit häntä kiusasivat. Lasuja tekivät muutkin kuin me, ja aihetta oli.
Pari kertaa perjantai-iltana soi ovikellomme, ja kyseinen äiti oli viinalta haisevana tekemässä kuulustelukierrosta siitä, että kuka niitä lasuja oli tehnyt. Toisella kuulustelukerralla oli jo aika päällekäyvä.
Jonkin ajan päästä näin tämän äidin lapsensa kanssa bussissa ja tapa, jolla hän lapselleen silloinkin puhui, herätti pahennusta ympäristössä. Yksi vanhempi nainen jopa puuttui siihen.
Minun sydämessäni jotain särkyi, kun näin, että tuo "vuoden äiti" oli saanut pitää lapsensa ja jatkaa samaa menoa kuin ennenkin.
Puuttuminen asioihin on useimmiten epäkiitollista ja turhauttavaa.
Älkää siis syytelkö naapureita, päiväkotia, sosiaalihuoltoakaan. Byrokratian pyörä on hidas ja epälooginen, lapsen etua enemmän vanhempien oikeuksia ajava.
"Mitä ihmeen kuvia olet katsonut?
Lapsi näyttää Jokaisessa kuvassa hyvin hoidetulta, iloiselta ja nauraa jokaisessa kuvassa.
Ainoastaan yhdessä kuvassa, kun hän on ihan pieni keskonen ja on jossakin laitteissa. Muut kuvat ovat nauravaisia. Ja lapsi näyttää siistiltä ja asianmukaisesti puetulta. Iloiselta lapselta.[/quote]"
Katsohan uusiksi. Esim. yhdessä kuvassa kädet, sormien välit ja kynnenaluset mustat, nojaa niin saastaisen tahraiseen sohvaan että Hyi.
Hiukset kampaamatta, kalpea, tumat silmänaluset...
Äiti taas vimpanpäälle meikattu ja laitettu.
Kuvia etupäässä itsestään, kuten tämän pikkupojan mummulla joka poisti näemmä fb.tilinsä. Ei yhtään kuvaa lapsenlapsestaa.
Kyllä nämä on ihan järkyttäviä...
Vierailija kirjoitti:
Lapsi näyttää Jokaisessa kuvassa hyvin hoidetulta, iloiselta ja nauraa jokaisessa kuvassa.
Ainoastaan yhdessä kuvassa, kun hän on ihan pieni keskonen ja on jossakin laitteissa. Muut kuvat ovat nauravaisia. Ja lapsi näyttää siistiltä ja asianmukaisesti puetulta. Iloiselta lapselta.
"
Katsohan uusiksi. Esim. yhdessä kuvassa kädet, sormien välit ja kynnenaluset mustat, nojaa niin saastaisen tahraiseen sohvaan että Hyi.
Kuvia etupäässä itsestään, kuten tämän pikkupojan mummulla joka poisti näemmä fb.tilinsä. Ei yhtään kuvaa lapsenlapsestaa.
Mistä katsot noita kuvia?
Ilmankos väestökato uhkaa. Suuri osa heitteillä. Ei täällä oikeasti ole töitä jos ei kuulu piireihin ja perheen luonti on vaikeaa. Herrakansa paisuu etuineen. Kukahan ne elättää.Ovat jo kuin mafia tässä vähäväkisessä maassa. Ja heikoille käy huonosti.
Hennalll kirjoitti:
Kylläpä täällä nyt syyttelevät sormet osoittavat kovasti lastensuojelua. Sen lisäksi yritetään syyllistää päiväkotia, lähipiiriä ja jopa naapureita. Antakaa mun nyt kaikki kestää.
Eiköhän tässä kaikkein suurin syypää ole äiti. Hänen ei olisi alunperinkään lasta tehdä. Kuvittelis et jokaiselta löytyy sen verran aivosoluja että ymmärtäisi itse jos ei ole valmis vanhemmaksi mutta ei perkele ei.
Kaikille niitä lapsia ei pitäisi todellakaan suoda.
Lisäksi mikäli hän olisikin "syytön" murhaan ja kävisi ilmi että miesystävä on teon takana, hän on silti suurempi syyllinen. Kyllä se kaikki valta on ollut hänellä itsellään, millaisia ihmisiä päästää elämäänsä, kukaan ei sinne itsestään tuppaudu.
Äiti tullut raskaaksi 16 tai 17 vuotiaana. Moni sen ikäinen voi kokea ulkopuolisten painostuksesta ja manipuloinnista johtuen abortin vääräksi valinnaksi. Nyt äiti on 21v. Ei sen ikäisen elämänkokemuksella välttämättä vielä ymmärrä, millainen ihminen on luotettava lapsensa lähelle ja millainen ei.
Aika hulluja kirjoittelet, ett äiti on joka tapauksessa syypää olipa teon takana tai ei.
Vierailija kirjoitti:
https://www.facebook.com/muusa.rissanen
https://www.facebook.com/sebastian.halonen
Onko nää siis kuolleen lapsen vanhempien fb-profiilit ja heitä siis epäillään kuolemaan johtaneista syistä? Leviävät nyt someissa kulovalkean tavoin.
Ovat. Miksi kävin katsomassa ;( Niin suloinen viaton lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Hennalll kirjoitti:
Kylläpä täällä nyt syyttelevät sormet osoittavat kovasti lastensuojelua. Sen lisäksi yritetään syyllistää päiväkotia, lähipiiriä ja jopa naapureita. Antakaa mun nyt kaikki kestää.
Eiköhän tässä kaikkein suurin syypää ole äiti. Hänen ei olisi alunperinkään lasta tehdä. Kuvittelis et jokaiselta löytyy sen verran aivosoluja että ymmärtäisi itse jos ei ole valmis vanhemmaksi mutta ei perkele ei.
Kaikille niitä lapsia ei pitäisi todellakaan suoda.
Lisäksi mikäli hän olisikin "syytön" murhaan ja kävisi ilmi että miesystävä on teon takana, hän on silti suurempi syyllinen. Kyllä se kaikki valta on ollut hänellä itsellään, millaisia ihmisiä päästää elämäänsä, kukaan ei sinne itsestään tuppaudu.Äiti tullut raskaaksi 16 tai 17 vuotiaana. Moni sen ikäinen voi kokea ulkopuolisten painostuksesta ja manipuloinnista johtuen abortin vääräksi valinnaksi. Nyt äiti on 21v. Ei sen ikäisen elämänkokemuksella välttämättä vielä ymmärrä, millainen ihminen on luotettava lapsensa lähelle ja millainen ei.
Aika hulluja kirjoittelet, ett äiti on joka tapauksessa syypää olipa teon takana tai ei.
Kirjoittelin hulluja tai en, voin seistä kyllä sanojeni takana ja tasan tarkkaan tiesin itse alle 20-vuotiaana etten ole valmis äidiksi. Tiedän myös monia muita jotka ovat tämän asian aivan itse ymmärtäneet.
Ja kyllä se todella on niin, että äiti on itse vastuussa omista päätöksistään. Vastuussa siitä millaisia ihmisiä omaan ja lapsensa elämään päästää. Vai pitäisikö siitäkin naapuria syyttää "kun noin huonon miehen löysi"?
C'moon nyt 😅
Vierailija kirjoitti:
Onko tutkintavankeudesta tullut uutta tietoa? Pääseeköhän lähimmät sinne vierailulle?
Ootko menossa?
"Tutkintavangilla on oikeus tavata vieraita tarpeellisen valvonnan alaisena tapaamista varten varattuina aikoina. Tällaista keskustelua voidaan kuunnella ja tallentaa teknisellä laitteella, jos se on tarpeen mm. kyseisen tutkintavangin rikostaustan huomioon ottaen."
Tässä tapauksessa tuskin. Ottaisivat vaan kaikki ylimääräiset oikeudet pois näiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan yhdessä kuvassa, kun hän on ihan pieni keskonen ja on jossakin laitteissa. Muut kuvat ovat nauravaisia. Ja lapsi näyttää siistiltä ja asianmukaisesti puetulta. Iloiselta lapselta.
"
En aio kuvia katsoa. En myöskään halua alkaa arvailla, millaisissa oloissa kyseisen kauhean rikoksen tekijät ovat elämäänsä eläneet.
Mutta ihan yleisellä tasolla sanon, että minun mielestäni on päinvastoin hyvää ja vastuullista vanhemmuutta, että somessa on ainoastaan aikuisten kuvia. Lapset voivat sitten itse aikanaan päättää omasta somepresenssistään.
Naisen läheiset puolustelevat nyt häntä kovin, kertovat lapsen harjoitelleen sisällä potkulaudalla ja kaatuneen sekä lyöneen päänsä viikko ennen tapahtunutta. Sitten lapselle nousi vielä kuumekin.
Sanoisin, että kakka haisee. Toki aivoruhje on mahdollinen, mutta pojassa on täytynyt näkyä huomattavia ulkoisia vammoja koska isäpuoli ja äiti otettiin kiinni samantien.
Tietysti on mahdollista että pikkuraukka ON oikeasti lyönyt päänsä, itkenyt kipeää päätä ja kuumetta mutta lohdutuksen sijaan äiti tai isäpuoli suuttunut kun pitäisi päästä viettämään parisuhdeaikaa. Ollut vain tyytyväinen kun viimein tuli hiljasta ja aamulla todennut että "sehän ei hengitä,hel""tti".
Miksi te heterot kannattamalla kannatatte perheväkivaltaa ihan tilastollisesti ja sitten tulette huuli pyöreinä itkemään? Huomaa myös miten vain naisilla on eettisiä periaatteita, miehet eivät tee mitään ehkäistäkseen perheväkivaltaa. Voitteko lopettaa ne sairaat väkivaltasuhteenne niin nämäkin teot loppuu. Heteroilla perheväkivalta on normi, tehän kannattamalla kannatatte sitä. Tästä on lukuisia tutkimuksia miten nimenomaan miehet haluaa ha*ata teitä. Missä kritiikki?
Muistuu mieleen myös Baby M (en ole varma nimestä) tapaus Englannista. Muistan, että jopa tabloid lehtien toimittajat osallistuivat marssille lasten puolesta.
" Kuinka monta vuotta hallitus ja koko lastensuojelu ovat luvanneet vaikka mitä ? Nuoret pahoinpitelee ja nekin ihan lapsia. Sitten nämä äidit. Yksi silloin aikoinaan hukutti lapset ammeeseen. Yksi ajoi autolla päin bussia ja lapset kyydissä. Eerikan tapaus ja nyt tämä. Sairasta. "
Liikaa näitä lapsen pahoinpitelyitä on, ja yksikin kuolema on turha. Täysin estettävissä ajoissa toimien.
Alla yksi yksi tapaus, mikä onneksi ehdittiin estää viime hetkellä..
https://yle.fi/a/74-20000857