Kuuntelin ystävieni palkkakeskustelua tässä Sairaanhoitaja 3200€, sosiaalityöntekijä 4600€, lähihoitaja 3000€.missä se palkkakuoppa? Oma palkka tonnin vähemmän eikä puhettakaan kuopasta.
Aina valitetaan että paskat palkat ja palkkakuoppa ja naisia poljetaan ja nönnönnööö, jos noi palkat on kuopassa niin tervetuloa kaupan alalle.
Kommentit (596)
Vierailija kirjoitti:
Hävettää puhua omasta palkasta. Ihan vain sen takia, kun se ei ole niin pieni kuin luullaan. T. lähihoitaja.
Toiset miettivät kuinka pärjätä jollain 1700 eurolla kuukausi ja itsellä ei alle kahden tonnin mene vaikka yrittäisi.
Hävettää puhua sinulle että isossa sairaalassa, palkka ei ole niin pieni kuin luullaan. Taidan tienata enemmän. T. laitoshuoltaja
Suomessa on ollut jo vuosikymmeniä asenne että aina pitää valittaa rahanpuutetta vaikka tienaisi kuinka paljon eli siis esittää köyhempää kuin oikeasti on. Koko elämäni olen tätä marinaa kuunnellut eli yli 50v. Omat vanhempani, sisarukseni, sukulaiseni, työnantajat ja työkaverit, ystävät ja tutut. Kaikilla sama valitusvirsi. Ja sama virsi jatkuu vaikka on omakotitaloja, kesämökkejä, sijoituksia, lomaosakkeita, autoja, isoja remontteja, ulkomaanmatkoja, lemmikkejä, moottoripyöriä, vuokrakiinteistöjä ja palkkaa ja perintöä tulee jatkuvasti ja pitää oikein miettimällä miettiä mihin kaiken käyttäisi. Sitten valitetaan jostain pskapaperin hinnasta että oltais samanlaisia köyhiä kuin koko muukin kansa. Paskat sanon minä! Suurin osa pärjää huippuhyvin. Minäkin vaikka tulot on tällä hetkellä 595€/kk eikä ole puolisoa elättämässä. Kukaan ei noita valittajia usko, joten voitte lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen avustaja tuntipalkka 9,89 euroa. Ja töitä 25 h viikossa. Muiden hoitoalalla työskentelevien palkat ei oo kuoppaa nähneetkään.
Minulla 11,83€
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla uransa tehnyt keski-ikäinen ystäväni opiskelee sh:ksi.
Sanoo, että sh:n palkka on ihan hyvä ja että työharjoittelun perusteella työ ei ole ylettömän raskasta eikä kiireistä.
Paitsi raskasta on kuulla hoitajien määkinää kiireestä ja raskaasta työstä sekä huonosta palkasta.
Niin. Riippuu ihan työpaikasta millainen kiire ja työnkuva on. Joillain on tälläkin alalla fyysisesti vähän kevyempää kuin toisilla, eikä siinä mitään. Jahka ystäväsi pääsee pois opiskelijan roolista, se vastuu ja työn määrä alkaa realisoitumaan vähän eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjanpitäjä, enkä todellakaan mikään juuri vastavalmistunut. Bruttopalkka 2400 e/kk. Keskitasoa tällä alalla. Kyllä ärsyttää kuunnella hoitsujen itkua lehdissä "kun ei meidän palkka riitä normaaliin elämään ;__; saan vain 4000 € kuussa lisineen, olen niiiiin köyhä!"
Mitä teit jouluaattona tai tulevana juhannusaattona, montako päivää olit vapaana pääsiäisenä?
Käytkö joka tiistai-ilta jumpassa, lähdetkö kavereiden kanssa kaljalle töiden jälkeen perjantaina sopimatta 7vk etukäteen, pääsetkö joka vuosi lapsesi kevätjuhlaan? Olen tehnyt hoitajan töitä 20v, yhdetkään juhlapyhät ei ole ollut kokonaan vapaita, jos ei ole sattunut saamaan niiden ympärille lomaa, 2x 20v aikana näin on tapahtunut.
Noista kaikista, joihin minä vastaan, olin töissä, en pääse, tulee se korvaus, joilla palkka nousee yli tuon 2400€, joka on myös minun peruspalkkani.Kuvailit juuri minun elämää. Palkka 2100€ Prisman kassana
Vaadittava koulutus kassalle on mikä?
Monella myyjällä kaupassa on tradenomin amk-tutkinto.
Se ei kuitenkaan ole lakisääteinen koulutusvaatimus kassalle. Kassatoiminnot oppii kuka tahansa vartin perehdytyksen jälkeen. Sitten nämä pienipalkkaiset kouluttamattomat itkee, kun koulutettu ihminen saa enemmän palkkaa. Jösses.
Kassamyyjän työn arvostus on käsittämättömän huonoa. Ihmiset suoltaa avoimesti törkeyksiä matalasta koulutusvaatimuksesta ja muusta. Usein se kassatyötä tekevä on parin vuoden päästä valmistuva korkeakouluopiskelija. Koska heidän työn arvostus on noin huonoa, huonompaa kuin hoitajilla, kassatyöstä pitäisi saada enemmän palkkaa.
(Tällaista olen kuullut hoitajilta että "huonoa arvostusta pitäisi kompensoida hyvällä palkalla", tällä argumentilla kassatyön palkkaa pitäisi nostaa, ei hoitajien.)
Vierailija kirjoitti:
Siivoojat ne vasta palkkakuopassa on. Tää yhteiskunta ei pyöri edes puolta päivää ilman siivoajia, anteeksi, laitoshuoltajia. Missä näkyy alan arvostus? Ovat esim sairaaloissa vähintään yhtä tärkeitä kuin lääkärit ja sairaanhoitajat, mutta palkka on vain murusia noiden muiden palkoista.
Ei monella tehtaan duunarillakaan hyvin mene. Nykyään teollisuuden hyvät palkat ovat enää lähinnä myytti. Hyvät palkat on ainoastaan joillain suurteollisuuden prosessin hoitajilla paperitehtaissa, öljynjalostamoilla, kemianteollisuudessa, terästehtaalla. Näitä on kuitenkin promille kaikista.
Kävin nelisen vuotta sitten treffeillä sairaalan siivoojan kanssa. Kun tuli puheeksi palkat nainen valitteli pientä palkkaansa. En kehdannut edes sanoa oman tuntipalkkani olevan vielä pienempi. Naisella muistaakseni jotain 11 e ja itsellä 10,80e. Ainut mikä toi vähän lisätuloa oli jos sai tehdä ylitöitä tai ottaa pekkaset rahana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjanpitäjä, enkä todellakaan mikään juuri vastavalmistunut. Bruttopalkka 2400 e/kk. Keskitasoa tällä alalla. Kyllä ärsyttää kuunnella hoitsujen itkua lehdissä "kun ei meidän palkka riitä normaaliin elämään ;__; saan vain 4000 € kuussa lisineen, olen niiiiin köyhä!"
Mitä teit jouluaattona tai tulevana juhannusaattona, montako päivää olit vapaana pääsiäisenä?
Käytkö joka tiistai-ilta jumpassa, lähdetkö kavereiden kanssa kaljalle töiden jälkeen perjantaina sopimatta 7vk etukäteen, pääsetkö joka vuosi lapsesi kevätjuhlaan? Olen tehnyt hoitajan töitä 20v, yhdetkään juhlapyhät ei ole ollut kokonaan vapaita, jos ei ole sattunut saamaan niiden ympärille lomaa, 2x 20v aikana näin on tapahtunut.
Noista kaikista, joihin minä vastaan, olin töissä, en pääse, tulee se korvaus, joilla palkka nousee yli tuon 2400€, joka on myös minun peruspalkkani.Kuvailit juuri minun elämää. Palkka 2100€ Prisman kassana
Vaadittava koulutus kassalle on mikä?
Monella myyjällä kaupassa on tradenomin amk-tutkinto.
Se ei kuitenkaan ole lakisääteinen koulutusvaatimus kassalle. Kassatoiminnot oppii kuka tahansa vartin perehdytyksen jälkeen. Sitten nämä pienipalkkaiset kouluttamattomat itkee, kun koulutettu ihminen saa enemmän palkkaa. Jösses.
Kassamyyjän työn arvostus on käsittämättömän huonoa. Ihmiset suoltaa avoimesti törkeyksiä matalasta koulutusvaatimuksesta ja muusta. Usein se kassatyötä tekevä on parin vuoden päästä valmistuva korkeakouluopiskelija. Koska heidän työn arvostus on noin huonoa, huonompaa kuin hoitajilla, kassatyöstä pitäisi saada enemmän palkkaa.
(Tällaista olen kuullut hoitajilta että "huonoa arvostusta pitäisi kompensoida hyvällä palkalla", tällä argumentilla kassatyön palkkaa pitäisi nostaa, ei hoitajien.)
Oikeasti 80% työpaikoista on enemmän kyse siitä kuka jaksaa ja viitsii kuin älystä. Akateemisistakin promillen murto osa on niitä aallonharjan edellä kulkijoita jotka todella tekevät jotain alaansa eteenpäin vievää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Osastonhoitaja, palkka 3100€. Ei mahdollisuutta vuorotyölisiin. Työkokemusta 17-vuotta.
Miten ihmeessä pärjäät? T: laitoshuoltaja, jonka palkka noin puolet tuosta...
Niin, olen kuitenkin istunut siellä koulunpenkille, jotta saisin parempaa palkkaa. Jos olisin valinnut viisaammin, olisi niillä kouluvuosina voinut opiskella jotain toista alaa ja tienaisi paljon, paljon enemmän.( Tai vaihtoehtoisesti, työskennellä opintojen sijaan 8,5 vuotta ja tienata sillä välin edes sitä laitoshuoltajan palkkaa)
Käydyt ammatiiliset opinnot:
Lähihoitaja 2,5 vuotta
Terveydenhoitaja 4-vuotta
Ylempi AMK-tutkinto 2-vuotta.Yhteensä siis 8,5- vuotta hoitoalan opintoja, lisäksi kursseja, olen mm diabeteshoitaja, seksuaalineuvoja ja suorittanut myös lähi-esimiehen ammattitutkinto.
Opintoihin nähden pidän palkkaani pienenä.
Mistä tiedät tämän siivoojan tutkinnot?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin pitelet kirjoja säännöllisesti virka-ajan ulkopuolella iltaisin, öisin ja viikonloppuisin?
Vierailija kirjoitti:
Minun töissäni sh:n peruspalkka on 2450€.
Missä noin pieni peruspalkka on/suostuu tommosella tekemään? Täälläpäin saa lähihoitajatkin enemmän.
SH:iden ulinaa jaksa kuunnella. Perus akkojen ulinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä noin pieni peruspalkka on/suostuu tommosella tekemään? Täälläpäin saa lähihoitajatkin enemmän.
Yksityinen sostes. Nyt neuvottelut päättyivät ja ensi viikolla tiedetään palkankorotus. Veikkaa 50€ lisää peruspalkkaan, vaikka tavoite oli kai joku reilu 200€.
Ei 3 tonnia sairaanhoitajan työstä mikään hyvä palkka ole (ei toki huonokaan), muuta työtä tekisin pienemmälläkin palkalla.
Musta olisi kiva kun palkoissa olisi enemmän kilpailua. Erilaiset vastuualueet näkyisi enemmän, palkasta voisi neuvotella paremmin tilannekohtaisesti yms, no yksityisellä näin toki varmaan onkin.
Yyy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen avustaja tuntipalkka 9,89 euroa. Ja töitä 25 h viikossa. Muiden hoitoalalla työskentelevien palkat ei oo kuoppaa nähneetkään.
Minulla 11,83€
hitto mitä palkkoja suomessa.työtön hankkii yhtähyvin.en tekis mitään tolla palkalla.nyt mun palkka metallimiehenä 16e tunti ja se on mein firman huonoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen sostes. Nyt neuvottelut päättyivät ja ensi viikolla tiedetään palkankorotus. Veikkaa 50€ lisää peruspalkkaan, vaikka tavoite oli kai joku reilu 200€.
Mä en suostuisi tekemään, valintojahan nämä on. Kyllä sairaanhoitajana parempaankin palkkaan on mahdollisuus, tosiaan kuten sanottu lähihoitajatkin saa monessa paikassa enemmän kuin tuon.
T: toinen sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Osastonhoitaja, palkka 3100€. Ei mahdollisuutta vuorotyölisiin. Työkokemusta 17-vuotta.
Miten ihmeessä pärjäät? T: laitoshuoltaja, jonka palkka noin puolet tuosta...
Ammatinvalintakysymys! Ei ku uutta alaa opiskelemaan, jos palkka ei miellytä.
Hoitajatkin voi opiskella lääkäriksi sen ainaisen nillittämisen sijasta.Opiskelemaan vaan jos palkka ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin ystävieni palkkakeskustelua tässä Sairaanhoitaja 3200€, sosiaalityöntekijä 4600€, lähihoitaja 3000€.
... ja veronmaksajat kustantavat tämäkin lystin, jos ovat julkisella puolella töissä. Velkaa pukkaa. 👍
Käyttäjä43836 kirjoitti:
Yyy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla 11,83€
hitto mitä palkkoja suomessa.työtön hankkii yhtähyvin.en tekis mitään tolla palkalla.nyt mun palkka metallimiehenä 16e tunti ja se on mein firman huonoin
Niinno, palkkoja ja työtehtäviä on jumalattomasti.
Mun 20v. poika amiksen ja intin jälkeen nyt töissä sähkärinä ja palkka sillä 22€/h.
Itse toimin esimiestehtävissä ja palkka 42€/h
Vierailija kirjoitti:
Sua pissataan silmään.
Heta-tesin vähimmäistuntipalkat ryhmissä A ja B
Vähimmäistuntipalkka palkkaryhmässä A
pääkaupunkiseutu (pks): 11,47 €
muu Suomi: 11,31 €
Vähimmäistuntipalkka palkkaryhmässä B
pääkaupunkiseutu (pks): 12,71 €
muu Suomi: 12,55 €
Sote-alan amk-tutkintoa vaativa päivätyö. 2200€ brutto. Ei mahdollisuuksia vuorolisiin.
Tyytyväinen olisin, kun palkka olisi edes 2500-2800. Se ei ole nykyhinnoilla paljon.