Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä ei ole ajokorttia!

Vierailija
08.06.2023 |

Kävin treffeillä kivan miehen kanssa ja juteltiin kesäsuunnitelmista. Tuli ilmi ettei miehellä ole ajokorttia. Onko outoa mielestänne? Ikää tällä oli 42v.

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen äijän oot löytänyt.

Vierailija
22/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla?

Eikö kaikilla aikuisilla ole? Ap:llä ollut 18-vuotiaasta asti.

Itsekin hankin ajokortin vasta päälle kolmekymppisenä, kun muutin töihin kaupunkiin, jossa julkista liikennettä ei ole kuin kahdesti arkipäivisin, koulujen alkamis- ja päättymisaikaan eikä koulujen loma-aikoina ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mutta en uskalla/osaa ajaa. Enkä halua ajaa. Mitäs siihen sanot?

Tämä. Vaikka olisikin ajokortti, koska on ajateltu sen olevan jokin siirtymisriitti aikuisuuteen aikanaan tai on tarvinnut sitä parikymppisenä hetkellisesti, mutta ei ole vaikka 10- vuoteen ajanut eikä edes halua ajaa, niin mitä hyötyä siitä läpyskästä on, miten se määrittelee ihmistä? Kaikille ajaminen ei ole mieluisaa ja osa voisi oikeasti pysyä poissa liikenteestä, jotkut tajuaa sen itse, toiset ei.

Vierailija
24/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko ketään 40+ miestä, jolla ei korttia ole? Itse en. Yhden naisen tiedän.

Vierailija
25/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni ajoi kortin vasta lähempänä tuota ikää. Oli vähävaraisesta perheestä, eikä ollut rahaa autokouluun aiemmin. Olisko tää syynä?

Vierailija
26/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän joitain, joilta kortti jäi saamatta lääkärin laittaman kannabismerkinnän takia. Pohjoisen nimismiehet tykkäsivät niitä evätä ainakin 90-luvulla. Sinänsä autottomuus ihan ok, mutta kortittomuus hankaloittaisi kyllä yhteiseloa, jos esim. matkoilla joutuu olemaan aina kuski

Vierailija
27/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetteko ketään 40+ miestä, jolla ei korttia ole? Itse en. Yhden naisen tiedän.

Jokusen vanhuksen, jotka eivät ole läpäisseet lääkärin tutkimusta. Yhden epileptikon, jolle lääkäri ei myöskään myöntänyt ajolupaa.

Yksi diabeetikko, joka ei saanut korttia huonon hoitotasapainon takia. Tosin hän on vasta 30+.

Vierailija
28/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavo Lipponen ajoi kortin 65-vuotiaana. Ei mitään outoa.

Vierailija
29/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te oikeesti noin vajaita ihmisiä? Kenenkään ei ole pakko ajaa yhtään korttia jos ei kiinnosta/halua/pysty. Jos ei kelpaa ihminen jonkun kortin olemattomuuden takia niin kattokaa peiliin ja miettikää että miksi teidän pitäis kelvata yhtään kellekään.  

Vierailija
30/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYS

Vierailija
31/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaali nou. Kyydinpummaajat on alinta kastia. Siis, silloin jos eivät pysty ikinä kuskaamaan vastavuoroisesti. Sitten pitää ajaa aina julkisilla myös sinne sukumökille jos ei kerran autoa ja ajokorttia aio hankkia. Pelkkiin bensakuluihin osallistuminen ei tosiaan riitä korvaukseksi siitä että toinen pitää autoa mitä itse ei ole valmis hankkimaan. Ei se tosiaan ilmaista ole, mutta valinta.

Vierailija
32/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin aikoinaan naisen kanssa jolla ei ollut ajokorttia. Hänen piirinsä olivat tosi pienet kun ei ikinä käynyt missään ilman että pummi kyydin.

Ei jatkoon.

Vierailija
33/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paavo Lipponen ajoi kortin 65-vuotiaana. Ei mitään outoa.

Ettei mitään outoa Lipposessa? 

Vierailija
34/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hän on ulkomaalainen? Kaikilla ei nimittäin ole.

Vierailija
35/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole ajolupaa , joutuu pummaamaan kavereilta kyytiä mökeille, festareille , laskettelurinteille. Ja kaverit ajavat, itse on vapaamatkustajana. ( vaikka maksaisikin kyydistä , toisten pitää olla aina ajokunnossa, mikä tietenkään ei ole paha asia)

Ja kuitenkin olen pärjännyt kuusikymppiseksi, matkustellut paljon niin Suomesa kuin Suomen ulkopuolella, enkä koskaan ole kokenut joutuneeni pummaamaan keneltäkään mitään.

N60

Vierailija
36/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole autoa.

Vierailija
37/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin aikoinaan naisen kanssa jolla ei ollut ajokorttia. Hänen piirinsä olivat tosi pienet kun ei ikinä käynyt missään ilman että pummi kyydin.

Ei jatkoon.

Minulla on kyllä ajokortti mutta ei autoa enkä vähäisen ajamiskokemukseni takia käytä vuokra-autoja, mutta ei kyllä ole estänyt matkustelemasta ympäri Eurooppaa ja Yhdysvalloissakin.

Vierailija
38/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain rehukansan juttuja... missä naisetkin käy intin ja Suomen lippu on joka toisen talon pirtin seinällä ja perhana vieköön, pappa asuu mummon mökkiä vieressä ja tiputtelee korpikuusen kyyneltä menemään. 

Vierailija
39/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, useita. Asuvat Helsingissä.

Vierailija
40/128 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksäni ajoi kortin vasta lähempänä tuota ikää. Oli vähävaraisesta perheestä, eikä ollut rahaa autokouluun aiemmin. Olisko tää syynä?

Musta toi vähävaraisuus syynä olisi vielä pahempaa kuin se ajokortin puute.